Jos olet kofeiinikoukussa, maksatko kaksi euroa jossain kuppilassa kahvikupista, vai nappaatko mieluummin kofeiinitabletin?
Opiskelijoilla ei sitäpaitsi ole aikaakaan käydä juomassa kahvia pitääkseen itsensä virkeänä nykymaailman haasteissa.
https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-kofeiinitabletti-100-mg-tabl-100-kpl-45935
Kumman valitset?
51
325
Vastaukset
- Anonyymi00001
0,06 euroa kapseli, joka vastaa kahvikupillista kofeiinia?
Onkohan vatsaystävällisempikin? 6 centtiä kahvikupillinen?- Anonyymi00002
Käyttäjäkommentti.
Huomattava ero
Tämähän piristää paremmin kun energiajuomat. Erinomainen hinta-laatusuhteeltaan! Kiitos tästä! Eipähän enää tartte kahvilla ja muilla litkuilla hampaita pilata.
Onkohan totta? - Anonyymi00026
Anonyymi00002 kirjoitti:
Käyttäjäkommentti.
Huomattava ero
Tämähän piristää paremmin kun energiajuomat. Erinomainen hinta-laatusuhteeltaan! Kiitos tästä! Eipähän enää tartte kahvilla ja muilla litkuilla hampaita pilata.
Onkohan totta?Kofeiinitabletttien/kahvin ja energiajuomien ero on siinä, että energiajuomat sisältää kofeiinin lisäksi myös muita piristäviä aineita. Jotkut kaupat ei edes myy energiajuomia alle 15 v ikäisille, koska koulujen taholta alkoi tulla viestiä, että ylienergiset oppilaat muodostui ongelmaksi. Vastuuttomat kauppiaat myy edelleenkin noita piristekoktaileja koulukkaille.
- Anonyymi00003
Maailman meno on jo kauan ollut niin hektistä, että opiskelijat on vetäneet kofeiinitabletteja pysyäkseen siinä mukana ja ylipäätään edes päästäkseen siihen mukaan. Ylioppilaskirjoituksissakin mennään kofeiinitablettien voimalla.
Kofeiini on koukuttava aine, lievimpinä vieroitusoireina päänsärky.- Anonyymi00011
Sodan aikaan ei sotilailla ollut kahvia tarjolla, korviketta korkeintaan sen sijaan. Mutta oli sodan aikaan tarjolla ja pitkään sen jälkeenkin sellaiset mömmöt, ettei edes Lahden mömmöilykisoissa 2001 ollut enää sellaisia käytössä.
https://areena.yle.fi/1-2491671 - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sodan aikaan ei sotilailla ollut kahvia tarjolla, korviketta korkeintaan sen sijaan. Mutta oli sodan aikaan tarjolla ja pitkään sen jälkeenkin sellaiset mömmöt, ettei edes Lahden mömmöilykisoissa 2001 ollut enää sellaisia käytössä.
https://areena.yle.fi/1-2491671Pervitin piti pirteänä.
- Anonyymi00004
Kofeiini, laillinen stimulantti.
- Anonyymi00007
Vaikuttaa keskushermoston kautta, voi rasittaa sydäntä riippumatta siitä missä muodossa nautitaan.
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Vaikuttaa keskushermoston kautta, voi rasittaa sydäntä riippumatta siitä missä muodossa nautitaan.
Voi rasittaa sydöntä, kuten elämä itse. Joutuu pumppaamaan oskus jopa 100 v.
- Anonyymi00005
Jos jollekin sanoo, että olet riippuvainen kofeiinista, vastaus on luultavasti, ettei ole.
Mutta kuitenkin joka aamu täytyy aloittaa kahvilla. Maun vuoksiko sitä juodaan?- Anonyymi00006
Jos kahvia juotaisiin maun vuoksi, silloin juotaisiin kofeiinitonta kahvia?
Sitäkin on tarjolla, mutta onkohan menekki kovinkaan suurta?
Kofeiiniton kahvi kuulostaa vähän samalta kuin alkoholiton Vodka? - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kofeiiniton kahvi kuulostaa vähän samalta kuin alkoholiton Vodka?Ja eks toi oo kalliimpaakin?
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kofeiiniton kahvi kuulostaa vähän samalta kuin alkoholiton Vodka?Juon kahvia kahvin takia.
- Anonyymi00008
Kun lappaa siihen MoccaMasteriin sitä ruskeaa jauhetta, kuinkahan moni ajattelee, että siinä on laillista huumetta?
- Anonyymi00015
Kahvissa on terveyteen myönteisesti vaikuttavia aineita.
Oliko tämä sinulle yllättävä tieto?
Katso linkki alempaa. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Katso linkki alempaa.Minua ei yllätä mikään tieto eikä myöskään "tieto".
Montako kananmunaa saa nykytiedon mukaan syödä päivässä, ettei vallan huomenna kuole?
Ja rasvamaksariskikin kasvaa nykyään kuulemma jo pelkällä vissyveden juomisella. Ketä tässä uskoo? Frederikiäkö, joka on elänyt kossuvissyn voimalla jo aika vanhaksi, vai ketä? - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Katso linkki alempaa.Kunnon viskikänni päivässä, se on pitkän iän salaisuus, sanoi Dean Martin.
- Anonyymi00020
Anonyymi00015 kirjoitti:
Katso linkki alempaa.Minua kahvi närästi. Ei ollut minun terveydelle edullista?
Ruokatorven tulehdusta hoidettiin sitten kalliilla lääkkeillä ja sanottiin, että on lopullisesti umpeutunut arpeutumalla johonkin tasoon se torvi. - Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Minua kahvi närästi. Ei ollut minun terveydelle edullista?
Ruokatorven tulehdusta hoidettiin sitten kalliilla lääkkeillä ja sanottiin, että on lopullisesti umpeutunut arpeutumalla johonkin tasoon se torvi.Närästyspä ei johdu kofeiinista, vaan jauhekahvin parkkihapoista ja torjunta-ainejäämistä. Niitä ei kofeiinitableteissa ole.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Närästyspä ei johdu kofeiinista, vaan jauhekahvin parkkihapoista ja torjunta-ainejäämistä. Niitä ei kofeiinitableteissa ole.
Jaa milläs taikahuispaamisella se kofeiinitabujen kofeiini tuotetaan jos niissä ei ole edes samoja torjunta-ainejäämiä kuin muissa kahvipavuissa!?
- Anonyymi00034UUSI
Ei kukaan tolkku. Juon kahvia; en käytä päihteitä.
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jaa milläs taikahuispaamisella se kofeiinitabujen kofeiini tuotetaan jos niissä ei ole edes samoja torjunta-ainejäämiä kuin muissa kahvipavuissa!?
Kofeiinitabletit on kliinisen valvonnan alaisia, toisin kuin kahvipavut ja myyntiluvan omatakseen niiden on täytettävä tietyt vaatimukset.
- Anonyymi00045UUSI
Viileää kahvia Mocamasterista...
- Anonyymi00009
En kumpaakaan. Vaan keitän mieluummin ite kunnon sufet laatukahvistani moccamaisterillani. Tai kupillisen capuccinoa/espressoa Krupsillani.
Ja voisin veikata et laadullisesti pesee jokaikisen ketjukahvilan ylihintaset mössöt mennentullen. Kerron tarjemmin sit kun saan niin pahan aivohalvauksen et suostun moisesta sen ensimmäisenkin kupillisen ostamaan.- Anonyymi00014
Jospa nauttisit vaan sen kofeiinin tablettimuodossa?
Miksi tehdä kofeiiniriippuvuuden ylläpitämisestä noin vaivalloista hifistelyä? - Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jospa nauttisit vaan sen kofeiinin tablettimuodossa?
Miksi tehdä kofeiiniriippuvuuden ylläpitämisestä noin vaivalloista hifistelyä?Miten niin vaivalloista!? Keitin tekee kahdin samassa ajassa kun mä etsin sen kofeiinitabu-purkinnkouraani ja ukasen sen.
Ja mulle kahvinjuonti on jo sinällään nautinto (todisteeks ihan vaan vaikka se, että juuri hörpin moista :P ) joten miks mä luopuisin juuri siitä osasta kahvinjuontia joka on sitä "kivaa" vaihetta?
Jos apteekkeihin tulis joku "Insta-orgasm" pilleri jonka syömällä sä saisit orkun, niin: Ostasitko?
Jäis se ikävä naimistouhu kokonaan pois ja säästyis aikaakin! :)
- Anonyymi00012
En kumpaakaan.
- Anonyymi00013
Kahvilla on kohtuullisesti käytettynä myönteisiä terveysvaikutuksia, vaikka kahvin sisältämän piristävän aineen, kofeiinin, sietokyky onkin yksilöllistä.
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/kahvi-edistaa-terveytta-tassa-kahvin-kolme-terveysvaikutusta/
Juon baarikahvit kerran vuodessa, joten kuluerä siihen on pieni.
Aamulla ryypin kofeiinikahvia ja muulloin kofeiinitonta, jota on nykyään saatavilla hyvin. - Anonyymi00016
en kumpaakaan ehkä...kahvi-juttu onkin mielenkiint5oinen kun jos ostat MoccAmASTER, kestää vuoden, maksaa noin 300eur, sitten tuhoaa itsensä, ja aina uusi sama jokainern vuosi.. kalliita kuppeja ja kuplia...
- Anonyymi00022
Kenen Moccamasteri vaan vuoden kestää!?
Toi meikäläisen nykynen on jo lähemmäs 10 vuotta vanha, ja toi Krups varmaan jo ylikin! - Anonyymi00037UUSI
Ohoh. Mulla on Moccamaster, joka on ostettu noin 20 vuotta sitten. Toimii, ja siihen saa vieläkin varaosia, jos sattuu hajoamaan, mutta jopa kannu on kestänyt.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ohoh. Mulla on Moccamaster, joka on ostettu noin 20 vuotta sitten. Toimii, ja siihen saa vieläkin varaosia, jos sattuu hajoamaan, mutta jopa kannu on kestänyt.
Ei keitä kuumaa kahvia,,muitakin virheitä.
- Anonyymi00019
Juon kaffet mielummin termarista kuin maksan jollekin kusettajalle latiakaan.
- Anonyymi00024
Köyhä.
- Anonyymi00038UUSI
Vettä kastelupostin hanasta, iliman. Eipä maksa konnille, kun itse konnailee.
- Anonyymi00023
kumman valitset nälkäkuoleman vai hammaslääkärin
- Anonyymi00025
Kahvijauheessa, eli jauhetuissa kahvipavuissa on haitallisia aineita kofeiinin lisäksi, parkkihappoja ja torjunta-ainejäämiä. Kofeiini tablettimuodossa ei sisällä noita aineita ja kofeiinia on myös lääkkeissä, esim tuotemerkki Burana sisältää kofeiinia.
- Anonyymi00036UUSI
Kaikissa teollisesti tuotetuissa kasveissa on torjunta-ainejäämiä. Ja olettaisin että kahvipavuissa huomattavasti vähemmän kuin esim. salaateissa, joihin ruipitaan ne torjunta-aineet sen syötävän osan pinnalle. Siinä missä kahvipapu on sen kotansa sisällä, joten sen pinnalle kertyneet torjunta-aineet ei ihan heti sinne sisällä edes pääse.
Kuin myös parkkihappoja, eli tanniineja. Etenkin ituhippien suosimissa iduissa, hedelmissä ja marjoissa. Jopa huomattavasti runsaammin kuin kahvipavuissa.
Mä jätän sulle vuorostaa kotitehtäväks selvittää näitten kofeiinitabletin täyteaineiden terveellisyys:
"täyteaineet (mikrokiteinen selluloosa, hydroksipropyylimetyyliselluloosa), pintakäsittelyaine (kasvirasvahappojen magnesiumsuolat)" - Anonyymi00040UUSI
Juu-juu. Kippaan paraikaa itse keitettyä Africa- tummaa kahvia. Siihen aspartaamipilleri ja kauramaitoa: NAM 😋
- Anonyymi00043UUSI
Mutta ne ilmatorjunta-ainejäämät ovat vuodelta 1944. Aika turvallisia jo.
- Anonyymi00027
Valitsen ABC:n.
- Anonyymi00042UUSI
Always Believe Christ.
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Always Believe Christ.
TB,
Toveri Bulat.
https://www.is.fi/autot/art-2000011581284.html
- Anonyymi00028
Saako nykyään niitä ginseng tabletteja?
Oliko ne huuhaata niin kuin persujen vaalipuheetkin?- Anonyymi00039UUSI
Saa! Antti "terveysguru" Rinne lupas ilmaseks kaikille Sosiaalisesti Dementoituja Pedofiileja äänestäville 100 ginseng tablettia! ns. "Vappuginsengit".
Etkö sä saanutkaan niitä? - Anonyymi00041UUSI
Amfetamiini, mdma, peukalo, hepo… - ei säilöntäaineita, ei sokeria, ei kovaa rasvaa, vegaanisia käsintehtyjö luonnontuotteita. Kun vielä saataisiin avainlippu ja sydänmerkki..
- Anonyymi00031UUSI
Keitän sumpit.
- Anonyymi00047UUSI
Lopultakin oikea vastaus.
- Anonyymi00048UUSI
Kuten jo joku muukin kirjoitti, niin vaihtoehtona on keittää kotosalla tai vaikka töissä itse kahvit, kustannus 5-10 snt/kuppi. Kahvissa ja teessä on lisäksi makunautinto mukana, toisin kuin pillereissä. Lisäksi vielä kyseisten juomien sisältämät terveelliset ainesosat, niin miksi ihmeessä vetäisin jotain pillereitä kun saan maistuvammassa ja terveyttä edistävämmässä muodossa samat pärinät lähes samaan hintaan?
- Anonyymi00049UUSI
Kofeiinia on kolassakin. Virkistäviä ainesosia muissakin.
- Anonyymi00051UUSI
Kofeiinitabletti ei kahvia korvaa. Kokeilin joskus. Kyllä sitä ihminen tarvii paljon muutakin kuin oikeita kemikaaleja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564