He olivat kovin uskonnollisia ja harrastivat hartaasti lakipykäliä, joihin he turvasivat, kun eivät tunteneet elävää Jumalaa, joka armahtaa publikaanit ja muut, joilla ei ole mitään luuloja itsestään, kuten on itseriittoisilla ja ylpeillä fariseuksilla.
Voi fariseuksia!
Fariseukset, Jeesuksen viholliset
36
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voi aloittajaa!
- Anonyymi00010
Ettet sitten vaan olekin fariseus kun noin sattui. Turvaudu Jeesukseen. Hänellä on paljon anteeksiantamusta sinuakin varten.
- Anonyymi00039
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ettet sitten vaan olekin fariseus kun noin sattui. Turvaudu Jeesukseen. Hänellä on paljon anteeksiantamusta sinuakin varten.
Aamen. Jeesus armahtaa ne, jotka Häneen turvautuvat.
- Anonyymi00002
Lätkäseppäs se elävä jumala tiskiin niin tutkitaan sitä vähän.
- Anonyymi00011
Jos todella haluat löytää Jumalan elämääsi, rukoile Häntä vilpittömästi avoimin sydämin ( huom. kuvaannollinen ilmaisu ):
”Jeesus Kristus., jos olet olemassa, ilmesty minun elämääni ja ilmaise itsesi minulle!” - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos todella haluat löytää Jumalan elämääsi, rukoile Häntä vilpittömästi avoimin sydämin ( huom. kuvaannollinen ilmaisu ):
”Jeesus Kristus., jos olet olemassa, ilmesty minun elämääni ja ilmaise itsesi minulle!”Luupin alle, kiitos.
Vai onko jumalasi pelkkä mielenhäiriö.
- Anonyymi00005
Paavali oli kunnon fariseus, noudatti Mooseksen lakia ja vaati toisten sitä noudattamaan ollen omien sanojen mukaan siinä pidemmällä kuin ikätoverinsa.
Kun koki kääntymyksen niin hänestä tuli vielä kovempi fariseus.
Toki vain harhaoppisten mukaan. - Anonyymi00008
Nainen oli Paavalin oppien mukaan miehen omaisuutta ja orjan asemassa.
1. Kor. 11:10
9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä oli voimassa nykyiset talibaanien opit. Sieltä ne tuotiin Korinton seurakuntaan.- Anonyymi00024
Luonteeltaan naisia alistavat miehet hakevat toiminnalleen tukea Paavalin opeista, joka on heidän epäjumalansa. Onneksi naisten alistaminen pikku hiljaa vähenee, mutta kehitys on turhan hidasta.
- Anonyymi00009
Eikä siinä vielä kaikki.
Paavali tekeytyi nasiiriksi, jotta miestä olisi pelätty vielä enemmän.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]
*[Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali] - Anonyymi00013
Paavalille tosiaan kävi siten, että kun oli kova fariseus, oikein itse todisti siitä miten oli lakia noudattanut ja miten alkuseurakuntaa vainonnut kun se ei noudattanut lakia, niin kun Jeesus ilmestyi hänelle, niin hänestä tuli vielä kovempi fariseus mitä oli ikinä ollut.
Hänestä tuli kovin fariseus ikinä.- Anonyymi00014
Ennen taivaaseen nousemista Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka on valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24: 24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ennen taivaaseen nousemista Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan Damaskontien valejeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista, jotka on valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.
Matt.24: 24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Mark. 13:6
"Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."
"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"
- Anonyymi00016
Tietenkin on rajansa sillä miten kova fariseus voi olla. Jos on ollut jo aikaisemmin sen ajan kovin fariseus, noudattanut Mooseken lakia viimeiseen piirtoon ja halunnut tappaa alkuseurakunnan, joka ei niitä noudattanut eikä viettänyt sapattia, niin tietenkään kovin paljon pidemmälle ei edes voi mennä kun tulee se viimeinen fariseuksen rajapyykki vastaa.
Siten ei Paavalia voi kovin tiukalle vetää ilman että katkeaa kun täydellistä fariseusta yritetään tehdä vielä enemmän fariseukseksi.
Ja vaarana on se, että menee kieli solmuun sekä loppuu jakeet. - Anonyymi00018
Sekin tiedetään, että Paavalin isä rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden.
Poika Saulus kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaa kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.- Anonyymi00027
Teltan tekemiset ainoana tulolähteenä oli pelkkiä peitetarinoita.
Ananiaalta ja Safiiralta vietiin paljon rahaa tappamalla heidät. - Anonyymi00038
Ohhoijaa sinua Teuvo. Kyllä Savitaipaleen herjapajalla pidetään kiirettä.
” Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Ilm 12:12
- Anonyymi00019
Kyllä fariseus on fariseus vaikka voissa paistaisi ja vainosi yksin uskonnollsiista perusteista niitä, jotka uskoivat Jeesukseen ja olivat hyljänneet vain liiton, sen lait ja tavat. Heitä kunnon fariseus vihaa ja haluaa tappaa ja sitä Paavali teki.
Ja kääntymyksen jälkeen, kun tuli uskoon lisäsi vielä kierroksia.
Jos siis harhaoppia uskotaan.- Anonyymi00025
Ei Paavali lakia hylännyt, vaan kiristi tulkintaa.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo..
- Anonyymi00020
Onhan nykypäivänä vielä samoja Paavaleita, jotka haluaa tappaa ja ratkaista asiat siten että poista paha keskuudesta.
- Anonyymi00021
Täällähän rupatellaan taas kerran Lähi-idän paimentolaisheimon vilkkaan mielikuvituksen tuotteesta, Raamatusta.
Aasit ja käärmeet puhuvat, mies matkaa päiväkausia valaan vatsassa, elävänä, neitsykäinen synnyttää "Jumalan pojan" jne.
Ette sunkaan te vaan usko niitten tarinoiden olevan totta?- Anonyymi00022
Valeeksi niitä juuri väitetään.
Sekin usko vahva.
- Anonyymi00023
Juuri sitä usko on, että väitetään ettei Raamatussa ei lue mitä kirjoitettu on.
Helvettiä ei ole ja Paavali valehtelee
Yms,yms....- Anonyymi00026
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi00040
Vihollinen yrittää tehdä vahinkoa Jumalan työlle ja seurakunnalle.
- Anonyymi00028
Paavali puhui eri tavalla, riippui siitä keitä kuulijakunta oli.
Ei pitänyt valehtelemista edes pahana, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät. Se kuului sen ajan kulttuuriin.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.- Anonyymi00029
Paavalin kirkastama "totuus" kihahtaakin monelle helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omilla opetuksilla ja Jeesuksen kanssa eläneiden oikeiden apostolien opetuksilla.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Paavalin kirkastama "totuus" kihahtaakin monelle helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omilla opetuksilla ja Jeesuksen kanssa eläneiden oikeiden apostolien opetuksilla.
Se on kuin Kiteen kirkasta. Kohta päässä humisee ja jalat lähtee alta. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta "enkelien kieltä"....glossolaliaa...
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00032
kerro mitä asia teksti tarkoittaa käytännössä, mitä kirjoit!
- Anonyymi00033
Ei pitänyt valehtelemista edes pahana, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät. Se kuului sen ajan kulttuuriin.
sun tarkoitusperät on pahat, kun vain niitä kaivelet!
Niin saatana meni Juudaaseen, meni ja puhui ylipappien ja pyhäkön vartioston päällikköjen kanssa, miten hän saattaisi hänet heidän käsiinsä.
- Anonyymi00031
Fariseukset lakihenkisiä tuomitsijoita. heiltä puuttua Jeesus ja elävät taakoitettua elämää.
Laki pakotta mutta armo vapauttaa, olemus muuttuu armolliseksi taivaan kansalaiseksi.
Lakihenkisyys perustuu sääntöihin ja lain noudattamiseen. Se on eräänlaista puurtamista, eikä se vapauta ihmistä kuten armo ja anteeksianto tekevät.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että saisi tehdä syntiä.
Uudesti syntynyt ihminen on irti laista, mutta hän ei silti rikota lakia, vaan tuottaa Hengen hedelmiä. Näin hän on iloksi itselleen, koko yhteisölle ja koko luomakunnalle, ylistäen Jumalaa siitä, mitä Jumala on hänelle tehnyt.
Uudesti syntynyt elää Jeesuksen armossa ja nuhteessa.- Anonyymi00035
Raamatussa ei ole sanoja "lakiliitto" tain "henkiliitto", niillä ihmisiä yritetään saada rikkomaan Jumalan ikuisia lakeja ja houkutellaan lahkoihin sidottavaksi henkivaltoihin.
Raamattu varoittaa lait ja perisynnin kieltävistä ns. vapaista suunnista niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Jumala nauraa lakien ja käskyjen kieltäville pellehermanneille.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Raamatussa ei ole sanoja "lakiliitto" tain "henkiliitto", niillä ihmisiä yritetään saada rikkomaan Jumalan ikuisia lakeja ja houkutellaan lahkoihin sidottavaksi henkivaltoihin.
Raamattu varoittaa lait ja perisynnin kieltävistä ns. vapaista suunnista niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
Jumala nauraa lakien ja käskyjen kieltäville pellehermanneille.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.<<Raamatussa ei ole sanoja "lakiliitto" tain "henkiliitto", niillä ihmisiä yritetään saada rikkomaan Jumalan ikuisia lakeja ja houkutellaan lahkoihin sidottavaksi henkivaltoihin.<<
ei ymmärrä sanojen merkitys! ilmankos on pihaala!
Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi, ymmärrä mitä Henki on!
- Anonyymi00034
Vappu tulee. Täytyypä varata simaa varten fariseussokeria.
- Anonyymi00036
Täällä on niitä eksyttäjiä kaiken maailma koukeroihin fariseuksia, Mooseksen laki oli lakiliitto. Uusi liito minun veressäni kun vanhaa ei noudatettu, sitä rikottiin jatkuvasti.
Tämä on ajankohtainen tänäkin päivänä Israelissa. Ihan sama asiayhteys, konteksti, miten he toimivat nytkin.
He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.
Jesaja: 1:3 Härkä tuntee omistajansa ja aasi isäntänsä seimen; mutta Israel ei tunne, minun kansani ei ymmärrä.
1:4 Voi syntistä sukua, raskaasti rikkonutta kansaa, pahantekijäin siementä, kelvottomia lapsia! He ovat hyljänneet Herran, pitäneet Israelin Pyhää pilkkanansa, he ovat kääntyneet pois.
1:14 Minun sieluni vihaa teidän uusiakuitanne ja juhla-aikojanne; ne ovat käyneet minulle kuormaksi, jota kantamaan olen väsynyt.
1:15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
1:16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769