Kun Paholainen kiusasi Jeesusta noin vuonna 33 jKr, hän sanoi että hän pystyi antamaan kaikki maailman valtakunnat, myös tulevan Suomen valtakunnan, Jeesukselle sillä ne olivat hänen vallassaan. Saatanalle kehittyi hänen sydämessään vasta vuonna 60 jKr ajatus perustaa oma kirkko, joten tuo vuonna 33 jKr Jeesukselle sanottu "kaikki maailman valtakunnat" ei siis voinut tarkoittaa kirkkoa tai kirkkolaitosta vaan valtioita, myös tulevaa Suomen valtiota. Oliko siis valtion ja kirkon erolla vuonna 1860 mitään merkitystä saatanan valtaan valtiosta?
Matteus 8-9 Vielä Paholainen vei Jeesuksen hyvin korkealle vuorelle, näytti hänelle maailman kaikki valtakunnat ja niiden loiston 9 ja sanoi: ”Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua.
Hallitseeko saatana molempia?
10
124
Vastaukset
- Anonyymi00001
Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi tästä tulevan vastustajansa, joten vastuu on yksin Herra Sebaotin.
- Anonyymi00004
Onpa umpimielistä logiikkas joka huutaa yksilön vapauden poistamista.
- Anonyymi00002
Suomen valtion katsotaan alkaneen ensimmäisenä ihmisenä Suomeen (suurinpiirtein nykyisen Suomen rajojen sisäpuolelle) saapuneesta Forntjorista eli Kalevasta eli Iki-Tursosta vuonna 770 jKr. Hän tuli Neva-joen suuta Argangelin läänistä Venäjältä
- Anonyymi00003
Kaleva tuli Argangelin läänistä Venäjältä, ei Neva joen suuta, 770 jKr.
- Anonyymi00005
Tuokin todistaa Raamatun hölmöyden. Maapallolla ei ole niin korkeaa vuorta, että sieltä näkisi kaikki valtakunnat. Käsitys maailmasta oli hyvin puutteellinen.
- Anonyymi00006
Jeesus sanoi että "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta. Jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin. Mutta minun valtakuntani ei ole täältä."
Ei siis kannata etsiä Jumalan valtakuntaa maailman muista valtakunnista, näki ne tai ei nähnyt.
”Ponnistelkaa tarmokkaasti päästäksenne sisään kapeasta ovesta, koska monet, sanon teille, yrittävät päästä sisään, mutta eivät voi.” – Luukas 13:23, 24.. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Jeesus sanoi että "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta. Jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin. Mutta minun valtakuntani ei ole täältä."
Ei siis kannata etsiä Jumalan valtakuntaa maailman muista valtakunnista, näki ne tai ei nähnyt.
”Ponnistelkaa tarmokkaasti päästäksenne sisään kapeasta ovesta, koska monet, sanon teille, yrittävät päästä sisään, mutta eivät voi.” – Luukas 13:23, 24..Pyhä Henki, Puolustaja on avannut teille oven Jumalan valtakuntaan. Älkää sulkeko sitä ovea vaan pyrkikää siitä sisälle ja tehkää kaikkenne että olisitte hyväksyttyjä. Pilkkaajat tulevat keksimään kaikkea estääkseen teitä menemästä tuosta ovesta niinkuin he tekivät Jeesuksen aikanakin. Jumala paljastaa salaisuuksiaan aina ajallaan liittyen Hänen suunnitelmiinsa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
”Ponnistelkaa tarmokkaasti päästäksenne sisään kapeasta ovesta, koska monet, sanon teille, yrittävät päästä sisään, mutta eivät voi.” – Luukas 13:23, 24..Höpöhöpö. Tästä maailmasta oli kyse kun puhuttiin tämän maailman valtakunnista. Hölmöt uskoivat litteään maahan.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Höpöhöpö. Tästä maailmasta oli kyse kun puhuttiin tämän maailman valtakunnista. Hölmöt uskoivat litteään maahan.
Jeesus ja Saatana tuskin olivat niiden persoonien joukossa jotka uskoivat maan olevan litteä. Jeesus eli Sana oli olemassa jo 10 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen Maan luomista ja Saatana tuli olemassaoloon <135 vuorokautta ennen kuudennen (268 vrk:tta) luomiskauden loppua joten hänkin oli varmasti tietoinen että maa oli alussa pyöreä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jeesus ja Saatana tuskin olivat niiden persoonien joukossa jotka uskoivat maan olevan litteä. Jeesus eli Sana oli olemassa jo 10 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen Maan luomista ja Saatana tuli olemassaoloon <135 vuorokautta ennen kuudennen (268 vrk:tta) luomiskauden loppua joten hänkin oli varmasti tietoinen että maa oli alussa pyöreä.
Saatanaa ei ole olemassakaan. Jeesus saattaa olla historiallinen hahmo, mutta jos hän uskoi kuten Raamatussa on kerrottu mm. maan neljästä kulmasta, hän ei tiennyt maan olevan pallo.
Tuohonkin aikaan kyllä oli jo saatavissa tietoa maan pyöreydestä. Erastothenes (276–194 eaa.) laski auringon keskipäivän kulmaeron kahdessa samalla leveysasteella olevassa kaupungissa perustella maapallon ympärysmitaksi 39 250 km, kun todellinen ympärysmitta napojen kautta mitattuna on n. 40 008 km. Heitto oli siis vain alle 2 % luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2344641Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4483333Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142288Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa221942Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja91243Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat271090- 741063
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691045- 77996
- 54936