Evlut kirkon piispat ja liberaslit käyvät sotaa myös Katekismusta vastaan

Anonyymi-ap

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon katekismuksessa avioliittoa käsitellään erityisesti kuudennen käskyn (”Älä tee aviorikosta”) yhteydessä. Katekismuksen mukaan avioliitto on Jumalan asettama elämänpituinen liitto, joka perustuu rakkauteen, uskollisuuteen ja keskinäiseen kunnioitukseen.

Tässä on katekismuksen ja luterilaisen opetuksen keskeiset kohdat avioliitosta:
1. Jumalan asettama järjestys
Luomisteko: Avioliitto ei ole vain ihmisten sopimus, vaan Jumalan luomistyössään asettama hyvä lahja, joka yhdistää miehen ja naisen.
Yhteiskunnan perusta: Se nähdään turvallisena kehyksenä perheen perustamiselle ja lasten kasvattamiselle.

2. Uskollisuus ja rakkaus (6. käsky)
Puolisoiden välinen liitto: Katekismus.fi korostaa, että puolisoiden tulee rakastaa ja kunnioittaa toisiaan. Avioliitossa kumpikin on annettu toiselleen lahjaksi, ja tästä syystä uskollisuus on keskeistä.
Kiusauksilta suojaaminen: Avioliitto on tarkoitettu suojaksi, jotta ihmisen seksuaalisuus voisi toteutua vastuullisesti ja rakastavasti.

3. Elinikäisyys ja vastuu
Erottamattomuus: Lähtökohtana on Jeesuksen opetus: ”Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako”.
Maallinen sääty: Vaikka avioliitto on pyhä asia, luterilaisessa opetuksessa (toisin kuin katolisessa) se ei ole sakramentti vaan ”maallinen sääty”, jota kuitenkin säätelee Jumalan sana.

4. Kodin merkitys
Katekismus opettaa, että hyvä avioliitto heijastuu koko perheen ja yhteiskunnan hyvinvointiin. Onnellinen koti ja keskinäinen tuki ovat avioliiton keskeisiä päämääriä.

79

375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mummo ja tolkku tällä palstalla.

• Anonyymi00002

Löytyykö siitä kohtaa, että jos Jeesuksen nimeen palvotaan tosi Jumalaa kirottuna kiroukseksi ja kuoliaaksi kidutettuna, että onko Jumala silloin jo kuollut 2000 vuotta sitten, kun maailma on niin paha ja pahenee vaan?

• Anonyymi00003

Miten Jumala voi samassa uskonnossa jotakin yhdistää, kuin missä se on kirottu ja kuoliaaksi kidutettu?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Miten Jumala voi samassa uskonnossa jotakin yhdistää, kuin missä se on kirottu ja kuoliaaksi kidutettu?

Tuo aloittaja huijaa teitä - ei tämä muuten ole mahdollista.

• Anonyymi00005

Voi sinua, jahvekultti!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Vaihda jo levyä!
        Vai yritätkö kiduttaa meidät kuoliaaksi?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vaihda jo levyä!

Ei trolli voi vaihtaa!

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vaihda jo levyä!

Eikö Jeesuksen kidutuskuva kirkon symbolina oleva krusifiksi olekaan totta? Eikö sitä enää ole? Onko kirkon oppi jotenkin muuttunut?

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eikö Jeesuksen kidutuskuva kirkon symbolina oleva krusifiksi olekaan totta? Eikö sitä enää ole? Onko kirkon oppi jotenkin muuttunut?

Miksi te valehtelette, kun kaikki tietävät kirkosta totuuden?!

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Miksi te valehtelette, kun kaikki tietävät kirkosta totuuden?!

On siis oma lisäykseni näille herjaajauskoville, jotka haluavat peitellä uskontonsa pahuutta. Saatanan kyykäärmeensikiöt, Jeesusta lainatakseni.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vaihda jo levyä!

Ansaitsisit kyllä sen Jeesuuksen nimen ja maineen pilaamisesta!

• Anonyymi00053

Ei löydy sellaista kohtaa tästä, mutta löytyy paljon hyvää asiaa miehen ja naisen välisestä avioliitosta. On selvää, että Katekismus esittää hyviä asioita vain miehen ja naisen avioliitosta, koska avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Jumala on luonut avioliiton vain miehen ja naisen muodostamalle parille. Kaikki muut liittomuodot ovat sen takia aivan mahdottomia Jumalan silmissä ja jopa kauhistus hänelle.

• Anonyymi00008

Liberaalit ovat tuhonneet evlut kirkon.

• Anonyymi00013

Totta kai - onhan se karmeeta, kun Jeesuksen hyvää oppia sotkevat kristinuskon pahuuteen, mikä luo koko uskonnon perustasta Jeesuksen kidutuskuvin tosi Jumalana täysin virheellisen kuvan!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Totta kai - onhan se karmeeta, kun Jeesuksen hyvää oppia sotkevat kristinuskon pahuuteen, mikä luo koko uskonnon perustasta Jeesuksen kidutuskuvin tosi Jumalana täysin virheellisen kuvan!

Kute edeltä - miten Jumala yhdistää, jos tämä kuoliaaksi kidutettuna - ja vielä kirottuna Jeesuksen nimeen kiroukseksi - on uskonnon perustana!

Ja yhtä aikaa sitten vielä tämä edustaisi Jeesuksen hyvää ja eettistä moraalia kristinuskolla, missä viattomia uhreja käytetään siihen, että Raamatun mukaan pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa!

Saa kaukaa kyllä etsiä sairaampaa ideaa, kuten tuosta huutelusta voi todeta, etteiväthän nämä uskovaiset ole edes täyspäisiä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kute edeltä - miten Jumala yhdistää, jos tämä kuoliaaksi kidutettuna - ja vielä kirottuna Jeesuksen nimeen kiroukseksi - on uskonnon perustana!

Ja yhtä aikaa sitten vielä tämä edustaisi Jeesuksen hyvää ja eettistä moraalia kristinuskolla, missä viattomia uhreja käytetään siihen, että Raamatun mukaan pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa!

Saa kaukaa kyllä etsiä sairaampaa ideaa, kuten tuosta huutelusta voi todeta, etteiväthän nämä uskovaiset ole edes täyspäisiä.

Otetaanpa taas faktoja Raamatusta ja uskonnosta:

"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"

Pyhästä ehtoollisesta; Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

Galatalaiskirje:

"3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3

Kristinuskon tärkein oppikirje Paavalilta, kirje Roomalaisille:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, VAAN MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Kaikki faktat ovat Raamatussa ja tunnustuksissa, ja jos nämä uskovaiset eivät ole Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä kyykäärmeen sikiöitä, niin kertokaapa, että kuka sitten on?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI"

Pyhästä ehtoollisesta; Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

Galatalaiskirje:

"3:13 KRISTUS on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, VAAN MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Kaikki faktat ovat Raamatussa ja tunnustuksissa, ja jos nämä uskovaiset eivät ole Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä kyykäärmeen sikiöitä, niin kertokaapa, että kuka sitten on?

Nämä totuudet pitäisi nyt rehellisesti kertoa kaikille, että edes tiedettäisiin mihin kristinusko perustuu!!!

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Galatalaiskirje:

Ymmärrättekö, että mitä sadistisia saatanoita tässä edelläkin nämä uskovaiset ovat huuteluineen, ja pitäkääpä mielessä tämä totuus myös heidän kaikkine homohuuteluineen muka Jumalan nimeen, kuten kautta linjan myös heidän kaikissa hyvä ja muka Pyhä puheissaan. Totuus ei pala tulessakaan mihin helvettiin he Raamatun tarinan mukaan ovat todellisuudessa matkalla.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ymmärrättekö, että mitä sadistisia saatanoita tässä edelläkin nämä uskovaiset ovat huuteluineen, ja pitäkääpä mielessä tämä totuus myös heidän kaikkine homohuuteluineen muka Jumalan nimeen, kuten kautta linjan myös heidän kaikissa hyvä ja muka Pyhä puheissaan. Totuus ei pala tulessakaan mihin helvettiin he Raamatun tarinan mukaan ovat todellisuudessa matkalla.

Raamatun totuus lopun kaiken on oikeudenmukainen, Lutherin sanoin kyseessä on vain jo luonnostaan vihattavat, jotka kootaan pelikentältä pois, että saamme oikeudenmukaisen maailman.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Raamatun totuus lopun kaiken on oikeudenmukainen, Lutherin sanoin kyseessä on vain jo luonnostaan vihattavat, jotka kootaan pelikentältä pois, että saamme oikeudenmukaisen maailman.

Joten Raamattua ei pidä tuomita näiden uskovaisten perusteella, jotka valehtelevat teille, että mitä siellä todellisuudessa lukee.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Joten Raamattua ei pidä tuomita näiden uskovaisten perusteella, jotka valehtelevat teille, että mitä siellä todellisuudessa lukee.

Mitä on valehdeltu?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mitä on valehdeltu?

Väittämällä, kun palvoo Jeesusta Kristus-nimeen kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin pääsee taivaaseen, kun todellisuudessa menee helvettiin.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Väittämällä, kun palvoo Jeesusta Kristus-nimeen kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna tosi Jumalana, niin pääsee taivaaseen, kun todellisuudessa menee helvettiin.

Ja puhumalla rakkauksista ja armoista, joita kumpaakaan ei tietenkään koko oppiin edes liity - pahuus on pahuutta, ei rakkautta, ja yksin armo on se, jos sieltä helvetistä tulee pelastamaan se tosi Jumala, jonka kiroamista palvoo Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ja puhumalla rakkauksista ja armoista, joita kumpaakaan ei tietenkään koko oppiin edes liity - pahuus on pahuutta, ei rakkautta, ja yksin armo on se, jos sieltä helvetistä tulee pelastamaan se tosi Jumala, jonka kiroamista palvoo Jeesuksen nimeen.

Luther näki tähän prosentuaalisesti hyvin pienen mahdollisuuden, minä en sitäkään. Nimittäin sellaista kohtaa ei Raamatussa ole.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuinka kauan sinä aiot kiduttaa meitä noilla typerällä viesteilläsi?
        Ihanko kuoliaaksi asti?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Luther näki tähän prosentuaalisesti hyvin pienen mahdollisuuden, minä en sitäkään. Nimittäin sellaista kohtaa ei Raamatussa ole.

Raamatussa on vain kaksi tietä, eikä mitään tuomiota, ainoastaan valinta - valitsetko Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin, vai Paavalin viitoittaman tien sielun kadotukseen helvettiin, uskomalla, että Saatana onkin Jumala, eikä sinun tarvitse itse vastata omista pahoista teoistasi, joka Paholainen tekee katteettomia lupauksia petollisen Luojajumalan tarinaan liittyen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Raamatussa on vain kaksi tietä, eikä mitään tuomiota, ainoastaan valinta - valitsetko Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin, vai Paavalin viitoittaman tien sielun kadotukseen helvettiin, uskomalla, että Saatana onkin Jumala, eikä sinun tarvitse itse vastata omista pahoista teoistasi, joka Paholainen tekee katteettomia lupauksia petollisen Luojajumalan tarinaan liittyen.

Ja sellaista liberaalien sekasikiöoppia, missä hyvä ja paha menevät sekaisin, ja hyvä Jumala omistaa helvetinkin, ei todellakaan Raamatussa ole. Jo Jeesuksen sanoin, kahdella hevosella on mahdotonta ratsastaa yhtä aikaa, tai kumartaa kahta Herraa samanaikaisesti.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ja sellaista liberaalien sekasikiöoppia, missä hyvä ja paha menevät sekaisin, ja hyvä Jumala omistaa helvetinkin, ei todellakaan Raamatussa ole. Jo Jeesuksen sanoin, kahdella hevosella on mahdotonta ratsastaa yhtä aikaa, tai kumartaa kahta Herraa samanaikaisesti.

Liberaaliteologien tavoite onkin vain peitellä kristinuskon pahuutta, kun on tullut hairahdettua teologiseen opiskelemaan niillä väärillä, luoduilla kristinuskokuvitelmilla, mitä uskovaiset juuri kaikkialla valehtelevat.

Ei ole yhdelläkään, ei kenelläkään, ei papeilla ei piispoilla, selkärankaa nousta oikeasti barrikaadeille korjaamaan oppia Jeesuksen opettamaan hyvään taivasten valtakunnan isä Jumalaan liittyväksi, kun nyt tämä on kristinuskolla kristinuskon opin kirottu tosi Jumala Jeesuksen nimeen, että juutalaisuuden pahuuden jumaluus saikin vallan 2000 vuodeksi Jeesuksen nimeen! Järkyttävä tilanne!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Liberaaliteologien tavoite onkin vain peitellä kristinuskon pahuutta, kun on tullut hairahdettua teologiseen opiskelemaan niillä väärillä, luoduilla kristinuskokuvitelmilla, mitä uskovaiset juuri kaikkialla valehtelevat.

Ei ole yhdelläkään, ei kenelläkään, ei papeilla ei piispoilla, selkärankaa nousta oikeasti barrikaadeille korjaamaan oppia Jeesuksen opettamaan hyvään taivasten valtakunnan isä Jumalaan liittyväksi, kun nyt tämä on kristinuskolla kristinuskon opin kirottu tosi Jumala Jeesuksen nimeen, että juutalaisuuden pahuuden jumaluus saikin vallan 2000 vuodeksi Jeesuksen nimeen! Järkyttävä tilanne!

Höpöhöpö, jahvekultti!

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Höpöhöpö, jahvekultti!

Höpöhöpö jahvekulttihöpöttäjä - helvettisi odottaa lähempänä kuin arvaatkaan.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Mene muualle häiriköimään!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tästä muuten on mielenkiintoinen maininta ilmestyskirjassa - ne jotka tulevat selviämään kohta leviävästä sodasta, ilmestyskirja mainitsee, ettei heidän tule jano, ei nälkä, eikä heihin satu mikään kuumuus, mikä on viittaus Jeesuksen opetuksiin.

Ne jotka valitsivatkin Jeesuksen opastaman tien takaisin paratiisiin, eivätkä höpöhöpöjahvekulttilaisten Paavalin valhetietä helvettiin, saivatjin ihmeiden tekokyvyn nyt pelastua.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Galatalaiskirje:

On aivan uskomatonta, että jollakin on vielä röyhkeyttä ja otsaa yrittää mitätöidä tätä Raamatun totuutta, kuin totuus siitä muuttuisi!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

On aivan uskomatonta, että jollakin on vielä röyhkeyttä ja otsaa yrittää mitätöidä tätä Raamatun totuutta, kuin totuus siitä muuttuisi!

Ja tässä on sitten Raamatun perusoppia. On kaksi tietä, Jeesuksen Matteuksen evankeliumi, luku 7, tässä on lähtötilanne:

Tie 1: "Menkää ahtaasta portista sisälle se PORTTI ON AHDAS ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Tie 2: "Se PORTTI ON AVARA ja tie lavea, joka vie kadotukseen."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=7

Ja näillä kahdella eri tiellä on Raamatussa myös täysin eri päätepiste:

Tien 1 päätepiste Raamatusta, Jeesuksen evankeliumi - Ilmestyskirja: 2:7 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on JUMALAN PARATIISISSA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=2

Tässä on tien 2 päätepiste, Paavalin evankeliumi - 1.Korinttolaiskirje; 3:11" Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko (rakentaa tälle perustukselle) on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka TULESSA ILMESTYY."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=3

Mitään tuomioita ei Raamatussa lueta, on vain kaksi tietä, joista voi valita, mutta tuntuu kuin koko tämä Raamatun perusidea olisi jopa teologeiltakin hukassa, uskovaisista nyt puhumattakaan!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ja tässä on sitten Raamatun perusoppia. On kaksi tietä, Jeesuksen Matteuksen evankeliumi, luku 7, tässä on lähtötilanne:

Tie 1: "Menkää ahtaasta portista sisälle se PORTTI ON AHDAS ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Tie 2: "Se PORTTI ON AVARA ja tie lavea, joka vie kadotukseen."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=7

Ja näillä kahdella eri tiellä on Raamatussa myös täysin eri päätepiste:

Tien 1 päätepiste Raamatusta, Jeesuksen evankeliumi - Ilmestyskirja: 2:7 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on JUMALAN PARATIISISSA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=2

Tässä on tien 2 päätepiste, Paavalin evankeliumi - 1.Korinttolaiskirje; 3:11" Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. MUTTA jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko (rakentaa tälle perustukselle) on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka TULESSA ILMESTYY."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=3

Mitään tuomioita ei Raamatussa lueta, on vain kaksi tietä, joista voi valita, mutta tuntuu kuin koko tämä Raamatun perusidea olisi jopa teologeiltakin hukassa, uskovaisista nyt puhumattakaan!

Jos te edes puoliksi ymmärrätte tämän idean, niin kyllähän te nyt käsitätte, ettei näitä mitenkään voi sotkea keskenään, kun toinen tie menee takaisin paratiisiin ja toinen tie tulenliekkeihin!

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mene muualle häiriköimään!

Katsopas miten meninkin taas häiriköimään Raamatun totuudella, ennen kuin edes huomasin sinun, saatanan kyykäärmeen sikiön viestiä! Kyllä elämä on ihmeellistä!

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Katsopas miten meninkin taas häiriköimään Raamatun totuudella, ennen kuin edes huomasin sinun, saatanan kyykäärmeen sikiön viestiä! Kyllä elämä on ihmeellistä!

Ja näiden kyykäärmeen sikiöiden oppi nyt sitten on tuo tuleen menevä tie vain 'yksin uskosta', että miten ihan silkasta rakkaudesta Jumalakin päätti tehdä itsemurhan Jeesuksen nimeen, ettei heidän tarvitse muka itse vastata pahoista teoistaa, kuten selittävät muille, vaan voivat tehdä vaikka sitä pahaa Raamatun mukaan, mitä jopa vihaavat. On uskonto nimeltä kristinusko. Ja tunnuksena viaton ihminen nimeltä Jeesus kirkon krusifiksisymbolina kuoliaaksi kidutettuna uhrina.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ja näiden kyykäärmeen sikiöiden oppi nyt sitten on tuo tuleen menevä tie vain 'yksin uskosta', että miten ihan silkasta rakkaudesta Jumalakin päätti tehdä itsemurhan Jeesuksen nimeen, ettei heidän tarvitse muka itse vastata pahoista teoistaa, kuten selittävät muille, vaan voivat tehdä vaikka sitä pahaa Raamatun mukaan, mitä jopa vihaavat. On uskonto nimeltä kristinusko. Ja tunnuksena viaton ihminen nimeltä Jeesus kirkon krusifiksisymbolina kuoliaaksi kidutettuna uhrina.

Kyllä nyt sietäisi teologienkin perehtyä siihen, että mitä Raamatussa todellisuudessa lukee.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kyllä nyt sietäisi teologienkin perehtyä siihen, että mitä Raamatussa todellisuudessa lukee.

Aamen!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Ja ylipäätään lopettaa kasvattamasta lisää näitä kyykäärmeen sikiöitä pahuudella, ja ottaa haltuun se Raamatun oikea tieto.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mene mutkalle , jahvekultti!

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Mene mutkalle , jahvekultti!

No en todellakaan, kun olemme Lähi-itään viitaten nyt niin lähellä sinun helvettiäsi ilmestyskirjan mukaan, että voin elinikänäni nähdä, kun petojumalasi kanssa sinut tungetaan tuliseen pätsiin Jeesuksen nimen herjaamisesta ja hyväksikäytöstä!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

No en todellakaan, kun olemme Lähi-itään viitaten nyt niin lähellä sinun helvettiäsi ilmestyskirjan mukaan, että voin elinikänäni nähdä, kun petojumalasi kanssa sinut tungetaan tuliseen pätsiin Jeesuksen nimen herjaamisesta ja hyväksikäytöstä!

Ja tiedoksi niille, joille Raamatun teksti on yhtä outo kuin teologeille, niin tämä sota alkoi ilmestyskirjan 12. luvusta, kun todistettiin,että nämä saatanan kyykäärmeen sikiöt olivatkin uskonnolla korottaneet Saatanan jumalakseen taivaaseen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ja tiedoksi niille, joille Raamatun teksti on yhtä outo kuin teologeille, niin tämä sota alkoi ilmestyskirjan 12. luvusta, kun todistettiin,että nämä saatanan kyykäärmeen sikiöt olivatkin uskonnolla korottaneet Saatanan jumalakseen taivaaseen.

Ja tätä todistusta on myös Raamattu kantanut mukanaan liki 2000 vuotta, millä saman ajan on pilattu koko maailmaa pahuudella.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ja tätä todistusta on myös Raamattu kantanut mukanaan liki 2000 vuotta, millä saman ajan on pilattu koko maailmaa pahuudella.

Onko siis ihme, jos nyt vihdoinkin se harhaan johtava uskonnonopetuskin lopetetaan?!

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Älä syytä Raamattua ihmisten tekemisistä!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Älä syytä Raamattua ihmisten tekemisistä!

En syytäkään kuin sinua, saatanan kyykäärmeen sikiö, että äly ei riitä tarinasta erottamaan edes Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, jos Saatana huijaa Jumalan nimellä!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

En syytäkään kuin sinua, saatanan kyykäärmeen sikiö, että äly ei riitä tarinasta erottamaan edes Jumalaa ja Saatanaa toisistaan, jos Saatana huijaa Jumalan nimellä!

Sinusta pitää tehdä huoli-ilmoitus. Et ole sopiva eleisille paikoille.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Sinusta pitää tehdä huoli-ilmoitus. Et ole sopiva eleisille paikoille.

Turhaan, vastaanottajat eivät ole kirkossa. Ja toisaalta ei kirkokaan auta, koska paavi Franciscuksen kansaa olimme täysin samaa mieltä, ja Vatikaanin tiedottajakin ihan Suomea myöten ilmoitti, että Saatana on Vatikaanissa, mihin kaikki kristinuskon lajit liittyvät.

TE OLETTE LAINSUOJATTOMIA, minä en, mutta voitte jatkaa vielä valitsemallanne tiellä, en tee huoli-ilmoitusta, kun teistä onkin tarkoitus joka tapauksessa päästä eroon.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sinulle nämä kidutusasiat taitaa olla ihan sydämen asioita kun niistä jatkuvasti puhut.
        Jeesuksen elämään mahtuu paljon muutakin kuin pelkkä loppuhuipennus.

• Anonyymi00048

Ihan sama mitä ihmisen pöljä kirkot taistelee..Jesus ei perustanut mitään vain RAKKAUDEN !

• Anonyymi00049

Mitä se rakkaus sinulle on?

• Anonyymi00051

Riehumalla temppelissä, viskomalla rahan vaihtajien pöytiä, olemalla aikansa pahin terroristi, joka sai kuolemantuomion jumalanpilkkasyytteellä maailman kuuluisimpana ateistina - minkä rakkauden perusti?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Riehumalla temppelissä, viskomalla rahan vaihtajien pöytiä, olemalla aikansa pahin terroristi, joka sai kuolemantuomion jumalanpilkkasyytteellä maailman kuuluisimpana ateistina - minkä rakkauden perusti?

Ai niin, ja uhkaa vielä paluullaan ilmestyskirjan mukaan tunkea teidät kaikki Petojumalinenne tuliseen pätsiin! Jos ette ymmärrä Saatanasta mitään, niin ette kyllä rakkaudestakaan.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Unohtui - ja ajamalla uhrieläinten myyjiä ruoskan kanssa, päätyen teidän palvomaksi pääsiäisen uhrilampaaksi kirottuna tosi Jumalana.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Unohtui - ja ajamalla uhrieläinten myyjiä ruoskan kanssa, päätyen teidän palvomaksi pääsiäisen uhrilampaaksi kirottuna tosi Jumalana.

On siinä uskontoa kerrakseen.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Mitä se rakkaus sinulle on?

Homouden synnin hyväksymistä ja sen siunaamista julkisesti kirkossa.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Huomauttaisin Raamatusta sen verran, että saadakseen sisäisen syntiominaisuuden, on Paavalin sanoin perattava taivasten valtakunta pois (Matt.13:33 1.Kor.5:7 ja Room.7), pelkkä sukupuolisuus ei kerro ovatko he tehneet näin.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Huomauttaisin Raamatusta sen verran, että saadakseen sisäisen syntiominaisuuden, on Paavalin sanoin perattava taivasten valtakunta pois (Matt.13:33 1.Kor.5:7 ja Room.7), pelkkä sukupuolisuus ei kerro ovatko he tehneet näin.

Tämä homojuttu syntinä on sellainen ankka, eikä se oikeasti liity syntikäsitteeseen, joku meni älyttämään vain uskovaisia.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Tämä homojuttu syntinä on sellainen ankka, eikä se oikeasti liity syntikäsitteeseen, joku meni älyttämään vain uskovaisia.

Joten sen hyväksyminen tai siunaaminen ei oikeasti liity mitenkään edes pahuuteen perustuvaan kristinuskoon, mutta voi liittyä heidän vihayllyttämiseen, mistä Luther juuri mainitsee, että Paavali haluaakin heidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain vihan, eikä mitään armoa. On suora lainaus Lutherin sanoista.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Saatanan rakkautta ihmisiä kohtaan, jotka haluaa kanssaan helvettiin.

• Anonyymi00057

Erinomainen aloitus muistuttaa miten meillä tavallisilla ihmisilläkin on mahdollisuus vapaalla tahdollamme aloittajan tapaan noudattaa niin Katekismusta kuin Raamatun kirjoituksia kaikessa elämässään kirjaintakaan lisäämättä tai poistamatta.
      Hienoa, että nykyaikanakin on aloittajan kaltaisia uskovia jotka kirjaimestakaan luopumatta noudattavat Raamatun kirjoituksia Raamatussa kerrotulla tavalla kaikessa elämässään.
      Aivan uskomattoman ihanan rehellistä joukkoa ovat.

• Anonyymi00060

Meitä on kuule paljon. Evlut kirkko on uskovien irvikuva, laajenna reviiriäsi niin tulet yllättymään.

• Anonyymi00063

Raamatun ovat ja taklanneelle, nyt menossa katekismus,

• Anonyymi00064

On ne röyhkeitä! 🤦

• Anonyymi00065

Piispat ovat eksytyksen kärjessä.

• Anonyymi00066

Ohan järkyttävää muta totta.

• Anonyymi00067

Mutta pohjanoteeraus luterilaisen kirkon piispalta oli piispa Wille Riekkisen lausunto, että "Jeesus ei uskonut olevansa Jumala"!!!!
        Tuollaiset piispatko ohjaavat luterilaista kirkkoa? Ei ole ihme, että se on nyt niin sekaisin.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Mutta pohjanoteeraus luterilaisen kirkon piispalta oli piispa Wille Riekkisen lausunto, että "Jeesus ei uskonut olevansa Jumala"!!!!
        Tuollaiset piispatko ohjaavat luterilaista kirkkoa? Ei ole ihme, että se on nyt niin sekaisin.

Joo ja vielä pahempi on sen helluntailainen vanhus joka kyselee: "jos Jeesus oli Jumala niin ketä hän rukoili itseäänkö?"

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Joo ja vielä pahempi on sen helluntailainen vanhus joka kyselee: "jos Jeesus oli Jumala niin ketä hän rukoili itseäänkö?"

Samainen vanhus ei tiennyt onko Jeesus syntynyt vai luotu

Ei ihme että helluntaiseurakunta on sekaisin

• Anonyymi00073
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Vihasi hellareita kohtaan on sairasta!

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Vihasi hellareita kohtaan on sairasta!

Mitä tuossa on vihaa? Siteerattiin vain se mitä yksi hellari täällä kirjoitti

• Anonyymi00076
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Nämä ovat niitä susia lampaiden vaatteissa. Heistä Jeesus varoitti.
        Media ja evlut kirkko ovat jo aloittaneet pääsiäisajan kristinuskon vastaisen kampanjansa

• Anonyymi00069

Etsikää totuutta, sillä se löytyy taivasten valtakunnasta. Siellä Jeesus istuu Isän oikealla puolella.
      Älkää riidelkö keskenänne; totuutta ei voi muuttaa, mutta siitä voi valehdella, ja se on syntiä.

Totuus on ihmisen yläpuolella, aivan kuten syyn ja seurauksen laki, mutta Jumalan armo on sen yläpuolella.

Niin suurta on Jumalan rakkaus ihmisiin, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi ikuisen elämän.

• Anonyymi00070

Jeesus on kaikkien kiitojen yläpuolella: Jumala

• Anonyymi00072
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Jeesus on kaikkien kiitojen yläpuolella: Jumala

korjaan: Jeesus on kaikkien KIISTOJEN yläpuolella: Jumala

• Anonyymi00075
        Anonyymi00072 kirjoitti:

korjaan: Jeesus on kaikkien KIISTOJEN yläpuolella: Jumala

Puhutko Vaasan Kiistosta?

• Anonyymi00077

Niin, kyllähän aikaisemmin ollut "älä tee huorin" käsky koski kaikkia avioliiton ulkopuolisia suhteita eikä pelkästään avioliittoa.

• Anonyymi00079

Näin se menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      618
      2826
    2. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      107
      1492
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1456
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1380
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1256
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      114
      1254
    7. 102
      1086
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1033
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      950
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      881
    Aihe