Insta ja ukrainalainen Tencore sopineet TermitUGV

Anonyymi-ap

🇫🇮 Suomalainen Insta Group ja 🇺🇦 ukrainalainen Tencore ovat sopineet miehittämättömien TerMIT UGV -maa-alusten tuotannosta Suomessa.

"Olemme erittäin tyytyväisiä tulevaan Build With Ukraine -yhteistyöhön, joka yhdistää Ukrainan taistelukokemuksen suomalaiseen asiantuntemukseen vaativissa olosuhteissa. Yhdessä Tencoren kanssa voimme vahvistaa teknologista kyvykkyyttämme miehittämättömissä modulaarisissa ratkaisuissa. Tavoitteena on luoda ratkaisuja, jotka on räätälöity Suomen arktisiin olosuhteisiin ja tietenkin liittolaistemme tarpeisiin."
- Insta Advancen toimitusjohtaja Petri Reiman.

Suomessa alkaa sitten olemaan noita vehkeitä antamassa raja-aidan takaa kyytiä Suomeen paluumuuttoa yrittävälle Anolle...

https://techukraine.org/wp-content/uploads/2025/06/TerMIT02.jpg

6

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ymmärrätkö mikä tuo edes on, ei noilla nyt ihan kyytiä anneta kenellekkään, käytännössä niillä kuskataan vettä ruokaa ja ammuksia, paluukuormassa ukrainalaisia puolikuolleita raatoja, mikäli joku viitsii nostaa kyytiin, etenevät tyypillisesti kävelyvauhtia.

• Anonyymi00002

Tiltu näytti jälleen ettei hän ymmärrä mistään mitään....TerMIT tekee vaikka mitä, leipoo venäläisetkin rullalle tarpeen mukaan....

TerMIT on ukrainalaisen Tencoren kehittämä modulaarinen, telaketjuilla toimiva maastoajoneuvo (UGV), joka on hyväksytty Ukrainan puolustusvoimien käyttöön. Tämä kompakti robotti kantaa jopa 300 kg kuormaa, ja sitä käytetään logistiikkaan, haavoittuneiden evakuointiin, miinoittamiseen ja tulitukeen. Se on osoittautunut monikäyttöiseksi rintamalla.

Modulaarisuus: TerMITin alusta mahdollistaa nopean muokkauksen eri tehtäviin (esim. varustekuljetus, evakuointi, taistelu).
      Suorituskyky: Akkukäyttöinen laite toimii useita tunteja, ja se pystyy liikkumaan vaikeassa maastossa, kuten juoksuhaudoissa.
      Aseistus ja lisävarusteet: Siihen voidaan asentaa kauko-ohjattava taistelumoduuli (kuten SHABLIA). Se voi toimia myös elektronisen sodankäynnin (EW) alustana.
      Automaatio: Järjestelmässä on sisäänrakennettu vakautus tarkkaan tulitukseen ja automaattinen maalinetsintä.

TerMITiä on otettu laajasti käyttöön, ja sen tuotantoa on laajennettu yhteistyössä saksalaisten toimijoiden kanssa.

• Anonyymi00003

Mä oon kuule nähny noita videoilla tuhoutuvan enemmän ku sinä kuvia, usko pois.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Mä oon kuule nähny noita videoilla tuhoutuvan enemmän ku sinä kuvia, usko pois.

Et vain nyt jouda jakamaan linkkejä videoihin.

• Anonyymi00006
      • Anonyymi00007

Tuo esittely onnistui täydellisesti. Robotti vastaa hyvin venäläistä sotilasta.
        Se oli humalassa ja teki hienosti natsitervehdyksen ennen hyökkäävää syöksyä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      189
      5108
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4482
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3147
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      260
      3060
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      155
      2977
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2541
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27