Lähdin. Narsistin taloudellisen väkivallan tyypillisiä piirteitä:
Kontrolli ja rajoittaminen: Narsisti kontrolloi tarkasti uhrin tuloja, menoja ja säästöjä. Uhri voi joutua pyytämään lupaa pieniinkin ostoksiin.
Taloudellinen riippuvuus: Narsisti voi estää uhria käymästä töissä tai opiskelemasta, tai pakottaa tämän irtisanoutumaan.
Velkaannuttaminen: Narsisti voi ottaa salaa tai painostamalla lainoja uhrin nimiin, jättäen tämän vastuuseen veloista.
Rahan pimittäminen: Narsisti voi piilottaa yhteisiä varoja, salailla omia tulojaan tai olla osallistumatta yhteisiin kuluihin, vaikka hänellä olisi varaa.
Narsisti yritti vaientaa mutta minä en alistunut
7
237
Vastaukset
- Anonyymi00002
Näinhän se menee,sit on omistavinaan kaiken,uhri jää tuulee soittelee vai jääkö?
- Anonyymi00003
Yleensä uhri saa asiat järjestykseen. Tosin ystävien tuki tärkeää.
- Anonyymi00004
Kun menette naimisiin, niin tehkää avioehto, ettei narsistin velat periydy.
Se on nykyaikaa.- Anonyymi00006
Sä voit puhuu musta ihan mitä vaan
Ja ihan kenelle vaan, joo-o
Mä en pelkää enää mitään
En puheita, yksinäisyyttäkään
Oli mullakin tunteet
Oli mullakin sydän, e-oo
Ja se päättyy nyt tähän
Oli mullakin voimaa vaan vähän
Mä en oo näkymätön
Mä oon hengissä vielä, e-oo
Mun on pakko lähtee
Sun lähellä ei vaan pystyny hengittää.
- Anonyymi00005
Kuunnelkaa se yksi laulu Ei pystynyt hengittää. Paula Vesala esittää. Se kuvastaa narsistin uhria ja uutta elämää,kun pääsee vapauteen.
- Anonyymi00007
Omat rahat,oma talous=paras.
- Anonyymi00008
Narsistit on Sokeita Minä Itse Ihmisiä.Tunnen ja tiedän suurimman tällä seudulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910