Johtuen Trumpin "muutaman viikon sodasta" mikä venyy varmasti toistaiseksi kestäväksi ja kukaan ei usko sen pikaiseen lopputulokseen.
Inflaatio pomppaa ja korot nousee joka asiassa.
Bensan hinta 2-3 kk kuluessa 3 euroa litralta
28
338
Vastaukset
- Anonyymi00001
Bensiinin hinta on vain yksi muuttuja. Pidän mahdollisena, että jopa teollisuutta ajetaan alas korkeitten kustannusten ja vähentyneen kysynnän vuoksi.
- Anonyymi00002
Onhan sinulla kaksi jalkaa joilla kävellä vai oletko unohtanut miten kävellään kun meuhkaat tuosta samasta asiasta täällä jatkuvasti.
- Anonyymi00003
Oletko ajatellut asian loppuun kun elämäsi kallistuu joka saralla 30% vähintään?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Oletko ajatellut asian loppuun kun elämäsi kallistuu joka saralla 30% vähintään?
Tienaan vähän yli keskituloisen palkansaajan joten ei minulla vielä ole hätää vaikka bensa olisikin 3€-4€ litralta. 5€ kohdalla saattaisin jo hieman pöyristyä ja murahtaa.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tienaan vähän yli keskituloisen palkansaajan joten ei minulla vielä ole hätää vaikka bensa olisikin 3€-4€ litralta. 5€ kohdalla saattaisin jo hieman pöyristyä ja murahtaa.
Heh jo ennen sitä hintatasoa koko Suomi kirjaimellisesti pysähtyy totaalisesti.
Ja kortisto kutsuu kymmeniä tuhansia heti. - Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Monelta voi kadota alta se yli keskiplkan maksaja nousevien kustannusten takia.
Toivottavasti olet julksensektorin palveluksessa niin ei kosketa sinua, siellä ei tarvi välittää nousevista kustannuksista. - Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei minua bensan hinta huoleta. Minua huolettaa onko tupa lämpimänä ensitalvena ja ruokaa jääkaapissa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei minua bensan hinta huoleta. Minua huolettaa onko tupa lämpimänä ensitalvena ja ruokaa jääkaapissa.
Jos olet nainen ja mukava etkä kiukuttele niin saat asua talvisin luonani. Olen hyvä kokkaamaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Yes, työeläkeindeksi nousee vuonna 2027. Alustava arvio 3-5%
- Anonyymi00025
Anonyymi00013 kirjoitti:
Yes, työeläkeindeksi nousee vuonna 2027. Alustava arvio 3-5%
Kyllä, juuri näin tulee tapahtumaan. 😁👌
- Anonyymi00006
Jos kaikki kallistuu 30% muutaman kuukauden aikana, sillä on hirveät seuraukset. Pienituloisten rahat eivät riitä millään kaikkiin menoihin, varakkaat ostavat ruokaa säästöillään niin kauan kuin säästöjä riittää ja kaikki kulutus romahtaa.
- Anonyymi00007
No onhan nytkin epävirallisesti ruoka kallistunut vähintään 30 % vaikkapa vuoden aikana.
Mutta jos kaikki muukin hinnoittelu seuraa myös perässä kuten sähkö, vakuutukset, vuokrat, vastikkeet ym. niin tämähän menee jo kriisiajaksi. - Anonyymi00009
Tää on vasta alkua, pahalta näyttää, 3 eeron pensa on halpaa kun katsotaan syyskuusta kesää kohti.
- Anonyymi00011
Riikka Purrakin kehui (?) , että olisi äänestänyt Trumpia, jos olisi ollut äänioikeus USA: ssa!
Kovin moni éi noin tyhmiä lausu, mutta kyllähän meillä KD: n taholla on rukoiltu Trumpille siunausta ja voimia? - Anonyymi00014
Ai ongelman ydin jenkit yrittää kai saada öljyn hinnan ylös että selviäisivät lainansa koroista china mahtaa olla vaarallinen suututettuna ja jenkki olettaa että on samanlainen kuin hän suuttuu jos jättää penninkään maksamatta sovitusta kuukausi lyhennyksestä en tiedä mikä oli takauksen hinta että kiina suostu takaamaan lainan heille (mitä heillä on menetettävää) mistä ovat kiinan kanssa sopineet että kiina takauksensa antoi
- Anonyymi00015
Nyt alkaa hamottumaan että EU alkaa maksamaan energiatukia yhteisvelalla jolla kustannetaan Italian ja Saksan halpa kaasu ja kaikki EU maat maksaa ja erityisen paljon maksaa Suomi joka käyttää vähän maakaasua..
Suomea viedään yhteisvelalla syvälle suohon
Analyysi / Yhteisvelasta tuli nyt akuutti asia, Giorgia Melonilta ”katastrofiehdotus” – Tutkijan mukaan vaihtoehtoja on vain yksi
Jos Lähi-idän kriisi johtaa konkreettiseen energiashokkiin Euroopassa, se voi asiantuntijoiden mukaan tarkoittaa jonkinlaisen hätärahoituksen tarvetta. Asia on varmasti jo nyt EU-johtajien keskustelussa, koska yhteisvelka ja unionin budjetti ovat huippukokouksen asialistalla. - Anonyymi00016
KIITOS PURRA!
- Anonyymi00017
Kesäksi kallis bensa ja kaikkien hintojen kallistuminen pysyvästi.
Eiköhän Suomen taru ala olemaan jo paketissa.
Viimeinen sammuttaa valot. - Anonyymi00018
Nyt on halpaa taas latailla sähköautoa. Muutamalla eurolla ajelee jo 100 km.
- Anonyymi00019
Aloittaja voisi ottaa selvää miten bensan hinta muodostuu.
- Anonyymi00020
Voi risusuRiikka
- Anonyymi00021
Tankki täyteen 200 euroa kohta.
- Anonyymi00022
Koskahan Stubille alkaa tajuta mistä johtuu kallis bensa. Häkkänen ja Valtonen. Kehuvat Netanjahua. Ostetaan vaan aseita Israelista. Ja Trumpille jäämurtajia.
Miksi meidän Stubille on aivan hiljaa ollut. Ai niin Suomen pitää säilyttää hyvät suhteet Israeliin ja USA. - Anonyymi00024
Tällä hetkellä barreli (157 litraa) maksaa 102 dollaria.
Eli litra raakaöljyä maksaa 0,649 Usan dollaria eli 0,59 €.
Siis 59 senttiä litra.
Halpaa, - Anonyymi00027
kylä prulla laskee se hinan kune niin on luvanu jo aikoja siten
- Anonyymi00028
Arvasppa paljonko bensa maksais Marinin suvakkihallinnon alla? 4,5 €/litra. Kukaan ei valittais, kun hän minihameessaan selittäs ilmastoasioista.
Onneksi nykyhallitus on hillinnyt tätä humpuukia edes vähän ja bensaa vielä saa taskurahalla - Anonyymi00029
Risi-Riikalla ei mene putkeen!
- Anonyymi00030
Metsäkone yrittäjällä menee 200 000 l/ kk bensaan. 50 cnt/l tarkoittaa 100k€ lisäkuluja. Mahtaa olla katteet kohillaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras941494Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva199940- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29750- 7724
- 60693