Voiko joku muka sanoa, että ruoka on kallista, kun tein meidän koko perheelle lihaperunasoselaatikkoa isoon uunivuokaan ja koko satsi maksoi n. 3€!
Jauhelihaa oli tarjouksessa 1€ osuustoiminnallisessa kaupassa nautasikaa 9% rasvalla. Tosi hyvää! Perunoita oli kotona jo valmiiksi reilu pari kiloa, jotka oli maksaneet 1€/5kg, niitä keitin ja tein perunamuusia, jonka sitten käytin tähän ruokaan, kun ruskistin ensin sen jauhelihan ja kuullotin sipulia.
Maitoa meni siihen perunamuusiin, pari valkosipulin kynttä silppusin vielä, yhden kananmunan käytin ja salaattijuustokuutioiden öljyt kaadoin vielä sekaan. Minulla oli Arkijuustoa, raastoin sitä vielä joukkoon ja loppua siihen lihaperunasoselaatikon päälle vielä. Uuniin sitten paistumaan reiluksi tunniksi +175°C lämpöön kannen alle.
Tästä me syödään ainakin pari päivää perheen kanssa! Tietty jotain salaattia lisäksi, porkkanaa ja keräkaalia raastetaan, niistä tulee hyvää salaattia.
Tein edullista ruokaa koko perheelle!
22
280
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jos ostan jauhelihan 3eur tai kanansuikaleita niin 4 reilua annosta noista tulee ni eipä ruoka nyt mitään mahdottoman kallista ole.Jos kanankoipia ja siinä rasiassa yleensä 3 niin yhden koiven syön kerralla.
- Anonyymi00007
Tämä tosi, että ei ruoka mahdottoman kallista ole. Minäkin ostan aika usein broilerin koipireisiä, kun ne on tarjouksessa. Ostan kerralla useamman niitä isoja rasioita, kun ne on punaisella lapulla -50% ja paistan kerralla heti. Perkaan ne kypsänä valmiiksi ja syön heti niistä osan ja loput pakastan tulevaa käyttöä varten.
Jauhelihaa on tarjouksessa, niin sama juttu, ostan useamman rasian ja ruskistan heti ne ja osasta teen ruokaa, loppu pakastimeen. Ei todellakaan ole kallista!
Kalaakin on kaupoissa tarjouksessa ja torilta saa ostaa kalastajilta suoraan tuoretta kalaa. Isot lahnat maksaa 3€ kilo ja kun savustaa ne, niin on tosi hyvää. - Anonyymi00018
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tämä tosi, että ei ruoka mahdottoman kallista ole. Minäkin ostan aika usein broilerin koipireisiä, kun ne on tarjouksessa. Ostan kerralla useamman niitä isoja rasioita, kun ne on punaisella lapulla -50% ja paistan kerralla heti. Perkaan ne kypsänä valmiiksi ja syön heti niistä osan ja loput pakastan tulevaa käyttöä varten.
Jauhelihaa on tarjouksessa, niin sama juttu, ostan useamman rasian ja ruskistan heti ne ja osasta teen ruokaa, loppu pakastimeen. Ei todellakaan ole kallista!
Kalaakin on kaupoissa tarjouksessa ja torilta saa ostaa kalastajilta suoraan tuoretta kalaa. Isot lahnat maksaa 3€ kilo ja kun savustaa ne, niin on tosi hyvää.Mää en maksa perunoista,kun syön siemenperunoita kokojyväperunaa saa kuituja suolistoon
- Anonyymi00003
Ei ole ruoka kallista jos osaa itse valmistaa. Sen ajan kun jonottaa ilmaista ruokaa kylmässä kun käyttäisi ruoan tekoon ei tarvitsisi nälkää nähdä.
- Anonyymi00006
Siitä se lähtee ettei kauppaan mene miettiin mitä ostaa ainaski leipä,maito-ensin suunnittelee mitä lämmintä ruokaa valmistaa.Lihaa,perunoita,porkkanaa. Itse aloitan päiväni kauravellillä,xtra pikakaurahiutaleita ni maksaa noin 40centtiä 500grm pakkaus elikä kilohinta karvan alta 1eur.Omenoita on aina.
- Anonyymi00004
Jaksaa maalata laituria ravitsevan sianruoan voimin💪
- Anonyymi00005
Ruoka on kallista vain niille, jotka valittaa jatkuvasti kaikista muistakin asioista.
- Anonyymi00023
Ja jotka eivät osaa laittaa ruokaa,
- Anonyymi00008
Joskus on lihaperunasoselaatikkoa. Jos ihmisillä on aikaa ja mahdollisuus, voi tehdä hyvää kotiruokaa. Se on terveellistä ja siitä voi syödä useamman kerran, jos tekee enemmän.
- Anonyymi00009
Kaupoissa on vielä hyvää kaalia, mistä saa tehtyä muhkean laatikon kera
jauhelihan ja riisin. Mausteita voi laittaa ihan oman maun mukaan.
Vähällä rahalla tulee ruokaa useaksi päiväksi.
- Anonyymi00010
Välillä laiskottaa niin haetaan sitä hävikkiruokaa eli mitä eiliseltä
päivältä oli jäänyt. Saa viidellä eurolla ison rasiallisen herkkua.
Siis ammattilaisten tekemää ja hyvin maustettua.- Anonyymi00014
Niin ja sillä 5€ saat tehtyä monta rasiallista itse sitä kotiruokaa!
Ostin tässä taannoin tarjouksesta keräkaalia, maksoi 0,69€/kg, oli punaisella lapulla 700g paketti kunnon jauhelihaa ja sitten vielä muutama sipuli. Menin kassalle niitä maksamaan, niin edelläni ämpyili joku rouva korttinsa kanssa ja siinä sitten katsoin hänen ostoksiaan, oli pussillinen jotain ranskalaisia perunoita, lenkkimakkaraa ja törkeän kalliitta jälkiruoka höttöjä, ne näyttivät maksavan enempi yhteensä, kun sitten ne minun ostokset.
Siitä minun lastistani tuli kahteen uunivuokaan kaalilaatikkoa, toki kotoa löytyi vielä hieman riisiä ja muita tarpeita, mutta suurin osa oli kuitenkin nämä ostokset. Söimme tästä monta kertaa ja vein vielä siitä naapurin mummolle toisen vuoallisen sitä kaalilaatikkoa.
- Anonyymi00011
En ole koskaan nähnyt mitään 3€/kg hintaista jauhelihaa! En edes rasvaista sika-nautaa.
- Anonyymi00017
Joskus on kaupoissa, toki aika rasvaista sikanauta jauhelihaa, mm. Lidlistä me on sitä joskus ostettu. Se on vaan todella rasvaista ja ei ole oikein meidän makuun. Monet käy ostamassa sitä koirille, mutta kyllä me sitä ihan kaalilaatikkoon ja hernekeittoon on laitettu
Monta kertaa olen itse jauhanut possun sydämistä ja lampaanlihasta jauhelihaa, se ei paljoa maksa ja tulee todella hyvää. Siinä kilohinta jää alle 3€. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Joskus on kaupoissa, toki aika rasvaista sikanauta jauhelihaa, mm. Lidlistä me on sitä joskus ostettu. Se on vaan todella rasvaista ja ei ole oikein meidän makuun. Monet käy ostamassa sitä koirille, mutta kyllä me sitä ihan kaalilaatikkoon ja hernekeittoon on laitettu
Monta kertaa olen itse jauhanut possun sydämistä ja lampaanlihasta jauhelihaa, se ei paljoa maksa ja tulee todella hyvää. Siinä kilohinta jää alle 3€.En lemmasta syö bää bää bää.
- Anonyymi00012
Apina🐵
- Anonyymi00013
En voi yksinäisenä ostaa 1e/5kg perunoita, kun ei ole niin isoa säilytyspaikkaa ja jo 2kg perunat alkavat itää, kun en syö niitä niin äkkiä.
Yksinäinen joutuu maksamaan ruuastaan aina enemmän mitä useampi henkilöiset perheet.
Nytkin ostamani 2kg perunat n.1,60e, niin eipä sitä tosiaan saa 20sentin kilohinta perunoita.- Anonyymi00015
Tee kimppahankinta naapurin kalevin kanssa.
- Anonyymi00020
Minä olen ostanut monta kertaa kaupassa jonkun ihan tuntemattoman kanssa kimpassa juureksia ja perunoita, kun niitä on ollut ämpäritarjouksena. Jaettu vaan sitten kassan jälkeen ne ostokset. Voi sitä järkeä käyttää!
Onhan kaupassa vaakoja käyttää avuksi ja laitetaan molempien ostokset hedelmäpusseihin, jos on irtotavaraa myynnissä. Joskus on ostettu kirjolohtakin tarjouksesta kimpassa, siitä vaan mummolle puukolla file parkkipaikalla.
Ostettiin myös yhdestä kaupasta kavereiden kanssa kimppaan suurtalouspakkauksia juustoja ja leikkeleitä, sekä pakasteita. Ostettiin jopa wc-paperiakin suoraan tehtaalta kimpassa ja jaettiin sitten se kuorma keskenämme, yhdellä vaan piti olla y-tunnus, että saatiin ostettua ne wc-paperit.
Meillä oli myös kimppa, jossa yksi haki vanhalla pakettiautolla rehusilakkaa rannikon kalastajilta kerran viikossa. Se vasta halpaa oli, kun rehusilakka maksaa 0,20€/kg!
- Anonyymi00016
Kumpaa tuit gazbrom vai rossAtom?
- Anonyymi00021
asun torniossa ja haaparantaan matkaa 800 metriä lähimpiin kauppoihin. voin sanoa että on halvempaa ja suomalaiset jonottaa kilvan halvemman bensan vuoksi
elämä on ihanaa - Anonyymi00022
Eihän tuossa ole tarpeeksi edes yhdelle 130kiloselle setämiehelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582187Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt81417Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan801408- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621133- 691000