Helvetti?

Anonyymi-ap

Mistä syystä helvettiin joudutaan?

Synnin takia tottakai, tai tarkalleenottaen sen takia, mistä synnit todistavat. Synnit todistavat meidät syntisiksi. Jokainen syntinen on henkilökohtaisesti syyllistynyt Jumalan Pojan murhaamiseen teoillaan. Jos meistä ihmisistä jokainen ei olisi syntiä tehnyt, Jeesuksen ei olisi tarvinnut kuolla meidän kaikkien puolesta. Mutta Jumala on nähnyt edeltä, ettei meistä yksikään pysty itseään pelastamaan omalta itseltään, olemalla tekemättä syntiä, siksi hän näki sen ainoaksi vaihtoehdoksi pelastaa meidät, että hän uhraisi itsensä meidän sijastamme (2 Korint. 5:19).

Matteus 10:28
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

Jesajassa puhutaan näin Jeesuksesta:

Jesaja 53:10-11
"Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä häntä sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa."

Jeesuksen sielu on vikauhrina. Niinkuin Matteuksen evankeliumissa sanotaan, helvetissä sielu kuolee. Jeesus koki sielun kuoleman ristillä, sen toisen kuoleman, johon joutuu jokainen joka kieltäytyy häneen uskomasta ja häntä rakastamasta. Hän oli toisessa kuolemassa niin meidän kuin heidän puolestaan. Mutta he katsovat hänet ylen ja menevät siksi kadotukseen. Täydellinen oikeudenmukaisuus toteutuu. Mikään synti ei jää rankaisematta.

Meidän Jumalamme, Jeesus, on äärettömästi pyhempi kuin vaikkapa islamin, judaismin tai hindulaisuuden jumalat. Jeesuksen taivaaseen ei mene kukaan kuin hänen verensä kautta. Hän on niin pyhä ja täydellinen, ettei hänen valtakuntaansa ole mitään asiaa ilman hänen puhdistavaa ja katoamatonta vertansa.

Heprealaiskirje 9:22-24
"Niin puhdistetaan lain mukaan miltein kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhmipään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme."

2 Korinttolaiskirje 5:20-21 ja 6:1
"Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa! Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon, ettei se jää turhaksi."

Jumalan armo meitä kohtaan jää turhaksi jos emme ota sitä vastaan, jos emme turvaa Jeesukseen pelastuksenamme.

10

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No mun mielestä ei kyllä oikein. Aina pitäisi miettiä kumpi on pahempi.

• Anonyymi00002

No kuulema kovin ei tarvitse muusta välittää kuin siitä homojakeesta muut menee aika helposti läpi pikku rukouksilla ja ....

• Anonyymi00003

Sinun helvettisi loppui tähän hetkeen. <3

• Anonyymi00004

No sellaista se sota on, eikös siellä kuollut muutamia jenkkiä. Ihan oikeasti tavallisia ihmisiä , herätkää, yrittäkää edes vaikuttaa.

Itse haluan uskoa että meitä ihmisiä ohjaa pääasiassa hyvät asiat mutta toisinaan se ei ole noin. Voi olla, että olette "lauma" omaa känniä vetäviä koska vaikka , elämä niin surkea Itse suhtaudun hiukan intohimoisemmin ja juu ihan pikku juttu.

• Anonyymi00005

Vähän ohi meni vielä. Tule lähemmäksi. <3

• Anonyymi00006

Helvetti on maan päällä. Joutua sodan, tautien ja nälän keskelle.

• Anonyymi00008

Helvetti on osallisuus uskonyhteisössä.

• Anonyymi00007

Helvetti on narsitijumalan luomus.

• Anonyymi00009

Helvetti7n menevät ne, jotka hylkäävät Jumalan pelastustarjouksen Jeesuksen ristinkuoleman kautta.

• Aloittaja jätti Jesajasta paljon pois, joka olisi osoittanut, ettei kerrottu Jeesuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      11
      2754
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2580
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      178
      2442
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      157
      2090
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1654
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1109
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      84
      868
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      787
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      732
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      723
    Aihe