Helsingin hovioikeuden päätöksen mukaan Vantaan seurakuntayhtymä nosti omistamiensa tonttien vuokria Lehtisaaressa kohtuuttoman paljon. Hovioikeuden päätöksellä vuokraa leikataan 40 %, mutta uutisesta ei selviä paljonko se tekee euroissa lovea seurakuntayhtymälle.
https://yle.fi/a/74-20215232
Aikanaan tästä käytiin paljonkin keskustelua, näkökulmana enemmän se, onko kirkko ahne vai ei. Silloin arvioin että nousu on sinänsä hirmuinen, mutta taso vaikutti olevan samaa suuruusluokkaa kuin mm. kaupungilla. Käräjäoikeus oli samaa mieltä, mutta hovioikeus muutti päätöstä.
Hovioikeus: Vantaan seurakuntayhtymän pitää laskea tontinvuokraa
12
309
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Mites siellä Tampereella. Kaupunki hakee suolarahoja?
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000011484467.htmlEn ole kuullut että olisi päädytty oikeuteen noista korotuksista. Sinänsä tässä laki on kaikille sama, myös seurakuntayhtymille, ja se on hyvä.
- Anonyymi00002
jori.mantysalo kirjoitti:
En ole kuullut että olisi päädytty oikeuteen noista korotuksista. Sinänsä tässä laki on kaikille sama, myös seurakuntayhtymille, ja se on hyvä.
Kovia korotuksia on tulossa, mutta Tampereella urhoollisesti kesytetään. Hyvä niin.
En ota kantaa lopputulokseen, vaan sitä että samaa lakia voidaan tulkita eri näkökulmista kun käräjä- ja hovioikeus päätyvät eri tulokseen. Anonyymi00002 kirjoitti:
Kovia korotuksia on tulossa, mutta Tampereella urhoollisesti kesytetään. Hyvä niin.
En ota kantaa lopputulokseen, vaan sitä että samaa lakia voidaan tulkita eri näkökulmista kun käräjä- ja hovioikeus päätyvät eri tulokseen.Toki joo. Korkein oikeus voi sitten vielä päätyä johonkin kolmanteen tulokseen. Ja sekin on mahdollista, että tässä tapauksessa KKO päätyy palauttamaan käräjäoikeuden ratkaisuksi.
- Anonyymi00003
Mäntysalo ei tiedä mitään kiinteistösijoituksesta eikä keskustele Valiiton
omistuksista mutta jauhaa jostain Stadin asumisalueesta
josta ei siitäkään tiedä mitään
Uutena agendana Valiitossa ovat SÄHKÖAUTOT ja Lehtisaareen kiinteistö-bisnes
Mäntysalon mukaan- Anonyymi00004
jori.mantysalo kirjoitti:
Jos sinä tiedät niin kommentoi toki tuota hovioikeuden päätöstä.
Olen pienehkö kiinteistösijoittaja jotain 15% koko salkusta mutta tuotto kiinteistöissä on hyvin pientä kuin lyhytkoroissa noin 3%
En sen tähden seuraa aktiivisesti enkä laske salkkuun mukaan. Seuraan kyllä suuremmissa käänteissä oman (terveys)alani kiinteistöjä
Nämä Lehtisaaren porukat ovat ostaneet mukavat asunnot halvalla hienosta paikasta, vain opiskelijoiden vuokra-asunnot vieressä Otaniemessä ovat vielä hienompia
Halvassa riskinä on vuokratontti jolla rahat voidaan ottaa
Varsinainen pankki/kiinteistösotku on toisessa pankissa, muhii poliisitutkinnassa
Nyt on trumpsotkussa myös jännät paikat, tuleeko terrorisku? Silloin saisi hal...
SuloVielen- menetelmällä
- Anonyymi00005
Trumptoiminta ei riipu siitä mistä hän puhuu, olemme tuhonneet Iranissa kaiken - lässystä, hämäystä
vaan aamulla hän katsoo kauhulla sp- pörssindeksiä ja treasureita joka nyt on noin 4,4 noussut selvästi eli siitä päättää mitä tekee taco taco Lehtitiedon perusteella seurakunta valittaa korkeimpaan oikeuteen.
- Anonyymi00006
Kauhea vääntä kirkolla oli suurkorotusten puolesta.
- Anonyymi00007
Ahne Vaparilahko budjettirahaa kerjäävä suunsoittajaporukka ei ymmärrä kiinteistöstäbisneksestä,
vaan se käyttää aikansa virheiden hakemiseen raamatusta ja luterilaisten nälvintään - Anonyymi00008
Valiitto saa sijoitustulonsa pääosin köyhien asumistuesta eli tulonsiirroista, jotka maksetaan sen tilille ja jotka se nappaa verotta veromaksajilta
Saa matonsossu Valiiton jäsenenä on taloudessa niin pihalla ressukka, ettei pysty panemaan edes
johtoa vastuuseen surkeista kiinteistösijoituksista
Haja utta matta jätetty pelkkiin kiinteistöihin ja vielä hiukan avoimiin k- rahastoihin jätetyistä varoista on
hävinnyt laskennallisesti ainakin puoli miljoonaa eikä liitto ole päässyt edes työeläkeyhtiöiden tuottotasolle, ei sinne päinkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa461115Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83897- 164887
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105834Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29785Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197700Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40663- 22612
- 61592
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu121588VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as11564Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12535On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510- 39485
- 76481
- 57475
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467