EK:n laskuri on aivan pielessä

Anonyymi-ap

Tämä EK:n klikkilaskuri on näyttänyt viime kuukaudet aivan kummallisia lukuja: https://eroakirkosta.fi/static/dvv-aikasarja/

Vertaan tuota kirkontilastot.fi:n ilmoittamiin erolukuihin:

Marraskuu 2025: 4509 klikkiä (toteutuma 5842 eroa)
Joulukuu 2025: 8919 klikkiä (toteutuma 16315 eroa)
Tammikuu 2026: 3536 klikkiä (toteutuma 2801 eroa)
Helmikuu 2026: 2300 klikkiä (toteutuma 1839 eroa)

Tuolla lukee "Luku kuvaa kohtuullisen hyvin päivittäistä eromäärää", mikä ei kyllä pidä lainkaan paikkaansa. Kaiken lisäksi ei ole mitään logiikkaa siinä, näyttääkö laskuri liikaa vai liian vähän klikkejä. Eikö DVV:ltä jo saataisi dataa reaaliajassa, niin ei olisi tätä ongelmaa enää?

3

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuodenvaihteeseen saakka laskuri ei toiminut hyvin kun eroajia oli hyvin paljon, lähinnä vuoden viimeisinä päivinä se oli ongelma. Korjaus tehtiin aivan vuoden alussa.

Kirkon tilastosivulla näkyy hiukan omituista vaihtelua eivätkä luvut tunnu täsmäävän DVV:ltä saataviin lukuihin. Luulisin, että esimerkiksi kuolleita kirjataan vain arkipäivisin, ja viikonlopun osuminen kuunvaihteeseen vaikuttaa siihen paljonko tulee näennäisesti kuukauden luvuksi.

Ja kyllä: DVV:ltä olisi tarpeen saada reaaliaikaista dataa.

• Anonyymi00001
        UUSI

Voitteko jakaa tuota DVV:ltä saatavaa tietoa, vaikka se olisi vain kuukausikohtaista tms.? Uskaltaisin ilmankin sitä väittää, että kirkon luvut ovat lähempänä totuutta kuin teidän lukunne, kaikella kunnioituksella :) Jos vielä maaliskuussakin luvut heittävät yhtä paljon kuin alkuvuonna, korjaus on selvästi mennyt pieleen.

• UUSI
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Voitteko jakaa tuota DVV:ltä saatavaa tietoa, vaikka se olisi vain kuukausikohtaista tms.? Uskaltaisin ilmankin sitä väittää, että kirkon luvut ovat lähempänä totuutta kuin teidän lukunne, kaikella kunnioituksella :) Jos vielä maaliskuussakin luvut heittävät yhtä paljon kuin alkuvuonna, korjaus on selvästi mennyt pieleen.

Olen joskus jakanutkin. Dataa saamme reilun kuukauden viiveellä aina vuosineljänneksestä kerrallaan, tammi-maaliskuusta siis vapun tienoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      80
      4206
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      89
      3441
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      120
      3261
    4. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      100
      3227
    5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      102
      3077
    6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2714
    7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      278
      2695
    8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      83
      2512
    9. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      218
      2484
    10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      96
      2430
    Aihe