Nykykomedian näkökulmasta Mies ja alaston ase on ainutlaatuinen, koska se edustaa nopearytmistä, visuaalista, täysin vilpitöntä parodiaa, jota ei enää juuri tehdä. Sen tyyli, näyttelijäntyö ja komediallinen rakenne ovat jääneet historiaan lajityypin huippuna – ja juuri siksi se tuntuu tänäänkin tuoreelta.
Mies ja alaston ase -elokuvissa esiintynyt O. J. Simpson tuomittiin myöhemmin, mutta ei murhista, vaan täysin eri rikoksesta. Hänet vapautettiin vuoden 1995 murhaoikeudenkäynnissä, mutta tuomittiin vankeuteen vuonna 2008 aseellisesta ryöstöstä ja kidnappauksesta.
🧩 Mitä O. J. Simpsonille tapahtui elokuvien jälkeen?
🔪 1. Murhaoikeudenkäynti (1994–1995) – ei tuomiota
Simpson oli syytettynä ex-vaimonsa Nicole Brown Simpsonin ja Ronald Goldmanin murhista.
Oikeudenkäynti päättyi 3.10.1995 ei‑syyllinen -tuomioon.
Myöhemmin, vuonna 1997, siviilioikeus totesi hänet vastuulliseksi kuolemista ja määräsi suuret vahingonkorvaukset.
🔫 2. Varsinainen vankeustuomio (2008)
Simpson tuomittiin 33 vuodeksi vankeuteen aseellisesta ryöstöstä ja kidnappauksesta, joka tapahtui Las Vegasissa vuonna 2007.
Hän vapautui ehdonalaiseen 2017.
🎬 3. Aikajana suhteessa Mies ja alaston ase -elokuviin
Tapahtuma Vuosi
The Naked Gun (1) 1988
The Naked Gun 2½ 1991
The Naked Gun 33⅓ 1994
Murhasyytteet ja oikeudenkäynti 1994–1995
Murhaoikeudenkäynnin vapauttava tuomio 1995
Siviilioikeuden korvausvastuu 1997
Aseellinen ryöstö ja tuomio 2008
Vapautuminen 2017
Hauska erikoisuus tuo elokuva nykypäivän valossa..
Elokuva komedia..
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Satuin taasnäkemään Drebin kusella jne. Hauskimpia elokuvia joita ei ole tehty pitkiin aikoihin.
Koko OJ tapaus oli cabal muurarien lavastus katsojille jne motiivit tienata. NAINEN oli ja on sen jälkeen ollut Fox uutisankkurina, Megan Kelly. Että niin taas vedätettiin ihmisiä., - Anonyymi00002UUSI
Miten muuten menee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh442903Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli632256Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit562089- 921931
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi411734Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö641365Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1281313Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1691290Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.691226Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3781225