"Laupeutta minä tahdon enkä uhria" on Jeesuksen sanoihin perustuva raamatunlause (Matt. 9:13), joka korostaa inhimillisyyden, myötätunnon ja anteeksiannon merkitystä uskonnollisten muotosääntöjen sijaan. Tämä viittaa siihen, että Jumalan tahto on olla armollinen syntisille, ei vaatia ulkoisia suorituksia.
Laupeutta
28
110
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jer. 6:14
He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.
Syntisille pitää lukea lakia, eikä pelkkää armoa hokea siten he jäävät väärään rauhaan sillä pelillä.
Synnin palkka on kuolema ja ikuinen ero Jumalasta.- Anonyymi00021
Demokrates kirjoitti:
Raamatulla päähän & Helvettiin Aamen.☠️
Älä mene helvettiin!
- Anonyymi00002
Hes. 3:18
Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. - Anonyymi00003
Lakia pitää lukea ja Paavali sanoo älyttömäksi kun Kristus on silloin turhaan kuollut.
Lakia pitää lukea, mutta ei Raamatusta.- Anonyymi00005
Jeesus tarkoittaa Raamattuun kirjoitetuista laista ja käskyistä. Niitä pitää opiskella, opettaa ja noudattaa.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00016
Paavali oli murhamies ja keksi kaikenlaisia teorioita, ettei olisi joutunut vastuuseen teoistaan.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Paavali oli murhamies ja keksi kaikenlaisia teorioita, ettei olisi joutunut vastuuseen teoistaan.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
- Anonyymi00004
Samaten itsensä uskoviksi julistavia lahkolaisia pitää varoittaa ankarasti heidän hihhuloinnistaan ja valheellisista opeista, mitä ne levittää.
Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. - Anonyymi00006
Älä mene hurmoslahkoon kaadettavaksi maahan selälleen.
Ei siellä mitään Jeesuksia ole.
Mark. 9:22
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen,
jotta saisi hänet tapetuksi." - Anonyymi00007
Armo ja laupeus tuli Jeesuksen kautta, kun hän kuoli meidän puolesta. Ihmisestä on erittäin vaikeaa löytää minkäänlaista armoa.
- Anonyymi00008
Sitä harvoin näkee näillä sivuilla. Jos näkee, niin ihan sitä hätkähtää. Mistäköhän se johtuu, että uskovat on niin älyttömän kovia? Mä tunnen kyllä myös armollisia ja ystävällisiä uskoviakin, joten en voi yleistää.
- Anonyymi00012
Jumala on aina ollut laupias ja armahtavainen, mutta se edellyttää kuuliaisuutta Jumalan lakien ja käskyjen noudattamista eli Jumalan rakastamista. Jumala odottaa vastarakkautta armolleen.
Ihmisen Jumalasuhde on kaksipuolinen.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
4. Moos. 14:18
'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.'
- Anonyymi00009
Taivas varjelkoon, sus siunakkoo ei auta.
- Anonyymi00010
Jeesuskin varoitti omasta Isästään. Jumalan pelko on viisauden alku.
Luuk. 12:5
Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä. - Anonyymi00011
Ei ihmisen pidä tuntea mitään, mätkiä vain Raamatulla .
- Anonyymi00013
Totuus karvastelee mielessä, koska lahkolaiset ovat maistaneet villitseviä hurmoshenkiä.
- Anonyymi00014
Jumala on ollut aina laupias ja armahtavainen. Ei se pelkästään Jeesukseen liity, kuten usein hoetaan.
Ps. 145:8
Anteeksiantava ja laupias on Herra, hän on kärsivällinen, suuri on hänen hyvyytensä. - Anonyymi00015
Jumala on Kolmiyheinen. Isä, Poika ja Pyhä Henki. Yhdessä ovat.
Pelkästä Jeesuksesta puhumalla monia eksytetään harhaan.
Samoin puhumalla pelkistä hengistä, ihmisiä eksytetään lahkoihin sidottavaksi henkivaltoihin. - Anonyymi00018
Älä mene epämääräisiin hurmoslahkoihin sidottavaksi henkivaltoihin. Villitsevistä hurmoshengistä on vaikea päästä irti, koska niihin tulee addiktio.
Matt. 18:18
Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.- Anonyymi00019
Perinteinen terve Kristinusko sakramentteineen, Jumalanpalvelus ja diakoniatyö ei enää riitä tämän ajan ihmisille.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi00020
Jumala on armahtavainen ja laupias, mutta ei ihminen.
Ihminen herjaa ja syyttelee eikä siten tunne Jumalaa, vaan sanoo Jumala armahtaa, mutta minä en. - Anonyymi00022
Jumala naura lakien ja käskyjensä kieltäjille.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.- Anonyymi00023
5. Moos. 4:2
Älkää lisätkö mitään näihin käskyihin älkääkä poistako niistä mitään. Pitäkää Herran, Jumalanne, käskyt, jotka minä teille annan.
- Anonyymi00024
5. Moos. 4:13
Hän ilmoitti teille liittonsa ehdot, kymmenen käskyn lain, jota teidän tulee noudattaa, ja kirjoitti käskyt kahteen kivitauluun. - Anonyymi00025
Jumala tosiaan armahtavainen ja laupias sanassaan, mutta ihminen vain näkee toisin, ihminen ei armahta eikä sääli.
On se jämpi niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1332299Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n622227Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501895EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt661586Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan971451- 941427
Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1111299Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311190Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191171- 691040