Rakastatko sinä Jeesusta?

Anonyymi-ap

Entä rakastatko sinä veljeäsi?
Pystytkö sinä vastaamaan molempiin kysymyksiin aidosti ja vilpittömästi myönteisesti?

Nimittäin, jos sinä et rakasta veljeäsi ( hengellistä veljeäsi ) ja silti sanot rakastavasi Jumalaa, olet valehtelija ja jopa murhaaja.
Tämä on kova sana, mutta Raamatun totuus.
Tutki itseäsi ja anna Jumalan Hengen vaikuttaa sinussa mielenmuutosta, jotta Jumalan tahto voisi tapahtua kohdallasi.

"Rakastaa veljeänsä" viittaa keskeiseen kristilliseen opetukseen, erityisesti 1. Johanneksen kirjeeseen, jossa lähimmäisenrakkautta pidetään Jumalan rakastamisen mittarina. Raamatun mukaan joka rakastaa veljeään, pysyy valkeudessa, kun taas veljen vihaaminen osoittaa totuudellisuuden puutetta.

Keskeisiä teemoja (1. Johanneksen kirje):

Aito rakkaus: Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija.

Konkreettisuus: Veljeä (lähimmäistä), jonka on nähnyt, tulee rakastaa, jotta voi rakastaa näkymätöntä Jumalaa.

Käsky: Veljen rakastaminen on käsky, joka kumpuaa Jumalan ensin osoittamasta rakkaudesta.

Valo ja pimeys: Veljen rakastaminen pitää ihmisen "valossa", kun taas vihaaminen johtaa pimeyteen.

Älä siis jää pimeyteen!

53

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei se edes riitä että veljeä rakastaa, vaan täytyy rakastaa niitä, jotka vainoavat ja herjaavat. Vain niin on Jumalan lapsi., kun siunaa ja rukoilee niiden puolesta, jotka ovat pahoja. Ei hyväsy heidän tekojaan eikä varsinkaan itse niitä tee, mutta rakastaa rukoilemalla heidän puolestaan eikä suinkaan paukuttamalla takaisin vielä kovemmin.

Mutta ei Raamatun sana tarkoita mitään oikeasti, ei sitä että siitä pitäisi itse ottaa onkeen, että itse pitäisi seurata Jumalaa, vaan se on sitä varten, että sillä voi syyllistää, tuomita ja ajankulukseen herjata muita. Sitähän usko ja uskoontuleminen on.

• Anonyymi00004

Alkuosa oikein. Toinen osa väärin.
        Jeesus sinua armahtakoon.

• Anonyymi00002

Miksi aloittaja kysyy toisilta, vaikka itse on todistanut vihaavansa?
      Todistetusti on kantanut vihaa jo vuosia, 2021 alkaen, ketä vastaan?
      Sepä nousee julki piakkoin.

• Anonyymi00003

En vihaa ihmisiä. Annat todellakin väärän todistuksen minusta. En hyväksy herjaa, vaan nuhtelen ja kehoitan ihmisiä parannukseen. Teen itsekin parannusta päivittäin ja kehoitan siihen muitakin.
        Jeesus on armollinen sille, joka Häneen turvaa.
        Turvaatko sinä Jeesukseen?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

En vihaa ihmisiä. Annat todellakin väärän todistuksen minusta. En hyväksy herjaa, vaan nuhtelen ja kehoitan ihmisiä parannukseen. Teen itsekin parannusta päivittäin ja kehoitan siihen muitakin.

Mielikuvitusolentoihin, kuten vaikkapa Jeesukseen, "turvaamisessa" ei ole mitään järkeä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Aloitus todistaa - mitä?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Mielikuvitusolentoihin, kuten vaikkapa Jeesukseen, "turvaamisessa" ei ole mitään järkeä.

Sinulle mielikuvitusta, minulle ei.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Aloitus todistaa - mitä?

Aloitus oli kysymys.
        Rakastatko sinä Jeesusta?
        Minä rakastan Jeesusta. En ole sen arvoinen, että Hän rakastaisi minua, mutta Hän tulikin syntisiä varten, kuten minua varten.
        Siis, rakastatko sinä Jeesusta Kristusta?

• Anonyymi00005

Jeesus on mielikuvitusolento, eikä sellaiset ole rakastamisen väärtejä.
      Jos ja kun rakastatte, rakastakaa ihmisiä, eläimiä ja luontoa.

• Anonyymi00010

Ymmärrän kyllä, että ajattelet noin. Se on surullista. Suomen kansa on suurelta osin luopunut Jumalasta.
        Minä tahdon turvautua Jeesukseen tällaisena huononakin. Hän on luvannut pitää minusta huolen ja Hän on myös uskollinen.

• Anonyymi00011

Kiitos teille, jotka osallistutte keskusteluun. Yritän jossain vaiheessa vielä itsekin osallistua.
      Jeesuksen armoa, rakkautta ja rauhaa kaikille!
      Siunataan toisiamme, sillä se on Jumalan tahto. Niin teen ainakin minä.

• Anonyymi00012

Kirota pitää, niin siunauksen perii.

Tai niin jotkut sen ymmärtää.

• Anonyymi00013

Niitä lahkolaisten "Jeesuksia" on tullut vaikka kuinka monta.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi00016

Joka lahkossa on omat "Jeesuksensa", jotka siellä ihmisiä nurin viskoo ja suusta voi tulla epämääräistä molotusta, glossolaliaa.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00014

Ensimmäinen ja tärkein käsky on Jumalan rakastaminen.

Mitä se on?

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00015

Rajuksi yleistynyt veljien rakastaminen vaatii rikastumista rutkasti.
      Hardtimes

• Anonyymi00017

Raamatussa veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista. Ei pakanoita, sillä pakanat surmasivat Jeesuksen.

Matt. 25:40

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Ihmisten ja jopa kansojen kohtalo määräytyy sen mukaan, miten he kohtelevat Juutalaisia.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Raamatussa veljellä Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista. Ei pakanoita, sillä pakanat surmasivat Jeesuksen.

Matt. 25:40

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Ihmisten ja jopa kansojen kohtalo määräytyy sen mukaan, miten he kohtelevat Juutalaisia.

Sak. 2:12

Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.

Tarkoitat varmaankin taas sitä, että Sanaa ei pidä ottaa itseesi kuhdistuvana, varsinkin kun se kovasti paljon sydämeesi pistoa antaa.
        Jumala puhuu sanansa kautta, mutta sinä teet tyhjäksi Jumalan puheen sinulle, eli suoraan sanottuna tukit korvasi, kun Jumala puhuu.

• Anonyymi00018

Ap. t. 2:23

Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00043

Meidän kaikkien ihmisten synnit, sinun ja minun ja siis KAIKKIEN synnit vaikuttivat sen, että Jeesus tuli maan päälle ristille asti, sovittamaan syntimme, jotta voisimme pelastua.
        Rakastatko sinä Jeesusta Kristusta?
        Onko Hän sinulle tärkeä?

• Anonyymi00053
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Meidän kaikkien ihmisten synnit, sinun ja minun ja siis KAIKKIEN synnit vaikuttivat sen, että Jeesus tuli maan päälle ristille asti, sovittamaan syntimme, jotta voisimme pelastua.
        Rakastatko sinä Jeesusta Kristusta?
        Onko Hän sinulle tärkeä?

Hän ON minulle tärkeä. Hän on Vapahtaja!

• Anonyymi00019

Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.

• Anonyymi00021

Jeesus rakasti ensin meitä suunnattoman paljon. Rakastammeko häntä ja hänen omiaan, vai kivitämmekö ja vainoammeko heitä? Sitä sopii kysellä ja jokaisen on tarpeen pysähtyä miettimään omalta kohdaltaan.

• Anonyymi00035

Ei niin paljoa että olisi halunnut elää.
        Itsetuhoinen käytös on aina raukkamainen ratkaisu.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei niin paljoa että olisi halunnut elää.
        Itsetuhoinen käytös on aina raukkamainen ratkaisu.

Et ymmärrä. Jeesus tuli kärsimään ja kuolemaan ristille, jotta voisimme pelastua iankaikkiseen elämään. Hän otti sen rangaistuksen päälleen, joka olisi meille tarkoitettu. Sinullakin on oikeus turvautua ylösnousseeseen Vapahtajaan.

• Anonyymi00022

Jeesuksen ja Jumalan rakastaminen tarkoittaa Jumalan käskyjen mukaan elämistä. Ei mitään hihhuointia lahkolaisten porukoissa.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00023

Niinpä. Jumalan tahto ei myöskään ole huoraaminen, eikä herjaaminen. Ne ovat perkeleestä lähtöisin.

• Anonyymi00024

Kysymys Jeesuksen rakastamisesta ei jää sanoihin, vaan ulottuu sydämen syvyyksiin. Se ei ole vain tunnustus huulilla, vaan suunta, johon elämä kääntyy. Jeesuksen rakastaminen näkyy siinä, että ihminen alkaa kaivata hänen kaltaisuuttaan, hänen mieltään, hänen tapaansa kohdata toiset.

Mutta heti perään tulee toinen kysymys, joka paljastaa ensimmäisen todellisuuden: rakastatko veljeäsi? Sillä rakkaus Jeesukseen ei voi jäädä erilliseksi ajatukseksi. Se etsii muotoa teoissa, katseessa, siinä miten kohtelee toista ihmistä. Jos sydän sulkeutuu lähimmäiseltä, jokin jää vajaaksi myös suhteessa Jeesukseen.

Siksi näihin kysymyksiin vastaaminen ei ole helppoa eikä kevyttä. Vilpitön vastaus syntyy usein hiljaisuudessa, rehellisessä itsetutkistelussa. Ihminen voi huomata, että hän haluaa rakastaa, mutta ei aina pysty. Ja juuri siinä kohtaa avautuu armon tarve.

Ehkä todellisin vastaus ei ole täydellinen “kyllä”, vaan nöyrä kaipaus: haluan rakastaa, opeta minua. Siinä kaipauksessa on jo alku – siemen, josta aito rakkaus voi kasvaa.

• Anonyymi00032

Kyllä. Rehellisyyden ja aidon itsetuntemuksen kautta syntyy ainakin lähelle oikea vastaus. Aviolupauksessakin sanotaan, että tahtoo rakastaa, siis tahtoo.

• Anonyymi00025

Kun tuntee Jeesusta sisäisesti, niin tuntee myös omaa keskeneräisyyttä .
      Ja tuntee sen perisynnin mikä vaivaa ihmistä.
      Ihminen ei pääse niissä tässä elämässä pois synnittömyyteen, se on teeskentelyä jos sanoo että pääsee.
      Ilman Jeesusta se on armon tie, jota on kuljettava ja tehtävä parannusta joka päivä.

• Anonyymi00027

Kun tuntee Jeesusta sisäisesti, se herättää myös tietoisuuden omasta keskeneräisyydestä. Tämä ymmärrys tuo mukanaan tietoisuuden perisynnistä, joka jatkuvasti vaivaa ihmistä. On tärkeää tiedostaa, että kukaan ei voi tässä elämässä päästä synnittömyyteen; se olisi teeskentelyä, jos väittäisi toisin.

Ilman Jeesusta kulkeminen on armon tietä, jota on jatkettava päivittäin. Parannuksen tekeminen on osa tätä matkaa. Kun lankeaamme syntiin, omatunto alkaa soida, ja silloin tiedämme, että olemme oikealla tiellä. Jeesuksen valo valaisee meille sen polun, jota täytyy kulkea: se on tie, joka johtaa takaisin Jumalan luo.

Tämä jatkuva prosessi itsensä kehittämisestä, nöyrtymisestä ja kasvusta armossa on olennainen osa uskovan elämää. Jeesus ei vain ole pelastajamme, vaan myös opastaja, joka vetää meitä lähemmäksi Jumalan tahtoa. Hänen valonsa kautta voimme löytää anteeksiannon ja rakkauden, joka muuttaa elämämme.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Kun tuntee Jeesusta sisäisesti, se herättää myös tietoisuuden omasta keskeneräisyydestä. Tämä ymmärrys tuo mukanaan tietoisuuden perisynnistä, joka jatkuvasti vaivaa ihmistä. On tärkeää tiedostaa, että kukaan ei voi tässä elämässä päästä synnittömyyteen; se olisi teeskentelyä, jos väittäisi toisin.

Ilman Jeesusta kulkeminen on armon tietä, jota on jatkettava päivittäin. Parannuksen tekeminen on osa tätä matkaa. Kun lankeaamme syntiin, omatunto alkaa soida, ja silloin tiedämme, että olemme oikealla tiellä. Jeesuksen valo valaisee meille sen polun, jota täytyy kulkea: se on tie, joka johtaa takaisin Jumalan luo.

Tämä jatkuva prosessi itsensä kehittämisestä, nöyrtymisestä ja kasvusta armossa on olennainen osa uskovan elämää. Jeesus ei vain ole pelastajamme, vaan myös opastaja, joka vetää meitä lähemmäksi Jumalan tahtoa. Hänen valonsa kautta voimme löytää anteeksiannon ja rakkauden, joka muuttaa elämämme.

Oikein sanoit! Kun tiedostamme oman syntisyytemme ja vajavuutemme, niin kykenemme suhtautumaan lähimmäisiinkin ja jopa mahdollisiin vihamiehiimmekin ymmärtäväisesti ja parhaimmillaan armollisesti ja anteeksiantavaisesti. Se on Jumalan armoa, että emme heti ole, tai ollenkaan kiivastumassa, jos joku sanoo tai tekee meille pahasti. Ehkä toisen ihmisen oma elämä on niin huonolla tolalla, että hän niin meihin suhtautuu. Ehkä hänen elämässään on tapahtunut kurjia, jopa kauheita asioita, joista hän ei ole päässyt vapauteen.
        Kyllä me tarvitsemme valtavasti Jumalan armoa, että osaamme suhtautua toisiimme armahtavaisesti, ilman tuomitsemista. Itse ainakin koen olevani hyvin keskeneräinen tässä kohtaa ja monessa muussakin elämisen osa-alueessa. Kyllä haasteita riittää ja monet kompastukset on vielä edessä. Mutta Jeesus tuli juuri huonoja varten!

• Anonyymi00037

Jeesus on siis maskotti, turhien tunteiden kohde.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jeesus on siis maskotti, turhien tunteiden kohde.

Väärin käsitetty.
        Jeesus on kuoleman, per-keleen ja synnin voittaja.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Oikein sanoit! Kun tiedostamme oman syntisyytemme ja vajavuutemme, niin kykenemme suhtautumaan lähimmäisiinkin ja jopa mahdollisiin vihamiehiimmekin ymmärtäväisesti ja parhaimmillaan armollisesti ja anteeksiantavaisesti. Se on Jumalan armoa, että emme heti ole, tai ollenkaan kiivastumassa, jos joku sanoo tai tekee meille pahasti. Ehkä toisen ihmisen oma elämä on niin huonolla tolalla, että hän niin meihin suhtautuu. Ehkä hänen elämässään on tapahtunut kurjia, jopa kauheita asioita, joista hän ei ole päässyt vapauteen.
        Kyllä me tarvitsemme valtavasti Jumalan armoa, että osaamme suhtautua toisiimme armahtavaisesti, ilman tuomitsemista. Itse ainakin koen olevani hyvin keskeneräinen tässä kohtaa ja monessa muussakin elämisen osa-alueessa. Kyllä haasteita riittää ja monet kompastukset on vielä edessä. Mutta Jeesus tuli juuri huonoja varten!

Se on just noin. Tarvitsemme valtavasti Jeesuksen armoa jo tässä elämässä ja varsinkin, jotta pelastuisimme iankaikkiseen elämään. Mutta Jeesus armahtaa omiaan!

• Anonyymi00026

Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka lähtöön.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi00030

toi kertoo sinun sieluntilastasi

• Anonyymi00028

Mielikuvitus olio tai ei, ei kummakaan tapauksissa jutuissa ole mitään jörkeä.

• Anonyymi00029

Uskova voi myös menettää ensirakkautensa Jeesukseen jos ei vaali uskoaan.

• Anonyymi00038

Uskomukset kannattaakin vaihtaa totuuteen. Vaaliminen tässä yhteydessä on valhekuplassa elämistä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Uskomukset kannattaakin vaihtaa totuuteen. Vaaliminen tässä yhteydessä on valhekuplassa elämistä.

Jeesus nimenomaan on totuus. Itse ainakin turvaudun Jeesukseen.

• Anonyymi00031

Kyseinen lause on Raamatusta Apostolien teoista, luvusta 19, ja se tuo esiin mielenkiintoisen jännityksen hengellisten voimien ja ihmisten välillä. Taustalla on tilanne, jossa Paavali ja hänen seurueensa toimivat Efesoksessa ja tekevät ihmeitä Jeesuksen nimessä.

Paha henki, joka puhuu, toimii vastustajana ja paljastaa sen, että vaikka se tuntee Jeesuksen ja Paavalin, se ei tunnista ihmisiä, jotka yrittävät käyttää heidän nimeään ilman aitoa ymmärrystä tai voimaa. Tämä lause korostaa hengellisen vallan merkitystä ja sitä, että vain aidosti uskovat voivat hyödyntää Jeesuksen nimeä. Se myös herättää kysymyksen uskonnollisesta identiteetistä ja siitä, mitä tarkoittaa olla todella osa Jumalan kansaa.

• Anonyymi00051

Saatana oli taivaan ylistyskuoron johtaja ja virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

Samoin kaikki Saatanan enkelit ovat entisiä taivaan enkeleitä, kyllä he Jeesuksen tuntevat.

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00034

Terveelle ihmiselle Jeesus on yhdentekevä fiktiivinen hahmo.

• Anonyymi00040

Jeesus tekee terveitä ihmisiä niin henkisesti kuin fyysisesti. Jos tämän ymmärtää, kannattaa seurata Jeesusta. Jeesus on sekä ideaali että käytäntö, ja hän toimi niin kuin opetti. Kuitenkin paha maailma ei ottanut häntä vastaan. Tämä on narratiivi, joka kertoo, että reaalimaailma, hyvä hyvyys, perii lopulta maailman ja siitä tulee taivasten valtakunta. Tämä on se ideaali, ihanne, jota ihmiset rakastavat; he rakastavat silloin toisiaan ja Jumalaa yli kaiken, joka on luonut tämmöisen maailman. Tämä on vielä unelmaa, mutta paras unelma, mitä voi ikinä tapahtua. Se toteutuu, koska sen tekee Jumala.

• Anonyymi00039

Näin umpiheterona juurikaan en.

• Anonyymi00047

Ajattelet siis asioita alapääsi kautta? Nykyisenä yliseksuaalisena aikana edustamasi ajattelusuuntaus on hyvin yleistä.

• Anonyymi00042

Rakastan vaimoani paljon enemmän.

• Anonyymi00048

Sekin on hyvä asia. Iankaikkisuuteen asti se ei kuitenkaan riitä. Tämä elämä on hyvin lyhyt.

• Anonyymi00049

Pimpin kautta kaikki toimii.

Enemmin sillä pääsee perille kuin uskonnollisella riitelyllä

• Anonyymi00050

Riitely on huono asia.
        Ihmisten rikkinäisyyden takia hyväkin keskustelun aihe voi muuttua riitelyksi. Ei hyvä ollenkaan. Sitä näkee myös paljon mm. politiikassa, jossa sivistyneet ihmiset riitelevät herkästi. Vai onko se vain vakaumuksellista ajatustenvaihtoa? Ulospäin se ei kuitenkaan siltä näytä, kun tunteet leiskuvat.

• Anonyymi00052

Tunnistakaa missä hengessä tekstinne tulevat!
      Tuleeko se sieltä, mistä tulee kerrytystä ja tuoksuuko se samalta?
      Kun osaa lukea niin motiivit paljastuu.

• Anonyymi00054

Henget ja rakkaudet ovat juuri niitä mistä eksytykset tulevat. Ei saa olla mitään henkeä eikä mitään tunteita. Se on oikeaa uskoa, se sitä penseää uskoa mitä uskon täytyy olla.

Siihen lisätään kaikenlainen herjaaminen, niin siinä se usko ilman eksytyksiä sitten on.

Tietenkään taivaan portit eivät aivan heti häämötä, mutta on ainakin selkeä kuvio.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7512
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe