Jehovasta todistaminen

Anonyymi-ap

Ymmärtääkö helluntailainen tämän kysymyksen ?

Miksi helluntailaiset eivät todista Jehova Jumalasta vaan helluntaikirkon kasteopista ?

48

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

YAHWEH-ELOHIM: "HERRA on Jumala (1. Moos. 2:4; Ps. 59:5) nimessä yhdistyvät Jumalan erisnimi YHWH ja yleisempi nimi "Jumala" ja tällä tarkoitetaan, että hän on Herrojen Herra.

• Anonyymi00002

Helluntailainen kasteoppi ja adventistinen sapattioppi ovat tuomion sanomaa kristityille.
      Ämerikän lahkolaisten kaninkolo.

• Anonyymi00015

Entö parempaan sanavalintoihin taaskaan pysty.,

Lihasi voi hyvin, mutta korintontalaisikirjeen opit on unohtuneet.
        Kilisee ja kilkuttaa hirviästi nuo sinun kellosi

• Anonyymi00003

Suomessa helluntailaisuus syntyi
      - eriseurisuuden hengessä
      - kastekiistoissa

Sama henki tänä päivänäkin.

• Anonyymi00008

Mene töihin heti huomenna ja lopeta tuuban työntely foorumille asiousta joista ey ymmärrä mitään.

• Anonyymi00016

Toistat palstalla monta kertaa itseäsi. Yritä löytää Vapahtaja elämääsi

• Anonyymi00004

Onko Helluntkirkon kasteoppi
      A. Lakia
      B. Evankeliumia

C. Ei kunpaakaan

• Anonyymi00017

Raamatun oppi. Kasteen hauta- ja Nooa, yritäpä löytää yhtälö, on siitä paljon kirjoitettu.
        Vesi pesi Nooan aikana jumalattoman kansan - pois.
        Eli vesi pesi ja kuolleet kellui elottomana- ja Jumala otti sen kansan tuomiolle.
        Nooa sitä ennen saarnasi tuolle kansalle.

>Kun et vieläkään ole kykenevä ymmärtämään asiaa, ota Raamattu käteen, ala lukemaan ja viidenvuoden kuluttua palaa palstalle, jos satut olemaan hengissä.

Hauta on hauta- haudassa elämä päättyy ja vesi pesee- eli on helvetin tulen esikuva.
        Vain Kristuksessa voi kasteen haudasta nousta- pelastuksen arkkiin.
        Eli onko sitä ja tätä. yritähän jo joskus tulla ihmiseksi ja älä jallittele.

• Anonyymi00028

Lakia, koska uskovan pitää itse tunnustaa itsensä kelvolliseksi Jumalalle.

• Anonyymi00005

Helluntaikirkkolaiset ovat pakanoita.

• Anonyymi00009

Kaikki suomalaiset on pakanoita !

• Anonyymi00018

Aivan oikein. Vain juutalaiset eivät ole pakanoita, jos sitä et satu tietämään.
        Ja oksastus jaloon puuhun Kristuksessa on helluntalaisten sanoma.
        Jos sitä et taaskaan ole lukenut ja Raamatusta opetellut. Yritä edes

• Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aivan oikein. Vain juutalaiset eivät ole pakanoita, jos sitä et satu tietämään.
        Ja oksastus jaloon puuhun Kristuksessa on helluntalaisten sanoma.
        Jos sitä et taaskaan ole lukenut ja Raamatusta opetellut. Yritä edes

Efraim ei ole pakana. Jos et satu tietämään.
        Jumala vetää Efraimia puoleensa armosta.

https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw&list=PL11-to0QHivy9N5yhPsO1u1yOyBkLnVCk

https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g&list=PL11-to0QHivy9N5yhPsO1u1yOyBkLnVCk&index=2

• Anonyymi00006

Miksi helluntaipastorit eivät kasta välittömästi uudetisyntymisen jälkeen mikä on raamtullinen kaste ?

• Anonyymi00007

Ei se usko mihinkään katoa jos se on aito ja Hengestä syntynyt.

Ulkokuoren pesulla⁰ ei ole mitään merkitystä sydämen uskoon nähden eikä mikään synti ole kokkare otsassa.

• Anonyymi00010

Helluntailaisten Jumala on persoona, joka on nimeltään: Minä olen. Jumalan Poika, Kristus Jeesus on tämän ilmoittanut. Helluntailaiset uskovat Kristukseen, eivätkä näin ollen tarvitse uskonsa vakuudeksi jehovaa.

• Anonyymi00031

Siis Kristus on ilmoittanut Jumala nimen joka on Minä Olen, mutta hellarit uskovat kuitenkin Kristukseen eikä siihen MinäOleen?

• Anonyymi00011

Jeesus rukoili Isää eli Jumalaa.

• Anonyymi00012

Kristittyjen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki.

• Anonyymi00030

Onko sen nimi Minä Olen?

• Anonyymi00013

Hebreaa

YAHWEH-Elohim (יהוה אלהים) on hepreankielinen ilmaisu, joka kääntyy suomeksi muotoon "Herra Jumala".

• Anonyymi00014

Höpölöpö aloittaja- taas oman pään tulkintaa sinulla.
      Jo aikoinaan Mauri Wiksten - helluntai- lähetyssaarnaaja totesi, että.
      Kun hänen oventaakse tuli jevonvatodistajia, niin hän sanoi heille, minäkin olen Jehvan todistaja.

Siis jo tämä oli esissä 50- vuotta sitten.... Lahden helluntaiseurakunnassa, ennen kirkottumista.

Siis on aloittajan turhaa mäkistä, jos ei tiiä mittäään.

• Anonyymi00019

Maallikko saarnaaja Mauri Wiksten ei osaa hebreaa.
      Raamatuntutkijoiden on perehdyttävä alkukieleen.

Millä nimellä Jumalaa kutsutaan hepreaksi ?

• Anonyymi00020

Helluntaisaarnaajat todistavat mieluummin ylöstempauksen ajankohdasta ja helluntaiopin helluntaikasteesta kuin Jumalasta.

Siinäpä on lahkoeväät.

• Anonyymi00047

>>>>>>Helluntaisaarnaajat todistavat mieluummin ylöstempauksen ajankohdasta ja helluntaiopin helluntaikasteesta kuin Jumalasta.

Siinäpä on lahkoeväät.<<<<<
        ---------
        Eihän tässä ole mitään epäselvää ?

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

------
        Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.
        ------
        ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬
        ------
        ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬
        -----
        ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬
        --------
        Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
        -----
        ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
        ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬
        ------

• Anonyymi00021

Pakkovauvakastettuja käy sääliksi.
      Hellä on kyselyikä ja tyhmiä kysymyksiä!
      90% suomalaisista on jumalattomia, mutta heidän mielestään helluntailaisten rienaaminen täällä on tärkeintä.

• Anonyymi00027

Helluntailaisuus on alun perin Afrikasta tuotu voodoo-uskonto.

• Anonyymi00036

Vauvakaste on hassu rituaali.
        Aikuiskaste on jo arvostelukyvyn puutetta.

• Anonyymi00022

Jehova-nimen käyttö lopetettiin protestanttisissa piireissä siinä vaiheessa, kun Jehovan todistajat kaappasivat sen itselleen. Oikeastaan vain Espanjassa puhutaan enää Jehovasta.

• Anonyymi00026

Nimi voi olla myös Jahova, Jahve, Jahuah. Mutta sama tetragrammi JHVH. Tärkeintähän on uskoa Häneen itseensä, Taivaan Isään. Ei siihen mikä vokaali tulee mihinkin.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Nimi voi olla myös Jahova, Jahve, Jahuah. Mutta sama tetragrammi JHVH. Tärkeintähän on uskoa Häneen itseensä, Taivaan Isään. Ei siihen mikä vokaali tulee mihinkin.

Maailman ensimmäinen aakkosilla kirjoitettu kieli oli hebrean kantamuoto paleohebrea, jonka juutalaiset kehittivät Egyptin orjuuden jälkeen. Sen suoria perillisiä ovat mm. hebrealaiset, kreikkalaiset ja latinalaiset aakkoset. On löydetty muinaisia Vanhan testamentin osia, jotka on kirjoitettu paleohebrealla. Moosekselle paljastettu Jumalan nimi YHVH niissä teksteissä ei sisällä J-kirjainta, eikä voikaan sisältää, koska se keksittiin vasta keskiajalla. Paleohebrean kielioppisääntöjä noudattamalla nimen ääntämys oli YAHAVA. Lopun H ei kuulu äännettäessä.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Maailman ensimmäinen aakkosilla kirjoitettu kieli oli hebrean kantamuoto paleohebrea, jonka juutalaiset kehittivät Egyptin orjuuden jälkeen. Sen suoria perillisiä ovat mm. hebrealaiset, kreikkalaiset ja latinalaiset aakkoset. On löydetty muinaisia Vanhan testamentin osia, jotka on kirjoitettu paleohebrealla. Moosekselle paljastettu Jumalan nimi YHVH niissä teksteissä ei sisällä J-kirjainta, eikä voikaan sisältää, koska se keksittiin vasta keskiajalla. Paleohebrean kielioppisääntöjä noudattamalla nimen ääntämys oli YAHAVA. Lopun H ei kuulu äännettäessä.

Paleohebreasta kiinnostuneille opetusta:
        https://www.youtube.com/watch?v=JZWgpnS9NxY

• Anonyymi00023

Eihän kenkään tarvitse todistaa mitään. Kaikilla on oikeus elää omaa elämäänsä ilman uskomista tai todisteluja, eikä sellainen tee autuaaksi. Kannattaisi herätä ja kysyä missä porukassa oikeastaan liikkuu.

• Anonyymi00025

Koska he eivät usko Jehovaan ,Isään. Heille riittää vain Poika joka on joko ihminen tai ihmisjumala, korkeintaan enkelin tasoinen.

• Anonyymi00037

Lentelee sinne tänne siivet räpättäen.
        Luulin kyllä ensin helikopteriksi mutta saattoi se olla Jeesuskin....

• Anonyymi00029

Jehovantodistajat ovat paljon fiksumpia ja hyväkäytöksisiä verrattuna helluntailaisiin.
      Mistä tuo mahtaa johtua ?

• Anonyymi00032

He tuntevat Jumalan, toisin kuin hellarit lakiuskonnossaan.

• Anonyymi00033

Jehovan todistajat koulutetaan näyttelemään fiksua kun tapaavat ihmisiä todistusreissuillaan.
        Helluntailaiset Jeesuksen todistaja evankelistat eivät näyttele vaan ovat luonnollisesti oma itsensä. Ketään ei kouluteta helluntailaisuudessa esiintymään tietyllä tavalla.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00032 kirjoitti:

He tuntevat Jumalan, toisin kuin hellarit lakiuskonnossaan.

Jehovan todistajat vasta lakiuskonnon edustajia ovatkin. Joka ei tunne Poikaa, sillä ei ole Jehovaakaan.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jehovan todistajat koulutetaan näyttelemään fiksua kun tapaavat ihmisiä todistusreissuillaan.
        Helluntailaiset Jeesuksen todistaja evankelistat eivät näyttele vaan ovat luonnollisesti oma itsensä. Ketään ei kouluteta helluntailaisuudessa esiintymään tietyllä tavalla.

Ai niinkö? No miksi ne kaikki hokevat yes yes yes kiitos aamen jeesus halleluuja. Ei feikimpää voi olla!

• Anonyymi00044
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Jehovan todistajat vasta lakiuskonnon edustajia ovatkin. Joka ei tunne Poikaa, sillä ei ole Jehovaakaan.

Mistä päättelet että JT:t eivät tunne Poikaa?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Mistä päättelet että JT:t eivät tunne Poikaa?

Koska he kieltävät Jeesuksen jumaluuden ja yrittävät pelastua noudattamalla omia lakejaan.

• Anonyymi00035

Miksi hokkuspokkusjumala ei hoida itse koko asiaa.
      Miksi antaa asia epäluotettaville juoksupojille, kuten vaikkapa Jeesukselle.

• Anonyymi00039

Helluntailaiset on niin onnettomia että sääliksi käy kun eivät osaa edes näytellä fiksua.
      Ihmeöyhötystä ja kudrittomuutta on helluntailahkossa.

• Anonyymi00041

Luterilainen, lopeta hevonkukkusi lapiointi!

• Anonyymi00042

Helluntailaisuudessa vaikuttaa käärmeen henki joka eksyttää jopa valitut.
      Valitut = pelastusvarmat lahkopastorit.

• Tänäänkin eroaa väkeä luterilaisesta kirkosta.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00046

>>>>Miksi helluntailaiset eivät todista Jehova Jumalasta<<<<<
      Koska se on harha oppia josta tulee pysyä erossa.
      ------
      ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.”
      ‭‭Tituskirje‬ ‭3‬:‭10‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      -------------
      ”Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.”
      ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
      -------------
      ”Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭4‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬
      ----------
      ”Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika? Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus. Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.

Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭5‬:‭5‬-‭12‬ ‭FB38‬‬
      ---------
      ”Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭5‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

>>>; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. <<<<
      Siis sisällä " siinä Totisessa".
      Jumalan Henki asuua Hänen omissaan ja hänen omansa elävät Hengessä.

”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.”
      ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭17‬ ‭FB38‬‬

”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Te ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette samaa kansaa pyhien kanssa ja Jumalan perheväkeä, apostolien ja profeettojen perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus. Hänessä koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa. Hänessä tekin rakennutte yhdessä muiden kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FINRK‬‬

”Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
      ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭25‬ ‭FB38‬‬

”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭12‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

”Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭27‬ ‭FB38‬‬

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe