Hyvin menee

Anonyymi-ap

Suomessa on tahoja, jotka vaativat miinanraivaajan lähettämistä USA: n avuksi . Näin vahvistetaan USA: ja Suomen liittoa. Asiaa vastaan olevat väittävät, että Suomen miinanraivaajat eivät pystyisi toimimaan Hormuzin salmessa, mikä ei pidä paikkaansa

19

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Suomi ei kuitenkaan aio lähettää mitään apua Hormuzin salmeen, koska 5. artikla ei tue USA:n omaa hyökkäyssotaa!

      • Anonyymi00002

        Sehän nähdään miten käy, muuttaako mahdollinen Saudi-Arabian mukaantulo Iranin vastaiseen liitoutumaan kuten uhkailevat


    • Anonyymi00003

      Minkä takia Suomen pitäisi osallistua sotaan, johon sillä ei ole osaa eikä arpaa?

      • Anonyymi00004

        Sama kyllä koskee Ukrainaa, joko silmät aukeavat


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Sama kyllä koskee Ukrainaa, joko silmät aukeavat

        Ei koske. Venäjän rikollinen sota Ukrainassa koskee meitäkin, koska jos Venäjän annetaan voittaa siellä, se ei pysähdy Ukrainaan.


      • Anonyymi00008
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ei koske. Venäjän rikollinen sota Ukrainassa koskee meitäkin, koska jos Venäjän annetaan voittaa siellä, se ei pysähdy Ukrainaan.

        Venäjä voittaa ja valtaa koko Ukrainan ja laittaa Zelenskyin vastaamaan rikoksistaan.
        Hölmölämme poliitikkoja on narrattu Zelenskyin toimesta ja nyt olemme täysin lamassa.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Venäjä voittaa ja valtaa koko Ukrainan ja laittaa Zelenskyin vastaamaan rikoksistaan.
        Hölmölämme poliitikkoja on narrattu Zelenskyin toimesta ja nyt olemme täysin lamassa.

        Jos Venäjän annetaan voittaa Ukrainassa, se ei pysähdy sinne.


    • Anonyymi00005

      Valinnanvapauskokeilu 65+ vuotisille ilman portaita sisäänkäynnissä. Lannoitteita hiekkakentille.

      • Anonyymi00006

        Ukrainan ja USA:n Sota-SOTE hoitaa Nato-suomen vaivaiset reserviläiset luonnon kiertoon.


    • Keitä nuo suomalaiset tahot ovat, jotka haluaisivat lähettää miinanraivaajan Hormuzinsalmeen?

      • Anonyymi00009

        "Keitä nuo suomalaiset tahot ovat"

        Stubb, Orpo, Häkkänen ja Valtonen nämä ovat pahimpia intoilijoita jotka haluavat tapattaa sotilaitamme.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Keitä nuo suomalaiset tahot ovat"

        Stubb, Orpo, Häkkänen ja Valtonen nämä ovat pahimpia intoilijoita jotka haluavat tapattaa sotilaitamme.

        Pääministeri Petteri Orpo (kok) kertoi keskiviikkona eduskunnassa, että Suomen hallitus seuraa keskustelua asiasta.

        – Jos syntyy nimenomaan kauppaliikenteen turvaamiseksi jotain operaatiota, niin harkitsemme, voimmeko jollain tavalla osallistua.

        Pääministeri sanoi ajattelevansa itse niin, että jos on kyse kauppareitin turvallisuudesta ja auki pitämisestä, Euroopalla on asiassa isot intressit ja syy olla mukana.

        – Itse sota on heidän [Yhdysvaltojen] aloittamansa sota ilman neuvotteluita. Mutta Hormuzinsalmen turvallisuus on sinänsä meidän yhteinen kysymys, Orpo sanoi.


      • Anonyymi00011

        Esim. Arto Luukkanen, joka kirjoitti näin Iltalehdessä:

        Iranin kriisissä USA:n presidentti Donald Trump on pahastunut Nato-maiden penseästä suhtautumisesta hänen sotilaalliseen operaatioonsa. Hän penää nyt suoraa apua: USA tarvitsee miinanraivaajia ja droonisodan tietämystä.

        Euroopassa ”Halukkaiden koalitio” on muuttunut ”Haluttomien koalitioksi”.

        Vaarana on se, että USA saattaa kääntää selkänsä tai kun Iranin kriisi on ohi – mitätöidä USA:n mahdollisen avun Eurooppaan täydellisesti. Erota Natosta.

        Suomen olisi nyt pakko pohtia asioita ennakkoluulottomasti ja etukäteen. Tässä tilanteessa olisi mahdollista saada hyvää ”good-will” poliittista pääomaa Trumpin USA:lta ilmoittamalla, että se lähettää vaikka yhden miinanraivaajan Persianlahdelle. Ei sotimaan vaan raivaamaan miinoja. Tällä olisi suuri huomioarvo Trumpin silmissä.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Esim. Arto Luukkanen, joka kirjoitti näin Iltalehdessä:

        Iranin kriisissä USA:n presidentti Donald Trump on pahastunut Nato-maiden penseästä suhtautumisesta hänen sotilaalliseen operaatioonsa. Hän penää nyt suoraa apua: USA tarvitsee miinanraivaajia ja droonisodan tietämystä.

        Euroopassa ”Halukkaiden koalitio” on muuttunut ”Haluttomien koalitioksi”.

        Vaarana on se, että USA saattaa kääntää selkänsä tai kun Iranin kriisi on ohi – mitätöidä USA:n mahdollisen avun Eurooppaan täydellisesti. Erota Natosta.

        Suomen olisi nyt pakko pohtia asioita ennakkoluulottomasti ja etukäteen. Tässä tilanteessa olisi mahdollista saada hyvää ”good-will” poliittista pääomaa Trumpin USA:lta ilmoittamalla, että se lähettää vaikka yhden miinanraivaajan Persianlahdelle. Ei sotimaan vaan raivaamaan miinoja. Tällä olisi suuri huomioarvo Trumpin silmissä.

        "Nato-suomen regimen olisi nyt pakko pohtia asioita ennakkoluulottomasti ja etukäteen. "...

        ... jottei käy kuin Suomen Natoon liittäminen peloteltuna hosuen puhelingallupilla.

        Mietittäväksi: Jos siis EU-Nato sotii USA:n Irania vastaan aloittaman LAITTOMAN sodan, niin yhdysvallat voi keskittyä Grönlannin haltuunottoon täysimääräisesti?


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Keitä nuo suomalaiset tahot ovat"

        Stubb, Orpo, Häkkänen ja Valtonen nämä ovat pahimpia intoilijoita jotka haluavat tapattaa sotilaitamme.

        Hevonpaskaa, tiltu. He eivät ole intoilijoita, eivätkä ole lähettämässä suomalaisia sotilaita minnekään sen enempää kuin miinanraivaajaakaan, tiltunen.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Pääministeri Petteri Orpo (kok) kertoi keskiviikkona eduskunnassa, että Suomen hallitus seuraa keskustelua asiasta.

        – Jos syntyy nimenomaan kauppaliikenteen turvaamiseksi jotain operaatiota, niin harkitsemme, voimmeko jollain tavalla osallistua.

        Pääministeri sanoi ajattelevansa itse niin, että jos on kyse kauppareitin turvallisuudesta ja auki pitämisestä, Euroopalla on asiassa isot intressit ja syy olla mukana.

        – Itse sota on heidän [Yhdysvaltojen] aloittamansa sota ilman neuvotteluita. Mutta Hormuzinsalmen turvallisuus on sinänsä meidän yhteinen kysymys, Orpo sanoi.

        Eipä Orpo siis puhunut mitään miinanraivaajasta. Aloitus on tyypillinen tiltun vedätys.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Esim. Arto Luukkanen, joka kirjoitti näin Iltalehdessä:

        Iranin kriisissä USA:n presidentti Donald Trump on pahastunut Nato-maiden penseästä suhtautumisesta hänen sotilaalliseen operaatioonsa. Hän penää nyt suoraa apua: USA tarvitsee miinanraivaajia ja droonisodan tietämystä.

        Euroopassa ”Halukkaiden koalitio” on muuttunut ”Haluttomien koalitioksi”.

        Vaarana on se, että USA saattaa kääntää selkänsä tai kun Iranin kriisi on ohi – mitätöidä USA:n mahdollisen avun Eurooppaan täydellisesti. Erota Natosta.

        Suomen olisi nyt pakko pohtia asioita ennakkoluulottomasti ja etukäteen. Tässä tilanteessa olisi mahdollista saada hyvää ”good-will” poliittista pääomaa Trumpin USA:lta ilmoittamalla, että se lähettää vaikka yhden miinanraivaajan Persianlahdelle. Ei sotimaan vaan raivaamaan miinoja. Tällä olisi suuri huomioarvo Trumpin silmissä.

        Aha. Ok.


    • Anonyymi00007

      Eikö Yhdysvalloilla ole miinanraivaajia vai miksi niitä tarvittaisiin Suomesta?

    • Niin, Suomessa on olemassa käytännössä vain Katanpää-luokan kolme miinantorjunta-alusta millä olisi mitään todellista käyttöä Hormuzin salmessa.
      Ne ovat kyllä miinanraivauskyvyltään erinomaisia laivoja, mutta ovat pinehköjä (uppouma 680t ja 38hlö miehistö) laivoja jotka ovat suunniteltu toimimaan saaristossa ja rannikon läheisyydessä, ovat hitaita (13solmua) ja niitä ei ole luokiteltu valtamerikelpoisiksi.
      Merivoimat ovat itse tiedoittaneet
      https://reservilainen.fi/merivoimien-katanpaa-luokan-miinanraivaajia-ei-voida-lahettaa-hormuzinsalmeen-tallaisia-ne-ovat/
      että kyseiset alukset eivät olisi lähetettävissä Hormuzin salmelle, mutta varmasti 1-2kpl niistä sinne kyllä saataisiin jos se poliittisestä katsotaan välttämättömästi.

      Mitään muuta alusluokkaa Suomen laivastolla ei ole millä olisi oikeaa strategista sekä tarkoituksenmukaista toimintakykyä alueella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe