UUtinen on myös kuunneltavissa tämän päiväisen netti IS;n Etusivun uutisena,
Kopio >>>>>>
"""Kello lähestyi puolta yhtätoista sunnuntai-iltana, kun Merjan, 71, puhelin alkoi yhtäkkiä soida.
Soitto tuli tuntemattomasta numerosta – puhelimen näytöllä luki vain ”ei tunnistetta”. Jo aikaisemmin viikolla tuntematon soittaja oli tavoitellut Merjaa, mutta hän ei ollut vastannut puheluun.
Merja ihmetteli, kuka häntä tavoitteli näin myöhään.
– Olin menossa jo nukkumaan, kun puhelin soi. Päätin, että ihan mielenkiinnon vuoksi vastaan. Halusin tietää, mistä on kyse, kun tähän aikaan joku ihminen soittaa, Merja kertoo.
Puhelimeen vastasi suomea hieman murtaen puhuva mies, joka esittäytyi lääkäriksi.
– Hän väitti, että minusta on tehty ilmoitus, jonka mukaan ystäväni ovat minusta huolissaan ja minulla on muka alkoholiongelma.
Lääkärinä esittäytynyt henkilö väitti saaneensa nähtäväkseen valokuvan, jossa Merja on juhlimassa todella huonossa kunnossa. Merja hämmentyi, sillä hän ei ollut aikoihin käynyt juhlimassa ja alkoholiongelmaa hänellä ei ole.
– Totesin, että en kyllä nyt ihan tunnista itseäni tuosta kuvailusta. Mies alkoi kyselemään, eivätkö ystäväni ole kertoneet, että ovat minusta huolissaan. Että nyt minut pitäisi saada hoitoon, Merja kertoo.
Puhelu tuntui Merjasta hyvin oudolta. Ja oudommaksi tilanne meni, kun soittaja ehdotti, että Merjalle varattaisiin vastaanottoaika lääkärille.
– Minulle tuli tunne, että seuraavaksi hän aikoo kysyä minulta henkilötietoja tai pyytää minua kirjautumaan johonkin ja antamaan pankkitunnukset, Merja sanoo.
Merja ajatteli, että kyseessä on joko törkeä huijauspuhelu tai joku haluaa tehdä hänestä karkeaa pilaa.
– Kun pistin vastaan ja sanoin, etten tunnista itseäni miehen kuvailuista, hän vaikutti aika ärtyneeltä. Lopulta sanoin, että päätän nyt puhelun.
Tämän jälkeen kuului vielä, kun lääkärinä esittäytynyt mies pyyteli anteeksi linjan toisessa päässä. Tuntemattomasta numerosta yritettiin vielä soittaa uudestaan heti perään, mutta Merja päätti olla vastaamatta. ...."""
Todella, joku on muka huolissaan alkoholinkäytöstäsi!
Älkää antako tietojanne!
Pii
Kopio on suoraan IS etusivulta. LÄÄKÄRI ei soita yöllä!
5
161
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuka noita huijauksien aiheita keksiikään, ei jätä kiveäkään kääntämättä.
Minne oli lääkäriajan varannut?
Metroasemalle, tai bussipysäkille ehkä?
Tai pankkiautomaatin viereen!- Anonyymi00005
Rikollisilla on kissan päivät internetin tultua.
- Anonyymi00002
kijoittakaa tietonne pankkitilillen sun muut sosturvat paperi lapulle
ja pankaa oven ulko pulelle maton ale niin lääräki osaa notua ne sieltä
eikä teidän tarvite nousta yöllä avaamaan ovea
tiety senkin voi tehdä jos on mukava läräki henkilö- Anonyymi00004
Anonyymi00002
2026-03-19 10:33:54
Oetko tehyt kuten kerot.
Löysikö Läkäri terveisei ja kuinka on hoitosii jatkunut.
Lähihoitoako!
- Anonyymi00003
Luuri korvaan vaan. Ei muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253800
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422782Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2152285Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191560Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531532- 971419
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631284Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951224