Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille Ei asteen heistä eliittiin kuuluvaa ikä rikkaampaa vaan kö

Anonyymi-ap

siirryimme maailmaan, jossa valta on valehtelijoilla

Sinimusta hallitus "sosialisoi" valtion vaurautta

"Sopeuttaminen" ei ole mikään talouden hallintakeino, vaan sinimustan oikeiston poliittinen projekti, jonka avulla siirretään varallisuutta massoilta eliitille ja ylläpidetään luokkayhteiskuntaa

Montako kymmentä miljardia hallitus ottaa velkaa rikkaalle eliitille
kansan maksettavaksi ?

Hei, me otamme nyt ELÄKERAHASTOSTA, PETTERI HEHKUTTAA:
SE ON ISO VOITTO.
🐄🐄🐄🐄🐄

Miksi tyhmä kansa antaa äänensä eliitille

Ei se teen heistä eliittiin kuuluvaa eikä rikkaampaa, vaan köyhempää
Azeezah Kabeera
Vuohi paimen

11

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Osa suomalaisista ei ollut paikalla, kun järkeä jaettiin.
      PS:n kannattajista ei yksikään.

    • Kerropas nyt mitä varallisuutta siirretään massoilta eliitille?

      Jos osaat ajatella niin huomaat, että se on se eliitti eli yritysmaailma joka sitä varallisuutta siirtää massoille! Eiväthän massat edes tule toimeen ilman yritystoimintaa eli sitä eliittiänne!

      Niille jotka investoivat yrityksiin ja siten mahdollistavat massoille työmahdollisuuksia, pitää olla kiitollinen, sillä vain heidän avullaan sinäkin leipäsi ja kaljasi saat!

      • Anonyymi00002

        Aloittaja tarkoittanee sitä, että leikkauksista huolimatta velkaantuminen ei vähene (KUTEN LUVATTIIN), vaan alennetaan yhteisövero Europan alimmalla tasolle, jotta pankeillekin saadaan rahaa luomatta työpaikkoja (TYÖPAIKKOJA LUVATTIIN) ja alennetaqn yli 100 000 € tienaavien veroa sekä suositaan terveysyhtiöiden osingon tuottoa (120 miljonaa hukattiin Kelakorvaus seikkailulla)

        Tutustuit varmaan 40 miljoonaa maksaneeseen eläkevippiin.
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011518532.html
        "Laskelma: Hallituksen ”pika­vippi” Valtion eläke­rahastosta maksaa noin 40 miljoonaa euroa vuodessa" mikä sinulla jäi kommentoimatta toisessa keskustelussa.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Aloittaja tarkoittanee sitä, että leikkauksista huolimatta velkaantuminen ei vähene (KUTEN LUVATTIIN), vaan alennetaan yhteisövero Europan alimmalla tasolle, jotta pankeillekin saadaan rahaa luomatta työpaikkoja (TYÖPAIKKOJA LUVATTIIN) ja alennetaqn yli 100 000 € tienaavien veroa sekä suositaan terveysyhtiöiden osingon tuottoa (120 miljonaa hukattiin Kelakorvaus seikkailulla)

        Tutustuit varmaan 40 miljoonaa maksaneeseen eläkevippiin.
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011518532.html
        "Laskelma: Hallituksen ”pika­vippi” Valtion eläke­rahastosta maksaa noin 40 miljoonaa euroa vuodessa" mikä sinulla jäi kommentoimatta toisessa keskustelussa.

        Hallitushan hallitsee ja myös valtion eläkerahastoa. Jos sieltä saadaan lainattua niin onhan se viisaampaa kuin ulkomailta lainaaminen. Siinähän korotkin maksetaan kotimaahan omaan talousympäristöön.

        Meillä on pääomapulaa ja sitä kertyy nopeammin yli 100'000 euron vuosituloilla kuin 20'000 euron vuosituloilla. Pääomaa tarvitaan jos halutaan parantaa talouden tilannetta koska ilman pääomia ei synny uutta tuotantoa ja sitä tarvitaan jos aiotaan selvitä kunnialla!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Hallitushan hallitsee ja myös valtion eläkerahastoa. Jos sieltä saadaan lainattua niin onhan se viisaampaa kuin ulkomailta lainaaminen. Siinähän korotkin maksetaan kotimaahan omaan talousympäristöön.

        Meillä on pääomapulaa ja sitä kertyy nopeammin yli 100'000 euron vuosituloilla kuin 20'000 euron vuosituloilla. Pääomaa tarvitaan jos halutaan parantaa talouden tilannetta koska ilman pääomia ei synny uutta tuotantoa ja sitä tarvitaan jos aiotaan selvitä kunnialla!

        Eihän vaihtoehtona ole vain ulkomailta lainaaminen. Kyllä meillä on kotimaassakin pankkeja- ja rahoituslaitoksia, joilta voi lainata. Lisäksi tuo vippi pitää joskus maksaa takaisin ja silloin voi olla pakkokin lainata korkealla korolla ulkomailta. Silloin se olisi lainan siirtoa vain tuonnemmas vippaskonstein. Nyt tarkoitus on siis näyttää ulospäin, ettei valtio ota velkaa niin paljon kuin se todellisuudessa tekee. Ei tällaisia sisäisiä siirtoja pitäisi tehdä vain peittelytarkoituksessa.

        Merkittävään yritystoimintaan tarvittavat pääomat eivät kerry tavanomaisesti mistään palkkatuloista olivatpa ne sitteen 100 000 euroa tai 20 0000 euroa. Pääomia tarvitaan yleensä miljoonia yritysten perustamieksi ja monille start-upeille se tarkoittaa pääomasijoitusta tai velkarahaa. Merkittävä osa pääomasijoittajista tulee ulkomailta.


      • Anonyymi00004
        Extyökkäri kirjoitti:

        Hallitushan hallitsee ja myös valtion eläkerahastoa. Jos sieltä saadaan lainattua niin onhan se viisaampaa kuin ulkomailta lainaaminen. Siinähän korotkin maksetaan kotimaahan omaan talousympäristöön.

        Meillä on pääomapulaa ja sitä kertyy nopeammin yli 100'000 euron vuosituloilla kuin 20'000 euron vuosituloilla. Pääomaa tarvitaan jos halutaan parantaa talouden tilannetta koska ilman pääomia ei synny uutta tuotantoa ja sitä tarvitaan jos aiotaan selvitä kunnialla!

        Maksaako hallitus siis sijoituskorkoa eläkekassalle?
        5-9 prosentin korkoa, kun se on järkevämpää kuin alle kolmen prosentin korko.

        Sama Kemirassa. Myydään yhtiö, joka tuottaa 4-6 prosenttia sen vuoksi, ettei tarvitse ottaa velkaa alle kolmella prosentilla.

        Olisi hyvä, jos hallituksessa olisi joku, joka osaa matematiikkaa.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Eihän vaihtoehtona ole vain ulkomailta lainaaminen. Kyllä meillä on kotimaassakin pankkeja- ja rahoituslaitoksia, joilta voi lainata. Lisäksi tuo vippi pitää joskus maksaa takaisin ja silloin voi olla pakkokin lainata korkealla korolla ulkomailta. Silloin se olisi lainan siirtoa vain tuonnemmas vippaskonstein. Nyt tarkoitus on siis näyttää ulospäin, ettei valtio ota velkaa niin paljon kuin se todellisuudessa tekee. Ei tällaisia sisäisiä siirtoja pitäisi tehdä vain peittelytarkoituksessa.

        Merkittävään yritystoimintaan tarvittavat pääomat eivät kerry tavanomaisesti mistään palkkatuloista olivatpa ne sitteen 100 000 euroa tai 20 0000 euroa. Pääomia tarvitaan yleensä miljoonia yritysten perustamieksi ja monille start-upeille se tarkoittaa pääomasijoitusta tai velkarahaa. Merkittävä osa pääomasijoittajista tulee ulkomailta.

        Jos on hyvä yritysidea niin aika vähälläkin pääsee alkuun. Itse olin mukana perustamassa yritystä jossa oli alkuun 3 osakasta ja sijoitimme siihen jokainen 1000 mk. Siitä tehtiin oy muotoinen yritys ja yksi omistaja vaihtui muutaman vuoden kuluttua. Kun myimme sen noin 3 vuotta myöhemmin niin to 3000 mk oli kasvanut reiluksi 300'000 euroksi. Tuo siis pelkästä ideasta ja siihen sitten kiinteistö jonka olimme hankkineet päälle! Se oli noiden vuosien mittaan työllistänyt porukkaa toista kymmentä koko ajan ja vaihtuvuus oli aika pientä.

        Ilman miljooniakin pärjää jos on fiksu!


      • Anonyymi00005
        Extyökkäri kirjoitti:

        Hallitushan hallitsee ja myös valtion eläkerahastoa. Jos sieltä saadaan lainattua niin onhan se viisaampaa kuin ulkomailta lainaaminen. Siinähän korotkin maksetaan kotimaahan omaan talousympäristöön.

        Meillä on pääomapulaa ja sitä kertyy nopeammin yli 100'000 euron vuosituloilla kuin 20'000 euron vuosituloilla. Pääomaa tarvitaan jos halutaan parantaa talouden tilannetta koska ilman pääomia ei synny uutta tuotantoa ja sitä tarvitaan jos aiotaan selvitä kunnialla!

        "Hallitushan hallitsee ja myös valtion eläkerahastoa. Jos sieltä saadaan lainattua niin onhan se viisaampaa kuin ulkomailta lainaaminen"

        Siis luulet että sinimusta hallitus maksaa takaisin tuon "velkansa". No heillä noin vuosi aikaa siihen.

        Jos minä väitän ettei maksa, niin kuinka suuren vedon asiasta uskaltaisit tehdä.


      • Anonyymi00006
        Extyökkäri kirjoitti:

        Jos on hyvä yritysidea niin aika vähälläkin pääsee alkuun. Itse olin mukana perustamassa yritystä jossa oli alkuun 3 osakasta ja sijoitimme siihen jokainen 1000 mk. Siitä tehtiin oy muotoinen yritys ja yksi omistaja vaihtui muutaman vuoden kuluttua. Kun myimme sen noin 3 vuotta myöhemmin niin to 3000 mk oli kasvanut reiluksi 300'000 euroksi. Tuo siis pelkästä ideasta ja siihen sitten kiinteistö jonka olimme hankkineet päälle! Se oli noiden vuosien mittaan työllistänyt porukkaa toista kymmentä koko ajan ja vaihtuvuus oli aika pientä.

        Ilman miljooniakin pärjää jos on fiksu!

        Hallitus ei toimi näin. Yhteisövero laskettiin kaikille. Miljardi siihen menee. Olisi ehkä kannattanut tukea tuontyyppisia ideoita, jotka tuovat työpaikkoja.

        Veroale haluttiin kuitenkin palkeille, jotka saavat noin 140 miljoonaa lisää ilman työpaikkojen luomista. Yhteiskuntavaikuttaja johtaja Katainen on varmasti tyytyväinen.

        On paljon korjattavaa, mutta Kokoomus ajattelee asioita aina oma etupiiiri edelle. Siksi toiminta ei ole tehokasta Suomelle.


    • Anonyymi00003

      Heimoon kuuluminen on ihmisille tätkeää

    • Anonyymi00007

      Onhan tämä hölmöläisten kansa ja mennään sen mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe