Myrkynjuonti ja käärmeillä pistättämiset

Anonyymi-ap

Raamattuun on jälkikäteen lisätty kaikenlaisia muita "lähetyskäskyjä", myrkynjuonnit ja käärmeillä pistämiset, mutta eivät ne ole Jeesuksen puhetta ollenkaan,

Asiasta varoitetaan
-92, Mark.16:9
" Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä ovat Matteuksen evankeliumin lopun kastekäsky oikeille apostoleille helatorstaina. Sen annettuaan hän nousi taivaaseen. Matt.18-20

21

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00002

OIkea kastekäsky on Matteuksen evankeliumin lopussa, Matt.28:16-20, sen jälkeen Jeesus nousi taivaaseen.

• Anonyymi00003

Kaikki puheet Jeesuksen taivaaseen nousun jälkeen ovat jälkikäteen tehtyjä tulkintoja ja muisteluita.

• Anonyymi00004

Aabraham ja Jeesus kehottavat lukemaan ja uskomaan Mooseksen kirjoituksia.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Joh. 5:46

Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00018

Raamatun tutkijat ovat melko yhtä mieltä siitä, että Mooses on kuvitteellinen henkilö.

• Anonyymi00005

Eikös se eräs Tarsolainen murhamies puhunut niistä käärmeillä pistättämisestä?

• Anonyymi00006

Wikipedia

Michael Kuhnin mukaan apostoli Paavali esiintyy varhaisessa islamilaisessa ajattelussa usein roistona ja pääsyyllisenä väitteeseen Jeesuksen tuoman evankeliumin vääristämisestä. Islamilainen kertomus Paavalista oli osa oppia, jonka mukaan kristityt olivat saaneet väärän käsityksen Jumalasta eikä kristillisiin kirjoituksiin voinut luottaa, koska ne poikkesivat niiden alkuperäisestä sanomasta. Kuhnin mukaan Paavalista esitettiin kolme syytöstä: hän turmeli oikean uskon mukaiset lait ja käytännöt esimerkiksi kumoamalla ympärileikkauksen, sallimalla saastaiset ruoat ja avioliitot muiden kanssa; hän turmeli tauhid-opin eli opin Jumalan ykseydestä sepittämällä kolminaisuusopin ja Kristuksen jumaluuden, ja hän turmeli Raamatun tekstin.[44]

• Anonyymi00007

Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota Markuksen evankeliumin lopun lisäyksen mukaista tosiuskovaisen testiä ja juotettiin seurakuntalaisille myrkkyä. Kohtalokain seurauksin.

Nuorisoa tulisikin varoittaa, etteivät mene kiihkolahkoihin tekemään niiden vaatimia tosiuskovaisen testejä.

• Anonyymi00008

Markuksen lopun lisäys:

Kunhan vaan uskotaan ja kastetaan, niin voidaan juoda myrkkyä ja pistättää itseään myrkyllisillä käärmeillä, ei mitään hätää ja ojennellaan käsiä ja sairaat paranee tuota pikaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Markuksen lopun lisäys:

Kunhan vaan uskotaan ja kastetaan, niin voidaan juoda myrkkyä ja pistättää itseään myrkyllisillä käärmeillä, ei mitään hätää ja ojennellaan käsiä ja sairaat paranee tuota pikaa.

Siksi monet vihaavat -92 käännöstä, koska harhaoppiset uskon ahkot perustavat oppinsa juuri noihin jälkikäteen tehtyihin lisäyksiin, joista -92 käännöksessä varoitetaan viitetiedoissa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Siksi monet vihaavat -92 käännöstä, koska harhaoppiset uskon ahkot perustavat oppinsa juuri noihin jälkikäteen tehtyihin lisäyksiin, joista -92 käännöksessä varoitetaan viitetiedoissa.

Esim. Apt.8:37 koko jae on lisätty härskisti, hoviherran uskontunnustus ennen kastetta baptistien ja muiden uudestikastajien vaatimuksesta.

Siitäkin on varoitus -92 käännöksessä, Apt.8:37
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Esim. Apt.8:37 koko jae on lisätty härskisti, hoviherran uskontunnustus ennen kastetta baptistien ja muiden uudestikastajien vaatimuksesta.

Siitäkin on varoitus -92 käännöksessä, Apt.8:37
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

KR 33/38
        Siinä on ihan oikein tuo jae 37 jätetty pois.

36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Syntisyyden myöntäminen ja veden löytyminen erämaasta mahdollisti Hoviherran kastamisen.

Ei mitkään kaavamaiset uskontunnustukset, joita ihminen voi suullaan tehdä vaikka minkälaisia.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

KR 33/38
        Siinä on ihan oikein tuo jae 37 jätetty pois.

36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        -
        38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Syntisyyden myöntäminen ja veden löytyminen erämaasta mahdollisti Hoviherran kastamisen.

Ei mitkään kaavamaiset uskontunnustukset, joita ihminen voi suullaan tehdä vaikka minkälaisia.

Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00013

-92 käännös on kaikista tarkin käännös, mitä tähän mennessä on tehty

Koska siellä paljastetaan viitetiedoissa aikaisempien kännösten virheitä ja puutteita, niin siksi sitä vihataan.

• Oon juonnunnunna kaljoa en oo vielä kuollunnunna.☠️🍺

• Anonyymi00014

5. Moos. 14:26

ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

5. Moos. 14:26

ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.

Ei se Jeesuskaan lasiin sylkäissyt?

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

Luuk. 7:34

Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää:

Joh. 2:10

Ja sanoi hänelle: jokainen antaa ensisti hyvää viinaa, ja kuin juovutaan, niin sitte huonompaa: sinä kätkit hyvän viinan tähän asti.

• Anonyymi00016

Tiivistemehujen ja litkujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

Jeesus tarkoitti ehtoollisen viinillä loppuun asti käynyttä väkevää viiniä, joka on Jeesuksen kärsimykset loppuun asti kokenutta Jeesuksen verta.

• Anonyymi00017

Matt. 26:28

sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Mark. 14:24

Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

Joh. 6:54

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 6:55

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• Anonyymi00019

Ihan hirveetä!

• Anonyymi00020

Ehtoollisessa on valtava verenvoima mukana. Syntien pois pesemiseksi ja ikuisen elämän lahjan saamisen varmistamiseksi.

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      239
      2729
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1144
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1098
    4. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1005
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1002
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      917
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      851
    8. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      41
      827
    9. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      238
      815
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      129
      814
    Aihe