Jesaja ennusti Jeesuksesta:
"Herran Henki on minun päälläni,
sillä hän on voidellut minut
julistamaan evankeliumia köyhille;
hän on lähettänyt minut saarnaamaan
vangituille vapautusta
ja sokeille näkönsä saamista,
päästämään sorretut vapauteen"
(Luuk 4:18)
Jeesus tuli itse
sorretuksi/lyödyksi/runnelluksi.
Maailma on täynnä vangittuja.
Kuolemaan tuomittuja.
Itse kunkin sellin ulkopuolelle
on naulattu tuomitun velkakirja.
Tuomari ei ole vielä määrännyt
tuomion täytäntöönpanoa.
Häntä sanotaan vanhurskaaksi.
Se tarkoittaa oikeudenmukaisuutta.
Kukaan ei voi maksaa velkaansa.
Mutta oli ennustettu,
että tuo vanhurskas tuomari
olisi aikeissa lähettään oman
poikansa kuolemaan
meidän sijastamme.
Tämä herättää suuria tunteita.
Voiko tällainen tuomari olla vanhurskas.
Antaa nyt oma rakas vanhurskas
poikansa tuomittavaksi kuolemaan
syytettynä meidän synneistämme.
Ihan pähkähullu ajat...
... mikä ihmeen hälinä käytävällä on.
Ikäänkuin sellien ovet aukeaisivat.
Hiljaa siellä!
Niin mihin jäinkään aatoksissani ...
Ei mutta nyt minun sellini ovi avautuu.
Vartijalla on jotain asiaa.
"Vanhurskas tuomari
antoi oman Poikansa
kuolemaan Sinun sijastasi.
Sinun tuomiosi on kärsitty.
Olet vapaa."
Mitä ihmettä.
Oliko se sittenkin totta.
Vartija ottaa velkakirjan
sellini oven yläpuolelta.
Hän kirjoittaa siihen
isolla tekstillä jotakin.
TE...TE...LES...TAI
Nyt on pakko kysyä vartijalta,
mitä tuo tarkoittaa.
Vartija sanoi,
että se tarkoittaa ...
MAKSETTU
Nyt hän näyttää minulle velkakirjani.
Todellakin sen yli menee
nyt tuo teksti.
Pakko kysyä vartijalta,
että onko tämä totta,
vai onko tämä jokin pila.
Vartija ottaa taskustaan
kirjallisen ilmoituksen asiasta.
Se on joku viesti Roomalaisille.
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta
Jeesukseen Kristukseen
tulee kaikkiin ja kaikille,
jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden
hänen armostaan
sen lunastuksen kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut
armoistuimeksi
uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta
ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa
vanhurskauttaan nykyajassa,
sitä, että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen,
jolla on usko Jeesukseen."
(Room 3)
Kun kuuntelen
Vanhurskaan Tuomarin kirjoitusta,
minun sisimmässäni syntyy usko.
Nyt minä ymmärrän,
että tuo Tuomari
todellakin on Vanhurskas,
ja Hän vanhurskauttaa sen,
jolla on usko ....
mikä Hänen Poikansa nimi olikaan.
JEESUS
"Vanhurskas Tuomari
vanhurskauttaa sen,
Mitä se vanhurskauttaminen
sitten tarkoittaa.
"Se tarkoittaa
syyttömäksi julistamista"
Minut luetaan syyttömäksi,
ja niin olen nyt sitten vapautettu.
"Kyllä.
Nimi JEESUS tarkoittaa vapauttajaa"
Mitä minä nyt teen.
"Lähde pois vankilastasi
ja mene kaikkeen maailmaan,
ja julista tätä hyvää sanomaa.
Sitä sanotaan evankeliumiksi."
Mikä se evankeliumi sitten on.
"Jeesus tuli taivaasta Isän luota
maan päälle syntyen ihmislapseksi.
Hän ei koskaan tehnyt syntiä.
Hän kehotti ihmisiä
tekemään parannuksen.
Hän paransi sairaita
ja ajoi ulos riivaajia.
Kolmekymppisenä
Hänet ristiinnaulittiin
meidän syntiemme tähden.
Ja kun kaikki oli täytetty,
Hän huusi sen ilmoille
yhdellä sanalla,
joka Sinunkin velkakirjaasi
on nyt kirjoitettu
ja sitten Hän antoi Henkensä."
Mistä saan enemmän tietoa.
"Raamatusta.
Se kertoo alusta loppuun saakka
Jeesuksesta."
Mikä on ydinsanoma.
"Jeesuksen Ristinkuolema."
Mitä ihmisten tulee tehdä.
"Kääntää katseensa Jeesukseen"
Mitä silloin tapahtuu.
"Ihminen syntyy uudesti"
Miten se tapahtuu.
"Nikodemus kyseli tätä,
ja Jeesus vastasi näin:
'niinkuin Mooses ylensi
käärmeen erämaassa,
niin pitää
Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella,
joka häneen uskoo,
olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala
maailmaa rakastanut,
että hän antoi
ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo,
hukkuisi,
vaan hänellä olisi
iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt
Poikaansa maailmaan
tuomitsemaan maailmaa,
vaan sitä varten,
että maailma
hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen,
sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko,
se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut
Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio,
että valkeus on tullut maailmaan,
ja ihmiset rakastivat pimeyttä
enemmän kuin valkeutta;
sillä heidän tekonsa olivat pahat'."
(Joh 3)
Eli kaikki eivät kuitenkaan usko,
eivätkä halua kääntyä.
"Jeesus sanoi:
'Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia
kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen
{alastuomitaan}
(Mark 16)
Velkakirjasi, ole hyvä!
9
144
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jeesushan ei tuossa kohtaa puhu HELVETTIIN tuomitsemisesta yhtikäs mitään.
Se, joka ei usko, kohtaa toki tuomionsa mutta ei iankaikkista rangaistusta, koska mitään iankaikkista rangaistusta ei ole olemassa.
Esim. Ilmestyskirjaa tulisi lukea kirjaimellisesti - siis sen myöhempiä käännöksiä; Johanneksen ajan ihmisillä ei sitä lukiessaan tällaista haksahduksen vaaraa ollut, koska Johanneksen ajan ihmiset eivät olleet sellaisia idiootteja kuin monet nykykristityt - jotta voisi kuvitella sellaista olevan edes olemassa. Eivätkä nämä helvettihöpisijät kuitenkaan pidä Jeesusta kirjaimellisesti lampaana tai leijonana, eli heidän ääliöytensä ja täydellinen sokeutensa (lue: 100-prosenttinen epärehellisyytensä) kohdistuu nimenomaan helvettimeemiin ja johtuu heidän helvettikauhustaan, joka myös pitää tuita meemiä yllä.
Tämäkin avaus osoittaa todeksi muuttumattoman faktan:
Raamattua voi lukea joko sovituksen sanan valossa tai pimeydessä, koska mitään muuta valoa ei maailmassa ole kuin sannoma sovituksesta.
Kun se ei saa loistaa ihmissydämmeen eikä ymmärrykseen, seurauksena on avauksen kaltaisia emotionaalisia tyhjänpäiväisyyksiä, joiden phjalla lymyää helvetinpelko.Kirjaimellisesti kääntäen
tuon katkelman viimeinen sana
on se, minkä laitin näkyviin:
"Alastuomitaan"
Siis mihin he päätyvät.
"Ja minä näin pedon
ja maan kuninkaat
ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina
sotiaksensa hevosen selässä
istuvaa vastaan
ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
Ja peto otettiin kiinni,
ja sen kanssa väärä profeetta,
joka sen nähden
oli tehnyt ihmetekonsa,
joilla hän oli eksyttänyt ne,
jotka olivat ottaneet pedon merkin,
ja ne,
jotka olivat sen kuvaa kumartaneet;
ne molemmat heitettiin
elävältä tuliseen järveen,
joka tulikiveä palaa."
(Ilm 19:19-20)
Ja sitten tuhat vuotta myöhemmin
tapahtuu tuomittaville näin:
"Ja joka ei ollut
elämän kirjaan kirjoitettu,
se heitettiin tuliseen järveen."
(Ilm 20:15)
- Anonyymi00003
Tuo oli hyvä selitys, mutta minulla tuli yhdestä kohtaa yksi asia mieleeni.
>>>"Vanhurskas Tuomari
vanhurskauttaa sen,
Mitä se vanhurskauttaminen
sitten tarkoittaa.
"Se tarkoittaa
syyttömäksi julistamista"
Minut luetaan syyttömäksi,
ja niin olen nyt sitten vapautettu.
"Kyllä.
Nimi JEESUS tarkoittaa vapauttajaa"<<<
Mitä minä nyt teen.
"Lähde pois vankilastasi<<<
Kun sinä saat ilmoituksen vapautuksestasi, ja olet lähtemässä ulos sellistäsi innostuneena vapaudestasi, vartija sanoo sinulle: "Hei kaveri! Odotas vähän! Sinulla on päälläsi vangin vaatteet. Ne ovat väärät vaatteet. Et voi niillä lähteä vapauteen. Sinun täytyy riisua nuo vangin vaatteet päältäsi ja pukeutua uusiin vaatteisiin."
- On niin tietysti, toiset vaatteet!
Sitten hän vie sinut huoneeseen, jossa on sinun omat vaatteesi, samat kuteet, jotka sinulla oli päälläsi tullessasi vankilaan. Sinä riisut päältäsi vangin vaatteet ja alat pukemaan päällesi omia kutimeitasi.
Vanginvartija sanoo: "Hei kuules, sinulla on tapaaminen Kuninkaan kanssa."
- Mitä, ettäkö Kuninkaan kanssa tapaaminen, minulla, rikollisella vangilla?
Vartija: "Et ole vanki etkä rikollinen, ja sinulla on tapaaminen Kuninkaan kanssa. Omat vanhat vaatteesi eivät ole arvollesi sopivat, eivätkä ne kelpaa Kuninkaan palatsiin, eikä Hänelle."
-No mitäs minä nyt sitten puen päälleni?
Ovesta astuu sisälle Kuninkaan lähetti, jolla on mukanaan uudet valkoiset vaatteet. Hän sanoo: "Puen nämä päällesi."
- Mistä nämä näin puhtaan hohtavan valkoiset vaatteet ovat?
Kuninkaan lähetti: "Ne ovat Kuninkaan itsensä valmistamat ja sinulle lähettämät mittatyöllä valmistetut uudet vaattesi. Näihin pukeutuneena Kuningas ottaa sinut vastaan.
-No eikö omat kuteeni kelpaa?
Lähetti: "Ei tietenkään! Olet Korkeimman Kuninkaan valtakunnan kansalainen ja Hänen perhettään. Kuninkaan saleissa kaikilla on uudet puhtaat häävaatteet. Sinut puetaan uusiin puhtaisiin kuninkaallisiin häävaatteisiin. Tämän puvun on Kuninga itse hankkinut sinulle.
- Mitä!!!??? Ettäkö häävaatteet, ja vielä Kuninkaan perhettä!? En kai minä ole mihinkään häihin menossa?
"Kyllä! Olet matkalla Kuninkaan Pojan häihin. Sinne ei omat kuteesi kelpaa,
kuten tulet pian näkemään."
-Jahas, no hyvä kiitos! Pue minut sitten juhlavaatteisiin, jos se kerran on Kuninkaan tahto ja Hän on tämän puvun minulle lähettänyt. En olekaan koskaan ennen ollut puettu näin juhlaviin kauniisiin vaatteisiin. Hiiii!!!
Ja niin sinut puetaan Kuninkaan hyväksymiin puhtaisiin kalliisiin juhlavaatteisiin.
Nyt sinä olet kelvollinen Kuninkaan Pojan häihin ja hääaterialle linnnan juhlille.
Mvh J - K- Anonyymi00004
Hiiii?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hiiii?
Jumala ei ole asettunut yhtä ainoaa eksyttääjää Sanan opettajaksi, Mvh J - K, ei sinuakaan!
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jumala ei ole asettunut yhtä ainoaa eksyttääjää Sanan opettajaksi, Mvh J - K, ei sinuakaan!
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, 12tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, 13kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
- Anonyymi00007
5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, 6sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, 7ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. 8Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne. 9Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa 10ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
20 Niin hän nousi ja lähti isänsä luo. Kun hän vielä oli kaukana, hänen isänsä näki hänet ja tunsi sääliä. Isä juoksi häntä vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä hellästi. 21 Poika sanoi hänelle: ’Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.’ 22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: ’Tuokaa nopeasti parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa. 23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja iloitaan! 24 Sillä tämä minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon! Hän oli kadonnut, mutta nyt hän on löytynyt!’ Ja he aloittivat ilonpidon.
22:11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."
- Anonyymi00008
Asiaan. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00009
Luterilaiset ovat kammotavia, ääriään myöden pahuutta ja petosta. Ensinnäkin, luterilaiset avoimesti herjaavat ja pilkkaavat Jeesuksen seuraajia ja tämän päälle luterilaiset lähettävät palstalle muka aitoa Jumalan väärentämätöntä Sanaa, johon luterilaiset pakottavat ja vaatimalla vaativat uskomaan ja pitämään totena, vaikka kyseessä on vain ulkokultaisten muka uskovien silkkaa pahuutta ja kieroilua.
Jokainen puu tunnetaan hedelmästään. Eihän viikunoita koota orjantappuroista, eikä viinirypäleitä korjata orjanruusupensaasta.
Niin myös luterilaisuus tuottaa vain ja ainoastaan pahaa hedelmää. Paraskin luterilaisuus on oksettavaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212243Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582187Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt81417Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan801408- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311150Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621133- 691000