Käsi pystyy keneltä on kysytty Suomen onnellisuudesta?

Anonyymi-ap

Miten on mahdollista että itseltä ei ainakaan ole kysytty koko elinaikana tuosta Suomen onnellisuudesta mitään?

19

278

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olet persu luuseri ei sinulta kysytä mitään

• Anonyymi00002
      • Anonyymi00017

Kuka on niin hölmö, että antaa jonkun gallupin ohjata itseään?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kuka on niin hölmö, että antaa jonkun gallupin ohjata itseään?

Moni äänestäjä???

• Anonyymi00003

Siinä sinulla pölvästillä ajankulua kun ihmettelet🙉🙊🙈🐵

• Anonyymi00004

Apina!

• Anonyymi00018

Sä olet alkanut olemaan rasittava ihminen. Keskustelupalstalla olet muttei tuon enempää kommentoitavaa? APINA APINA.Lisäksi loukkaat eläimiä jotka on paljon ihmistä fiksumpia.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sä olet alkanut olemaan rasittava ihminen. Keskustelupalstalla olet muttei tuon enempää kommentoitavaa? APINA APINA.Lisäksi loukkaat eläimiä jotka on paljon ihmistä fiksumpia.

APINA APINA.

• Anonyymi00005

Minulta on kysytty ne kysymykset, joten täällä on käsi pystyssä. Kysymyksiä oli aika paljon ja minulta meni vastaamiseen noin puoli tuntia, haastattelija sanoi minun olleen nopean vastauksissani.

Jotkut kysymykset oli hieman outoja meille suomalaisille ja haastattelija selitti, että samat kysymykset esitetään ihan kansainvälisesti kaikille, joten ne voivat hieman hämmästyttää meitä suomalaisia, kun meillä on niin paljon itsestään selvyyksiä.

Kysymyksiin oli kuitenkin helppo vastata, koska siinä kysyttiin omaan elämään liittyvää. Haastattelija sanoin otannan olevan 15 - 89 vuotiaat ja minä edustin noin 400 henkilöä ikäryhmäni kohderyhmää.

Haastattelija soitti minulle ja suostuin haastatteluun. Ehkä sinuakin on tavoiteltu, mutta et ole vastannut tai et ole halunnut osallistua. Tässä oli vielä muistaakseni pieni lahjakorttikin tarjolla arvonnassa, jos arpa osuu kohdalle, mutta sitä en sitten saanut. Vaan olihan se hienoa, kun sain olla mukana tässä tutkimuksessa!

• Anonyymi00006

Kiitos sinulle vastauksista. Ainakin yhdelle on siis esitetty ne kysymykset Suomen onnellisuudesta.

• Anonyymi00007

Ei kysytäkään kaikilta vaan tuhannelta ja noistakaan kaikki tuskin vastaavat. Ja salaisen numeron omaavilta ei tietenkään kysytä, tosin en tiedä onko soitettu vai lähetetty kirje.

• Anonyymi00008

Eivät nuo onnellisuusgallupit ole puhelinhaastatteluja vaan nettikyselyjä.

• Anonyymi00010

Kysy googlelta tai ChatGPT:ltä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kysyin mikä on nettikysely niin poistettiin.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Tuossa ylempänä sanotaan että soitettiin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kyllä minulle tuo kysely tehtiin ihan puhelimitse ja aikaa minulla meni vastaamiseen noin puolituntia, olin kuulemasti nopea vastaamaan. Haastattelija sanoi vastaamiseen menevän n. 30-45 minuuttia.

Otanta oli paljon suurempi, koska minäkin edustin haastattelijan mukaan noin 400 ikäryhmästäni tietyltä alueelta. Haastateltavat olivat 15 - 89 vuotiaita ja käsitin otannan olevan yli 10000 henkilöä.

Käsitin, että tässä oli mahdollista suorittaa verkossakin tämä sama kysely, johon haastattelija lähetti sähköpostilla linkin. En kuitenkaan käyttänyt tätä mahdollisuutta ja haastattelija oli siitä kiitollinen. Jatkossa minulle tulee vielä tähän samaan tutkimukseen liittyen haastatteluja vielä ensi vuonna. Sain myös postissa Tilastokeskuksen taskutilaston, jossa on hyödyllistä tietoa. Kaikkien vastaajien kesken arvottiin joku lahjakortti, mutta siinä minua ei arpaonni suosinut, koska oli niin paljon haastateltuja.

Sen verran niihin kysymyksiin, kun niitä oli aika paljon, niin osa oli meille suomalaisille hieman outoja, kun me pidetään täällä monia asioita itsestään selvyytenä. Haastattelija sanoikin, että samat kysymykset esitetään kaikissa maissa, joten sekin puoli tuli selväksi.

Oli se mielenkiintoinen kokemus, suosittelen osallistumaan, jos siihen on mahdollisuus!

• Anonyymi00011

Tuhannelta kysytään.

• Anonyymi00016

Höpö höpö! Kysytään paljon suuremmalta määrältä, yli 10000 henkilöä, koska olin itsekin mukana tässä tutkimuksessa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Höpö höpö! Kysytään paljon suuremmalta määrältä, yli 10000 henkilöä, koska olin itsekin mukana tässä tutkimuksessa.

Miksi tuolla sitten sanotaan että noin tuhannelta kysytään.

https://yle.fi/a/20-10002419

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      34
      2176
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1777
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      120
      1622
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1326
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      53
      1044
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      915
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      827
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      811
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      61
      793
    Aihe