Olipa ihana aamuruskon airut! - 22.3.2026
Taivas oli kuulaan sininen. Laajan pellon takana puiden välistä nouseva aurinko maalasi maisemaa. Keltaista, oranssia, tulenpunaista. . . Aamunkoitto oli siirtynyt kohden koillista.
Eilen oli kevätpäivän tasaus: päivä ja yö molemmat 12 tuntia.
Kohta ensimmäiset säteet nousisivat, kuin sanoen: Täältä tullaan uusi päivä! Täältä tullaan elämä ja valo! Miksi murehdit ihminen? Miksi vajoat yön synkkyyteen?
Käännä katseesi ja mielesi sinä Herran oma! Kohden sitä aamua, päivää – joka ei enää pääty iltaan, ei pimeään yöhön!
Vaikka tämä maailma on ”tulelle talletettu”. Vaikka ydinsodan tuli polttaa ja hävittää. Vaikka alkuaineet; atomit ”kuumuudesta sulavat” . Se tuli polttaa ja hävittää sen, joka on ”tulelle talletettu”. . . Samoin kuin kävi Sodomassa muinoin. Niin samoin tulee käymään tässä jumalattomuuden ajassa. Jumalan tuomioiden aikana. Kirjoitusten mukaan… ( 2 Piet 3:7-12)
Mutta? Jumala luo ”uudet taivaat ja uuden” maan. Jossa asuvat ilo, rauha, hyvyys, rakkaus ja onnellisuus! Sitä kohden! ( 2 Piet 3:13)
Ei enää sotia, ei vihaamista, ei murhia ei tappamista. Ei hirmuisia sota-aseita, ei pelkoa. ”Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.” (Ilm 7:17) Laulu: Uuden taivaan, YouTube https://www.youtube.com/watch?v=_XahxfmeAAE
Ei sairauksia, kipuja, tuskaa, surua, kärsimystä, köyhyyttä, nälkää. Eikä enää kuolemaa!
” Katso uudeksi minä teen kaiken”. ( Ilm 21:5, Ilm 7:14-17)
Armon aurinko, Herra Jeesus Kristus – Kuningasten Kuningas hallitsee. Maan äärestä toiseen, mereltä merelle! Sitä aamua, päivää kohden! ( Ps 72, Jesaja 65:17-25, Ilm 21:1-7)
1. Sen suven suloisuutta toivossa katselen,
kun kerran kaikki uutta on maassa autuuden.
Jumala voimallansa luo uuden taivaan, maan
ja kirkkaudellansa ne täyttää kokonaan.
2. Auringon uuden antaaJumala loistamaan,
hän, Kristus, itse kantaa iäistä valoaan.
Kauniilta taivas näyttää, maa hohtaa loistossaan,
riemulla mielet täyttää ja suloisuudellaan.
6. Omansa Kristus osti ja päästi paulasta,
hän itse heidät nosti kuoleman kuopasta.
Loppuivat kilvoitukset ja tuskat tukalat,
päättyivät ahdistukset ja vaivat vaikeimmat.
7. Enkelit laulullansa kiittävät Jumalaa,
kirkkaana Herran kansa kiitokseen puhkeaa.
Myös kaikki luomakunta on täynnä riemua,
se näkee niin kuin unta, kun loppui vaivansa
9. Hän siellä omillensa suo riemun runsaimman.
Ken uskois autuutensa niin suuren olevan!
Oi Herra, taivaan tiellä käy meitä johtamaan
ja viimein päästä siellä ikuiseen kunniaan.
(Virrestä 620)
Olkaa siunatut te kaikki: veljet ja sisaret - jotka Herraa odotatte!
Olipa ihana aamuruskon airut! - 22.3.2026
69
287
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ilmestyskirja 7. luvusta:
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. >>
7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."- Anonyymi00003
"Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi."
Jesaja 60:19 - Anonyymi00030
Vai että valkaistaan karitsan veressä. En ole koskaan kokeillut.
- Anonyymi00058
Anonyymi00003 kirjoitti:
"Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi."
Jesaja 60:19Ketjun lopussa ASIAA:
- Anonyymi00062
Anonyymi00030 kirjoitti:
Vai että valkaistaan karitsan veressä. En ole koskaan kokeillut.
Häpeä kun pilkkaat pyhiä asioita. Ei huolisi sanoa sellaista, josta joutuu tilille?
- Anonyymi00002
60:17 Minä tuon vasken sijaan kultaa, ja raudan sijaan minä tuon hopeata, puun sijaan vaskea ja kiven sijaan rautaa. Ja minä panen sinulle esivallaksi rauhan ja käskijäksi vanhurskauden.
Jesaja 60. luvusta
60:18 Ei kuulu enää väkivaltaa sinun maassasi, ei tuhoa, ei turmiota sinun rajaisi sisällä, ja sinä kutsut pelastuksen muuriksesi ja kiitoksen portiksesi.
60:19 Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.
60:20 Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät.
60:21 Sinun kansassasi ovat kaikki vanhurskaita, he saavat periä maan iankaikkisesti, he, minun istutukseni vesa, minun kätteni teko, minun kirkkauteni ilmoitukseksi.
60:22 Pienimmästä kasvaa heimo, vähäisimmästä väkevä kansa. Minä, Herra, sen aikanansa nopeasti täytän. - Anonyymi00004
Virrestä 540
Aurinko armas valollansa
sai uuden päivän heräämään,
ja kaiken maan se loistollansa
taas nosti uuteen elämään.
Luojamme suuri, laupias,
yön poistit, kaikkivaltias.
2.
Suo, Jeesus, Hengen valon koittaa
nyt minullekin armosta,
suo mielen pimeys taas voittaa
kirkkaalla armon sanalla.
Rohkaise, Jeesus, minua,
tahtosi tielle taivuta.
3.
Armosi, Jeesus, sielulleni
kuin aamukaste vuotakoon,
ja virvoituksen tunnolleni
veresi pyhä tuottakoon,
niin että uuden voiman saan
taas valossasi kulkemaan.
Virren tarina
540 Aurinko armas valollansa Solen, som en brudgum, går (Upp, rättfärdighetens sol) Nuorena kuolleen ruotsalaisen Johan Kahlin (1721-1746) virsiä on virsikirjassamme kuusi.
Tengströmin muodostelemana virrestä tuli 3-säkeistöinen. Sellaisena se on yksi kauneimpia aamuvirsiämme.
Aurinko vertautuu Hengen valoon (Kahl: "vanhurskauden aurinko"), joka voi karkottaa mielen pimeyden, "niin että uuden voiman saan / taas valossasi kulkemaan". https://virsikirja.fi/virsi-540-aurinko-armas-valollansa/
Tuo virrentekijä eli vain 25-vuotiaaksi, mutt jätti jälkensä sukupolvien taakse, meillekin! - Anonyymi00005
On ihanaa ylistää ja kiittää Herraa!! Kuka ei iloitsisi kauniista keväpäivästä?
- Anonyymi00006
Kyse on Juutalaisista, jotka menevät Juutalaisten temppeliin.
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen TEMPPELISSÄ, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä. >>- Anonyymi00009
"Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin."
Ilm 22:14 - Anonyymi00010
ILmestyskirja 7. luvussa.
Valtaistuimen edessä olevat. Karitsan edessä olevat.
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. >> Jakeen lisätiedot
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
7:16 Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ja jolla Henki on, se sanoo: Amen.
Tule Herra Jeesus! - Anonyymi00041
Anonyymi00010 kirjoitti:
ILmestyskirja 7. luvussa.
Valtaistuimen edessä olevat. Karitsan edessä olevat.
7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
7:11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
7:12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. >> Jakeen lisätiedot
7:15 Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
7:17 sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ja jolla Henki on, se sanoo: Amen.
Tule Herra Jeesus!Olipa ihana aamuruskon airut! - 22.3.2026
Taivas oli kuulaan sininen. Laajan pellon takana puiden välistä nouseva aurinko maalasi maisemaa. Keltaista, oranssia, tulenpunaista. . . Aamunkoitto oli siirtynyt kohden koillista.
Eilen oli kevätpäivän tasaus: päivä ja yö molemmat 12 tuntia.
Kohta ensimmäiset säteet nousisivat, kuin sanoen: Täältä tullaan uusi päivä! Täältä tullaan elämä ja valo! Miksi murehdit ihminen? Miksi vajoat yön synkkyyteen?
Käännä katseesi ja mielesi sinä Herran oma! Kohden sitä aamua, päivää – joka ei enää pääty iltaan, ei pimeään yöhön!
Vaikka tämä maailma on ”tulelle talletettu”. Vaikka ydinsodan tuli polttaa ja hävittää. Vaikka alkuaineet; atomit ”kuumuudesta sulavat” . Se tuli polttaa ja hävittää sen, joka on ”tulelle talletettu”. . . Samoin kuin kävi Sodomassa muinoin. Niin samoin tulee käymään tässä jumalattomuuden ajassa. Jumalan tuomioiden aikana. Kirjoitusten mukaan… ( 2 Piet 3:7-12)
Mutta? Jumala luo ”uudet taivaat ja uuden” maan. Jossa asuvat ilo, rauha, hyvyys, rakkaus ja onnellisuus! Sitä kohden! ( 2 Piet 3:13)
Ei enää sotia, ei vihaamista, ei murhia ei tappamista. Ei hirmuisia sota-aseita, ei pelkoa. ”Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.” (Ilm 7:17) Laulu: Uuden taivaan, YouTube https://www.youtube.com/watch?v=_XahxfmeAAE
Ei sairauksia, kipuja, tuskaa, surua, kärsimystä, köyhyyttä, nälkää. Eikä enää kuolemaa!
Armon aurinko, Herra Jeesus Kristus – Kuningasten Kuningas hallitsee. Maan äärestä toiseen, mereltä merelle! Sitä aamua, päivää kohden! ( Ps 72, Jesaja 65:17-25, Ilm 21:1-7) - Anonyymi00059
Lopeta kirjoitusten kieroon vääntäminen.
- Anonyymi00078
Anonyymi00059 kirjoitti:
Lopeta kirjoitusten kieroon vääntäminen.
Mitä tarkoitat? Perustele, ole hyvä.
- Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Perustele, ole hyvä.
Herjaajat eivät perustele, he vain herjaavat.
- Anonyymi00007
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. - Anonyymi00008
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan. Eivät he mene Juutalaisten temppeliin Jerusalemiiin.
- Anonyymi00011
Jumalan Valkea valtaistuin, Ilmestyskirja 20. luvussa.
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. >
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. - Anonyymi00012
KANSOJEN TUOMIO: Matt 25. luvussa:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. >>
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
- Anonyymi00013
Ei pakanoilla ole mitään asiaa Pyhän Kaupungin Juutalaiseen Temppeliin.
Ilm. 19:15
Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. [Ilm. 1:16, 2:16 | Ilm. 2:27, 12:5 | Ilm. 14:19,20]- Anonyymi00014
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Ilmestyskirjan viimeisessä luvussa on varoitus näin:
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
On siis kiellettyä ottaa "pois" joitakin sanoja Ilmestyskirjan teksteissä. - Anonyymi00042
Armon aurinko, Herra Jeesus Kristus – Kuningasten Kuningas hallitsee. Maan äärestä toiseen, mereltä merelle! Sitä aamua, päivää kohden! ( Ps 72, Jesaja 65:17-25, Ilm 21:1-7)
Äänestä - Anonyymi00047
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.7. Enkelit laulullansa kiittävät Jumalaa,
se näkee niin kuin unta, kun loppui vaivansa - Anonyymi00079
Anonyymi00047 kirjoitti:
7. Enkelit laulullansa kiittävät Jumalaa,
se näkee niin kuin unta, kun loppui vaivansaEnkelitkin iloitsevat, kun yksikin syntinen tekee parannuksen ja kääntyy Jeesuksen puoleen.
- Anonyymi00018
Jerusalemin Temppeli on vain Juutalaisille. Laintaulut on voimassa. Pakanat ovat kironneet lait ja käskyt.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]
Ilm. 11:19
Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5] - Anonyymi00019
Ilm 7.
Valtaistuimen ja Karitsan edesssä olivat KAKKI.
A) "Sinetillä merkityt, sat aneljäkymmentä tuhatta. Israelin kaikista sukukunnista".
Ilm 7:4
B) Sekä "lukematon joukko kaikista pakanakansoista". Ilm 7:9
Ei ole syntisten ihmisten asia eikä lupa ryhtyä repostelemaan sitä, mikä on Jumalan suvereenin hallinnon ja oikeuden asiaa!- Anonyymi00032
Vain Juutalaiset pääsevät Jerusalemin uuteen temppeliin.
Juutalaiset ovat myös niitä, jotka ovat menneet pakanakansojen sekaan. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Juutalaiset ovat myös niitä, jotka ovat menneet pakanakansojen sekaan.Koko ajan puhutaan Isrealin 12 heimon jälkeläisistä, jotka kaikki pelastetaan.
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Jer. 3:14
Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
Hes. 34:11
Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen. - Anonyymi00040
Anonyymi00032 kirjoitti:
Juutalaiset ovat myös niitä, jotka ovat menneet pakanakansojen sekaan.Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista, joista monet tulivat pakanakansojen seasta.
A) "Sinetillä merkityt, sata neljäkymmentä tuhatta. Israelin kaikista sukukunnista".
Kaikki he kuuluvat Israelin sukukuntiin.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä - Anonyymi00044
Anonyymi00033 kirjoitti:
Koko ajan puhutaan Isrealin 12 heimon jälkeläisistä, jotka kaikki pelastetaan.
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Jer. 3:14
Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
Hes. 34:11
Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.Virrestä 540
Aurinko armas valollansa
sai uuden päivän heräämään,
ja kaiken maan se loistollansa
taas nosti uuteen elämään.
Luojamme suuri, laupias,
yön poistit, kaikkivaltias.
2.
nyt minullekin armosta,
Rohkaise, Jeesus, minua,
tahtosi tielle taivuta.
3.
Armosi, Jeesus, sielulleni
kuin aamukaste vuotakoon,
ja virvoituksen tunnolleni
veresi pyhä tuottakoon,
niin että uuden voiman saan
taas valossasi kulkemaan. - Anonyymi00048
Anonyymi00040 kirjoitti:
Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista, joista monet tulivat pakanakansojen seasta.
A) "Sinetillä merkityt, sata neljäkymmentä tuhatta. Israelin kaikista sukukunnista".
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä7. Enkelit laulullansa kiittävät Jumalaa,
se näkee niin kuin unta, kun loppui vaivansa
9. Hän siellä omillensa suo riemun runsaimman.
Ken uskois autuutensa niin suuren olevan!
Oi Herra, taivaan tiellä käy meitä johtamaan
ja viimein päästä siellä ikuiseen kunniaan.
(Virrestä 620) - Anonyymi00063
Anonyymi00032 kirjoitti:
Juutalaiset ovat myös niitä, jotka ovat menneet pakanakansojen sekaan.Anonyymi00032 2026-03-22 12:59:07
Juutalaiset ovat myös niitä, jotka ovat menneet pakanakansojen sekaan.
-------------------
Lopeta sekaoppiesi skeida. - Anonyymi00064
Anonyymi00040 kirjoitti:
Helluntaina kastettiin 3000 Juutalaista, joista monet tulivat pakanakansojen seasta.
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeäA) "Sinetillä merkityt, sata neljäkymmentä tuhatta. Israelin kaikista sukukunnista".
-----------------
Lopeta Ilmestyskirjan tekstien repiminen!
Ilmestyskirjan 7:9 jae sisältää -mitä?
Jos olet lukutaitoinen (jota on syytä epäillä)'
NIIN lue Ilmestyskirjan 7. luku kokonaan.
KOKONAAN.
KOKONAAN.
MOnta kertaa.
Myös jakeet 7:7-17.
Äläkä tuo kertaakaan tähän ketjuun "kirjoitusten kieroon vääntävää" sekaoppiasi,
Kiitos.
Kirjoita jossain muualla. Omassa aloituksessasi.
- Anonyymi00020
Jeesus varoittaa pakanoiden tavasta rukoilla.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
Lahkolaiset kiertelevät vanhustentaloilla salkussa valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet. Oikeat perilliset joutuvat nuolemaan näppejään. - Anonyymi00021
Pakanat käyttää Jeesus-nimeä ihan vääriin tarkoituksiin.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät' - Anonyymi00022
Eihän sodat ole huono juttu.
Niin päästään vääräuskoisista eroon.
Sehän niiden tarkoituskin on. - Anonyymi00023
Israelin kansa hallitsee muita kansoja tuhat vuotta Jerusalemissa.
Ei sinne pakanoita lasketa.- Anonyymi00024
Pakanat pidetään kurissa kotimaissaan.
Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. - Anonyymi00060
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pakanat pidetään kurissa kotimaissaan.
Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.Sinut pidetään kurissa nyt.
- Anonyymi00025
5. Moos. 7:6
Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on. - Anonyymi00026
Juutalaisten ja pakanakansojen kohtaloa ei pidä sotkea keskenään ja rinnastaa toisiinsa.
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."- Anonyymi00027
Jeesus puhuu totta.
Paavali pistää valheita sekaan.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi00046
2.
nyt minullekin armosta,
Rohkaise, Jeesus, minua,
tahtosi tielle taivuta.
3
- Anonyymi00028
Jenkkilahkot rummuttaa korvausteologiaa.
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä. - Anonyymi00029
Israel sotii niin kauan kuin maailmassa on vääräuskoisia niin kuin kristittyjä.
- Anonyymi00031
Iran uhkasi tuhota Juutalaiskansan ydinaseilla. Trump estää sen tapahtumasta .
- Anonyymi00035
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti. Jos me Jeesusta seurattaisiin, niin kääntyisimme Juutalaisuuteen.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi00037
Anonyymi00031 kirjoitti:
Iran uhkasi tuhota Juutalaiskansan ydinaseilla. Trump estää sen tapahtumasta .
Trump on Jumalan ruoska Israelin vihollisia vastaan.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Trump on Jumalan ruoska Israelin vihollisia vastaan.
Netanjahu on tämän ajan profeetta Elisa.
1. Kun. 19:17
Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.
- Anonyymi00034
Aabraham ja Jeesus kehottaa uskomaan Moosesta, ei Paavalia.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00036
Paavali profetoi itsestään?
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Eihän se lopun ajan väkevä eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä. - Anonyymi00039
Ketju on taas sotkettu joka lajin kiistelyyn.
Olkoon. Jatkakoot. - Anonyymi00053
Keskustelun tuleekin pitää sisällään erilasia mielipieteitä ja kannanottoja.
Lahkolaiset yrittää käyttää palstaa käännyttämiseen ja jäsenien kalastelemiseen lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi.- Anonyymi00054
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. - Anonyymi00061
Etkö ole lukenut S24 sääntöjä?
Jokaisessa ketjussa on keskustelu aloituksen aiheesta.
Ei kaikki ketjut oel tarkoitettu kuin sekatunkioiksi, joihin syydetään mitä tahansa sotkua, kirjoitusten kieroon vääntämistä. Muutamien Raamatun jakeiden jankuttamista.
Tämä ketju on selvä näyttö sellaisesta koheltamisesta.
Aloituksne aihe ei ollut riitely juutalaisista, pakanoista, ..
Etkö sinäkään osannut lukea.
- Anonyymi00055
Ilmestyskirja n7. luvun totuutta:
Valtaistuimen ja Karitsan edessä olivat myös KAIKISTA pakanakansoista kootut kristityt
Ilm 7:9
”Tämän jälkeen minä näin
ja katso, oli suuri joukko,
jota ei kukaan voinut lukea,
KAIKISTA kansanheimoista
ja sukukunnista
ja KANSOISTA
ja KIELISTÄ
ja ne seisoivat valtaistuimen edessä
ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin,
ja heillä oli palmut käsissään,
’
- ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta.”Ilm 7:10
TÄMÄ on Totuus Ilmestyskirjan 7:4 jakeen lisäksi.
Joka muuta opettaa, taikka vääntää kieroon Ilmestyskirjan 7. luvun kokonaisuutta.
Vetää päällensä ne vitsaukset jotka on kirjoitettuna Ilmestyskirjan viimeisessä luvussa 22: 18-19.
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.- Anonyymi00065
Luehan tarkemmin. Pakanakansoista kootaan pois Juutalaiset ja Juutalaiseksi kääntyneet.
- Anonyymi00056
Pakanat tappoivat Jeesuksen ja saivat kirouksen päällensä.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan PAKANOIDEN käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä JA TAPPAVAT HÄNET. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleist - Anonyymi00057
Aloittajan huomautusta:
Suomi24 säännöissä lukee, että kussakin ketjussa tulee keskustella ALOITUKSEN aiheesta.
On jälleen näyttö sen säännön rikkomisesta. Keskusteluun on tungettu "kirjoituksia kieroon vääntäviä" oppeja. Yhden-Jakeen-Muutaman-Jakeen -oppeja.
- Joissa yksi jae on revitty irti konteksista, asiayhteydestä, Kokonaisuudesta.
Tällä tavalla ovat syntyneet suuri osa eksytyksistä ja harhaopeista.
Eli, tämä aloitus ja ketju on tungettu täyteen sekalaista asiaa, joka EI LIITY aloituksen aiheeseen. Ettekä osaa lukea? Mikä on aihe?
Erityistä Sanan repostelua on se, mitä Ilmestyskirjan 7. luvun KOKONAISUUDESTA on sepitetty.
On otettu vain YKSI jae 7:4 - jonka perusteelal on KUMOTTU 7. luvun loppuosan TOTUUDET.: Jakeet 7-17.
Kuka antoi luvan noin törkeään Sanan reposteluun? Ei kukaan.
ILMESTYSKIRJAN viimeisessä luvussa 22 lukee:
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
NYT? Kurinpalautusta.
OLkaa hyvät ja lopettakaa tähän paikkaan kaikenlaisten sekaoppienne tuominen.
Tähän aloitukseen.
Tämä on ehdoton käsky. Tämä aloitus ja ketju ei ole tarkoitettu miksikään kaatopaikaksi, jossa kirjoitusten kieroon vääntäjät, ja Raamatun sanojen repostelijat voivat jatkaa.
Sananvapauttanne ei tämä rajoita.
- Voitte ITSE tehdä vaikka tuhat ja sata aloitusta sotkuillenne ja väittelyillenne.
MIkäli joku vielä jatkaa Ilmestyskirjan 7. luvun tai muun luvun repimistä, olkoon valmis niihin vitsauksiin, joita Jumala on ilmoittanut.
Ilm 22:1-19
Poistukaa tästä ketjusta kaikki sekaoppien ja eksytysten harjoittajat.
Kiitos.
- Aloittaja - Anonyymi00066
Pakankansoista kerätään pois Juutalaiset ja Juutalaiseen uskoon kääntyneet.
- Anonyymi00067
Hes. 34:12
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. [Jer. 31:10; Joel 2:2; Luuk. 15:4-6] - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Hes. 34:12
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. [Jer. 31:10; Joel 2:2; Luuk. 15:4-6]Jeesusta meidän on uskominen, eikä ketään Tarsolaisia murhamiehiä, joilla on pahat mielessä.
- Anonyymi00070
Ei pakanoilla ole mitään asiaa pyhään kaupunkiin ja uuteen Juutalaisten temppeliin.
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00071
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+] - Anonyymi00072
Kaikki Salomon aikaiset temppelimenot palautetaan kunniaan uudessa Jerusalemin temmpelissä. Ei sinne pakanoiden hurmoslahkoja päästetä hillumaan ja paikkoja sotkemaan.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00076
NYT? Kurinpalautusta.
OLkaa hyvät ja lopettakaa tähän paikkaan kaikenlaisten sekaoppienne tuominen.
Tähän aloitukseen.
Tämä on ehdoton käsky. Tämä aloitus ja ketju ei ole tarkoitettu miksikään kaatopaikaksi, jossa kirjoitusten kieroon vääntäjät, ja Raamatun sanojen repostelijat voivat jatkaa.
Sananvapauttanne ei tämä rajoita.
- Voitte ITSE tehdä vaikka tuhat ja sata aloitusta sotkuillenne ja väittelyillenne.
MIkäli joku vielä jatkaa Ilmestyskirjan 7. luvun tai muun luvun repimistä, olkoon valmis niihin vitsauksiin, joita Jumala on ilmoittanut.
Ilm 22:1-19
Poistukaa tästä ketjusta kaikki sekaoppien ja eksytysten harjoittajat.
Kiitos.
- Aloittaja
- Anonyymi00073
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Ei sinne Juutalaisten pesoastiaan ketään kokonaan paineta sitä pyhitettyä vettä likaamaan.- Anonyymi00075
Anonyymi00074
2026-03-22 15:09:58
UUSI
Aloittajan huomautusta:
Suomi24 säännöissä lukee, että kussakin ketjussa tulee keskustella ALOITUKSEN aiheesta.
On jälleen näyttö sen säännön rikkomisesta. Keskusteluun on tungettu "kirjoituksia kieroon vääntäviä" oppeja. Yhden-Jakeen-Muutaman-Jakeen -oppeja.
- Joissa yksi jae on revitty irti konteksista, asiayhteydestä, Kokonaisuudesta.
Tällä tavalla ovat syntyneet suuri osa eksytyksistä ja harhaopeista.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell482298Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1451853Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.571851Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1071436- 241221
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541130- 681055
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761028Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54857Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102851