Olen kateellinen maailmallisille

Anonyymi-ap

Vaikka olen uskossa, tunnustan rehellisesti olevani usein kateellinen maailmallisille ihmisille. He saavat tehdä kaikkea mukavaa ja jännittävää, meiltä uskovilta kiellettyjä asioita. Rehellisesti myönnän, että kyllä minun tekee välillä mieli tehdä kaikenlaista… syntiä. Se tunne menee hetkeksi ohi kun keskittyy muihin asioihin mutta sitten tulee taas takaisin. Taidan olla huono uskova.

9

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mä en ole rahtustaallistakaan kateellinen jumalattomille.

Syytsikkyyvet siiheksisyyteen:

Jumalattomana elämäni oli tyhjää.Raha ei motivoinut , ei onnistunut tuottamaan iloa, kuvaan sitä yleisolotilaa päämäärättömyydestä johtuvaksi turhuudeksi, jossa suurin merkitys oli maallisen elämän lyhyydellä. Ei ole kiva elää ajatellen että parhaassakin vaihtoehdossa elän terveenä jonnekin 60-70 vuotiaaksi ja sitten elän sairaana kunnes kuolen. Ymmärrettävää?

Kun tulin uskoon niin yllätykseni oli elämäni suurin, sillä uudestisyntymässäni minulle selvisi kaksi realiteettia, josta en ollut ennen sitä tietoinen: Jumala on olemassa ja kaikki mitä Raamatussa lukee on totta, koska Jumala niin sanoo, uudestisyntymässänihuomaamani Hengen kyvykkyyden monipuolisuuksisuus ja voimaisuus selvisivät minulle siinä määrin kuin se voi ihmiselle olla mahdollista.

Sain siinä tietoisuussyntymässäni niin paljon Jumalalta asioita, että en enää voi olla valittavalla mielellä, sillä lyhyt elämäni onkin nyt kääntynyt toivottomuudesta toivoksi: kun elämäni on maan päällä ohi niin elämäni paras osuus alkaa, ja se kestää ikuisesti.

Olotila on jo maanpäällä hyvä, mulla ei ole valitettavaa. Ihmeteltävää toki on edelleen, uten Tapani Suonnon opetusuhe, jonka aikana yllätyin kun Tapani sanoi ettei sellaista syntiä ole , jota Jumala ei anna anteeksi. Itselleni tuli kuin tykillä ammuttuna mieleen heti Pyhän Hengen pilkka ja pedon merkin ottaminen, eli eikös ne syntiä ole kumpikin? Ja kumpaakaan niistä ei Jumala anna anteeksi? Ainakin tässä ymmärryksessä itse olen.

Mulla olisi muutakin sanottavaa mutta lyhyesti:

TOIVO PELASTUMISESTANI, OLEN SEN SUHTEEN EPÄVARMA, KOSKA OLEN EDELLEEN MATKALLA PELASTUKSEEN, EN OLE VIELÄ KUULLUT PELASTUKSENI SANOJA HÄNELTÄ, jolla on valta sanoa olenko pelastunut. Oletan kyllä voimakkaasti olevani juuri nyt tällä hetkellä pelastuneiden kirjassa, Elämän Kirjassa, mutta vaarmuuteen en kykene ennen kuin Jumala sen mulle tavala tai toisella itse ilmaisee tai muuten näyttää esim. sanoen osoittaen Elämän Kirjaa: " Onkos tuo tuttu nimi?" Ja sitten katson imeä Elämän Kirjassa ja toden totta, siinä lukee minun nimeni, sillloin inä pystyn olemaan täysin pelastusvarma. Minulla on pelastustoivo ja se elää mussa palavana. Tiedän jo etten luovu koskaan parhaasta elämässäni, Jumalan Hengestä minussa, mutta en voi tietää toiminko nyt tai tulevaisuudessa niin että Pyhä Henki jättää minut syntisen elämäni takia, että elämäni osoittaa minun olevan heittiö Herran silmissä, avioeron toimillani ottanut.

Selef Urge

• Anonyymi00004

>> Pyhän Hengen pilkka ja pedon merkin ottaminen, eli eikös ne syntiä ole kumpikin? >>

Jeesus itse sanoi, että kaikki saa anteeksi, pilkkaamisetkin, jopa hänen pilkkaamisensa. Vain Hengen pilkkaamista ei saa anteeksi ja Pyhän Hengen pilkka on minun Raamatun ymmärrykseni mukaan sitä, että ihminen hylkää ilmaisen armon eli ei huoli pelastusta osakseen.

Kaikista synneistä kuitenkin voi joutua kadotukseen, jos ei tee niistä parannusta. Pedon merkki taas on minun ymmärtääkseni jotain sellaista, jonka ottamisen jälkeen ei voi enää parannusta tehdä.

• Anonyymi00002

Uskovana saa tehdä kaikenlaisia asioita, mutta ilman syntiä. Miksi sinun pitää johonkin tekemiseen saada sitä synnintekemistä oheen?

• Anonyymi00003

Jumalattomat ei saa kannattaa sotia.

• Anonyymi00005

Ei uskovatkaan kyllä saisi. Raamattu neuvoo olemaan rauhantekijä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei uskovatkaan kyllä saisi. Raamattu neuvoo olemaan rauhantekijä.

Kuka nyt siitä välittää ettei miekaan saa tarttua.

Löytyy sotia ja tappamista kun vain haluaa.

• Anonyymi00007

No eri hengellisten yhteisöjen välillähän on eroja, mikä lasketaan synniksi ja mikä ei. Joidenkin mielestä esimerkiksi alkoholin juominen on ehdottomasti syntiä, toisten mielestä alkoholin kohtuujuominen on ok eikä sitä lasketa synniksi.

• Anonyymi00008

Joittenkin uskovien mielestä siis synnitön Jeesus kumminkin teki syntiä, koska hän itse joi viiniä ja asetti sen myös verensä symboliksi?

• Anonyymi00009

Pääasia on kuitenkin sillä, mitä Raamattu sanoo Jumalan ilmoituksena, ei ihmisten mielipiteelliset kommentit.

"minä en tästedes juo tätä viiniköynnöksen antia."

Jeesus Nasaretilainen

Tuohan tarkoittaa että viiniköynnöksen juomaa Jeesus oli aijemmin juonulliksinut, suotakoon se hänelle. Itse olen siinä ymmärryksessä että viiniä saa KOHTUUVELLA juoja, mutta juopumus on SYNTINÄ kiellettyä.

Olen sitäkin mieltä että juopumus ei ole sellainen synti, jota ei anteeksi Jumala anna katuvalle vanhurskaalle.

Selef Urge

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2161
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2002
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      387
      1663
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1631
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1082
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      895
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      889
    Aihe