Keskustan blokki voittamassa vaalit

Anonyymi-ap

Jopa ylivoimaisesti. Ilmeisesti kokoomus tulee jatkumoon. Näillä reilu enemmistö.
Asioita on paljon korjattavissa. Yksin Marinin 25-41 miljardia -missä ? Tuskin demareilla on kykyjä hallitukseen.

30

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Persutrolli, keskustassa on vain yksi puolur, kepu.

      Persut ei ole keskustaa.

      • Anonyymi00002

        Marinin 25-41 miljardia -missä ? Persun hokijana varmaan tiedät. kts VTV. Vai osaatko mitään muuta "olet persu". Teistä vesemsmitolasista monet tätä toistaa, silloin ei muuhun ole osaamista, MPP:kin näkyy samaan vetoavan.


      • Anonyymi00003

        Älähän ANTIFA poika imittele.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Älähän ANTIFA poika imittele.

        Siis nimittele.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Marinin 25-41 miljardia -missä ? Persun hokijana varmaan tiedät. kts VTV. Vai osaatko mitään muuta "olet persu". Teistä vesemsmitolasista monet tätä toistaa, silloin ei muuhun ole osaamista, MPP:kin näkyy samaan vetoavan.

        No nytkö se on "vesemsmito"???

        No paljastaa sekin persutrollin.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Marinin 25-41 miljardia -missä ? Persun hokijana varmaan tiedät. kts VTV. Vai osaatko mitään muuta "olet persu". Teistä vesemsmitolasista monet tätä toistaa, silloin ei muuhun ole osaamista, MPP:kin näkyy samaan vetoavan.

        Se kumottiin jo seuraavana päivänä persutrolli, VM kumosi VTV:n kertoman, joten lopeta jatkuva valehtelusi.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Se kumottiin jo seuraavana päivänä persutrolli, VM kumosi VTV:n kertoman, joten lopeta jatkuva valehtelusi.

        Ei pidä paikkaansa demari valetta vain.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        No nytkö se on "vesemsmito"???

        No paljastaa sekin persutrollin.

        Vain koministit vaativat, että maailman vaikemmatkin sanat pitää kirjoittaa aina oikein.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa demari valetta vain.

        VM demarin hätävale.


      • Anonyymi00015

        Ei tarkkiksella ny persulle semmosta oo opetettu.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        VM demarin hätävale.

        Mut eikös tätä VM:tä johda purra, ja sehän on tietääkseni persu??


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Se kumottiin jo seuraavana päivänä persutrolli, VM kumosi VTV:n kertoman, joten lopeta jatkuva valehtelusi.

        Ei VM kumonnut, vaan demari Niemelä VM:;stä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Mut eikös tätä VM:tä johda purra, ja sehän on tietääkseni persu??

        Demari Niemelä siellä kertoi satuja, ei Purra.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Demari Niemelä siellä kertoi satuja, ei Purra.

        Demari Niemelä tul 2022 Sannan valinnalla valehteleen.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Demari Niemelä tul 2022 Sannan valinnalla valehteleen.

        Niemelä tuli VM:ään TEM:istä eli Lintilän edustamasta ministeriöstä.


    • Anonyymi00011

      Yhäkö vasurit ja sosialistit kuvittelee hallituksen tekevänsä. Hallituksen vastaiset lakkoilijat ! 1/4 osan vahvuudella.

      • Anonyymi00012

        vasurit ja sosialistit panee hallituksen lakkoon vaativat ministereille samaa palkkaa kuin ay-johtajilla


      • Anonyymi00031

        Vasemmisto ei saa hallitusta, .Jos taas öakkoilevatkin hallitusta vastaan, itseään.
        Naurattaa toverien toiminta.


    • Anonyymi00013

      Kukas nyt kansanvihollista äänestäisi?

      Kepu on Suomessa todellinen Suomen kansan vihollinen.

      Mistä kepulainen Suomen vastaisuus kumpuaa?

      Pyhän isän kultaiset sanat,

      "Muistakaa köyhän asiaa",

      otetaan helpolla vaaliteemaksi ääniä kalastettaessa, mutta olipa vaalitulos mikä hyvänsä, niin vaalien välissä köyhää lyödään oikein urakalla. Nyt kepulla on jällee kauhun paikka eduskuntavaaleissa 2027, kun kannatus on tippunut takiaispuoluelukemiin.

      Miksi Kepu toimii kaiken aikaa suomalaisia vastaan? Onko tämä oikeasti puolue vai rosvokopla?

      Kyllä Laitinen osui aivan oikeaan tässä kolumnissaan:

      http://web.archive.org/web/20180126160019/http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2013/10/06/puolue-vai-rosvokopla/

      Kepu pettää aina, maalla, merellä ja ilmassa. Ja varsinkin suolla.


      Harvoin on typerämpää poliitikkoa nähty. Nati nati...

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011897668.html

      Takuueläkkeen lanseerasi 2008 Joensuun puoluekokouksessa tuolloinen pääministeri ja keskustan puheenjohtaja, nykyinen valtioneuvos Matti Vanhanen.



      Kepu kituu pysyvästi 10%:n takiaispuolueena ja Sipiläkin sai sijoituskuorensa avattua ja pääsi laskemaan miljooniaan. Oliko tämä Puolangan pessimisti "ostettu ohjus" Alkiolaisuuden arkunkantajaksi?


      Täystuho-Sipilä ilmoitti, ettei ole käytettävissä ministerintehtävään.


      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/juha-sipilan-tyly-kommentti-herattaa-ihmetysta-vaaleilla-valitulta-erikoista-puhua-ministeriydesta-kansakunnan-kusitolppana/7841368#gs.diwbht

      – Kyllä minulle tehtävät kansakunnan kusitolppana riittävät, Sipilä sanoi.

    • Anonyymi00014

      Tutustu Suomen politiikkaan edes, jos tälle palstalle kirjoitat!

      1. Suomessa ei ole blokkivaaleja.

      2. Persut kuuluu nykyään oikeistoon.

      3. Jos laitetaan jako oikeisto-keskusta-vasemmisto, niin Suomessa tarvitaan AINA hallitukseen noista kolmesta vähintään kahta ryhmittymää:

      a) punamulta: siinä on SDP vasemmiston edustajana ja Keskusta keskustan edustajana.

      b) sinipuna: siinä on Kokoomus oikeiston ja SDP vasemmiston edustajana.

      c) porvari: siinä on Keskusta keskustan ja Kokoomus oikeiston edustajana.

      d) oikeisto: nykyiseen tapaan Kokoomus ja Perussuomalaiset oikeiston edustajina.

      Sen lisäksi tarpeen mukaan apupuolueita, jotta saadaan enemmistö.

      • Suomessa on sellainen poliittinen keskusta, joka on valmis hallitusyhteistyöhön sekä oikeiston että vasemmiston välillä. Tähän kuuluvat ilmiselvästi Kepu, Vihreät ja RKP. Sen lisäksi tähän kuuluu osa Kokoomusta ja sekä vastaavasti osa SDP:tä. Nekin nimittäin voidaan lukea jonkinlaiseen keskustaan silloin, kun ne istuvat samassa hallituksessa. Mutta sellainen halukkuus vaihtelee puolueiden sisällä. Harri Holkerin, Sauli Niinistön, Pertti Salolaisen ja Jyrki Kataisen kausilla Kokoomuksella oli vahvaa sinipunahakuisuutta. Kataisen kaudella jopa Vasemmitoliitto kelpasi vielä kumppaniksi. Orpo näyttää olevan vahvasti oikeistoyhteistyön kannalla. ja on vienyt koko puoluetta siihen suuntaan. Vastaavasti Paavo Lipposen, Jutta Urpilaisen ja todennäköisesti myös Antti Lidtmanin kausilla SDP:ssä on valmiutta rajat ylittävään yhteistyöhön. Heinäluoma, Rinne ja Marin olivat enemmän vasemmalla ja haluttomia yhteistyöhön Kokoomuksen kanssa.

        Luulen, että ainoat puolueet, joiden kanssa yhteistyö ei ole mahdollista oikeisto-vasemmisto-rajan ylittäen ovat nykyään persut ja Vasemmistoliitto. En jaksa uskoa, että Kokoomuskaan on siihen valmis tai kykenevä Orpon komennossa, vaikka Orpoa ei pidetä minään Kokoomuksen patamustana oikean laidan kulkijana. Tavallaan Orpo on rajannut Kokoomuksen mahdollisuuksia eli sitonut puoluetta liiaksi persu-yhteistyön varaan. Se voi olla vielä paha lieka Kokoomukselle, kun ottaa huomioon, että nämä puolueet ovat hyvin monissa peruskysymyksissä jopa täysin vastakkaisilla kannoille. Näitä ovat maahanmuuttopolitiikka, ilmastopolitiikka ja EU-politiikka. Kokoomuksella on näissä asioissa paljon enemmän yhetistä vihervasemmiston kuin persujen kanssa.


      • Anonyymi00016

        Fiksu kirjoitus ja tietopläjäys.
        Siinä persujonneille Suomen politiikan perusasiat opeteltavaksi👍


      • Anonyymi00018
        mielipidepankki kirjoitti:

        Suomessa on sellainen poliittinen keskusta, joka on valmis hallitusyhteistyöhön sekä oikeiston että vasemmiston välillä. Tähän kuuluvat ilmiselvästi Kepu, Vihreät ja RKP. Sen lisäksi tähän kuuluu osa Kokoomusta ja sekä vastaavasti osa SDP:tä. Nekin nimittäin voidaan lukea jonkinlaiseen keskustaan silloin, kun ne istuvat samassa hallituksessa. Mutta sellainen halukkuus vaihtelee puolueiden sisällä. Harri Holkerin, Sauli Niinistön, Pertti Salolaisen ja Jyrki Kataisen kausilla Kokoomuksella oli vahvaa sinipunahakuisuutta. Kataisen kaudella jopa Vasemmitoliitto kelpasi vielä kumppaniksi. Orpo näyttää olevan vahvasti oikeistoyhteistyön kannalla. ja on vienyt koko puoluetta siihen suuntaan. Vastaavasti Paavo Lipposen, Jutta Urpilaisen ja todennäköisesti myös Antti Lidtmanin kausilla SDP:ssä on valmiutta rajat ylittävään yhteistyöhön. Heinäluoma, Rinne ja Marin olivat enemmän vasemmalla ja haluttomia yhteistyöhön Kokoomuksen kanssa.

        Luulen, että ainoat puolueet, joiden kanssa yhteistyö ei ole mahdollista oikeisto-vasemmisto-rajan ylittäen ovat nykyään persut ja Vasemmistoliitto. En jaksa uskoa, että Kokoomuskaan on siihen valmis tai kykenevä Orpon komennossa, vaikka Orpoa ei pidetä minään Kokoomuksen patamustana oikean laidan kulkijana. Tavallaan Orpo on rajannut Kokoomuksen mahdollisuuksia eli sitonut puoluetta liiaksi persu-yhteistyön varaan. Se voi olla vielä paha lieka Kokoomukselle, kun ottaa huomioon, että nämä puolueet ovat hyvin monissa peruskysymyksissä jopa täysin vastakkaisilla kannoille. Näitä ovat maahanmuuttopolitiikka, ilmastopolitiikka ja EU-politiikka. Kokoomuksella on näissä asioissa paljon enemmän yhetistä vihervasemmiston kuin persujen kanssa.

        Yhteistyön suunnan määräävät myös kieltäytymiset. Esimerkiksi vuoden 2023 vaalitappion jälkeen Keskusta päätti, että jää oppositioon, kuten myös SDP päätti osaltaan vuoden 2007 vaalitappionsa jälkeen.

        Tuollaiset ratkaisut voivat olla epämiellyttäviä puolueelle, joka voitti vaalit ja sai potentiaalisen pääministeripuolueen paikan. Etukäteiskieltäytymiset rajaavat hallituskumppanit suurista puolueista ja vievät kilpailutusedun. Vaihtoehtona toki luopuminen pääministerin paikasta, mutta ainakin tähän mennessä menetetty mahdollisuus on maksanut liikaa.


      • Anonyymi00032
        mielipidepankki kirjoitti:

        Suomessa on sellainen poliittinen keskusta, joka on valmis hallitusyhteistyöhön sekä oikeiston että vasemmiston välillä. Tähän kuuluvat ilmiselvästi Kepu, Vihreät ja RKP. Sen lisäksi tähän kuuluu osa Kokoomusta ja sekä vastaavasti osa SDP:tä. Nekin nimittäin voidaan lukea jonkinlaiseen keskustaan silloin, kun ne istuvat samassa hallituksessa. Mutta sellainen halukkuus vaihtelee puolueiden sisällä. Harri Holkerin, Sauli Niinistön, Pertti Salolaisen ja Jyrki Kataisen kausilla Kokoomuksella oli vahvaa sinipunahakuisuutta. Kataisen kaudella jopa Vasemmitoliitto kelpasi vielä kumppaniksi. Orpo näyttää olevan vahvasti oikeistoyhteistyön kannalla. ja on vienyt koko puoluetta siihen suuntaan. Vastaavasti Paavo Lipposen, Jutta Urpilaisen ja todennäköisesti myös Antti Lidtmanin kausilla SDP:ssä on valmiutta rajat ylittävään yhteistyöhön. Heinäluoma, Rinne ja Marin olivat enemmän vasemmalla ja haluttomia yhteistyöhön Kokoomuksen kanssa.

        Luulen, että ainoat puolueet, joiden kanssa yhteistyö ei ole mahdollista oikeisto-vasemmisto-rajan ylittäen ovat nykyään persut ja Vasemmistoliitto. En jaksa uskoa, että Kokoomuskaan on siihen valmis tai kykenevä Orpon komennossa, vaikka Orpoa ei pidetä minään Kokoomuksen patamustana oikean laidan kulkijana. Tavallaan Orpo on rajannut Kokoomuksen mahdollisuuksia eli sitonut puoluetta liiaksi persu-yhteistyön varaan. Se voi olla vielä paha lieka Kokoomukselle, kun ottaa huomioon, että nämä puolueet ovat hyvin monissa peruskysymyksissä jopa täysin vastakkaisilla kannoille. Näitä ovat maahanmuuttopolitiikka, ilmastopolitiikka ja EU-politiikka. Kokoomuksella on näissä asioissa paljon enemmän yhetistä vihervasemmiston kuin persujen kanssa.

        Puhutaan kylläkin maltillisesta oikeistosta (keskustaoikeisto) sekä maltillisesta vasemmistosta (keskustavasemmisto), joille maltillinen keskusta on luonteva poliittinen yhteistyökumppani. Kokoomus vaikuttaisi siirtyneen viime vuosina pois keskustaoikeistolaisuudesta oikeistopuolueeksi, koska kokoomuslaisista merkittävä osa näkee laitaoikeiston puolueelleen luontaisimpana yhteistyökumppanina. Kokoomus sijoittuu siis oikealla laidalla samalle sijalle kuin Vasemmistoliitto sijoittuu poliittisen kentän vasemmalla puolella. Perussuomalaisten vastinpariksi sopii eduskunnan ulkopuolinen laitavasemmistolainen pienpuolue SKP.


    • Anonyymi00022

      Yksin Marinin 25-41 miljardia -missä ?

      • Anonyymi00027

        Persutrolli jatkaa valheensa spämmäämistä. Jos sinä väität kertovasi totuuden, niin miksi velkasummasikin venyy kuin haitarin palkeet?

        Lue pönttö budjettikirjat. Sieltä ne rahapäätökset löytyvät.


    • Anonyymi00029

      Luulot ei auta vaaleissa. Keskusta sata varmasti blogi keulolla

    • Anonyymi00030

      Tyhjäpaperi keskusta joutaa ikuisesti oppositioon räksyttämään kun vastuuta eivät osaa kantaa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe