Olen ollut työtapaturmassa vuonna 1998. Olen 100% ollut työkyvytön ja pian täytän 63 vuotta ja tapaturmaeläkkeeni loppuu silloin
Kaksi kysymystä:
Toimiiko vakuutusyhtiö oikein kun lopettaa tapaturmaeläkkeen maksun kun täytä 63v vaikka tapaturman jälkeisinä vuosina eläkkeelle siirtymisen ikä nousi 65 ikävuoteen?
Toinen kysymys: tapaturmaeläkkeeni suuruus on nyt nettona ollut noin 2200e/kk ja käsittääkseni se putoaa 1600e/kk kun täytän 63 vuotta.
Saanko mitään muuta eläkettä enää esim työeläke tms?
Tapaturmaeläkkeen pättyminen
5
399
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tekee oikein, on todennut, että et ole enää työkyvytön. Työeläkkeestäsi on laskettu eläke, eli sen lisäksi ei enää muuta tule.
Eikä sinun pitäisi mennä nyt töihin vai mitä aiot tuon kaksi vuotta tehdä, silloinhan laskentatapa muuttuu? Jos jäät työttömäksi ennen eläkeikää, silloin laskenta menee taas kokonaan uusiksi.- Anonyymi00002
Juuri tuli vakuutusyhtiön viimeinen lausunto että 100% työkyvytön joten jatka tumputtamistas siellä hikisessä kämpässäsi.
- Anonyymi00003
Lopetin juuri iilimato firmoille maksamisen.
Köyhien sairaiden ja invalidien varoilla juhlivat.
Heillä oli jo aikojen alusta paras idea ikinä rahaa tulee heille joka tuutista eikä tarvi maksaa jos ei halua. - Anonyymi00004
Juu, eli putoat tapaturmael'kkeeltä työkyvyttömyyseläkkeelle pariksi vuodeksi ja sitten se jatkuu työeläkkeenä kuolemaasi asti.
Sinua ilmeisesti mammoksuttaa ajatus tuosta työkyvyttämyyseläkkeen suuruudesta, no se on sama kuin sinun työeläke joten jos nyt tulee taloudellinen katstrofi niin se olisi ollut edessä joka tapauksessa pari vuotta myöhemmin.
Vaikka eläkeikä ei olisi muuttunutkaan niin olisit joka tapauksessa pudottnut työeläkkeelle kun olisit täyttänyt 63v.
Lisäksi työkyvyttömyyseläkkeessä on tuloraja ja saat tehdä pikku tienestiä eläkkeen sivussa.
Mutta pointti, sinun eläkekuviosi menee tarkalleen kuten sulle on luvattu, saat tapaturmaeläkettä 63 saakka ja sitten se jatkuutyöeläkeperustaisena eläkkeenä. - Anonyymi00005
Tapaturman sattumisen aikana olevan lain mukaan menee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741244- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60829
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688