Mitä mieltä ateistit ovat ? Lisääkö kirkossa käyminen deluusioiden määrää ja nostaa ne vakavalta asteelta. Erittäin vakaviksi. Pelkään omasta ja myös muiden puolesta. Kuten presidentin. Valtiojohdon Paavin ym ym . Olen tullut siihen tulokseen: että ateistinen tiede on todellakin oikeassa. Mitä ohjeita kannattaisi kuunnella ettei oma pää enempää sekoaisi. Olen katsellut ateisti piispa jaylenox75:n ohjeita. Pitäisikö kirkossa käyminen laittaa tauolle. Lopettaa mm. tv:n Jumalan palvelukset
Deluusiot pelottaa.
31
229
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä deluusiot lisääntyvät. Miten muuten
on käsitettävissä, että kielinero Stubb käyttää jatkosodasta virheellistä muotoa "war of continuation"?
Vaikka Stubb on todella, todella kielitaitoinen, virheellinen muoto "war of continuation" voi johtua suoran käännöksen harhaisuudestta tai spontaanista puhetilanteesta. Oikea englanninkielinen termi on Continuation War. Tällaiset lipsahdukset ovat inhimillisiä, vaikka ne herättävätkin huomiota. Kirkossa varsin yleisiä”Vaikka Stubb on todella, todella kielitaitoinen, virheellinen muoto "war of continuation" voi johtua suoran käännöksen harhaisuudestta tai spontaanista puhetilanteesta.”
Tai ehkäpä Stubb todella kielitaitoisena tarkoitti sitä, mitä sanoi. War of continuation voidaan ymmärtää sodaksi, jolla turvattiin Suomen kansallinen jatkuvuus (sota jatkuvuudesta, sota jatkosta). Vertaa esimerkiksi itsenäisyyssotaan, joka on war of independence, ei independence war.
https://en.wikipedia.org/wiki/War_of_independence- Anonyymi00029
Humanist_atheist kirjoitti:
”Vaikka Stubb on todella, todella kielitaitoinen, virheellinen muoto "war of continuation" voi johtua suoran käännöksen harhaisuudestta tai spontaanista puhetilanteesta.”
Tai ehkäpä Stubb todella kielitaitoisena tarkoitti sitä, mitä sanoi. War of continuation voidaan ymmärtää sodaksi, jolla turvattiin Suomen kansallinen jatkuvuus (sota jatkuvuudesta, sota jatkosta). Vertaa esimerkiksi itsenäisyyssotaan, joka on war of independence, ei independence war.
https://en.wikipedia.org/wiki/War_of_independenceKyllä huolestuttaa, koska ateistit ovat vaipuneet niin syvälle deluusioonsa, etteivät näe Jumalan suurenmoisia ja viisaita suunitelmia ja tekoja kaikkialla. Tiede avaa kokoajan viisasta suunnitelmaa näytille. Mutta mitä tekee ateisti, hän jököttää Darwinin väitteissä, koska 50-luvun opettaja kertoi niin. Trauma näkyy heissä selvästi. Avasipa tiede miten paljon tahansa Jumalan viisautta, takertuvat he itkuisina turvalliseen hölynpölyynsä.
- Anonyymi00002
kirkoista viedään sunnuntaisin ambulansseilla ihmisiä. Olisi hyvä jos nämä muutettaisiin lääketieteellisiksi tiedotuspalveluiksi
Missä ateisti piispat voisivat saarnata: eli Virpoa vakavammat tapaukset. Kyllä saa olla huolissaan. Vainoharhaisuus. Paha. - Anonyymi00003
Tätä asiaa varmaankin käsitellään. Seuraavassa ateisti piispain kokouksessa viimeistään. On se niin vakava asia. Pajunkissa ja kossu kädessä. Vatikaanissa.
”Pajunkissa ja kossu kädessä.”
Itsellä pääsiäisen pyhä kolminaisuus on mämmi, appelsiini ja viski eli mämmille appelsiinituorejuustosta kastike ja juomaksi viskiä. Viskin ja mämmin viljainen maku sointuu hyvin yhteen ja sitä piristää appelsiinin hedelmäinen kirpeys.- Anonyymi00009
”Pajunkissa ja kossu kädessä.”
Itsellä pääsiäisen pyhä kolminaisuus on mämmi, appelsiini ja viski eli mämmille appelsiinituorejuustosta kastike ja juomaksi viskiä. Viskin ja mämmin viljainen maku sointuu hyvin yhteen ja sitä piristää appelsiinin hedelmäinen kirpeys.Hm, saattaa olla hyvä yhdistelmä sille jolle mämmi sopii.
Itse yritän pitää ravinnolliset 'synnit' mahdollisimman pieninä, eikä mämmi onneksi ole koskaan päässyt muutenkaan suosiooni.
Mutta viskin, ja kaketi hyvän konjakinkin suhteen olen selvästi avomielisempi.
Skål! - Anonyymi00022
Mitä ovat nämä ateistipiispat? Tarkoitetaanko niillä oikean, virallisen kirkon piispoja? Siis omatekoisten lahkolaispappien vastakohtana?
- Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mitä ovat nämä ateistipiispat? Tarkoitetaanko niillä oikean, virallisen kirkon piispoja? Siis omatekoisten lahkolaispappien vastakohtana?
Lahkolaiset, kun ovat omasta mielestään IHAN AITOON JUMALAN SANAAN uskovia, pitävät akateemisen koulutuksen läpikäyneitä, ja liikaa Raamatun alkuperästä tietäviä ja ymmärtäviä, tiedon saastuttamina.
- Anonyymi00004
Keväällä ihmisen mieli voi heittää
auringon vaikutuksesta.
Mm. Putin alkoi näkemään demoneja.
Ensin tulivat droonit joita ei muut nähneet - Anonyymi00005
Viinasta voi mennä myös sekaisin.
Kuten legenda kitaristi
Jukka Tolonen. Kirkko paransi.
https://www.permanto.fi/embed/video/229401409/400081902- Anonyymi00010
Eihän tuosta voi sanoa kuin että voi kieeeesus!
- Anonyymi00006
deadluusiosta hyvä esimerkki
https://www.tiktok.com/@jaylenox75/video/7618250285374328086 - Anonyymi00007
Ottaako joku muka tosissaan ne pappien jorinat kirkoissa?
Jos satun niitä kuulemaan, saatan hetken kuunnella. Mutta jutut alkaa aika äkkiä henkisesti "väsyttämään" eikä niitä jaksa kauan kuunnella.
Lahkosaarnaajien juttuja ei jaksa kuunnella senkään vertaa. Alkaa naurattamaan, kun tuntuvat ottavan itsekin juttunsa tosissaan.
Jos on höpsähtämiseen taipuvainen, ei kannata hirveästi kuunnella...- Anonyymi00011
Syntyy tosiaan välillä niin raju myötähäpeän tunne, ettei välillä edes pysty seuraamaan noita.
Mutta kai noilla on se oma porukka, jonka silmissä ovat ihan mahtavia.
Se ihan oikea helvitti olisikin siinä, jos joutuisi viettämään ikuisuuden heidän parissa...
- Anonyymi00008
Kirkossa käyminen on eri asai kuin Jumalanpalveluksessa käyminen.
Olen ateisti ja käyn aina matkoillani kirkoissa. Viimeksi Prahan Pyhän Vituksen katedraalissa. Hieno paikka, kun sattui vielä auriinkoinen aamupäivä ja lasimaalaukset loisivat kaikessa komeudessaan. Hienoa, että kirkon kansalta ryöstämillä rahoilla oli saatu aikaan myös jotain noin kaunista eikä vain rahoitettu pappien irstailua ja mässäilyä.
Kirkot ovat kullttuurihistoriaa. Jumalanpalvelustenkin soisi jäävän nimen omaan historiaan.- Anonyymi00012
Kyllähän niihin uhratuilla varoilla on saatu hyvinkin näyttävää aikaiseksi.
Mutta miten jättää huomiotta, mitä oleellisesti parempaa olisi saatu aikaan panostamalla koulutukseen, tutkimukseen, sairaanhoitoon ym ym ym...
Kirkot ovat minulle lähinnä muistutus siitä, kuinka äärettömiin järjettömyyksiin ihmiskunta kykenee.
- Anonyymi00013
Pesäero koska se on masokismia
itsensä kidutusta käydä kirkossa.
Jo urkujen ääni ja virret saavat
voimaan pahoin. Papin saarna voi
tuntua tahalliselta myrkytykseltä.
Jutut on sitä luokkaa. Menen taas
Sunnuntaina kidutettavaksi .
Toleranssi kasvaa koko ajan. - Anonyymi00014
Rankkaa tekstiä. Syötä syntymäpäiväsi: tämä tuli minulle Bible verse
Tässä on Ilmestyskirja 21:8 suomeksi (Kirkkoraamattu 1992):
"Mutta pelkurien, epäuskoisten ja saastaisten, murhaajien ja haureuden harjoittajien, noitien, epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valheellisten osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Tämä jae on tunnettu vakavasta varoituksestaan niille, jotka kääntävät selkänsä Jumalalle. Ei uskalla kääntää.Itselle tuli hyvä Raamatun jae syntymäpäivästä:
[5] Tuomas sanoi hänelle: »Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?»
Tuo jae on niin totta. Herra on kadonnut kuin pieru Saharaan.- Anonyymi00023
Itselle tuli hyvä Raamatun jae syntymäpäivästä:
[5] Tuomas sanoi hänelle: »Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?»
Tuo jae on niin totta. Herra on kadonnut kuin pieru Saharaan.Sattuipa hyvin, juuri ateistille... :)
- Anonyymi00015
Uskontojen uhrit ryhmästä voi lukea mitä uskovaiset ovat heille tehneet
Niiden kokemusten vuoksi monesta tulee aikuisena ateisti joka on vihaa täynnä uskovaisia kohtaan.- Anonyymi00024
Minä en ole täynnä vihaa uskovaisia kohtaan, en ole koskaan ollut uskovainen. Minä olin vain "tavallinen" Jumalaan uskova ihminen ennen kuin minusta tuli ateisti. Ei ollut mitään suurta "uskonkriisiä" tai muuta, usko vain hiipui pois.
Uskovaisissa vain ihmetyttää, että aikuiset ihmiset eivät unohda uskontoa täysijärkiseksi tultuaan. Syynä ilmeisesti uskontotartunta lapsina... - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Minä en ole täynnä vihaa uskovaisia kohtaan, en ole koskaan ollut uskovainen. Minä olin vain "tavallinen" Jumalaan uskova ihminen ennen kuin minusta tuli ateisti. Ei ollut mitään suurta "uskonkriisiä" tai muuta, usko vain hiipui pois.
Uskovaisissa vain ihmetyttää, että aikuiset ihmiset eivät unohda uskontoa täysijärkiseksi tultuaan. Syynä ilmeisesti uskontotartunta lapsina...Uskova ei ole täysijärkinen. Aikuinen kylläkin voi olla. Mutta järjetön.
- Anonyymi00016
Tiktokissa on jo ennakkotapauksia.
Ateistien synkkä toinen puoli.
Kunnianloukkaus syyte. Sakkoja
Ja tuhansien korvaukset...ja vaikka
Laki kiristyy lisää.... se ei hetkauta.
Lisää vihaa eetteriin ja valheita.
Nyt kahta lasta väitettiin toiseksi sukupuoleltaan. Myös pedofiilisyytteitä
Isoja korvauksia 5-6 tuhatta.+ sakot .
Deluusiot on pelottavia. - Anonyymi00018
Jos on olemassa fundamenttia uskonnollisuutta. Niin on olemassa myös fundamentalistista ateismia. Missä kontrolli menetetään se katoaa. vihapuheissa. Saarnoissa. Aivosumu on ollut aiemmin tuttua ääri uskonnollisuudessa. Viha pyhitetään Esim. Raamatulla. Poika nimeltä P. Päivää.
- Anonyymi00025
Minä en ollut koskaan fundamentalistiuskovainen, joten en ole nytkään fundamentalistiateisti. Minulle ateismi on vain tavallinen itsestäänselvyys kuten moni muukin asia. Ei ole mitään syytä mihinkään vihaan tai vihapuheeseen.
- Anonyymi00019
papin pentu sanoi , että minulla on pahan silmät 🤣🤣🤣siinä on deluusiota riittämiin
- Anonyymi00020
Mummi kuunteli aamuhartauksia
Ja teki punakynällä Raamattuun
muistiinpanoja. Ei paha sanoisi
Uotinen. Lestadiolainen joka oli
vain seurakunta yhteisö. Harrasta
menoa loppuun saakka. Tämän päivän
muuttunut yhteiskunta on toista. - Anonyymi00021
jaylenox75 väittää olevansa Suomen kuuluisin ateisti. Ainakin vihapuheissa nr 1.
- Anonyymi00027
Onko kielilläpuhuminen deluusio.
Se on maailman laajuinen ilmiö.
Ateisti tiede on tietoinen tästä.
Siksi kaikki hengellinen tietoisuus
on vain ateisteilla. Papit ei pärjää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989