Suomi vaan velkaantuu lisää kun rahaa jaetaan ohi verokirstun...ensin koronatuet,lelurahat,sähkötuet,nyt varmaan polttoainetjet,ensivuonna autorahat....talous pitäisi pyöriä työn ja verotuksen periaatteella....muttanäin ei ole,..taloutta pyöritetään lahjarahoilla ja velkarahalla...homma ei toimi ..
Rahaa vaan jaetaan
4
71
Vastaukset
- Anonyymi00001
Liian isot Kela-avustukset, toimeentulotuki ja asumislisät ainakin pk-seudulla.
Niinpä, minäkin olen -40 luvulta asti selvinnyt ilman tukiaisia joskin aluksi asuin ja elin isän laskuun mutta koulun jälkeen aloin itse ansaitsemaan eloni. Kun on rehti työläinen niin ei tarvitse Kela tukia, ei asumislisiä eikä toimeentulotukeakaan vaan on opittava tulemaan toimeen sillä mitä ansaitsee! Noin isä minulle opetti eikä sen tarvinnut katua oppejaan!
YXKAXEX kirjoitti:
Niinpä, minäkin olen -40 luvulta asti selvinnyt ilman tukiaisia joskin aluksi asuin ja elin isän laskuun mutta koulun jälkeen aloin itse ansaitsemaan eloni. Kun on rehti työläinen niin ei tarvitse Kela tukia, ei asumislisiä eikä toimeentulotukeakaan vaan on opittava tulemaan toimeen sillä mitä ansaitsee! Noin isä minulle opetti eikä sen tarvinnut katua oppejaan!
Nyt kuitenkin elelet ay-liikkeen aloitteesta järjestetyn sosiaaliturvan eli vanhuuseläkkeen varassa. Niin minäkin, vaikka mullakin riitti töitä koko ajan eläkeikään asti ja eläkkeellekin jäin myöhemmin kuin mikä lain mukaan olisi ollut mahdollista. Olimme molemmat nousukauden Suomessa eläneitä, joloin työtä riitti kaikille eikä tehostaminen ja digitalisaatio yms. vielä vienyt työpaikkoja. Puolisuljettu talous ja neukkukauppavetoisuus tarkoittivat löysyyttä talouteen, mutta kilpailuyhteiskunnassa siihen ei enää ole mahdollisuuksia. Esim. kesätyöpaikkoja oli vielä 1970-luvulla tarjolla enemmän kuin niihin oli koululaisia hakijoina. Nyt tilanne on ihan toinen, mutta sinulta maailmanmenon seuraaminen näyttää jääneen jonnekin 1970-luvun aikaiseen todellisuuteen. Isäsi eikä isoisäkään opit enää päde nykyaikana. Minä ja sinä satuimme vaan elämään otolliseen aikaan, jolloin kaikenlaiset heikkolahjaisetkin pääsivät työnsyrjään kiinni kuten varmaan omalta osaltasi olet voinut huomata.
- Anonyymi00002
Eikös veroja juuri makseta siksi että saadaan terveyden huolia ja työttömyysetuuta Jake jo Le toimeen tuloa
Ei verorahat ole tarkoitettu rikkaille yritykille osinkojen nostoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial301920Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3781768Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
- 921103
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81076- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501011