Perinneopit

Anonyymi-ap

Onko helluntailaisuudessa perinneoppeja ja millaisia ?
Helluntailaisuus on suhteellisen nuori uususkonto verrattuna 2000 vuotiseen kristinuskoon.

49

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Helluntailaisuudessa kielletään kristinuskon vastaisesti ettei Jumalan laki ole voimassa.

• Anonyymi00004

Laittomuus = lahkolaisuus.

• Anonyymi00010

Valitettavasti näin kuuluna helluntailaiselta: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Nyt heillä on totisen parannuksen paikka.

1234567---

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

>>>>>Laittomuus = lahkolaisuus.<<<<

Jos lukee Raamattua tarkemmin niin asia on jotakin muuta.Raamatun mukaan synti on laittomuus. Kaikenlainen parjaaminen ja panettulu on rikos lähimmäisen rakastamisen lakia vastaan ja on syntiä .
        ------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

-----
        ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,

hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.”
        ‭‭Tituskirje‬ ‭2‬:‭11‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        --------

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

>>>>>Laittomuus = lahkolaisuus.<<<<

Jos lukee Raamattua tarkemmin niin asia on jotakin muuta.Raamatun mukaan synti on laittomuus. Kaikenlainen parjaaminen ja panettulu on rikos lähimmäisen rakastamisen lakia vastaan ja on syntiä .
        ------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

-----
        ”Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,

hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.”
        ‭‭Tituskirje‬ ‭2‬:‭11‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        --------

”Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.

Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.

Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭3‬:‭4‬-‭12‬ ‭FB38‬‬
        -----------
        Apostoli Paavalin mukaan lakia ei ole laitettu vanhurskaalle. ( vanhurskas on Kristuksen eli rakkauden laissa)

”Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät. Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään

ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille

ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan — autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭5‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00042
        Anonyymi00004 kirjoitti:

sapatti- sapatti- sapatti- sapatti- kasvislautanen ei kahvia, ei kahvia, ei kahvi.
        Muutoin lahkolaisuus. laittomuus- vain meidän kahviton sapatti- lautantailaki on voimassa, jne. Siitähän on kyse. laki laki laki meidän ellen laki laki
        tahi katekismus, vauvan perkeleitten ulosajo- helvettijumala jne.

Näinhän se on palstalaiset.... hvyin menee- voikaa hyvin

Tapelkaahan sen te osaatte. sydämestänne.

Jumala ja Kristus on yhtä, mutte teistä sitä ei löydy, ei tekemälläkään.

• Anonyymi00003

Helluntailaisuuden kaappisynnit yritetään peittää vaikenemalla.
      Eikö Jumala tiedä näitä ?

• Anonyymi00013

>>>>Helluntailaisuuden kaappisynnit yritetään peittää vaikenemalla.
        Eikö Jumala tiedä näitä ?<<<<<

Tarkemmin tutkimalla Raamattua voi huomata ettei kukaan ole synnitön Jumalan edessä. Sitten onkin kysymyys kantaako itse syntinsä olemalla syyllinen Jumalan edessä. Vai kääntyykö pois synnistä uskottuaan evankeliumin että "Hän kantoi meidän syntimme" ?
        ----------
        ”Muutamille, jotka olivat vakuuttuneita omasta vanhurskaudestaan ja halveksivat muita, Jeesus kertoi tämän vertauksen: ”Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus ja toinen publikaani. Fariseus asettui seisomaan ja rukoili itsekseen näin: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, en myöskään sellainen kuin tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja annan kymmenykset kaikesta, mitä ansaitsen.’ Mutta publikaani seisoi taempana eikä tohtinut kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.’ Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei. Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.””
        ‭‭Luukas‬ ‭18‬:‭9‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ---------
        Parjaaminen ja panettelu on syntiä, se on rikos rakkauden lakia vastaan. Parjaaja itse paljastaa kuka on hänen isäntänsä. Jumslan lapset puhuvat mitä ovat kuulleet Isältänsä. Niin tekevät paholaisenkin lapset.

”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ------------

”Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.

Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.

Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne." He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "

Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.

Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala". Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭31‬-‭45‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00005

Helluntaipastorit pullistelevat lihallaan luvaten pelastusvarmuuden.
      Lahkohengessä lahkohengessä.

• Anonyymi00015

>>>>Helluntaipastorit pullistelevat lihallaan luvaten pelastusvarmuuden.
        Lahkohengessä lahkohengessä.<<<<

Panettelu ja parjaaminen on lihan tekoja, joista olisi tarpeen kääntyä pois ellei tahdo jäädä Jumalan vihan alle.
        --------
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭28‬-‭32‬ ‭FB38‬‬
        ------
        ”Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.”
        ‭‭Tituskirje‬ ‭3‬:‭3‬-‭8‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Panettelu ja parjaaminen on lihan tekoja, joista olisi tarpeen kääntyä pois ellei tahdo jäädä Jumalan vihan alle.
        --------
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.”
        -------
        ”Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.”
        ------
        ”Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.

Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.”

”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭7‬ ‭FB38‬‬
        ---------
        ”Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa." Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".”
        ‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬
        --------
        ”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

--------
        -------

------

Ei se ole syntiä eikä raamatullista epäuskoa jos ei usko helluntaihengellisiin pelastusvarmuuksiin.

• Anonyymi00006

Pakkovauvakastetut Suomessa on 90% jumalattomia. Mitä teette tämän asian suhteen? Täällä helluntailaisten rienaaminen ei auta.

• Anonyymi00007

Muuta pois Suomesta lahkosi Babyloniin.

• Anonyymi00008

Helluntailaisuus edustaa väkevää uususkonnollista eksytystä.
      Tyypillistä sielullista uskonnollisuutta.

• Anonyymi00009

Uskonto on aivan yhtä vanha kuin ihminen. Ei se voi missään syntyä. Ihmiset vain alkavat uskoa siellä täällä Jumalan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.

Tai alkavat vain herjaamaan jossain vaiheessa toisiaan ja niin uskonto vain ilmenee, muitta ei synny.

• Anonyymi00017

>>>>>Uskonto on aivan yhtä vanha kuin ihminen. Ei se voi missään syntyä. Ihmiset vain alkavat uskoa siellä täällä Jumalan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.<<<<<
        --------
        ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ---------
        Jumalan valtakunnan kansalaiseksi ei aleta , vaan synnytään . Jumala itse synnyttää lapsensa Sanansa kautta.

”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ------------
        ”Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan.......”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ---------

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

>>>>>Uskonto on aivan yhtä vanha kuin ihminen. Ei se voi missään syntyä. Ihmiset vain alkavat uskoa siellä täällä Jumalan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.<<<<<
        --------
        ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ---------
        Jumalan valtakunnan kansalaiseksi ei aleta , vaan synnytään . Jumala itse synnyttää lapsensa Sanansa kautta.

”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ------------
        ”Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan.......”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭5‬:‭9‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ---------

Ilman Jumalan Sanaa ei ole elämää. Jumala synnyttää Sanallaan elämän.Ilman evankeliumin julistusta ja sen uskonista ei kukaan voi tulka elävään uskoon eli uudestisyntyä.
        -------
        ”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,

joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut —

ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta — se on Jumalan lahja — ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭10‬ ‭FB38‬‬
        ------

• Anonyymi00014

Herjaamalla vaikea tehdä uskovia.

Lähes mahdoton.

• Kiitä kovemmin menee senat sakaisin puhut kikkelillä. 🎃

• Anonyymi00020

Synnistä on varoitettava
      Raamattu kertoo mikä on laittomuuden seuraukset.

• Anonyymi00021

Helluntaikirkko syntyi rahan takia ja eikä se edes halua pitää yllä perinteitä.

• Anonyymi00022
    • Anonyymi00023

Se. onkin aivan varma että herjaamalla tulee herätys.

Ja oikeudenkäyntejä.

• Anonyymi00024

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.

• Anonyymi00025

>>>Onko helluntailaisuudessa perinneoppeja ja millaisia ?<<<

Kyllä on, helluntailaisuudessa on perinteellisiä oppeja.
      Ne ovat olleet käytännössä apostoliselta ajalta, eikä ne
      ole muuttuneet miksikään.

Mutta joidenkin ihmisten epäusko Sanaan ja väärät Raamatun
      tulkinnat ovat joissakin kohtaa muuttaneet perinteellisiä
      apostolisia Kristuksen oppeja. Joissakin tapauksissa uskosta
      osaton on voinut livahtaa lammastarhaan takaovesta tai ikkunasta
      ja tuonut omia eksyttäviä oppejaan, ja jopa eksyttävää menoa
      helluntaiseurakuntiin. Mutta Raamatun perinteiset opit eivät
      ole muuttuneet, Ne ovat samat vielä tänäkin päivänä.
      Niitä voi jokainen tutkia Raamatusta, jos kiinnostaa perinteiset
      helluntailaiset opit.

>>>Helluntailaisuus on suhteellisen nuori uususkonto
      verrattuna 2000 vuotiseen kristinuskoon.<<<

Helluntailaisuus syntyi n. vuonna 33 -35 ekr Jumalan
      vuodattaman Pyhän Hengen tuloksena. Niin en kovin
      nuoreksi väittäisi helluntailaisuutta.

Mutta vuosisatojen ja vuosituhansien aikana Pyhän Hengen
      alueet jäivät väärän opetuksen tähden kristikunnasta syrjään.
      Jumala uudisti kristinuskon vuodattamalla Pyhän Hengen Azusa
      kadulla vilpittömien uskovien päälle ja keskuuteen. Näin Jumala
      uudisti oman työnsä, helluntain. Tästä helluntaiherätys alkoi ja
      sai myös nimensä.

Sitten nämä uskovat eivät perustaneet helluntaiherätystä.
      Heidät savustettiin tai kannettiin niskasta ulos heidän
      kotiseurakunnistaan, - koska he puhuivat kielillä ja ylistivät
      Jeesusta spontaanisti.

Näin kävi myös Ruotsin helluntailiikkeen yhdelle keulamiehelle.
      Hän tuli uskoon nuorena 20 -vuotiaana. Mutta hän ei kelvannut
      sen aikaiselle seurakunnalle koska hän "häiritsi" pyhää
      ehtoolliskokousta puhuen kielillä ja ylistäen Jeesusta Kristusta
      aivan spontaanisti. Hänet erotettiin seurakunnasta samassa
      kokouksessa, jossa hänet oli liitetty seurakunnan jäseneksi.

Myöhemmin hän tuli erääseen seurakuntaan, jossa hän huomasi
      uskovien ylistävän Jeesusta samalla tavalla kun hän itse ylisti.
      Hän koki uskovissa Jumalan rakkauden ja uskovien Hengen yhteyden.
      Se oli helluntaiseurakunta. Kyseessä oli siis Georg Gustafsson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Georg_Gustafsson_(pastor)

Mvh J - K

• Anonyymi00026

Odottaisin helluntalaisilta ymmärrystä mitä Jumalan siunaamaan ja pyhittämään sapattiin tulee.
        Näin pääsiäisen aikaankin pyhäksi käy: Pitkäperjantai, sunnuntai ja maanantai.

Jumalan sapatti syrjäytetty kuuluvaksi arkipäivien joukkoon.

En ole vapaapäivien vastustaja. Tämä ei käy, että Jumalan antama sapatti on arkipäiväistetty.

1234567---

• Anonyymi00027

Joka on elänyt tätä päivää synnittömästi ilmottautukoon.

Adventisti 1234567 ilmottaudu.

• Anonyymi00028

En ole kehunut eläväni synnittömästi.
        On kahdenlaisia syntisiä. Toinen puoli syntisiä pitää Kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen.
        Toinen puoli syntisiä kumoaa kymmenenkäskyn lain.

1234567---

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

On kahdenlaisia syntisiä. Toinen puoli syntisiä pitää Kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen.

1234567---

Hyvin sanottu.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00028 kirjoitti:

1234567---

Jeesuksen omat pitävät Jeesuksen antamat käskyt. Mooses ei koskaan saavuttanut Luvattua Maata. Luuletko sinä Moosesta seuraaamalla saavuttaa? Et tosin ole Mooseksen seuraaja, vaan spIritisti elllenin!

• Anonyymi00030

Eli syntiset syyttää toinen toisiaan ja ovat samassa veneessä sitä keikuttamassa.

• Anonyymi00031

Opetuslapsetkin kinastelivat keskenään.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Opetuslapsetkin kinastelivat keskenään.

Ketkä eivät totuutta hyväksy alkavat kiistelemään.

• Anonyymi00032

Kävin helluntaiseurakunnassa ei siellä ollut mitään rakkautta.
      Eivät edes toivottaneet rauhaa toisilleen.
      Rahaa siellä kerättiin.

• Anonyymi00034

Olisit käynyt thaihieronnassa.

• Anonyymi00035

Toivottavatko pakkovauvakastetut rauhaa toisilleen?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Itkevät kilpaa.

• Anonyymi00039

Kävitkö kuitenkin luterilaisessa kirkossa?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty vihaa uskovia kuten nähdään

• Anonyymi00041

Haukkuivatko sinua siellä?

• Anonyymi00038

Tänä ppäivänä helluntailaisten seurakuntien opetus sisältää paljon luterilaista perinneoppia.

• Anonyymi00043

Kyllä sunnuntaipyhineen ja sunnuntai pyhäkouluineen.

1234567---

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Kyllä sunnuntaipyhineen ja sunnuntai pyhäkouluineen.

1234567---

Numerosarja kerro mitä muita sääntöjä on adventisteillä.
        Esim. Sianlihan syöntikielto.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Numerosarja kerro mitä muita sääntöjä on adventisteillä.
        Esim. Sianlihan syöntikielto.

Kerro nyt sinäkin jotakin uskostasi ?

1234567---

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kerro nyt sinäkin jotakin uskostasi ?

1234567---

Kyllä sinä helluntailaisten Raamatullisen opin tiedät, mutta lukijat eivät tiedä adventistien kummallisuuksia esim jalkojen pesun.

• Anonyymi00046
      UUSI

Jos usko on idiotismia, ei siitä saa hyviä juttuja irti.

• Anonyymi00047
      UUSI

Helluntailaisten perinteeseen kuuluvat

- kaatamiset
      - kaatumiset
      - kaatumisesitykset
      - kaatumishurmokset
      - kaatojonot

• Anonyymi00048
      UUSI

Vain mitä vikaa muissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      326
      6358
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      73
      4184
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3535
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      94
      3450
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      120
      3422
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      244
      3380
    7. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      74
      2917
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2708
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      214
      2419
    10. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      10
      2299
    Aihe