Ruumis haudattiin ja sielu meni henkimaailmaan.
Paluu jälleensyntymisen muodossa❤️
Niinkuin me kaikki palataan.
Jeesus hirtettiin, ei kuollut ristillä
29
155
Vastaukset
- Anonyymi00001
- se oli SDP:n -IDIOOTTI- joka vetästiin Narun Jatkoksi - !
- Anonyymi00002
Hiuduismi ei kuulu tälle palstalle.
- Anonyymi00003
Olet suvaitsematon.. suvaitsemattomat ei kuulu tälle palstalle👺
- Anonyymi00004
Kun on kolme päivää kuolleena niin ei siitä mätänevä raato ylös nouse.
- Anonyymi00005
Ei haudassa mitään ruumista ollut mätänemässä kolmea päivää.
Jeesus meni heti kultuaan Tuonelaan. Haudassa ei ollut kuin käärinliinat. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jeesus meni heti kultuaan Tuonelaan. Haudassa ei ollut kuin käärinliinat.1. Piet.3
Kristuksen kärsimys ja korotus
18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jeesus meni heti kultuaan Tuonelaan. Haudassa ei ollut kuin käärinliinat.Hänen raato haudattiin ja sielu meni henkimaailmaan. Näin se oikeasti oli.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hänen raato haudattiin ja sielu meni henkimaailmaan. Näin se oikeasti oli.
Jeesukselta ei saanut rikkoa edes luita, koska luissa valmistuu verisoluja.
Jeesus oli koko ajan tajuissaan, koska hän itse luovutti oman henkensä ja itse otti sen takaisin.
Joh.10
17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
- Anonyymi00007
Jeesus on ihminen ja nousi ihmisen fyysisessä hahmossa taivaaseen ja tulee sieltä takaisin ihan saamanlaisena.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."- Anonyymi00010
Ei kyllä vauvasta aloitetaan , Jeesuskin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Sielu tulee henkimaailmasta kyllä
Ei taivaasta. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei taivaasta.VT:n mukaan koko ihminen, body, mind, spirit on sielu.
Vasta uuteen testamenttiin on tuotu Kreikkalaisesta filosofiasta ruumiista irtaantuvan erillisen sielun käsite, koska kristinusko piti markkinoida Kreikkalaisille, siksi UT on kirjoitettu kreikankielelle.
Samoin Jeesuksesta tehtiin Jumala, jotta Kreikkalaiset ottaisivat kristinun paremmin vastaan. Sillä heidän oppiensa mukaan kaikki suurmiehet ovat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunu heistä mitenkään. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei taivaasta.Raamatun perusasioita.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Raamatun perusasioita.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.Mistään erillisestä "sielusta" ei siinä vaiheessa puhuta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
Pyhä Henki varjosti tapahtuman, mutta käytti Joosefin siementä.
Raamatun mukaan Jeesus on Daavidin poika ja Joosefin poika. Ihmisen poika.
Synnitön oli synnitön ihmisuhri.
Ei Jumala voi kuolla eikä olla mikään uhrieläin.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
- Anonyymi00015
Keskiajalla kirkonmiehet riitelivät siitä onko naisella sielu, vai ei.
- Anonyymi00016
Naiset eivät saaneet puhua mitään, nainen oli miehen omaisuutta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
- Anonyymi00018
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]- Anonyymi00019
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi00020
Kun entiteetti joka on ollut aikaisemmassa elämässä Jeesus, syntyy niin hän on ehkä vaihtanut sukupuolta. Seuraava Jeesus onkin nainen. ",naispoweria,'
- Anonyymi00021
Muhammedin taivaaseen nousu tapahtui tikapuita myöten. Kävi morjestamassa Jeesusta ja profeettoja. Laskeutui samoja tikkaita alas . Jeesus nousi ilman apuvälineitä mikä tuntuu mahdottomalta.
- Anonyymi00023
Ei ihmisillä ole mitään asiaa mennä Jumalan taivaaseen.
Ne tarinat on pelkkiä illuusioita ja hallusinaatioita.
Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
- Anonyymi00024
Ei ketään temmata suoraan taivaaseen.
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika.
Kaikki joutuu tuomittavaksi tekojensa ja lakien perusteella.
Siksi tekoja ja lakeja yritetään vähätellä, kun puhutan pelkästä uskosta ja hengistä autuuttavana tekijänä.
Ihmisen teot viime kädessä ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon.
Jaak.2
24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois? - Anonyymi00025
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.- Anonyymi00026
Tuokin periaate kumoaa ihmisen jälleensyntymisen periaatteen.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Raamattu tuntee ns. sijaiskärsijän periaatteen.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. - Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Joku voi vetää perässään useampien elämien huonoa karmaa. Ei kaikkea huonoa karmaa tarvitse aina kerralla maksaa eikä ihmispolo jaksaisikaan.
Putinilla on varmaan paljon huonoa karmavelkaa. Menee paljon tulevia elämiä ennenkuin ne on maksettu.
- Anonyymi00028
Oletko koskaan kuullut tätä Raamatullista synnintunnustusta, jossa tunnustetaan omien syntien lisäksi myös esivanhempien synnit?
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,- Anonyymi00029
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi, koska tarjolla oli vain nöyrtyvien syntisten katumuskaste.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361