Helluntailaiset = lapsellisia ja uhmaikäisiä ?

Anonyymi-ap

Noudattavatko helluntailaiset Isän käskyä vai sanovatko he ettei Isän käskyt ole voimassa ?
Johtuu lapsellisuudesta ja uhmaiästä.

2Joh 1:4:

"Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka TOTUUDESSA VAELTAVAT SEN KÄSKYN MUKAAN, jonka me olemme SAANEET ISÄLTÄ."

14

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Helluntaiseurakunnan kasvatus tekee uhmaikäisiä.

• Anonyymi00002

Jumala ei tuomitse, sen tekee vain ihminen.

• Anonyymi00003

Ei ainakaan pidä herjata Paavalia kuten lakihenkiset.

Amerikan homoja voi herjata vaikka siitä olla ärhäköinä, mutta se kuuluu uskoon.

• Anonyymi00005

Lopeta jo pakkohomotuksesi.

• Anonyymi00013

Kyllä homot ovat herkkänahkaista porukkaa! Jaksavat 7 vuotta itkeä ja uhriutua jonkun mummelin sanomisista! Paljonkohan tuokin oikeus farssi on tullut veronmaksajille maksamaan! Vanhemman ikäpolven homot häpeävät tuota suurelta osin heteroiden masinoimaa showta, mm seksin täyteistä pride kulkuetta. He eivät katso olevansa mitään sukupuolikummajaisia joita tarvitsee joka mutkassa puolustella ja nostaa! Homoilla on tänäpäivänä aivan samat oikeudet kuin heteroillakin. Muutama vuosi sitten sai elää homokin ihan tavallista elämää, rakastaen ketä haluaa ilman mitään hälyä, tänäpäivänä, kaiken naurettavia mittasuhteita saaneesta itsensä ylentämisestä ja korostamisesta johtuvasta yleisestä ärsyyntymisestä johtuen voisi kuulemma hyvin palata sinne rauhaisaan ja tavallisen arjen kaappiin!

• Anonyymi00004

Kyllä Jumala tuomitsee.

• Anonyymi00006

En olisi uskonut Parhamiin ja enkä liittynyt hänen azusalaiseen pentecostamismilahkoon.

Charles Fox Parham,
      yksi amerikan 1900 luvun hörhö..
      Tähän roskaan ihmiset uskoo ja menettää ELÄMÄN !

• Anonyymi00008

olla on minun (Jeesus) käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

• Anonyymi00009

Ihmiset alentavat Taivaan Isämme nirppanokka niuhottajaksi, aliarvioidessaan Hänen avaran sylinsä, vain ihmisviisauden suppealla käsityksellä. Ei Suuri rakastava viisaus syrji lapsiaan, jotka katsovat putkinäköisesti ja Raamatun suppeitten jakeitten kautta vajavaisesti, mutta sinnikkäästi kasvaen kohti kokonaisvaltaista kristinuskon ydintä. Isämme valtava viisas hyvyys, haluaa pelastaa meidät kaikki. Kasvumme on hidasta, mutta Herramme Jeesuksen armo, antaa aikaa kasvaa myös katumisen kautta oppien. Parannuksen teko lankeilujen jälkeen, on arvokas teko, Jeesuksen kaltaisuuteen pyrkiessämme.

• Anonyymi00010

Onko helluntailaisilla vapaa kasvatus jossa lainkuuliaisuus on bannattu ?

• Anonyymi00014

Jumalan antamat lait, ovat ikuisia, jotta me tietäisimme, mikä on siunaukseksi meille. Mutta Jeesus Kristus tuli ja otti syntimme pälleen ja kuoletti syntimme rangaistuksen kirouksen niiltä, jotka katuen ja parannusta tehden pyytävät niitä anteeksi. Uudessaliitossa olemme Jeesuksessa, joka on Isänsä kanssa liitossa. Kristityille on annettu liha sydän, joka kertoo Jumalan lakien viisauden. 630 lain kirjo, sisältää myös ihmisviisauden laatimia lakeja, kuten Raamatusta voimme lukea. Kaikki ne kuuluvat johonkin 10:n käskyn alle, joten kristitty voi luottaa lihasydämmensä ohjeisiin, täyttääkseen Jumalan tahdon.

• Anonyymi00011

Jumala ei tuomitse minua, olen pyytänyt anteeksi ja saanut armon. Ihmisillä ei ole mitään oikeutta tuomita toisia ihmisiä.

• Anonyymi00015

Keskeisin käsky on rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä niin kuin itseään, mutta Paavali toteaa, että aitouskovat kristityt tulevat tuomitsemaan maailman ja jopa enkelit, ja maailma tarkoittaa ihmisiä.Tässä hyväkkyys huomata tuo tulevat tuomitsemaan, jossa on aikakonteksti siihen aikaan, jolloin Jeesus hallitsee maailmaa, joten nämä tuomitsemisvaltuuvet Jeesus antaa tarkemmin.

Mitä tuomitsemisella sitten Jumala tarkoittaa Raamatuksessa? Lain kautta tuomitsemista syylliseksi tai syyttömäksi vai sitä tuomitsemista, joka on aika lähellä nuhtelemista? Nuhteluhan on aivan sallittua, mutta joskus kun näkee selvän nuhteen niin joku otta nokkiinsa ja sanoo sen tuomitsemiseksi. Raamatussahan on sanottu että se, joka tuomitsee toisen, tuoitsee siinä samalla itsensä,koska toisen tuominnut tekee itsekin samoja tuomittavia tekoja.

Tää tuomitsemisjuttu on mulle kyllä vähän silleen etten sitä varmuuvela ymmärrä, ehkä se on mulle armonaiheéksikin vielä. Sen tajuun että ihminen helposti tekee väärän tuomion, kuten KKO:n tuomio Päivistä on niin väärä kuin vain voi väärä olla. Mitä sitten tarvitaan siihen oikean tuomion antamiseen? Ilmeisesti tuomion voi antaa vain se, joka kykenee antamaan kaikkitietävänä kaikkiymmärtävänä sen perinpohjaisen oikean tuomion, joka varmatillisestikaan ei voi olla vääräkäs, eli Jumala voi antaa ainoastaan tuomion kenestäkään ihmisestä, koska tietää varmasti onko ihminen syyllinen vai syytön johonkin.

On varmaan paljon tilanteita, joissa ihminen ei osaa puolustautua oikein, kun lahjakas syyttäjä syyttää ja tuomari sittn tuomitsee lamaantuneen syyttömän syylliseksi, kun tämä ei lamaantuneena syytettynä olemisestaan osaa kertoa olevansa syytön niin että tuomari tuomitsija uskoisi tuomittavaa vaan tuumii että syyllinenhän sä oot homokansanosaa vastaan kiihottamiseen kun tuolleen totesit joskus.

Se juju näyttäisi olevan siinä että esim. oikein tuomitseminen, joka on kylläkin sallittua, mutta sitten taas tuomitseminen ei ole sallittua, ei liittyisikään itse tuomitsemiseen , vaan voisi tarkoittaa olla laupias ja armahtavainen syytettyä kohtaan vaikka tämä olisi syyllinen ja oletettavasti katuva, mielessäni on se tilanne , jossa Jeesuksen luokse tuotiin "tuomittavaksi" haureutta tehnyt nainen, mutta Jeesus piirteli maahan jotain juttuu ja puhui jotain juttuu, mutta ei suostunut tuomitsemaan naista, vaan käytti sanoja viisaallisesti, ollen sanoillaan laupias armahtavainen syyllistä naista kohtaan.

Se on paradoksi ainakin mulle ymmärtää tätä tuommitsemisasiaa, siksi mäkin kieltäyvy tuomitsemasta ihmistä, mutta synnin mä uskallan tuomita ja sanoa synniksi.

Itse mietin sitä että on ainakin kolmenlisii tuomitsemisii.

1. Ihminen tuomitsee ihmisen siviilissä, mitä tämä tuomitseminen käytännössä on kun se tapahtuu oikeusalin ulkopuolella siviilielämyksessä?

2. Oikeussalissa tuomari ihmisen tuomio ihmiselle,joka on tuomittavana.

3. Jumala tuomitsee ihmiset

4. Pyhät Kristityt tuomitsevat jumalattomia ihmisiä ja enkeleitä Jumalan siihen tehtävään nostamina/asettamaisina.

Mulla on jokin sokeja piste ymmärtää syvälliseellisesti tuomitsemis asijaa ja sen tarkoitust, kuten Jumala haluaa mun tajuavan, mutta sen mä tajuun, että just nyt mun tarttee vaan olla laupias ja anteeksiantavainen muita synnintekijöitä kohtaan ja aatella että Selef Urge pysyköön lestissään, pysyjämään omalla rajallisella ymmärryksenalueellain ja olemaan ottamatta tuomitsemiskantaa asijoihin, joita kaikkiasijanhaaraisesti en tunneksi.

https://www.youtube.com/watch?v=7T2AR0123UQ&list=RD7T2AR0123UQ&start_radio=1

Jeesus on Tuomari.

Selef Urge

• Anonyymi00012

Pakko homottaa ja herjata.

Usko vain on sitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27