Minusta ei jotkut pidä vaikka en edes tekis mitään

Anonyymi-ap

Tajusin, että se johtuu minun autismin kirjolla olemisesta, koska olen outo sen takia. Mutta mitä se kertoo siitä ihmisestä joka ei pidä, vaikka minä en olisi sanonut, tehnyt tai edes ajatellut mitään mistään? Ollut pelkästään olemassa?

23

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

minusta ei moni pidä koska olen joko liikaa egominä tai en mitään ollenkaan en osaa olla edes ystävä

• Anonyymi00002

Minua ärsyttää ihmiset jotka määrittelevät itsensä autismin kirjon perusteella.

• Anonyymi00009

No sehän vaikuttaa lähes kaikkeen ihmisessä ja käytöksessä. Myös siihen miten väärin heitä luetaan. Kyllä on hyvät perusteet. Neurotyypillisen asenne puolestaan on asia johon voi vaikuttaa. Sivusta

• Anonyymi00010

Voi olla isokin haitta ja vaikeuttaa sopeutumista jo päiväkodista lähtien koko systeemiin. On tietysti eritasoisia autisteja. Mutta koulu on joskus liian ahdistava paikka heille, joillekin se ei käy lainkaan. Liian iso koulu, liian iso luokkahuone missä kaikuu ja liian paljon oppilaita. Silti tässä yhteiskunnassa pakotetaan käymään koulua. Miettikää kun pitäisi keskittyä opetukseen, niin huomio keskittyy siihen, että joku teroittaa kynää. Lukemattomia aistiärsykkeitä joka puolella. Se kuormittaa. Paikallaan vaikea olla ja pitäisi istua pitkiä aikoja. Koska autisti ei pysty joustamaan, on ympäristön joustettava. Autisteista ei välitetä, vaikka tietoa on saatavana yllinkyllin. Eikä heihin perehdytetä riittävästi, taikka ei ollenkaan vaikka olisi erityisluokka kyseessä. Monen tasoista koulua ja opettajaa tietysti on. Monen elämä pilataan juuri väärillä toimenpiteillä ja vääränlaisen avun tai riittämättömän avun takia.

• Anonyymi00017

Aika mikroskooppisia pet peevesejä sinulla, tikusta negatiivista asiaa keksivä

• Anonyymi00022
        Anonyymi00009 kirjoitti:

No sehän vaikuttaa lähes kaikkeen ihmisessä ja käytöksessä. Myös siihen miten väärin heitä luetaan. Kyllä on hyvät perusteet. Neurotyypillisen asenne puolestaan on asia johon voi vaikuttaa. Sivusta

Molemmat voivat kyllä tehdä kommunikaation eteen. Autisminkirjon ihminen voi lukea vaikka netistä miten he poikkeavat neurotyypillisistä, miten ja miksi se aiheuttaa x. Sama toisinpäin, neurotyypilliset voivat pohtia miten tulla osaltaan vastaan. Ainakin alkuun tuo asia, se että toinen on autisminkirjon ihminen, tulisi tuoda esiin.

• Anonyymi00003

Ne näkee teissä jotain mitä heissä ei ole. Kateellisia. Älä anna minkään himmentää valoasi minä aion olla iloinen kiltti herkkä ja nauravainen. Jos se on joltain pois ni aiva sama.

• Anonyymi00004

Miksi ajattelet, että sinusta ei pidetä ja että se johtuisi autismiskirjostasi? Toki kaipa aika monella on jotain kokemuksia ettei ole pidetty, oli autismia tai ei. Ja autisminkirjon ihmisissäkin on paljon, paljon eroja.

Muutoinkin osa ihmisistä kohtaa toiset enemmän vältellen ja osa suoremmin. Pörröistä ja hymyilevää on helpompi lähestyä, noin pääsääntöisesti. Osa tutustuu rauhallisemmin.

En tietenkään täältä sivusta osaa sanoa mitään varmaa mistään.

• Anonyymi00011

Se kommunikointi on erilaista ja siinä tulee paljon väärintulkintoja. Usein tulee kutaa niskaan mille ei ole mitään pohjaa. Sivusta

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Se kommunikointi on erilaista ja siinä tulee paljon väärintulkintoja. Usein tulee kutaa niskaan mille ei ole mitään pohjaa. Sivusta

Niinhän se on. Sen vuoksi olisi parempi kertoa tuo toiselle mahdollisimman pian. Ja myös itse koettaa ymmärtää omaa erilaisuutta ja miten se vaikeuttaa kommunikaatiota.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Niinhän se on. Sen vuoksi olisi parempi kertoa tuo toiselle mahdollisimman pian. Ja myös itse koettaa ymmärtää omaa erilaisuutta ja miten se vaikeuttaa kommunikaatiota.

Lisään, ymmärrys ja halu olla ymmärtäväinen on tärkeää. Että ne vahvuudet ja heikkoudet olisi jotenkin näkyvissä, ja se pätenee ihan kaikkiin, oli kirjolla tai ei.

• Anonyymi00005

Mistä tiedät etteivät pidä sinusta? Tuskinpa ajattelevat oikeasti mitään sinusta. Peilaat vaan omaa huonoa oloasi muihin. Pidät itse itseäsi outona ja ajattelet muutkin niin ajattelee. Vaikka se ei ole välttämättä totta. Sekä yleensä pieni outous on vaan persoonallista.Massan mukana kulkiat ovat värittömiä ja pelkäävät mitä muut ajattelee.

• Anonyymi00007

Mitän sen pitäis kertoa kelle kertoo mitäkin

• Anonyymi00008

Ei kerro mitään ihmeitä. Kaikkia ei vaan jaksa kiinnostaa autismisi, vaikka tekisit siitä kuinka suuren numeron.

• Anonyymi00015

Jopa sinulla meni taas ihon alle palstaäijän provo. Olet mitä ilmeisimmin sellainen ihminen, joka purkaa raikkaan mihin tahansa provokaatioon omaisten kuolemalla trollailusta lähtien

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jopa sinulla meni taas ihon alle palstaäijän provo. Olet mitä ilmeisimmin sellainen ihminen, joka purkaa raikkaan mihin tahansa provokaatioon omaisten kuolemalla trollailusta lähtien

Harmi T, että mies keneen olit niin rakastunut, ei ollut kiinnostunut sinusta ja sait sen vuoksi hermoromahduksen. Niin voi käydä, kun elämässä ei ole mitään muuta ajateltavaa ja tehtävää kuin stalkata yhtä miestä. Mutta hyvä, että pystyt palstalla purkamaan katkeruuttasi. Toiminee sekin jollain tasolla terapiana.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Harmi T, että mies keneen olit niin rakastunut, ei ollut kiinnostunut sinusta ja sait sen vuoksi hermoromahduksen. Niin voi käydä, kun elämässä ei ole mitään muuta ajateltavaa ja tehtävää kuin stalkata yhtä miestä. Mutta hyvä, että pystyt palstalla purkamaan katkeruuttasi. Toiminee sekin jollain tasolla terapiana.

Arvsinhan minä yksäri eli S nainen että ulisit aloituksen perään koska kuvittelit, että minä vien valokiilaa sinun parrasvaloilta tässä aloituksessa. Kertoisitko lisää tästä miehestä, jonka takia sain hermoromahduksen- onko se se sama joka myötävaikutti siihen, että urasi päättyi kun ei oikein arvostanut sitä, että ratsastit sumeissa stooreissa hänen henkilöllisyydellä täysin surutta? Oletko kirjoitellut muuten suomen pollarille tähän stalkkaamiseen liittyen niitä psykedeelisiä rikosilmoituksia vielä ikäänku toisen hlön puolesta? Niin jaloa

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Arvsinhan minä yksäri eli S nainen että ulisit aloituksen perään koska kuvittelit, että minä vien valokiilaa sinun parrasvaloilta tässä aloituksessa. Kertoisitko lisää tästä miehestä, jonka takia sain hermoromahduksen- onko se se sama joka myötävaikutti siihen, että urasi päättyi kun ei oikein arvostanut sitä, että ratsastit sumeissa stooreissa hänen henkilöllisyydellä täysin surutta? Oletko kirjoitellut muuten suomen pollarille tähän stalkkaamiseen liittyen niitä psykedeelisiä rikosilmoituksia vielä ikäänku toisen hlön puolesta? Niin jaloa

Että kun miettii kukahan se vainoaja on. Ehkä ihminen joka miettii päivät pitkät mitä pahuutta keksisi perättömiä huoli-ilmoituksia, rikosilmoituksia ja muuta mukavaa. Tavallaan naurattaa, mutta kyllähän tuollainen narsistinen järjestelmän tukkiminen pitäisi olla rangaistavaa jossain vaiheessa ja ehkä sille joku katto onkin ei voi tietää

• Anonyymi00013

Kaksi autistia tulee mainiosti juttuun keskenään. Ja tulisi juttuun myös tyypillisten kanssa jos vika ei ois tyypillisissä ihmisissä.

• Anonyymi00016

Kyllä on ihmisiä jotka yksinkertaisesti vihaavat toisia ilman syytä. Parempi on tietysti olla vihaamatta vaikka olisi syykin.

• Anonyymi00024

No sen kyllä huomaa miten vintiltään himmeät tulee palstaäijän, eli aapeen juttuja nokkimaan eksistentiaalisten pakkoajatusten merkeissä

• Anonyymi00021

Outo on upea sana. Outo ei ole ekstro ei intro. Ei tätä kukaan ymmärrä.

• Anonyymi00025

Tekoäly antaa muuten aika kattavan tietopaketin siitä, miten autisminkirjon ihmisen kommunikaatio voi olla erilaista neurotyypilliseen verrattuna. Ovat toki vain esimerkkejä. Esimerkiksi voi olla vaikeuksia lukea toisen eleitä ja ilmeitä, ja muita pieniä sosiaalisia vinkkejä, kyky tavanomaiseen vastavuoroiseen keskusteluun voi olla erilaista (aihe voi pomppia, vertauskuvat ja suhteellisuus saattaa mennä ohi..), ärsykkeet vievät huomiota helpommin jne. Olisi hyvä, että syy kommunikaation erilaisuuteen olisi tiedostettu. Muutoin neurotyypillinen voi kokea, että hän ei ole arvostettu (hänen sanomisensa ja olemuksensa vain ohitetaan kevyesti haluamattakaan kuulla ja huomioida häntä, vaikka tosiasiassa toinen ei yksinkertaisesti pysty näkemään/kuulemaan/keskittymään samalla tavalla samoja asioita kuin hän, ja muut neurotyypilliset. Kun ymmärtää, ettei kyse ole siitä, ettei toinen arvosta (siis molemmin päin arvostetaan), on suhteelle mahdollisuus. Ilman tunnetta arvostuksesta ja ymmärryksestä on hankala synnyttää toimivaa suhdetta, luulisin.

Arvelen, että ainakin osa narsistilapun saaneista on jollain tapaa kirjolla. Sitä pitäisi miettiä moneen kertaan, sanooko toista narskuksi, vai onko kyse tuollaisesta biologisesta erosta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe