Virrestä 439
1.
Näytä, Herra Jeesukseni,
piikit pilkkakruunusi.
Vuoksi suurten syntieni
pyhän pään se haavoitti.
Kuivin huulin ristiltäsi
huusit kerran: Janoan!
Kärsit ristiinnaulittuna
puolestani kuoleman.
2.
Auta, että muistan aina,
miksi kaiken uhrasit:
että pitkäperjantaina
minut, Jeesus, lunastit.
Tahdot palveluksen työhön
voittamasi johdattaa,
kirkastamaan maailmassa
Isän suurta kunniaa.
3.
Herkäksi tee sydämeni,
että toiset huomaisin,
ahdistukset veljieni
omikseni tuntisin,
että huoltaan itkevältä
pyyhkisin pois kyynelen,
että janon uuvuttaman
toisin maahan lähteiden.
4.
Anna aitovierten kansan
suureen juhlaan saapua,
sokeiden ja ontuvaisten
seurassasi riemuita.
Saata kaikki, joiden taival
työläs on ja helteinen,
ristinkuolemasi tähden
valtakuntaan autuuden.
Jaakko Haavio 1962. Virsikirjan lisävihkoon 1963. | Sävelmä: Saksassa 1738.
"Että pitkäperjantaina, minut Jeesus lunastit."
39
171
Vastaukset
- Anonyymi00001
Profeetta Jesajan ennustus Jeesuksen kärsimyksestä, Jesajan 53. luvussa.
53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
53:4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
53:7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
53:8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.- Anonyymi00020
🎚️🩸❣️
- Anonyymi00022
Virrestä...
1.
Oi Jeesus, lähde autuuden,
mun elämäni iäinen,
sä kärsit ristinkuoleman
mun edestäni katkeran.
2.
Sä kärsit kaiken vaivani,
mun tuskani ja haavani,
kun sinut, Jeesus, ruoskittiin
ja puolestani tuomittiin.
3.
Nuo kädet, jotka vaivasta
auttoivat monta sairasta,
on lyöty puuhun nauloilla,
nyt veri tiukkuu haavoista.
4.
Nuo jalat uupumattomat
vain rauhan teillä kulkivat.
Nyt riippuvat ne ristillä
nauloilla lävistettyinä.
5.
Oi Jeesus, suusi suloinen
toi meille toivon, autuuden.
Nyt tuskassaan se juoda saa
vain sappea ja etikkaa.
6.
Vaan miksi kärsit vaieten,
viaton Jeesus, piinan sen?
Teit kaiken laupeudesta,
pelkästä rakkaudesta.
7.
Kun ihmisparkain hukkuvan
näit valtaan synnin, kuoleman,
et jäänyt taivaan kunniaan,
vaan riensit meitä auttamaan.
8.
Näin täytit, Jeesus, raskaan työs.
Nyt kääntynyt on meihin myös
ristisi uhrin siunaus
ja Isän armo, rakkaus.
9.
Siis nöyrimmän nyt kiitoksen
sinulle annan, armoinen,
kun ristinkuolemallasi
näin maksoit syntivelkani.
10.
Suo seurata nyt sinua
uskossa, rakkaudessa,
vain jäljissäsi vaeltaa
ja tahtoasi noudattaa.
11.
Kun synti syttyy mieleeni
ja tahtoo voittaa sieluni,
suo silloin ristin juurella
piinaasi, Jeesus, muistella.
12.
Sun ristis olkoon ainoa
tienviittaajani matkalla,
ain aurinkona päivällä
ja yöllä kuuna, tähtenä.
13.
Se oikealle ohjatkoon,
pois harhateiltä johtakoon,
maailma ettei eksytä,
pois tyköäsi viehätä.
14.
Se olkoon turva tuskissa,
varustus vahva vaaroissa,
maan päällä suurin iloni
ja kuollessakin toivoni.
Elias Lönnrot 1864. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Keskiajalta / Suomessa 1702. - Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Virrestä...
1.
mun elämäni iäinen,
sä kärsit ristinkuoleman
mun edestäni katkeran.
2.
mun tuskani ja haavani,
3.
4.
Nuo jalat uupumattomat
nauloilla lävistettyinä.
5.
vain sappea ja etikkaa.
6.
Teit kaiken laupeudesta,
pelkästä rakkaudesta.
7.
8.
ristisi uhrin siunaus
ja Isän armo, rakkaus.
9.
sinulle annan, armoinen,
kun ristinkuolemallasi
10.
Suo seurata nyt sinua
uskossa, rakkaudessa,
vain jäljissäsi vaeltaa
ja tahtoasi noudattaa.
11.
12.
Sun ristis olkoon ainoa
ain aurinkona päivällä
ja yöllä kuuna, tähtenä.
13.
Se oikealle ohjatkoon,
maailma ettei eksytä,
pois tyköäsi viehätä.
14.
maan päällä suurin iloni
ja kuollessakin toivoni.
Elias Lönnrot 1864. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Keskiajalta / Suomessa 1702.Virrestä 63
1.
Oi rakkain Jeesukseni,
piinattu, verinen,
jo särkyy sydämeni,
kun tuskaas muistelen.
Sua taivaan kunnialla
ylhäällä palveltiin,
nyt orjantappuralla
pää pyhä kruunattiin.
2.
Ah kuinka, Herra taivaan,
säikähtyy sieluni,
kun kärsimääsi vaivaan
on syynä syntini.
Kuoleman, synnin orja
vain vihan ansaitsin.
Ristisi tähden kurja
sain armon kuitenkin.
3.
Vie minut, Paimen hyvä,
taas omaan laumaasi.
Suo, armolähde syvä,
kuin ennen lahjasi.
Suloista taivaan mannaa
soi Henkes sanastas.
Vieläkin voimaa anna,
oi Herra laupias.
4.
Nyt kiitos haavoistasi,
syntisten ystävä!
On ristinkuolemasi
minulle elämä.
Suo voimaa loppuun asti
sinua seuraamaan,
sinussa luottavasti
myös kerran kuolemaan.
5.
Kun joutuu viime retki,
oi Jeesus, vahvista.
Tuo kova lähdön hetki
armollas huojenna.
Ja sieluni kun aivan
jo nääntyy tuskassa,
kirvoita alta vaivan
vaivasi voimalla.
6.
Suo ristinuhrin loistaa
lohtuna pelkooni.
Se ahdistuksen poistaa,
tuo rauhan sieluuni.
Vain katson kasvojasi,
jään, Jeesus, turviisi.
Näin sinun kuolemasi
on minun voittoni.
Paul Gerhardt Arnulf Louvainilaisen tekstin (1200-l.) pohjalta 1656. Suom. Julius Krohn 1880. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Hans Leo H - Anonyymi00039
Anonyymi00025 kirjoitti:
Virrestä 63
1.
Oi rakkain Jeesukseni,
piinattu, verinen,
jo särkyy sydämeni,
kun tuskaas muistelen.
Sua taivaan kunnialla
ylhäällä palveltiin,
nyt orjantappuralla
pää pyhä kruunattiin.
2.
Ah kuinka, Herra taivaan,
säikähtyy sieluni,
kun kärsimääsi vaivaan
on syynä syntini.
Kuoleman, synnin orja
vain vihan ansaitsin.
Ristisi tähden kurja
sain armon kuitenkin.
3.
Vie minut, Paimen hyvä,
taas omaan laumaasi.
Suo, armolähde syvä,
kuin ennen lahjasi.
Suloista taivaan mannaa
soi Henkes sanastas.
Vieläkin voimaa anna,
oi Herra laupias.
4.
Nyt kiitos haavoistasi,
syntisten ystävä!
On ristinkuolemasi
minulle elämä.
Suo voimaa loppuun asti
sinua seuraamaan,
sinussa luottavasti
myös kerran kuolemaan.
5.
Kun joutuu viime retki,
oi Jeesus, vahvista.
Tuo kova lähdön hetki
armollas huojenna.
Ja sieluni kun aivan
jo nääntyy tuskassa,
kirvoita alta vaivan
vaivasi voimalla.
6.
Suo ristinuhrin loistaa
lohtuna pelkooni.
Se ahdistuksen poistaa,
tuo rauhan sieluuni.
Vain katson kasvojasi,
jään, Jeesus, turviisi.
Näin sinun kuolemasi
on minun voittoni.
Paul Gerhardt Arnulf Louvainilaisen tekstin (1200-l.) pohjalta 1656. Suom. Julius Krohn 1880. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Hans Leo H+++
- Anonyymi00002
Sovitus: Kristus kuoli "kaikkien edestä" (2. Kor. 5:14-15), mikä tarkoittaa, että hän otti kantaakseen ihmiskunnan synnit.
Rakkaus ja armo: Jumala osoittaa rakkautensa siinä, että Kristus kuoli jumalattomien ja syntisten puolesta (Room. 5:6-8).
Uusi elämä: Kuolema ja ylösnousemus mahdollistavat sen, että uskovat elävät itsensä sijasta Kristukselle (2. Kor. 5:15).
Uusi luomus: Kristuksessa ihminen tulee "uudeksi luomukseksi", ja vanha on kadonnut (2. Kor. 5:17)
Kristus kutsuu omiaan lähimmäisten palveluun, evankeliumin edistämisene, ja Jumalan rakkauden välittämiseen ihmisille. - Anonyymi00003
Vastarakkaus Jumalaa kohtaan ilmenee Jumalan ikuisten lakien ja käskyjen noudattamisena.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00004
Ei ketään suoraan taivaaseen temmata, kuten usein hoetaan.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi00023
Niin TS, älkäämme herjatko toisiamme, älkäämmekä valehdelko, vaan siunataan ja puhutaan TOTUUTTA RAKKAUDESSA, sillä se on JUMALAN TAHTO.
- Anonyymi00005
Raamatun mukaan (Gal. 3:13)
Jeesus on lunastanut uskovat lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi heidän puolestaan ristillä. Tämä tarkoittaa vapaumista lain vaatimasta rangaistuksesta, sillä Kristus kärsi syntien seuraukset, jotta ihmiset saisivat siunauksen ja Hengen.
Lunastus vapaaksi: Jeesus osti meidät vapaiksi lain kirouksesta.
Kiroukseksi tuleminen: Jeesus otti päälleen rangaistuksen, joka kuului lain rikkojille.
Ristinkuolema: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" (5. Moos. 21:23), mikä toteutui Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa.
Seuraus: Tämä mahdollistaa sen, että uskovat saavat Abrahamin siunauksen ja luvatun Hengen.
Tämä oppi korostaa, että pelastus on Jumalan armoteko, ei ihmisen omien tekojen ansio.- Anonyymi00010
Ei Jumala omaa poikaansa kironnut, vaan siunasi.
Joh. 12:13
ottivat he palmupuiden oksia ja menivät häntä vastaan ja huusivat: "Hoosianna, siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen, Israelin kuningas!" - Anonyymi00011
Lakeja ja käskyjä ei pidä kirota, vaan kunnioittaa ja noudattaa mahdollisimman hyvin.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei Jumala omaa poikaansa kironnut, vaan siunasi.
Joh. 12:13
ottivat he palmupuiden oksia ja menivät häntä vastaan ja huusivat: "Hoosianna, siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen, Israelin kuningas!"Jeesus tuli kirotuksi, koska vapaaehtoisesti OTTI ihmiskunnan synnit, syntien kirouksen aj tuomion kantaakseen.
Ristillä.
Tämän perästä Hän tuli koko ihmiskuntaa koskevan siunauksen antajaksi,
Ei JUmala "kironnut" Jeesusta.
Vaan ihmisille kuuluva "kirous" syntien tähden?
Sen Jeesus otti kantaakseen.
Kärsi myös sen Tuomion, jota Laki vaati syntien tähden.
Mutta koska Jeesus ei ollut Lain rikkoja,
Hän nousi kuolemasta.
Kuoleman valta ei voinut HÄNtä pitää! - Anonyymi00028
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jeesus tuli kirotuksi, koska vapaaehtoisesti OTTI ihmiskunnan synnit, syntien kirouksen aj tuomion kantaakseen.
Ristillä.
Tämän perästä Hän tuli koko ihmiskuntaa koskevan siunauksen antajaksi,
Ei JUmala "kironnut" Jeesusta.
Vaan ihmisille kuuluva "kirous" syntien tähden?
Sen Jeesus otti kantaakseen.
Kärsi myös sen Tuomion, jota Laki vaati syntien tähden.
Mutta koska Jeesus ei ollut Lain rikkoja,
Hän nousi kuolemasta.
Kuoleman valta ei voinut HÄNtä pitää!"Laista tulee synnintunto" on raamatullinen ilmaus, joka tarkoittaa, että Jumalan lain (kuten kymmenen käskyn) kautta ihminen ymmärtää rikkovansa Jumalan tahtoa vastaan ja tarvitsevansa armoa
. Tämä ajatus on keskeisellä sijalla kristillisessä teologiassa, erityisesti luterilaisessa opetuksessa.
Keskeiset kohdat:
Raamatun perusta: Ajatus tulee Roomalaiskirjeestä (Room. 3:20), jossa sanotaan: "...sillä lain kautta tulee synnintunto".
Synnin tiedostaminen: Laki toimii kuin peili, joka näyttää ihmisen todellisen tilan ja paljastaa synnin olemassaolon. Ilman lakia ihminen ei välttämättä tunnistaisi tekojensa vääryyttä.
Vanhurskaus ei tule laista: Raamattu korostaa, ettei ihminen tule vanhurskaaksi (Jumalan edessä hyväksytyksi) lain tekoja tekemällä, vaan laki pikemminkin osoittaa, että olemme rikkoneet sitä vastaan.
Tarkoitus: Lain tehtävä on osoittaa ihminen vaille tekosyitä ja ohjata hänet etsimään pelastusta uskosta Jeesukseen, ei pelkästään tuomita.
Synnintunto on siis ensimmäinen askel kohti parannusta ja evankeliumin (ilouutisen) ymmärtämistä. - Anonyymi00031
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lakeja ja käskyjä ei pidä kirota, vaan kunnioittaa ja noudattaa mahdollisimman hyvin.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Laki on hyvä ja pyhä. Se ei kuitenkaan voi pelastaa, koska kukaan, paitsi Jeesus Kristus ei kykene pitämään KOKO lakia.
Siksi tarvitsemme Jeesuksen ARMOA.
- Anonyymi00006
Jeesus kumosi kaikki tuhoon vievän perisynnin, kollektiivisen "maailmansynnin", mutta kyllä jokainen joutuu vastuuseen omista tekosynneistään.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00007
Gal. 6:7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.- Anonyymi00008
2. Moos. 34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".
- Anonyymi00009
Raamatun mukaan laki osoittaa synnin
tekemällä Jumalan tahdon selväksi ja paljastamalla ihmisen kykenemättömyyden noudattaa sitä.
Laki toimii peilinä, joka näyttää ihmisen syntisyyden ja tarpeen armon varaan, mutta ei itsessään kykene pelastamaan. Se on "synnin ja kuoleman laki", joka orjuuttaa, kunnes armo vapauttaa.
Laki paljastaa synnin: Ilman lakia ihminen ei tuntisi syntiä samalla tavalla; laki määrittelee, mikä on väärin.
Kymmenen käskyä: Ne toimivat perusmittapuuna, jonka rikkominen on syntiä Jumalaa vastaan.
Pelastuksen tarve: Lain tehtävä on osoittaa ihmiselle, että hän on syyllinen ja tarvitsee Jeesuksen Kristuksen tuomaa pelastusta.
Roomalaiskirjeen sanoma: Paavali opettaa, että synti saa voimansa laista, mutta usko vapauttaa tästä orjuudesta.
Kun lain vaatimukset tulevat voimaan, ihminen ymmärtää olevansa "myyty synnin alaisuuteen", mikä ohjaa etsimään armoa.
SIKSI Jeesus tuli. Hän täytti Lain, Jumalan vanhurskaat vaatimukset.
Hän kuoli ristillä, että syntiset ihmiset voisivat saada ikuisen elämän.
Yksikään ihminen ei voi saada Jumalan hyväksyntää muutoin
kuin Jeesuksen Kristuksen, Lunastajan kautta.
" Minä olen Tie ja Totuus ja Elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Jeesus, Joh 14:6 - Anonyymi00012
Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja Jaakob varoittaakin hokemasta "yksin uskosta" -mantraa autuuden perusteena.
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. - Anonyymi00013
Paavalikin osui oikeaan näin sanoessaan.
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."- Anonyymi00015
1. Kor. 14:34 "naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO."
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
1. Kor. 14:34 "naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO."
Älä jankuta potaskaa. Ei ole mitään tuollaista LAKIA. Tämä ei ole minkään seurakunnan kokous. Joten palaa ohjeisiin, Vamos!
- Anonyymi00018
Laki ja armo kuuluvat yhteen kuin mitalin kaski puolta.
A) LAKI näyttää synnin, se on kuin "peili" - josta jokainen näkee raadollisuutensa.
B) Armo on se lahja, jonka JEESUS hankki, täyttämällä KAIKKI lain vanhurskat vaatimukset. Jumalan edessä. "Se on täytetty"" Hän huusi ristillä.
KUKAAN ei voi astua Pyhän Jumalan eteen kehumalla: Täytin kaikki lain vaatimukset...
Tuollainen on kuolevaisen syntisen pahin majesteettirikon Pyhän Jumalan edessä-
EI!
Vain Jeesuksen Kristuksen ristin työn nojalla voi syntinen ihminen saada armon!
LaKIA tulee KUNNIOITTAA. Siitä ei katoa ainutkaan piirto.
Mutta kun se todistaa ihmiselle syntisyyden ja kadotuksen faktat, on AINOA toivo se, että JEESUS täytti lain. Ja armahtaa jokaista nöyrtyvää ja katuvaa.
Ja senkin perästä? On muistettava Lain säädökset.
- Anonyymi00016
Jeesus Kristus täytti Lain vaatimukset.
Mutta koska Pyhän Lain käskyt vaativat lain rikkojille kuolemantuomion, Jeeus ITSE otti kantaakseen sen tuomion.
Ja sen kirouksenkin, josta Pyhä Laki kertoo.
KIROUS ja SIUNAUS? ( Gal 3:13-14)
" Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
"... että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen. " - Anonyymi00019
LAKI?
Ja
ARMO?
Ne kuuluvat yhteen.
Lakia ei ole KUMOTTU! Matteus 5:18
LAKI on ja pysyy. Jumalan Pyhänä ilmoituksena.
Siksi`
Että syntiset kuolevaiset voisivat LAISTA todeta ja muistaa syntisyytensä.
Ja sitten?
Nöyrtyä sen ARMON ja armahduksen eteen, jonka Jeesus Kristus:
LAIN TÄYTTÄJÄ - ainoa täydellinen
- tarjoaa katuville syntisille...- Anonyymi00024
ASIA on jokaiselle normijärkiselle selvä?
Sitä varten yhteiskunnissakin on LAKEJA ja säädöksiä.
Että tiedetään, jos - kun - joku rikkoo lakeja.
Sitä Jumalan Pyhä Laki säädöksineen tarkoittaa. Kuin "peili" johon katsomalla syntinen voi tajuta syntisen tilansa.
PYHÄä lakia täydentävä säädös: Jeesuksen vuorisaarna - vielä vahvistaa Lain sisältöä?
Laki sanoo: "älä tee huorin".
Jeesus täydentää: " Joka katsoo naista himoiten häntä, on SYDÄMESSÄÄN tehnyt huorin hänen kanssaa,." Kuka mies voisi kerskua Pyhän Jumalan edessä: En Ole KOSKAAN katsonut ketää naista sillä silmällä... ( Sano se Pyhän Jumalan edessä!)
Ja jos "herää" totuuteen itsestään, voi tunnustaa syntinsä ja rikkomuksensa
- Anonyymi00021
🎚️🩸❣️
- Anonyymi00026
Jeesus tuomittiin ihmiskunnan syntien tähden.
Että ihmiset saisivat syntejään katuessaan armahduksen tuomion alta.
Kiitos Jeesus, Kitos Pyhä Jumala!
Amen.- Anonyymi00029
Jeesus voitti kuoleman vasta omalta osaltaan.
Kaikki muut kuolevat vielä perisynnin vuoksi. - Anonyymi00032
Kyllä ihmiset saivat katumalla syntejä anteeksi paljon ennen Jeesuksen kuolemaakin.
- Anonyymi00027
Virrestä 79
1.
mun elämäni iäinen,
sä kärsit ristinkuoleman
mun edestäni katkeran.
2.
mun tuskani ja haavani,
3.
4.
Nuo jalat uupumattomat
nauloilla lävistettyinä.
5.
vain sappea ja etikkaa.
6.
Teit kaiken laupeudesta,
pelkästä rakkaudesta.
7.
8.
ristisi uhrin siunaus
ja Isän armo, rakkaus.
9.
sinulle annan, armoinen,
kun ristinkuolemallasi
10.
Suo seurata nyt sinua
uskossa, rakkaudessa,
vain jäljissäsi vaeltaa
ja tahtoasi noudattaa.
11.
12.
Sun ristis olkoon ainoa
ain aurinkona päivällä
ja yöllä kuuna, tähtenä.
13.
Se oikealle ohjatkoon,
maailma ettei eksytä,
pois tyköäsi viehätä.
14.
maan päällä suurin iloni
ja kuollessakin toivoni.
Elias Lönnrot 1864. Virsikirjaan 1886. | Sävelmä: Keskiajalta / Suomessa 1702. - Anonyymi00030
Jumalan lait ja käskyt eivät ole pelkkiä symbooleita.
Jumaan Lait ja käskyt ovat voimassa sitä varten, että niitä noudatetaan mahdollisimman hyvin.
Ihan sama merkitys kuin maallisillakin laeilla.
Rosvot julistaa, että lakeja ei tarvi noudattaa.- Anonyymi00035
Oleko sinä sellainen rosvo?
- Anonyymi00033
Jeesus lähetti lisää lainopettajia. Jos lain opetus puuttuu, kyse ei Jeesuksen lähettämästä profeetasta.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi00036
Jeesus antoi ylösnousemuksensa perästä tämän LÄHETYSKÄSKYN:
Matteus 28:18-20
28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
----------------------------------------------------
Ei Jeesus käskenyt vain "lakia lukemaan" - vaan julistamaan ilosnanomaa
sit että Jeesus kristus tuli Vapahtajaksi maailmaan!
Terveeseen oppiin ja opetukseen kuuluu sekä Laki että Armo. Molemmat.- Anonyymi00040
Kyllä.
- Anonyymi00038
amen.
- Anonyymi00041
13.
Se oikealle ohjatkoon,
maailma ettei eksytä,
pois tyköäsi viehätä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774