Hei,
kirjotan tän nyt varmaan vähän nolona tänne, mutta ajattelin että tää on ehkä turvallisin paikka kysyä eikä kaverit heti ala huutelee 😄
Tilanne on siis se että mummu on päättänyt mun puolesta että meen rippikouluun. Perustelut on kaikki menee, se kasvattaa ja kyllä sieltä ennenkin on selvitty. Lisäksi se vihjaa jatkuvasti rippilahjoista, mikä ei varsinaisesti heikennä pointtseja.
Mut sit tein ehkä virheen ja aloin oikeesti lukea pääsiäisen tapahtumista.
Jos ymmärsin oikein, niin Jeesus kuoli, oli pari päivää haudassa, heräsi henkiin, tapasi kavereitaan, söi niiden kanssa kalaa (tää kohta mainitaan yllättävän usein) ja sitten nousi pilven mukana taivaaseen. Ihan rauhassa vaan, niinku luonnollinen jatko päivälle.
Ja ennen vanhaan ihmiset toi uhreja Jumalalle eläimiä ja muuta. Hirveesti ruokaa. Vähän niinku taivaan ruokahuolto toimi maan kautta. Mut sitten yhtäkkiä niitä ei enää tarvittu. Niin mietin vaan että oliko tää niinku joku iso päivitys? En sano tätä pilkaten, vaan oikeesti yritän ymmärtää logiikkaa.
Koska samaan aikaan tarina kuulostaa sekä tosi oudolta että jotenkin lohdulliselta. Että vaikka kaikki meni pieleen, loppu ei ollutkaan loppu. Se on aika hyvä ajatus.
Mut jos oon rehellinen, niin en tiedä pitäiskö mun uskoa tää kirjaimellisesti vai ajatella sitä enemmän tarinana, joka yrittää selittää jotain ihmisistä. Jos joku nykyään lähtis pilven kyydissä ylöspäin, siitä tulis varmaan uutinen eikä evankeliumi. Ja tuo miksei taivaaseen enää toimiteta täältä koko ajan ruokaa niin kuin ennen??
Siksi kysyn voiko rippikouluun tulla silleen puoliksi pihalla? Että ei oo varma mikä on symbolia ja mikä historiallista juttua? Vai kuuluuko idea just siihen, että siellä saa ihmetellä eikä tarvitse vielä tietää?
Mummu ainakin sanoo, että tärkeintä on mennä avoimin mielin. Mä menisin ehkä avoimin mielin ja lievällä hämmennyksellä.
Olis kiva kuulla teiltä, jotka uskotte. Mikä tässä tarinassa on se juttu, joka saa sen tuntumaan tosilta?
- mahdollisesti riparille eksyvä tyyppi
Kannattaako rippikouluun mennä kun aloin miettiä juttuja?
Anonyymi-ap
0
90
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2681617IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk341499Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1501229Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1361008
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.72951Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73933Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää434893Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47862Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta148841