Trump lankesi ansaan

Anonyymi-ap

Trump lankesi Israelin ja amerikkalaisten uskonfanaatikkojen ansaan aloittaessaan Iranin sodan. Hyödyllinen idiootti siis.

178

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Netanjannu on ainoa joka hyötyi Iraniin hyökkäyksestä. Trump on kaulaansa myöten kusessa.

      • Anonyymi00136

        Qsipää Neta osasi qsettaa Trumppia.


    • Anonyymi00002

      Ei uskovaisia pitäisi päästää lähellekkään asevoimia.

    • Anonyymi00003

      Israel hyötyi sen verran että sen synagoogat ovat nyt vaarassa.

      • Anonyymi00137

        Luther nimitti pirunpesiksi. No kyllä ko. Herra omistaan huolen pitää.


    • Anonyymi00004

      Kristillinenkin moraali on näköjään vain satua. Ainahan fundamentalistisen uskoon liittyy vahvasti pahuus, oli kyseessä sitten islam tai kristinusko.

      • Anonyymi00005

        Päinvastoin:
        "Trump lankesi Israelin ja amerikkalaisten uskonfanaatikkojen ansaan aloittaessaan Iranin sodan. Hyödyllinen idiootti siis."

        Hyödylliset idiootit sallivat islamistisen terroristihallituksen teurastaa 46000 rauhallista mielenosoittajaa.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Päinvastoin:
        "Trump lankesi Israelin ja amerikkalaisten uskonfanaatikkojen ansaan aloittaessaan Iranin sodan. Hyödyllinen idiootti siis."

        Hyödylliset idiootit sallivat islamistisen terroristihallituksen teurastaa 46000 rauhallista mielenosoittajaa.

        Yritettiin se estää ottamalla öljy haltuun, mutta siihen eivät riittäneet edes maailman suurimmat asevoimat.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Päinvastoin:
        "Trump lankesi Israelin ja amerikkalaisten uskonfanaatikkojen ansaan aloittaessaan Iranin sodan. Hyödyllinen idiootti siis."

        Hyödylliset idiootit sallivat islamistisen terroristihallituksen teurastaa 46000 rauhallista mielenosoittajaa.

        No kerro nyt toki miten sinä ynnä muut laitauskovaiset tai KD:n puolue on asiaan ottanut kantaa aikaisemmin?

        Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.

        Sen sijaan täällä on kyllä levitelty ahkerasti "tietoa" siitä, kuin kristittyjä aktiivisesti tapetaan laummoittain ympäri maailmaa.


    • Anonyymi00007

      Pohjois-Korea on valmistanut, myynyt ja kuljettanut maanteitse pienissä erissä 14 kuukauden ajan Iraniin 500 Hwasong 18-ohjusta. Ne ulottuvat kaikkialle Eurooppaan ja USA:han eikä ole tietoa, onko niissä ydinkärjet. Ne laukaistaan liikkuvilta alustoilta eikä niitä voi torjua mitenkään, koska ne voivat muuttaa lentorataansa lennon aikana.

      https://m.youtube.com/watch?v=UZpkU6hrzcM

      https://en.wikipedia.org/wiki/Hwasong-18

    • Anonyymi00008

      Miksi Pohjois-korealaisia ei ole tapettu jo ajat sitten.

      • Anonyymi00010

        Trumpin kaverihan se hullu on.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Trumpin kaverihan se hullu on.

        Oli.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Trumpin kaverihan se hullu on.

        Ei todellakaan ole, yrittää vain tulla toimeen senkin valtion johdon kanssa.


    • Anonyymi00009

      Aitolaiset fundikset keskustelevat mieluummin Räsäsen 20 päiväsakosta, joka tuomio ei edes liittynyt uskontoon, kuin omaan viiteryhmäänsä arvopohjaltaan kuuluvan Amerikan uskovaiston täydellistä moraalikadosta.

      • Anonyymi00011

        Ja laitavasemmistolaiset keskustelevat mieluummin keksimästään USA:n uskovaisten moraalikadosta.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ja laitavasemmistolaiset keskustelevat mieluummin keksimästään USA:n uskovaisten moraalikadosta.

        Onhan hallinnossa vahvasti edustettu uskovaisto moraaliton. Kuten muukin hallinto. Ja jos joku osoittaa moraalia saa varmasti potkut.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ja laitavasemmistolaiset keskustelevat mieluummin keksimästään USA:n uskovaisten moraalikadosta.

        Ehkä keskustelua uskonnosta ja moraalista olisi syytä - näin äärimmäisen julman Jeesuksen Pyhän kidutuskuolemaviikon tiimoilta - syventää?!


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ja laitavasemmistolaiset keskustelevat mieluummin keksimästään USA:n uskovaisten moraalikadosta.

        Trump on järkimiehiä, senhän huomaa tietorikkaasta ja monipuolisesta sanankäytöstä mitä hän käyttää puhuessaan.
        Hänen kolme pointtiiaan on raha, sota ja raamattu.
        Näillä pointeilla rauhanlähettiläs lopettaa sodat maapallolta ja raivaa raamattupohjaisen polun kaikille kulkijoille.


    • ”Mitäsnäitäoikeintulee” 2026-04-03 16:38:26 kysyy:
      ”No kerro nyt toki miten sinä ynnä muut laitauskovaiset tai KD:n puolue on asiaan ottanut kantaa aikaisemmin?” ja
      ”Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.”

      Niinpä. Ei tainnut asia kiinnostaa, kun ei sopinut heidän ”poliittisiin näkemyksiinsä”

      ”Anonyymi00009” 2026-04-03 18:34:24 kirjoitti;”… kuin omaan viiteryhmäänsä arvopohjaltaan kuuluvan Amerikan uskovaiston täydellistä moraalikadosta.”

      On sinällään erikoista, että aiemmin noiden ”Amerikan uskovaiston” näkemyksiä arvosteltiin välillä aika rankastikin, mutta nyt on tapahtunut täyskäännös. He eivät millään halua nähdä todellisuutta.

      Mielenkiintoista on muuten sekin, miten vaiti Putin on ollut tästä Iranin sodasta. Kun Trump alkoi jälleen uhkaamaan että Yhdysvallat eroaa Natosta, niin se on Putinin suuri unelma.

      Joten kenen ”taskuun” Trump tässä oikeastaan pelaa?

      • Anonyymi00013

        Onkohan tuon kirjoittaja lukutaidoton tai sitten tahallaan vääristelee?
        "”Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.”

        Siitähän kerrottiin kerta toisensa jälkeen ja ihmeteltiin, miksi vasemmisto ja pro-Palestiinaporukkaa on niin vaiti. He menivät sanattomiksi, kun näkivät mielenosoittajien joukossa myös Israelin lippuja.
        Ihmisoikeuksien puolustaminen ei kiinnostanut, kun siitä ei voinut syyttää Israelia.

        Putinin puntit tutisevat, kun ystävä toisensä jälkeen menettää valtansa.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Onkohan tuon kirjoittaja lukutaidoton tai sitten tahallaan vääristelee?
        "”Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.”

        Siitähän kerrottiin kerta toisensa jälkeen ja ihmeteltiin, miksi vasemmisto ja pro-Palestiinaporukkaa on niin vaiti. He menivät sanattomiksi, kun näkivät mielenosoittajien joukossa myös Israelin lippuja.
        Ihmisoikeuksien puolustaminen ei kiinnostanut, kun siitä ei voinut syyttää Israelia.

        Putinin puntit tutisevat, kun ystävä toisensä jälkeen menettää valtansa.

        Mitenkähän käy uskovaisten punttien kanssa jatkossa, jos kaikki ei olekaan, kuten he luulevat?!


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Mitenkähän käy uskovaisten punttien kanssa jatkossa, jos kaikki ei olekaan, kuten he luulevat?!

        Agenda ilmestyskirjasta on täysin selvä - kaikki Pyhän, sadistisen Jeesuksen kidutuskuoleman ja uhrikultin edustajat ja palvojat tungetaan Peto jumalineen tuliseen pätsiin. Eikä siinä hurskaiden uskovien ja kristinuskoisten sana yhtään mitään paina.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Onkohan tuon kirjoittaja lukutaidoton tai sitten tahallaan vääristelee?
        "”Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.”

        Siitähän kerrottiin kerta toisensa jälkeen ja ihmeteltiin, miksi vasemmisto ja pro-Palestiinaporukkaa on niin vaiti. He menivät sanattomiksi, kun näkivät mielenosoittajien joukossa myös Israelin lippuja.
        Ihmisoikeuksien puolustaminen ei kiinnostanut, kun siitä ei voinut syyttää Israelia.

        Putinin puntit tutisevat, kun ystävä toisensä jälkeen menettää valtansa.

        Kyllä trump on hallittu ystävä ja unkarin kettu orban ihan sika hyvä , haluaa olla diktaattori...


    • Anonyymi00015

      UUTINEN:

      "J. D. Vance: Avaruusolennot ovat demoneita

      Varapresidentillä on erikoinen teoria avaruusolennoista. Vance kertoo katsovansa selittämättömiä ilmiöitä mieluummin uskonnollisesta näkökulmasta.

      Yhdysvaltain varapresidentti J. D. Vance on omien sanojensa mukaan ”pakkomielteinen” avaruusolennoista ja ufoista.

      Varapresidentti avautui aiheesta lauantaina konservatiivien suosimassa Benny Show -podcastissa, brittilehti The Guardian kertoo.

      Vance harmittelee, ettei ole vielä päässyt paneutumaan tunnistamattomia lentäviä esineitä koskeviin Yhdysvaltain hallinnon asiakirjoihin.

      – En ole vielä ehtinyt paneutua tähän tarpeeksi, mutta aion tehdä niin. Usko pois, olen ihan pakkomielteinen tästä, Vance intoilee.

      Vuonna 2019 katolilaiseksi kääntyneellä varapresidentillä on erikoinen teoria avaruusolennoista, joita hän kuvailee ”taivaallisiksi olennoiksi, jotka lentelevät ympäriinsä ja tekevät ihmisille outoja asioita”.

      Vance haluaa katsoa selittämättömiä ilmiöitä mieluummin uskonnollisesta näkökulmasta.

      – En usko, että ne ovat avaruusolentoja, vaan demoneja, Vance toteaa.

      – Yksi paholaisen suurimmista huijauksista on saada ihmiset uskomaan, ettei häntä koskaan ollutkaan.

      Trump lupasi julkistaa hallituksen avaruusolentoihin ja ufoihin liittyviä asiakirjoja. Arkistokuva. AOP
      Varapresidentti ei jää pakkomielteensä kanssa yksin. Helmikuussa Yhdysvaltain presidentti Donald Trump lupasi julkistaa hallituksen avaruusolentoihin ja ufoihin liittyviä asiakirjoja.

      Truth Social -alustalla presidentti kutsuu aihetta ”monimutkaiseksi”, mutta ”äärimmäisen mielenkiintoiseksi ja tärkeäksi”.

      Maaliskuussa Yhdysvaltain kyberturvallisuus- ja infrastruktuuriturvallisuusvirasto rekisteröi verkkotunnukset alien.gov ja aliens.gov ja lisäsi ne hallituksen virallisten verkkosivustojen rekisteriin.

      – Työskentelemme asian parissa, Vance vihjaa hallituksen suunnitelmista julkaista ufo-asiakirjat."

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3345c2aa-6c0d-45b9-8973-14c96e1837e

      He aikovat ryhtyä seuraavaksi sotimaan taivaan valtoja vastaan, kun ilmestyskirja ennustaa maasta ostettujen ryhtyvän yhdessä Jeesuksen kanssa kaatamaan koko kristinuskoa - hehän laulavat samaa laulua ja soittavat samaa soitinta, mitä muut eivät voi kuulla ja oppia. Ovat ilmeisesti päätelleet, että ovat alieneita?! Kyllä siihen hyvät viitteet ilmestyskirjassa on kuten nämä:

      Siellä alttarin allaha uhrit vaativat kostoa veren vuodatuksestaan "6:9 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja JÄTÄT KOSTAMATTA meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

      Tai keitä nämä ovat sitten: "14:1 joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Ja minä kuulin äänen taivaasta, kun he kanteleitaan soittavat. Ja he veisasivat uutta virttä eikä kukaan voinut oppia sitä paitsi jotka OVAT OSTETUT MAASTA."

      En nyt tiedä, että miten aiheellinen on Vancen ja Trumpin pelko, mutta koska he väittävät demonien olevan asialla, ja liittävät sen uskontoon, oletan heidän puhuvan ilmestyskirjasta.

      • Anonyymi00016

        Vai onko teistä jollakin tietoa, että mitä ja keitä ovat "maasta ostetut"?


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Vai onko teistä jollakin tietoa, että mitä ja keitä ovat "maasta ostetut"?

        Niin, ja kuka tai mikä on ostanut?


      • Anonyymi00022

        Ketä nyt edes yllättää? Hullumpaakin on kuultu tuolta Trumpin kabinetista. Eikä yksi harhainen tee vielä hallinnosta sentään harhaista.

        Mutta Trumpin hallinnossa on kuitenkin riittävästi näitä harhaisia tekemään hallinnosta harhaisen, mutta ei usko humanoineihin ja heidän demonisuuteen ole vaarallisimmista päästä tokikaan. Se on vain sellainen höpsö hassunhauska harha.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ketä nyt edes yllättää? Hullumpaakin on kuultu tuolta Trumpin kabinetista. Eikä yksi harhainen tee vielä hallinnosta sentään harhaista.

        Mutta Trumpin hallinnossa on kuitenkin riittävästi näitä harhaisia tekemään hallinnosta harhaisen, mutta ei usko humanoineihin ja heidän demonisuuteen ole vaarallisimmista päästä tokikaan. Se on vain sellainen höpsö hassunhauska harha.

        -a-teisti-

        Minä oletan, että ne tappavat, siis humanoidit, myös ateistit, kun ne on niin tyhmiä, että luulevat myös Saatanaa Jumalaksi, kun uskovaiset niin väittävät.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Minä oletan, että ne tappavat, siis humanoidit, myös ateistit, kun ne on niin tyhmiä, että luulevat myös Saatanaa Jumalaksi, kun uskovaiset niin väittävät.

        Muuten ilmestyskirjassa ei ole mitään logiikkaa tuhota uskovaiset, kun ateistit ovat uskoineen ihan samaa ihmislajia?!


      • Anonyymi00027

        Tuo Vancen tutkintahaara että Ufot ym. oliot ovat demoneita ei ole ollenkaan harvinainen. Myös Suomessa tätä on esittänyt Teijo-Kalevi Lusa kirjassaan ja historialliset löydöt KAIKISTA muinaisista kulttuureista tukee vahvasti tätä teoriaa tai tutkinta haaraa.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Tuo Vancen tutkintahaara että Ufot ym. oliot ovat demoneita ei ole ollenkaan harvinainen. Myös Suomessa tätä on esittänyt Teijo-Kalevi Lusa kirjassaan ja historialliset löydöt KAIKISTA muinaisista kulttuureista tukee vahvasti tätä teoriaa tai tutkinta haaraa.

        Tutkintahaara? Kyse on uskovaisen sekoilusta, ei tutkintahaarasta.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Tutkintahaara? Kyse on uskovaisen sekoilusta, ei tutkintahaarasta.

        Heh, niinpä juuri - ai varapresidentti Vancen näkemykset onkin plagioitu Suomesta ja täällä syntyneestä "tutkintahaarasta".

        Minä jo ihmettelinkin, että miten kuuluisa Mel Gibson on valinnut Jeesus-elokuvansa 2.osaan, jota parhaillaan kuvataan Italiassa, suomalaisen Jeesukseksi.

        Tiedä vaikka ylösnousemus liittyisikin siinä Torinon käärinliinan kuvajaiseen, jonka synnyn parhaiten selittää 500 ydinvoimalan nanosennin ajan tapahtunut sädetys.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Heh, niinpä juuri - ai varapresidentti Vancen näkemykset onkin plagioitu Suomesta ja täällä syntyneestä "tutkintahaarasta".

        Minä jo ihmettelinkin, että miten kuuluisa Mel Gibson on valinnut Jeesus-elokuvansa 2.osaan, jota parhaillaan kuvataan Italiassa, suomalaisen Jeesukseksi.

        Tiedä vaikka ylösnousemus liittyisikin siinä Torinon käärinliinan kuvajaiseen, jonka synnyn parhaiten selittää 500 ydinvoimalan nanosennin ajan tapahtunut sädetys.

        Totuutta kuvan syntyyn ei siis tiedetä, ei ole saatu selville.


      • Sairas Väänsillä Ameriikan mantereella🇺🇸
        on humanisteista ja uuhvoloesta sama teoria kuin edesmenneellä Leo Mellerillä. Elikkäs humanistit & uuhvot on siis perkeleitä eli viiraajia.✨️👽👽🛸✨️🌎✨️☄️✨️🪐✨️🔥🔥🔥👹👹👹👹👹👹👹🔥🔥🔥


    • Anonyymi00018

      Jeesus tulee ja menee.

      • Anonyymi00025

        Juu Matteus, luku 24 - se on kuin salaman väläys idästä, joka näkyy hamaan länteen. Viittaa selvästi ohjukseen. Meneeköhän miten laajana vanana ja miltä kohdalta palloa?! Pohjoisesta vai keskemmältä?!


      • Anonyymi00099

        Jumalan käsi käännytti luodin Trumpin oikeasta ohimosta korvalehteen, josta hetkestä Trump on ikuisena Herran kihlattuna.
        Merkkinä tästä on Rakkauden reikä Trumpin kuuloelimessä, jotta hän kuulee oikein.

        Herran valittuna ja kihlattuna, Trump sai osakseen ikuisuuden ja koskemattomuuden.

        Läh. Jesajan 6. Kirja. Opus 3.


    • Anonyymi00026

      Trump ja Israel aloittivat viime hetkellä tämän sodan sillä on nyt osoittautunut kuinka massiivisella voimalla Iran oli valmistautunut tuhoamaan kaikki sunni-islammaat ja Israelin mikä olisi merkinnyt maailman tuhoa.

      Trumpia ja Netanyahua voidaan pitää nyt maailmojen pelastaja! Eikä mitkään Nobel-palkinnot yhdessäkään riitä tätä heille korvaamaan, sillä jos ei maailmaa niin ei myöskään Nobel-palkintoja.

      • Anonyymi00028

        "Trump ja Israel aloittivat viime hetkellä tämän sodan sillä on nyt osoittautunut kuinka massiivisella voimalla Iran oli valmistautunut tuhoamaan kaikki sunni-islammaat ja Israelin mikä olisi merkinnyt maailman tuhoa."

        Missä ja miten näin on osoitettu?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        "Trump ja Israel aloittivat viime hetkellä tämän sodan sillä on nyt osoittautunut kuinka massiivisella voimalla Iran oli valmistautunut tuhoamaan kaikki sunni-islammaat ja Israelin mikä olisi merkinnyt maailman tuhoa."

        Missä ja miten näin on osoitettu?

        Iranissa ja mullahien lausunnoissa.


    • Anonyymi00030

      mikä sota ??? sodissa kuolee paljon väkeä ei yksittäisiä ihmisiä

    • Anonyymi00032

      Iran ja apua Venäjältä ja Kiinalta.

      Ei siltä aseet lopu ikinä.

    • Anonyymi00033

      Trump on Jumalan valittu, minkä osoittaa hänen hurskas puheenpartensa.

      Trump vetosi voimakkaasti ja kristillisellä rakkaudella iranilaisiin Homusin salmen avaamiseksi sanoen: "open the F**in’ Strait, you crazy bastards!”
      Eli suomeksi: "avatkaa se v**un salmi, senkin hullut äpärät!"

      Miksi Suomessa ei julisteta noin väkevästi? Tai miksei Suomen presidentti käytä noin kristittyä kieltä?

      • Anonyymi00034

        Varmaan vaikenee käytyjen Suomen raamattukäräjien vuoksi, kun Yhdysvaltain presidentille kerrottiin Lännen julistaneen avoimen sodan kristinuskoa vastaan.

        Varmaan vähän sama tilanne, kun etsittiin sitä kuuluisaa pikkutyttöä maailmanlaajuisesti ja väitettiin olevan Suomessa - tai ainakin sieppaajan - ja kirjoitettiin, että "EU:ssa suomalaiset ovat päät alhaalla" - tarkoittanee, että pitävät matalaa profiilia. Oli vuosi 2007.


      • Anonyymi00035

        Päivi Räsänen on hurmiossa Trumpin pääsiäissaarnasta. Tätä sananvapauden pitää olla.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Päivi Räsänen on hurmiossa Trumpin pääsiäissaarnasta. Tätä sananvapauden pitää olla.

        Tämä on v**tun tosi!


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Päivi Räsänen on hurmiossa Trumpin pääsiäissaarnasta. Tätä sananvapauden pitää olla.

        Ja kun minä kerron ihan faktaa, mikä on lukenut uutisissa ihan julkisesti menneinä vuosina, niin minun sananvapautta rajoitetaan. Ilmeisesti saa hölistä vain kaikkea hölmöä.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Ja kun minä kerron ihan faktaa, mikä on lukenut uutisissa ihan julkisesti menneinä vuosina, niin minun sananvapautta rajoitetaan. Ilmeisesti saa hölistä vain kaikkea hölmöä.

        Saa nähdä, kyllä jännittää, saako tuo viittaus vuoteen 2007 olla.


      • Anonyymi00047

        se on sitä parempaa amerikkalaista mitä lie,


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Päivi Räsänen on hurmiossa Trumpin pääsiäissaarnasta. Tätä sananvapauden pitää olla.

        Ihan lykkää ilopissaan trumpille ja jesselle.


    • Anonyymi00040

      Iran tappoi omia kansalaisiaan jotka osoittivat mieltään niin pakkohan tuollainen maan johto on syrjäyttää.Iranissa kansa haluaa vapauden ja ovat mielissään kun usa pommittaa johtoa ja armeijaa

      • Anonyymi00041

        Taputtavat tosiaan kuin tyttökoulu pommitetaan ja kuolleiden siviilien luku nousee jo tuhansiin.

        Ja vielä enemmän ovat riemuissaan kun paljastuu että Yhdysvallat ei välitä yhtään mistään muusta kuin öljystä.

        Ovat tietenkin harmissaan kun öljyn saannin yrittävät Venäjä ja Kiina estää avullaan ja jos Yhdysvallat ei luovuta, sota voi laajeta idän ja lännen taisteluksi.


    • ”Anonyymi00013” 2026-04-04 12:59:39 kirjoitti:
      ”Onkohan tuon kirjoittaja lukutaidoton tai sitten tahallaan vääristelee?
      "”Minä kun en muista lukeneeni tältä palstalta yhtäkään kannantottoa jossa teikäläiset olisivat olleet huolissaan mielensoittajien ampumisesta.” johon hän vastasi:

      ”Siitähän kerrottiin kerta toisensa jälkeen ja ihmeteltiin, miksi vasemmisto ja pro-Palestiinaporukkaa on niin vaiti.”

      ”kerta toisensa jälkeen”? :D

      Tässä muutamia esimerkkejä, miten on toimittu:
      2007 USA:n ja Iranin, politiikan kritiikkiä, ihmisoikeuskysymyksiä käytiin eri medioissa.
      2011 Iran oli arabikevään aikana esimerkkinä autoritaarisesta järjestelmästä, mikä olisi purettava.
      Alkoi Iranin oppositiossa toimivien tuki eri muodoissaan.
      2017 osoitettiin tukea Iranin mielenosoittajille.
      Vuodesta 2023 jatkuvia kannanottoja Iranin kuolemantuomiosta, poliittisista vangeista sekä naisten oikeuksista eri ohjelmissa ja medioissa. Vaadittiin mm, EU:ta ottamaan poliittisia vankeja suojeluun.

      Viimeisin oli "Nainen, elämä, vapaus" -liike alkoi syyskuussa 2022.
      Vaadittiin tiukempia toimia Iranin hallintoa vastaan, mukaan lukien Iranin islamilaisen vallankumouskaartin (IRGC) nimeämistä terroristijärjestöksi.

      Joten, kerro nyt, mistä vuodesta saakka teidän yhteisönne on aktiviisesti toiminut Iranin kansan puolesta?

      • Anonyymi00055

        No miksi sinä sitten nostat hirveän metakan siitä, kun Trump yrittää aseiden avulla auttaa Iranin kansaa???
        Eiväthän nuo teidän lausuntonne ja vaatimuksenne ole auttaneet yhtään. Saatte esittää lausuntojanne maailman tappiin asti.
        Voima on ainoa keino jota Iranin mullahit uskovat.


      • Anonyymi00055 kirjoitti:

        No miksi sinä sitten nostat hirveän metakan siitä, kun Trump yrittää aseiden avulla auttaa Iranin kansaa???
        Eiväthän nuo teidän lausuntonne ja vaatimuksenne ole auttaneet yhtään. Saatte esittää lausuntojanne maailman tappiin asti.
        Voima on ainoa keino jota Iranin mullahit uskovat.

        Trump ei piittaa vähääkään Iranin kansasta - kuten ei omastakaan!


      • Anonyymi00086
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Trump ei piittaa vähääkään Iranin kansasta - kuten ei omastakaan!

        Kuten et sinäkään. Vain viha on sinulle tärkeiniä mitä tulle Trumppiin.


    • Anonyymi00042

      USAn ja Israelin aloittama Iranin sota alkoi viime hetkellä, sillä on nyt osoittautunut kuinka valtavat sotavoimat Iranilla onkaan ollut. Niiden vaikuttavuus on yllättänyt jopa Israelin Mossadin mikä tietää kaiken kaikesta. Iran oli täysin valmistautunut proksiensa kanssa tuhoamaan kaikki lähi-idän sunnivaltiot ja Israelin tuosta vaan, mutta Jumala puuttui peliin selvästi ja sitten USA ja Israel täydentävät työn ja rampauttavat Iranin ainakin 10 vuodeksi. Ja tällä välin voi Iranissa alkaa kansannousu mikä tuhoaa pappien hirmuhallinnon mitä Trump heille ehdotti kun USA ja Israel lopettavat tuhotyönsä.

      • Anonyymi00044

        Väittävät Iranin saaneen hakkeroimalla haltuunsa Epsteinin maailman johtajatason kiristysaineiston Mossadilta, globaalin maailman luomiseksi, hyökkäyksen syyksi.


      • Anonyymi00046

        Mikä Jumala mielestäsi puuttui peliin? Juutalaisten vai Israelilaisten?


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Mikä Jumala mielestäsi puuttui peliin? Juutalaisten vai Israelilaisten?

        Minulle on vähän epäselvää, että kumpaa maata siellä nyt oikein moukaroidaan, kun Yhdysvallat ei ole kerran onnistunut torjumaan Iranin ohjuksia Israeliin?!

        No, ehkä tasapuolisesti molempia, kun kerran kummalkakin on tuo aineisto.


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Minulle on vähän epäselvää, että kumpaa maata siellä nyt oikein moukaroidaan, kun Yhdysvallat ei ole kerran onnistunut torjumaan Iranin ohjuksia Israeliin?!

        No, ehkä tasapuolisesti molempia, kun kerran kummalkakin on tuo aineisto.

        Jestas, siitä vasta riemu syntyy, jos se on Putinillakin!


      • Anonyymi00051

        "USAn ja Israelin aloittama Iranin sota alkoi viime hetkellä, sillä on nyt osoittautunut kuinka valtavat sotavoimat Iranilla onkaan ollut. Niiden vaikuttavuus on yllättänyt jopa Israelin Mossadin mikä tietää kaiken kaikesta."

        On entistä tärkeämpää tuhota Iranin sotavoimat ja -tehtaat ja ydinlaitokset mikä pelastaa koko maailman itse asiassa.

        Trump kutsui Iranin johtoa "hulluiksi roistoiksi, jotka kuuluvat helvettiin" ja Iranin johto kutsuu USAta suureksi saatanaksi. Kumpi on oikeassa?


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Jestas, siitä vasta riemu syntyy, jos se on Putinillakin!

        Tuli mieleen - onkohan se Suomellakin, kun tehdään niin jättimäisiä puolustussuunnitelmia, kun oikein ydinaseiden kanssa, ja EU johtajat juoksentelevat vauhkoina eestaas, kuin vesikauhuiset koirat.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Tuli mieleen - onkohan se Suomellakin, kun tehdään niin jättimäisiä puolustussuunnitelmia, kun oikein ydinaseiden kanssa, ja EU johtajat juoksentelevat vauhkoina eestaas, kuin vesikauhuiset koirat.

        Älkää unohtako presidentti Trumpin ja varapresidentti Vancen alieni ja ufo puheita, joista uutinen edellä, ja lisäsin sinne myös tiedon Hollywood ohjaaja Mel Gibsonin uudesta Jeesus-elokuvasta.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Älkää unohtako presidentti Trumpin ja varapresidentti Vancen alieni ja ufo puheita, joista uutinen edellä, ja lisäsin sinne myös tiedon Hollywood ohjaaja Mel Gibsonin uudesta Jeesus-elokuvasta.

        Totta on että tuo Vance puhe ufoista ja alieneista on varteenotetta tutkintahaara, että ovat demoneita jotka joskus näyttäyvät myös ihmisilmille.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Totta on että tuo Vance puhe ufoista ja alieneista on varteenotetta tutkintahaara, että ovat demoneita jotka joskus näyttäyvät myös ihmisilmille.

        Näyttelijä Jaakko Ohtonen on sen Hollywood ohjaaja Mel Gibsonin seuraavan elokuvan Jeesus, mitä kuvataan parhaillaan Italiassa.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Totta on että tuo Vance puhe ufoista ja alieneista on varteenotetta tutkintahaara, että ovat demoneita jotka joskus näyttäyvät myös ihmisilmille.

        Juu, luin edeltä, että perustuu suomalaiseen 'tutkimusaineistoon'.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Juu, luin edeltä, että perustuu suomalaiseen 'tutkimusaineistoon'.

        Kun aukaistiin ne salaiset arkistot miljoonilla sivuilla Yhdysvalloissa, niin niissä olikin ihan merkittävä määrä selittämättömiä ufo-havaintoja juuri Suomesta.


    • Anonyymi00043

      Juu kuin kristitty olisi parempi uskoja olemattomaan ja saa härkkiä ihan tasan yhtä sotaisena ja sekavan kuten trump ja netanjanhu

      • Anonyymi00056

        Tärkeintä on nyt tuhota Iranin sotavoimat että lähi-idän sunnivaltiot ja Israel pelastuvat.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Tärkeintä on nyt tuhota Iranin sotavoimat että lähi-idän sunnivaltiot ja Israel pelastuvat.

        Ei niin paljon voi tappaa ihmisiä ettei Israel löydä jostain vihollisia.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Ei niin paljon voi tappaa ihmisiä ettei Israel löydä jostain vihollisia.

        Ei kai mutta Iranin sotavoimat voidaan tuhota ainakin 10 vuodeksi.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Tärkeintä on nyt tuhota Iranin sotavoimat että lähi-idän sunnivaltiot ja Israel pelastuvat.

        Israelilla - ja ylipäätään juutalaisilla - ei kyllä ole mitään toivoa. Raamattu on kantanut mukanaan 2000 vuotta - Israelin Jumalan varjeluksessa - juutalaisten jumalahuijauksen ja israelilaisten identiteettivarkauden todisteita.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Israelilla - ja ylipäätään juutalaisilla - ei kyllä ole mitään toivoa. Raamattu on kantanut mukanaan 2000 vuotta - Israelin Jumalan varjeluksessa - juutalaisten jumalahuijauksen ja israelilaisten identiteettivarkauden todisteita.

        Tämä tekeekin nyt erittäin mielenkiintoisen uskovaisten alieneiden ja ufojen demoniväitteistä, kun ovatkin itse valehtelijoita.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Tämä tekeekin nyt erittäin mielenkiintoisen uskovaisten alieneiden ja ufojen demoniväitteistä, kun ovatkin itse valehtelijoita.

        Ostakaa nyt valmiiksi kokista popcorneja - kai niiden tulo näytetään suorana televisiossa.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Ostakaa nyt valmiiksi kokista popcorneja - kai niiden tulo näytetään suorana televisiossa.

        Ai niin, hyvänen aika, siitä onkin nyt 20 vuotta, kun Iltalehdessä oli ulkomaan uutinen, jonka antoi Bulgarian tiedeakatemian johtaja, että he ovat saaneet yhteyden alieneihin, jotka ovat 20 vuoden matkan päästä maapallolta, ja aikovat tulla auttamaan. Koitankin etsiä, että löytyykö.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Ai niin, hyvänen aika, siitä onkin nyt 20 vuotta, kun Iltalehdessä oli ulkomaan uutinen, jonka antoi Bulgarian tiedeakatemian johtaja, että he ovat saaneet yhteyden alieneihin, jotka ovat 20 vuoden matkan päästä maapallolta, ja aikovat tulla auttamaan. Koitankin etsiä, että löytyykö.

        torstai 26.11.2009 klo 15:23

        "Bulgarian tiedeakatemia: Avaruusoliot ovat jo Maassa

        Tiedeakatemian johtajan mukaan avaruusoliot pitävät ihmiskunnan moraalittomuutta uhkana."

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2009112610668454

        Löytyy maksumuurin takaa.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Ei niin paljon voi tappaa ihmisiä ettei Israel löydä jostain vihollisia.

        Israelin viholliset ovat vain sen naapuristossa. Voit olla rauhassa.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        torstai 26.11.2009 klo 15:23

        "Bulgarian tiedeakatemia: Avaruusoliot ovat jo Maassa

        Tiedeakatemian johtajan mukaan avaruusoliot pitävät ihmiskunnan moraalittomuutta uhkana."

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2009112610668454

        Löytyy maksumuurin takaa.

        Tekoäly auttaa sen verran, että kertoo keskeiseksi asiaksi, että avaruusolennot ovat nytkin jo kaikkialla ympärillämme, ja ne tarkkailevat meitä. Ovat huolissaan maapallosta ja ystävällismielisiä. Suora kontakti tullaan saamaan (Lachezar Filipov) seuraavan 10 - 15 vuoden aikana. Ei puhu mitään 20 vuodesta kuten muistin.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Israelin viholliset ovat vain sen naapuristossa. Voit olla rauhassa.

        Käsikirjoitus on ilmestyskirjassa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Käsikirjoitus on ilmestyskirjassa.

        Se voi olla yhtä hyvin jo uskontojen tuhoamiseen laadittu suunnitelma. Miksi totuus muuten olisi jätetty Raamattuun?!


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Se voi olla yhtä hyvin jo uskontojen tuhoamiseen laadittu suunnitelma. Miksi totuus muuten olisi jätetty Raamattuun?!

        On toteutunut kaikilta osin vähän liiankin hyvin.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        On toteutunut kaikilta osin vähän liiankin hyvin.

        Vetämällä pohja pois koko juutalaisuudesta saatananpalvontana, on maailmasta tuhottu noin 4,6 miljardin ihmisen arvomaailma - tai todellisuudessa koko läntisen maailman perusta, mille se on 2000 vuotta rakennettu.

        Hieman ottaa Raamatusta korvaan Paavalin sanat jo 2000 vuotta sitten, kun hän kertoo ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen (juutalaisille).


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Israelin viholliset ovat vain sen naapuristossa. Voit olla rauhassa.

        Sinulla ei kyllä ole mikään järki tallella, että ymmärtäisit, mitä tässä ollaan tuhoamassa ja miksi.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Sinulla ei kyllä ole mikään järki tallella, että ymmärtäisit, mitä tässä ollaan tuhoamassa ja miksi.

        Ja se on varma - mitään ei pysty pelastamaan.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Ja se on varma - mitään ei pysty pelastamaan.

        Ehkä ne ufot vain hakevatkin pois ne "joiden nimi oli elämän kirjassa jo aikojen alusta", ei tuotakaan ole kokaan kukaan pystynyt selvittämään, että mitä muuta tarkoittaa, kuin Ilmestyskirjan mukaan nämä eivät kumartaneet juutalaisten puhuvaa Pedon kuvaa (ilm. luku 13).


      • Anonyymi00101

        Onko persut masinoineet Orpon kanssa Trumpin tähän ryhtiliikkeeseen, sillä nyt vaikuttaa siltä, että Trump on tosissaan uskossa.
        Tämähän on islamismin ja Persian loppu tässä ajassa!
        Vielä on houkuteltava Toveri Putin samaan uskoon, niin maailma voi olla Onnellisten Maa, kuten Suomi jo on!


    • Anonyymi00068

      Mitä mahtaa tämäkin aloitus taas tarkoittaa. Kahden korvan välissä pyöri sekava sotku ajatuksia, jotka sitten piti saada ulos?

    • Anonyymi00070

      Jännä nähdä onnistutaanko tappamaan enemmän siviilejä kuin Gazassa.

      Nyt tulee myös omiin, kun Venäjä ja Kiina mukana sodassa

      • Anonyymi00073

        Niin tai Ukrainassa? Venäläisiä sotilaita on tapettu jo ainakin puolimiljoonaa ja ukrainalaisia yli satatuhatta. Siviilejä on tapettu lähinnä Ukrainan puolella.


    • Anonyymi00081

      "Tärkeintä on nyt tuhota Iranin sotavoimat että lähi-idän sunnivaltiot ja Israel pelastuvat."

      Tämä vaihe on nyt menossa, että Iranin mahdollisuuden käydä sotaa tuhotaan ja sitten kkun tämä vaihe on ohi, niin Iranin kansa voi nousta syöksemään pappisvalta pois vallasta.

      • Anonyymi00082

        Kuulkaa, kun yritin lukea, miten Israeliin osuu, niin netti kertoo, että todellisuudessa nyt moukaroidaankin Israelia sensuurin varjossa maan tasalle, mutta uutisessa ei kerrota sanaakaan Israelista. Emme tiedä mitään.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Kuulkaa, kun yritin lukea, miten Israeliin osuu, niin netti kertoo, että todellisuudessa nyt moukaroidaankin Israelia sensuurin varjossa maan tasalle, mutta uutisessa ei kerrota sanaakaan Israelista. Emme tiedä mitään.

        Viis siitä kuinka paljon Israel saa siipiinsä kun taas juutalaisten elämä säilyy ja Iranin kyky tuhota lähi-idän sunni-islamvaltiot ja Israel estetään.


    • Anonyymi00083

      Unohtuu ne Epstein asiakirjat, kun laitetaan pieni sota pystyyn jne. Käännetään huomio muualle. Joku puristaa Trumpin palleja, Israel?

      • Tuossa voi osittain olla perää.


    • Anonyymi00084

      E-mule oli varas borriquitos.

    • Anonyymi00087

      Sodan seurauksena, nyt kun Trump joutui anatamaan periksi, Iranista tulee entistä suurempi sotilasmahti. Sen liittolaiset varustavat sen vastaisen varalle.

      • No jaa, mutta välivoitto taisi tulla Iranille.


      • Anonyymi00089
        Mummomuori2 kirjoitti:

        No jaa, mutta välivoitto taisi tulla Iranille.

        Heh heh: "No jaa, mutta välivoitto taisi tulla Iranille."!!

        Tuohan olisi mummonmuorin toive-uni.
        Sota on vielä kesken!


      • Anonyymi00089 kirjoitti:

        Heh heh: "No jaa, mutta välivoitto taisi tulla Iranille."!!

        Tuohan olisi mummonmuorin toive-uni.
        Sota on vielä kesken!

        Pikemminkin painajainen. Trump meni täysin Netanjahun ansaan.


      • Anonyymi00090
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Pikemminkin painajainen. Trump meni täysin Netanjahun ansaan.

        Ja mummonmuori meni islamistien ansaan.


      • Anonyymi00091
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Pikemminkin painajainen. Trump meni täysin Netanjahun ansaan.

        Myös oman turhamaisuuden ja itsekeskeisyyden ansaan.


      • Anonyymi00091 kirjoitti:

        Myös oman turhamaisuuden ja itsekeskeisyyden ansaan.

        Sekä Netanjahu että Putin käyttävät hyväkseen tuota Trumpin narsismia.


    • Anonyymi00088

      Maailman talous ei kestäsi Trumpin tekemää kansanmurhaa millä uhosi.

      Pakko taipua.

      • Anonyymi00129

        Maailma ei kestänyt mielikuvituskansanmurhaakaan, vaan on huutanut siitä 7.10-23 asti kuka missäkin vaiheessa joukkoon liittyen.


    • Anonyymi00093

      Näin kävi. Netanjahu tämän "järkkäsi" ja taivutteli Trumpin esikuntineen kaatamaan Iranin hallinnoa. Ei kaatunut ja nyt USA haluaa pikaisesti sodasta eroon, jatkakoon Israel itsekseen.

      • Anonyymi00094

        Kahden viikon kuluttua rytisee taas, sillä islamistinen hallinto luovu mistään eikä suostu minkäänlaiseen kompromissiin.. Se kuvittelee olevansa vahvoilla USA:n voiman edessä. Se luottaa, että Allah auttaa sitä.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Kahden viikon kuluttua rytisee taas, sillä islamistinen hallinto luovu mistään eikä suostu minkäänlaiseen kompromissiin.. Se kuvittelee olevansa vahvoilla USA:n voiman edessä. Se luottaa, että Allah auttaa sitä.

        Trumpia saattaa kuitenkin hillitä se, että Yhdysvallat ei saavuttanut sodassa mitään ja sotatoimet romahduttivat Trumpin suosion kaikkien aikojen pohjalukemiin. Suosion lasku ja negatiiviset vaikutukset Yhdysvaltojen talouteen ovat myrkkyä jos mikä on myrkkyä Trumpille.

        Netanjahu uunotti Trumpia ja hänen hoviaan oikein kunnolla maalailemalla ruusuisia tulevaisuuden kuvia kuinka Iranin hallinto vaihtuu ja muuta korkealentoista.

        Ei tapahtunut ja sodan turhuus ja sen hinta Yhdysvalloille muutoinkin taisi alkaa valkenemaan.

        Eiköhän tästä sopasta haluta vetäytyä, ei ole halua kuitenkaan lähteä pitkään, raskaaseen ja kalliiseen sekä mahdollisesti laajenevan sotaan Israelin puolesta.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Trumpia saattaa kuitenkin hillitä se, että Yhdysvallat ei saavuttanut sodassa mitään ja sotatoimet romahduttivat Trumpin suosion kaikkien aikojen pohjalukemiin. Suosion lasku ja negatiiviset vaikutukset Yhdysvaltojen talouteen ovat myrkkyä jos mikä on myrkkyä Trumpille.

        Netanjahu uunotti Trumpia ja hänen hoviaan oikein kunnolla maalailemalla ruusuisia tulevaisuuden kuvia kuinka Iranin hallinto vaihtuu ja muuta korkealentoista.

        Ei tapahtunut ja sodan turhuus ja sen hinta Yhdysvalloille muutoinkin taisi alkaa valkenemaan.

        Eiköhän tästä sopasta haluta vetäytyä, ei ole halua kuitenkaan lähteä pitkään, raskaaseen ja kalliiseen sekä mahdollisesti laajenevan sotaan Israelin puolesta.

        Ed. -a-teisti-


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Trumpia saattaa kuitenkin hillitä se, että Yhdysvallat ei saavuttanut sodassa mitään ja sotatoimet romahduttivat Trumpin suosion kaikkien aikojen pohjalukemiin. Suosion lasku ja negatiiviset vaikutukset Yhdysvaltojen talouteen ovat myrkkyä jos mikä on myrkkyä Trumpille.

        Netanjahu uunotti Trumpia ja hänen hoviaan oikein kunnolla maalailemalla ruusuisia tulevaisuuden kuvia kuinka Iranin hallinto vaihtuu ja muuta korkealentoista.

        Ei tapahtunut ja sodan turhuus ja sen hinta Yhdysvalloille muutoinkin taisi alkaa valkenemaan.

        Eiköhän tästä sopasta haluta vetäytyä, ei ole halua kuitenkaan lähteä pitkään, raskaaseen ja kalliiseen sekä mahdollisesti laajenevan sotaan Israelin puolesta.

        Trumpi hallintoa siis todellakin uunotettiin oikein huolella:

        https://www.nytimes.com/2026/04/07/us/politics/trump-iran-war.html

        En tiedä onko vapaasti luettavissa, New York Times sisältyy kuitenkin HS:n tilaukseen, jota tosin "aitouskovat" eivät tokikaan lue.

        -a-teisti-


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Trumpi hallintoa siis todellakin uunotettiin oikein huolella:

        https://www.nytimes.com/2026/04/07/us/politics/trump-iran-war.html

        En tiedä onko vapaasti luettavissa, New York Times sisältyy kuitenkin HS:n tilaukseen, jota tosin "aitouskovat" eivät tokikaan lue.

        -a-teisti-

        Siinä vähän faktaa Iranin "voitosta"!!
        Kysymyksiä egyptiläisen alMesryoon-sanomalehden päätoimittajalta Jamal Sultanilta
        Jos Amerikka ja sen liittolainen neljässäkymmenessä sotapäivässä tuhosivat Iranin hallitsevan eliitin täysin – uskonnollisen, sotilaallisen, poliittisen ja tiedustelun: ylimmän johtajan, hänen seuraajansa, puolustusministerin, yleisesikunnan päällikön, tiedustelun johtajan, turvallisuusneuvoston sihteerin, vallankumouskaartin komentajan, maavoimien ja merivoimien komentajat, ylimmän johtajan sotilasneuvonantajan sekä kaikki ensimmäisen ja toisen tason upseerit – samalla kun et onnistunut tavoittamaan ainuttakaan vihollisen komentajaa tai korkeaa johtohahmoa; ja jos amerikkalais-israelilainen koalitio jopa säästi kahden tai kolmen virkamiehesi hengen – heidän joukossaan ulkoministerin ja parlamentin puhemiehen – jotta joku jäisi neuvottelemaan, niin mitä silloin on tappio, jos tätä kutsutaan voitoksi?
        Jos merivoimasi on täysin tuhottu ja alukset makaavat meren pohjassa, ilmapuolustusjärjestelmä on muuttunut romuksi, ilmavoimat on haudattu, koko puolustusteollisuus poltettu maan tasalle, puolet ohjusasemista pyyhitty pois kartalta – ja tästä huolimatta puhut voitosta, niin mitä sana ”tappio” sinulle ylipäätään tarkoittaa?
        Jos vihollisen ilmavoimat toimivat ympäri vuorokauden rankaisematta koko maasi yllä – pohjoisrajoilta etelään, idästä länteen – käytännössä asettuen pysyvästi taivaalle Teheranin, Tabrizin, Mashhadin, Isfahanin ja Bandar Abbasin ylle, ja sinä vain voimattomana seuraat sen lentoja kykenemättä tekemään mitään – jos tämä ei ole sotilaallinen tappio, niin mikä sitten on tämän sanan merkitys?


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Siinä vähän faktaa Iranin "voitosta"!!
        Kysymyksiä egyptiläisen alMesryoon-sanomalehden päätoimittajalta Jamal Sultanilta
        Jos Amerikka ja sen liittolainen neljässäkymmenessä sotapäivässä tuhosivat Iranin hallitsevan eliitin täysin – uskonnollisen, sotilaallisen, poliittisen ja tiedustelun: ylimmän johtajan, hänen seuraajansa, puolustusministerin, yleisesikunnan päällikön, tiedustelun johtajan, turvallisuusneuvoston sihteerin, vallankumouskaartin komentajan, maavoimien ja merivoimien komentajat, ylimmän johtajan sotilasneuvonantajan sekä kaikki ensimmäisen ja toisen tason upseerit – samalla kun et onnistunut tavoittamaan ainuttakaan vihollisen komentajaa tai korkeaa johtohahmoa; ja jos amerikkalais-israelilainen koalitio jopa säästi kahden tai kolmen virkamiehesi hengen – heidän joukossaan ulkoministerin ja parlamentin puhemiehen – jotta joku jäisi neuvottelemaan, niin mitä silloin on tappio, jos tätä kutsutaan voitoksi?
        Jos merivoimasi on täysin tuhottu ja alukset makaavat meren pohjassa, ilmapuolustusjärjestelmä on muuttunut romuksi, ilmavoimat on haudattu, koko puolustusteollisuus poltettu maan tasalle, puolet ohjusasemista pyyhitty pois kartalta – ja tästä huolimatta puhut voitosta, niin mitä sana ”tappio” sinulle ylipäätään tarkoittaa?
        Jos vihollisen ilmavoimat toimivat ympäri vuorokauden rankaisematta koko maasi yllä – pohjoisrajoilta etelään, idästä länteen – käytännössä asettuen pysyvästi taivaalle Teheranin, Tabrizin, Mashhadin, Isfahanin ja Bandar Abbasin ylle, ja sinä vain voimattomana seuraat sen lentoja kykenemättä tekemään mitään – jos tämä ei ole sotilaallinen tappio, niin mikä sitten on tämän sanan merkitys?

        Uunotettiin uunotettiin... Israel kauppasi Trumpin hallinnolle satuilua, kuinka Iranin hallinto kaadetaan ja kansa nousee vastarintaan, koska nyt on se hetki (Israelin ... Ei merkkiäkään moisesta, keskeisistä tavoitteista.

        Asevoimat ovat kärsineet vakavia tappioita, se on totta, mutta eihän Hormuzinsalmen sulkeminen vaadi kuin uhkauksen ja sen läpi ei yksikään varustamo uskalla laivokaan ajattaa.

        Iranin ydinaseohjelma? Sen suhteen ei ole tapahtunut mitään, jos sellaioseksi ei katsota Iranin lupausta, jonka pitävyydestä ei ole mitään takeita. Ne rikastetut uraanitkin ovat hakematta.

        Vancen sanoin: "Se on hevonpaskaa." Israelin tarinointi.

        -a-teisti-


    • Anonyymi00102

      Mitään ei tapahdu ilman tarkkaa suunnitelmaa, ja oikeaa lopputulosta, tässä tapauksessa se näyttää Yhdysvalloista käsin syyn hakeamiselta erota Natosta.

      • Anonyymi00103

        Mutta, mikä sitten todellinen syy on Nato eroon, veikkaan Europan unionia, jonka ensimmäinen historiamerkintä on Naton perustaminen, ja kun muistamme operaatio Gladion, sen jälki on todennälöisesti ollut paljon pahempi kuin osaamme edes kuvitella.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Mutta, mikä sitten todellinen syy on Nato eroon, veikkaan Europan unionia, jonka ensimmäinen historiamerkintä on Naton perustaminen, ja kun muistamme operaatio Gladion, sen jälki on todennälöisesti ollut paljon pahempi kuin osaamme edes kuvitella.

        Ja näkyy perustetun yhdessä Naton kanssa 1948 ja on ollut toimintakykyinen aina paljastumiseen asti 1990-2000 luvulle asti ainakin, vain mielikuvitus on rajana, mitä on tehty tuolla terrorismilla.

        Vähän ihmettelen näitä antikommunistipuheita, kun Italian looshi P2 yhdistyivät kaikki tiedustelupalvelut ja kommissiota johti KGB:n mies poliittisena neuvonantajanaan Alexander Stubb, ja seuraajakin oli Portugalin Maolaisen, maanalaisen sissiliikkeen johtaja Neilikkavallankumouksesta komissiossa johtajana.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        Ja näkyy perustetun yhdessä Naton kanssa 1948 ja on ollut toimintakykyinen aina paljastumiseen asti 1990-2000 luvulle asti ainakin, vain mielikuvitus on rajana, mitä on tehty tuolla terrorismilla.

        Vähän ihmettelen näitä antikommunistipuheita, kun Italian looshi P2 yhdistyivät kaikki tiedustelupalvelut ja kommissiota johti KGB:n mies poliittisena neuvonantajanaan Alexander Stubb, ja seuraajakin oli Portugalin Maolaisen, maanalaisen sissiliikkeen johtaja Neilikkavallankumouksesta komissiossa johtajana.

        Tuo Maolainen liikehän oli myös kommunistinen, mutta nämä kommunistijohtajathan käänsivät sujuvasti takkinsa, kun Neuvostoliitto kaatui ja Berlinin muuri purettiin.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Tuo Maolainen liikehän oli myös kommunistinen, mutta nämä kommunistijohtajathan käänsivät sujuvasti takkinsa, kun Neuvostoliitto kaatui ja Berlinin muuri purettiin.

        Ihan samahan se koskee KGB-johtaja Putinia, jonka puoluetta Yhtenäinen Venäjä kokoomus on siteerannut sisarpuolueekseen, ja on osallistunut Yhtenäinen Venäjä puoluekokouksiin.


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Tuo Maolainen liikehän oli myös kommunistinen, mutta nämä kommunistijohtajathan käänsivät sujuvasti takkinsa, kun Neuvostoliitto kaatui ja Berlinin muuri purettiin.

        Ja miten se liittyy luterilaisuuteen?


      • Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

        Ihan samahan se koskee KGB-johtaja Putinia, jonka puoluetta Yhtenäinen Venäjä kokoomus on siteerannut sisarpuolueekseen, ja on osallistunut Yhtenäinen Venäjä puoluekokouksiin.

        Haluan vain sanoa, ettei maailman tilannetta kannata tiirailla kovin pienestä tapinreiästä, kaikki on edelleenkin ihan sitä samaa propagandaa.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        Haluan vain sanoa, ettei maailman tilannetta kannata tiirailla kovin pienestä tapinreiästä, kaikki on edelleenkin ihan sitä samaa propagandaa.

        Ja ennen kaikkea taustalla on viittä vaille onnistunut EU:n ja Venäjän yhdistyminen Big-Euroopaksi, Russia-EU (etsikää googlen kuvahaulla) marraskuussa 2014, kun tunnuksettomat sotilast sabotoivat sen miehittämällä Krimin. Ketä sitten olivatkin, mutta Putin mykistyi niin, ettei kahteen viikkoon sanonut sanaakaan.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Ja ennen kaikkea taustalla on viittä vaille onnistunut EU:n ja Venäjän yhdistyminen Big-Euroopaksi, Russia-EU (etsikää googlen kuvahaulla) marraskuussa 2014, kun tunnuksettomat sotilast sabotoivat sen miehittämällä Krimin. Ketä sitten olivatkin, mutta Putin mykistyi niin, ettei kahteen viikkoon sanonut sanaakaan.

        Suomen sisäministeriössä oli jo valmiiksi organisoitu venäläisten tulo pakollisin virkamiesten venäjän kieliopinnoin ja tulkkipalveluin.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

        Suomen sisäministeriössä oli jo valmiiksi organisoitu venäläisten tulo pakollisin virkamiesten venäjän kieliopinnoin ja tulkkipalveluin.

        Ja maatakin venäläiset olivat ostaneet niin paljon, että mahtavatkohan edes suomalaiset omistaa.


      • Anonyymi00110 kirjoitti:

        Ja ennen kaikkea taustalla on viittä vaille onnistunut EU:n ja Venäjän yhdistyminen Big-Euroopaksi, Russia-EU (etsikää googlen kuvahaulla) marraskuussa 2014, kun tunnuksettomat sotilast sabotoivat sen miehittämällä Krimin. Ketä sitten olivatkin, mutta Putin mykistyi niin, ettei kahteen viikkoon sanonut sanaakaan.

        "EU:n ja Venäjän yhdistyminen Big-Euroopaksi,..."

        Putinilla ja Trumpilla on yhteinen tavoite.


    • Anonyymi00113

      Nyt Israel petti Trumpin hienon tulitauon pommittamalla voimaakkasti kerrostaloja Libanonissa. Trump uhosi että siviilisaatio tuhotaan jos ei tule tulitaukoa ja kun muut suostuivat, niin yksi maa ajatteli että tuhotaan vain ja jatkoi pommituksia.

      On kyseessä miltei rikos ihmisyyttä vastaan ja nyt Trumpin pitäisi olla hyvin hyvin vihainen.

    • ”Anonyymi00104” 2026-04-09 19:06:16 kirjoitti:
      ”Israel kauppasi Trumpin hallinnolle satuilua, kuinka Iranin hallinto kaadetaan ja kansa nousee vastarintaan, koska nyt on se hetki (Israelin ... Ei merkkiäkään moisesta, keskeisistä tavoitteista.”

      Todellakin, mitään tuollaista ei tapahtunut.

      ”Anonyymi00095” 2026-04-09 16:34:27 ; ”Trumpia saattaa kuitenkin hillitä se, että Yhdysvallat ei saavuttanut sodassa mitään ja sotatoimet romahduttivat Trumpin suosion kaikkien aikojen pohjalukemiin.”

      Trump tosiaan astui ansaan ja havahtui siihen, että kohta kukaan ei ole Trumpin puolella. Etenkin kun amerikkalaisille selvisi, miten tuo kaikki on heidän verorahoillaan tehty. Trumpin tarkoitus olisi ottaa vieläkin enemmän heiltä.

    • Trump pyristelee ansasta, vaati Netanjahua aselepoon. Niitäkös Netanjahu suuttui.

    • Anonyymi00114

      USA ja Israel teki Iranin sodassa välttämättömän maailman pelastamisen kannalta, sillä Iranin ja proksien valmius sunnivaltioiden ja Israelin tuhoon oli suurempi kuin mitä edes Mossad oli pystynyt selville saamaan. Ohjuksia käytettävissä oli ennen 7.10 ainakin 500000 eli viisisataa tuhatta ja muuta aseistusta päälle. Ja vieläkin tämän vuoden alussa Iranin valmius tuhoamaan oli ennen näkemätön, suorastaan valtava. Vaikka Israel ja USA on tuhonnut jo noin 80% Iranin ohjusvoimasta ja Iran ampunut kymmeniä tuhansia sodassa kaikkia vastaan niin silti Iranilla on vielä jäljellä ohjusvoimaa. Tämä on jotain aivan käsittämätöntä mikä myös merkitsee että tämä sota ei pääty vielä pitkään aikaan.

      Maailman kohtalo oli hiuskarvan varassa helmikuun lopussa kun Israel ja USA aloitti systemaattimisen Iranin ohjusvoimien tuhoamisen. Vielä selvittiin - kiitos Mossadin ja USAn tiedustelun valppauden.

      • Jahas, sinun evankeliumisi on sitten tuollaista.


      • Anonyymi00115

        Mutta tilanne vielä jatkuu sillä vielä Iranilla on pommeja sunnivaltioita pommittaa. Israeliin saakka ohjukset eivät enää tahdo lentää mutta muihin arabimaihin vielä. Tämä merkitsee että kohta taas rävähtää Iranissa ja sitten kun tämä sota on ohi niin Trumpin mukaan on Iranin kansan vuoro tuhota pappishallinto ja lopettaa Iranin kansan panttivankeus.


      • Anonyymi00115 kirjoitti:

        Mutta tilanne vielä jatkuu sillä vielä Iranilla on pommeja sunnivaltioita pommittaa. Israeliin saakka ohjukset eivät enää tahdo lentää mutta muihin arabimaihin vielä. Tämä merkitsee että kohta taas rävähtää Iranissa ja sitten kun tämä sota on ohi niin Trumpin mukaan on Iranin kansan vuoro tuhota pappishallinto ja lopettaa Iranin kansan panttivankeus.

        Jaa a. Sekä Venäjä että Kiina tukevat Irania. Kun siviilit ovat saaneet jo niin paljon pommeja niskaansa, eikä ketään "pelastajaa" ole vielä missään näkynyt, niin siellä alkaa jo asenne kääntyä Yhdysvaltoja vastaan.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00115 kirjoitti:

        Mutta tilanne vielä jatkuu sillä vielä Iranilla on pommeja sunnivaltioita pommittaa. Israeliin saakka ohjukset eivät enää tahdo lentää mutta muihin arabimaihin vielä. Tämä merkitsee että kohta taas rävähtää Iranissa ja sitten kun tämä sota on ohi niin Trumpin mukaan on Iranin kansan vuoro tuhota pappishallinto ja lopettaa Iranin kansan panttivankeus.

        Iranissa nyt paraikaa käydään kovaa ja veristä valtataistelua missä vallankumouskaarti janoaa että uhrataan marttyyreiksi koko Iranin kansa että saadaan länsiwokettajat puolelle. Muutama miljoona iranilaista marttyyreiksi vaan niin johan länsi kääntyy puolellemme ja naisten hakkaaminen ja tappaminen saa vapaasti jatkua.

        Toisella puolella ovat Iranissa on tolkun miehet joilla on poliittista näkemystä eivätkä ole verenhimoisia siinä määrin kuin kaartin miehet.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Iranissa nyt paraikaa käydään kovaa ja veristä valtataistelua missä vallankumouskaarti janoaa että uhrataan marttyyreiksi koko Iranin kansa että saadaan länsiwokettajat puolelle. Muutama miljoona iranilaista marttyyreiksi vaan niin johan länsi kääntyy puolellemme ja naisten hakkaaminen ja tappaminen saa vapaasti jatkua.

        Toisella puolella ovat Iranissa on tolkun miehet joilla on poliittista näkemystä eivätkä ole verenhimoisia siinä määrin kuin kaartin miehet.

        Taas tuota vasemmistolaista propagandaa: ". Kun siviilit ovat saaneet jo niin paljon pommeja niskaansa, eikä ketään "pelastajaa" ole vielä missään näkynyt,"

        Iranissa siviilit ovat päässeet harvinaisen vähällä pommituksilla, koska USA:n ja Israelin pommit ovat nykyjään niin tarkkoja osumaan sotilaskohteisiin. Nehän eivät pommita tahallaan siviilikohteita, vaikka joskus vahinkoja sattuu.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Taas tuota vasemmistolaista propagandaa: ". Kun siviilit ovat saaneet jo niin paljon pommeja niskaansa, eikä ketään "pelastajaa" ole vielä missään näkynyt,"

        Iranissa siviilit ovat päässeet harvinaisen vähällä pommituksilla, koska USA:n ja Israelin pommit ovat nykyjään niin tarkkoja osumaan sotilaskohteisiin. Nehän eivät pommita tahallaan siviilikohteita, vaikka joskus vahinkoja sattuu.

        Jos ovat niin tarkkoja osumaan sotilaskohteisiin, niin miksi noita vahinkoja sattuu?


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        Jos ovat niin tarkkoja osumaan sotilaskohteisiin, niin miksi noita vahinkoja sattuu?

        Tekevälle sattuu!


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        Tekevälle sattuu!

        Tarkoilla välineillä ei pitäisi sattua.


    • Anonyymi00123

      Ei käynyt, kuin Pohjois-Koreaassa, että uhkailee nyt ydinaseella.

    • ”Anonyymi00119” 2026-04-27 09:53:15 kommentoi minun kirjoitustani näin; ”Taas tuota vasemmistolaista propagandaa: ". Kun siviilit ovat saaneet jo niin paljon pommeja niskaansa, eikä ketään "pelastajaa" ole vielä missään näkynyt,".
      Ja ”Israelin pommit ovat nykyjään niin tarkkoja osumaan sotilaskohteisiin. Nehän eivät pommita tahallaan siviilikohteita, vaikka joskus vahinkoja sattuu.” .

      :D Kyllä ne yhdysvaltalaiset ihan omia pommeja sinne pudotti. Niin Israelin kuin Yhdysvaltojen ”sotilaalliset kohteet” tuntuvat välillä olevan kuin Venäläisten vastaavat: sairaaloita, siltoja, asuintaloja jne.

      Siitä puolestaan on oltu hiljaa, miten Iranin onnistui tuhota monta Yhdysvaltojen sotilastukikohtaa Persianlahdella.
      On arvoitu, että Yhdysvallat on menettänyt jo yli 25 miljardia dollaria. Ei edes Pentagon uskalla kertoa tappioiden todellista summaa kongressille tai Trumpille.

      • Anonyymi00125

        Siinä taas hyvä esimerkki vasemmistopropagandasta.
        Sairaalasta tai koulusta tulee SOTILAALLINEN KOHDE, jos sitä käytetään pommien ampumispaikkana tai terroristien piilopaikkana. Näin sanotaan Kansainvälisessä laissa.Näinhän on käynyt Teheranissa ja Gazassa tuo oli arkipäivää, kun Hamasin terroristit piileskelivät sairaaloiden alla.
        Onkohan mummonmuori siirtynyt Iranin kansalliskaartin tukijaksi kun hän aikaisemmin toimi Hamasin äänitorvena?


      • Anonyymi00125 kirjoitti:

        Siinä taas hyvä esimerkki vasemmistopropagandasta.
        Sairaalasta tai koulusta tulee SOTILAALLINEN KOHDE, jos sitä käytetään pommien ampumispaikkana tai terroristien piilopaikkana. Näin sanotaan Kansainvälisessä laissa.Näinhän on käynyt Teheranissa ja Gazassa tuo oli arkipäivää, kun Hamasin terroristit piileskelivät sairaaloiden alla.
        Onkohan mummonmuori siirtynyt Iranin kansalliskaartin tukijaksi kun hän aikaisemmin toimi Hamasin äänitorvena?

        "Sairaalasta tai koulusta tulee SOTILAALLINEN KOHDE..."

        :D Näin se Venäjäkin varmaan asian näkee. Samoin tulee kouluista, asemarakennuksista sekä vaikka kirkoista tuollaisia kohteita.


      • Anonyymi00126
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Sairaalasta tai koulusta tulee SOTILAALLINEN KOHDE..."

        :D Näin se Venäjäkin varmaan asian näkee. Samoin tulee kouluista, asemarakennuksista sekä vaikka kirkoista tuollaisia kohteita.

        Noinko FSB kertoi sinulle?
        " Näin se Venäjäkin varmaan asian näkee"

        Ja sinä raukka uskot kaiken.


      • Anonyymi00126 kirjoitti:

        Noinko FSB kertoi sinulle?
        " Näin se Venäjäkin varmaan asian näkee"

        Ja sinä raukka uskot kaiken.

        Niin se kuule kertoo noissa videoissaan.


    • Anonyymi00124

      Ne mahtavat lentotukialukset lähti karkuun.

      Niiltä ei voi tehdä kunnon pommituslentoja kun ei riitä hävittäjien kantama.

      • Anonyymi00127

        Siksi piti saada tulitauko ja uhata maahyökkäyksellä kun ilmasta ei ollut dronesodassa mahtia. Oli liian järeä ja haavoittuva kalusto.


      • Anonyymi00127 kirjoitti:

        Siksi piti saada tulitauko ja uhata maahyökkäyksellä kun ilmasta ei ollut dronesodassa mahtia. Oli liian järeä ja haavoittuva kalusto.

        Nyt ukrainalaisia on pyydetty opettamaan drooni sodankäyntiä.


      • Anonyymi00138
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Nyt ukrainalaisia on pyydetty opettamaan drooni sodankäyntiä.

        Taitaa ukrainalaisissa olla enemmän miestä kuin Trumpissa, jonka puheisiin ei voi luottaa.


    • Anonyymi00130

      Trumphan sanoi Jumalan tukevan hyökkäystä Iraniin.
      Hänellä on siis korkeampi suosittelija asialle.

      • Anonyymi00131

        Trumpille tuskin väliä suoranaisesti mitä ”Jumala on mieltä”, hän kuuntelee muita ihmisiä.
        Käyttää kristinuskoa politiikan välineenä.


      • Anonyymi00132

        Jumala mokasi tämänkin, eikä johtanutkaan Trumpin "erityisoperaatiota" voitokkaaseen loppuun muutamassa viikossa.

        Saman mokan taisi tehdä Jumalaan luottava Putin?


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Jumala mokasi tämänkin, eikä johtanutkaan Trumpin "erityisoperaatiota" voitokkaaseen loppuun muutamassa viikossa.

        Saman mokan taisi tehdä Jumalaan luottava Putin?

        Iran on ollut sodassa USA vastaan vuodesta 1979 lähtien kun, muslimit kaappasivat iranissa. Iranin vallankumous kaarti piti Usan suurlähetystön 52 työtekijää 444 vuorokautta panttivankeinaan, jokainen ymmärrämme minkälaiset olosuhteet heillä oli.


      • Anonyymi00135

        "Trumphan sanoi Jumalan tukevan hyökkäystä Iraniin.
        Hänellä on siis korkeampi suosittelija asialle."

        Tietenkin Jumala suojeli kansaansa Israelia Iranin valtaisalta (satoja tuhansia) ohjusmassoilta ja vielä proksien ohjukset päälle ja nyt nämä, ehkä noin 500000 ohjusta ja droonia, on ainakin 80% tuhottu eli kestää vuosia ennenkuin Iran pääsee jaloilleen Kiinan, Venäjän ja Pohjois-Korean avustuksella.

        Ja Jumalan kiitos kun Kiinan Xi kävi Pohjois-Koreassa kertomassa Kim Jong-Unnille ettei sitten ydinaseilla leikitä.


      • Anonyymi00142

        Kivitaulu komeilee valkoisessa talossa.


    • Anonyymi00134

      Kyllä eräs vaihe Iranin sodassa alkaa olla ohi eli Iranin elimointi käydä tuhoamissotaa on torpattu, nyt sitten alkaa vuosia kestävä "neuvottelu"kierros minkä aikana Iran valmistautuu uuteen tuhoamissotaan ja USA ja Israel valmistautuu tuhoamaan taas uudet ohjukset ja droonit ja Israel torppaa proksien toiminnan.

      Näin siis edellyttäen ettei Iranin kansa nouse kuten Trump kehoitti nousemaan heti kun USA ja Israel ovat tämän vaiheen lopettaneet.

      • Anonyymi00139

        Iranilla on se etu puolellaan, että kun viivyttelevät muutaman kuukauden Trumpin huomio on kiinnittynyt jo toisaalle eikä neuvottelujen päättäminen kiinnosta Trumpia enää pätkääkään. Kauanko kesti kiinnostus lopettaa Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan?

        Keskittymiskyvyttömän Trumpin huomio on hetkellistä, mutta USA:n ja "ystävällismielisten" Arabimaiden väleihin tulleet kolhut pysyvät pitempään. Trump osoittaa kaikille USA:n entisille liittolaisille, että USA:han ei voi luottaa enää missään asiassa.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Iranilla on se etu puolellaan, että kun viivyttelevät muutaman kuukauden Trumpin huomio on kiinnittynyt jo toisaalle eikä neuvottelujen päättäminen kiinnosta Trumpia enää pätkääkään. Kauanko kesti kiinnostus lopettaa Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan?

        Keskittymiskyvyttömän Trumpin huomio on hetkellistä, mutta USA:n ja "ystävällismielisten" Arabimaiden väleihin tulleet kolhut pysyvät pitempään. Trump osoittaa kaikille USA:n entisille liittolaisille, että USA:han ei voi luottaa enää missään asiassa.

        Ei natomaat ole pahemmin olleet Usan rinnalla, ei niin missään asiassa. Paremminkin ovat olleet kuppaamassa Usan veronmaksajia vähän joka asiassa. Sääliksi oikein käy usalaisia, miten huonojen epäluotettavien ja kirien eurooppalaisten liittolaisten kanssa he ovat tekemisessä. Jos Eurooppa olis ollut Usan ja Israelin rinnalla tässä sodassa, niin Iranin kansa olis vapaa ja sodat lähi-idässä ohi pitkäksi aikaa.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Iranilla on se etu puolellaan, että kun viivyttelevät muutaman kuukauden Trumpin huomio on kiinnittynyt jo toisaalle eikä neuvottelujen päättäminen kiinnosta Trumpia enää pätkääkään. Kauanko kesti kiinnostus lopettaa Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan?

        Keskittymiskyvyttömän Trumpin huomio on hetkellistä, mutta USA:n ja "ystävällismielisten" Arabimaiden väleihin tulleet kolhut pysyvät pitempään. Trump osoittaa kaikille USA:n entisille liittolaisille, että USA:han ei voi luottaa enää missään asiassa.

        "Iranilla on se etu puolellaan, että ..."

        USAn seuraavan pressan tehtävänä on sitten taas tuhota Iranin kyky aloittaa maailmansota mutta nyt kestää ainakin tuo 10 vuotta ennen kuin Iran on taas valmis. Edellyttäen ettei Iranin kansa nouse kaatamaan maailmoja tuhoava pappisvalta.


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Iranilla on se etu puolellaan, että kun viivyttelevät muutaman kuukauden Trumpin huomio on kiinnittynyt jo toisaalle eikä neuvottelujen päättäminen kiinnosta Trumpia enää pätkääkään. Kauanko kesti kiinnostus lopettaa Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan?

        Keskittymiskyvyttömän Trumpin huomio on hetkellistä, mutta USA:n ja "ystävällismielisten" Arabimaiden väleihin tulleet kolhut pysyvät pitempään. Trump osoittaa kaikille USA:n entisille liittolaisille, että USA:han ei voi luottaa enää missään asiassa.

        Ensimmäinen vaihe tässä sodassa oli jo vuonna 1979. Kun muslimit kaappas vallan Iranissa ja ottivat Usan suurlähetystön henkilökunnan panttivangiksi ja 66 Usan kansalaista oli 444 vuorokautta muslimien kynsissä iranissa.
        Jos Nato olis ollut Usan rinnalla tässä sodassa, niin Iranin kansa, myös Libanon ja monet Iranin vallan alla olevat olisivat vapaat ja sodat olis sodittu todella pitkiksi ajoiksi.


      • Anonyymi00144
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        "Iranilla on se etu puolellaan, että ..."

        USAn seuraavan pressan tehtävänä on sitten taas tuhota Iranin kyky aloittaa maailmansota mutta nyt kestää ainakin tuo 10 vuotta ennen kuin Iran on taas valmis. Edellyttäen ettei Iranin kansa nouse kaatamaan maailmoja tuhoava pappisvalta.

        Valitettavasti mullahien hirmuhallinto saa jatkaa Iranin kansan sortamista ja IRGC voi jatkaa atomipommin kehittämistä iskukykyiseksi.
        Iranissa turvallisuuskoneisto on niin vahvaa, että mitään vallankaappausta Iranin sisältä ei pääse tapahtumaan. Teloitukset ovat sitä luokkaa.
        Silloin Israelille tulee tukalat oltavat, mutta näinhän on ennustettu Raamatussa:
        "Kaikki kääntyvät sitä vastaan."!

        Trumpkin horjuu jo sillä välillä.


    • Netanjahu on yrittänyt saada mukaan sotaansa jo useampi Yhdysvaltojen presidenttejä, jotka eivät siihen suostuneet. Trump astui suoraan tuohon ansaan.

      ”Anonyymi00131” 2026-06-15 09:51:40 kommentoi; Trumpille tuskin väliä suoranaisesti mitä ”Jumala on mieltä”, hän kuuntelee muita ihmisiä.
      Käyttää kristinuskoa politiikan välineenä.”

      Täsmälleen näin.

      ”Anonyymi00144” 2026-06-15 14:35:17 kirjoitti;
      ”Valitettavasti mullahien hirmuhallinto saa jatkaa Iranin kansan sortamista ja IRGC voi jatkaa atomipommin kehittämistä iskukykyiseksi.”

      Oikeastaan valtaa pitää nyt armeija eikä niinkään nuo uskonoppineet. Se on vieläkin julmempi kuin he.

      Kun Trump irtisanoi 2018 Obaman tekemän sopimuksen Iranin kanssa, alkoivat ongelmat. Tuohon saakka Iran luopui rajoittamaan ydinohjelmaansa ja sai vapautuksia pakotteista. Ydinohjelmaa kontrolloitiin kansainvälisesti eikä edes FBI löytänyt ongelmia.

      Trump asetti pakoteet, aloitti sodan ja nyt kun yrittää saada rauhaa aikaan, niin on kaksis ongelmaa:
      Hän joutuu tekemään huonomman sopimukset kuin Obama aikoinaan sekä Israel vastustaa rauhaa jyrkästi.

      Kuten eräs tuumasi:” Nähtäväksi jää, miten globaalit seuraukset saaneen Iranin sodan aloittaneen Israelin käy sen yrityksissä sabotoida USA:n ja Iranin rauhanprosessia.”

      Ainakin Yhdysvalloissa on Israel vastaisuus alkanut jyrkästi nousta.

      • Anonyymi00145

        Trumpin politiikka kannustaa kaikkia Iranin kaltaisia maita hankkimaan ydinaseen. Jos Iranilla olisi jo ollut ydinase, Trump tuskin olisi uskaltanut hyökätä. Pohjois-Korean kanssa Turmp yritti "loistavaa diiliä" ja kun siitä ei tullut yhtään mitään Trump jätti maan rauhaan.


      • Anonyymi00146

        Tuohan ei pidä paikkaansa: " Tuohon saakka Iran luopui rajoittamaan ydinohjelmaansa "

        IAEA:n tarkailijat varoittivat jatkuvasti, että Iran ei noudata tuota Obaman sopimusta, vaan tekee kaiken salassa ja rikastaa uraania atomipommikelpoiseksi. Iran ei päästänyt tarkkailijoita salattuihin laitoksiin, poisti niistä kamerat ja esti ulkopuoliset tarkkailut.

        Suomalainen tarkkailija, Olli Heinonen, joka oli töissä IAEA:n tarkkailuryhmässä, kertoo, miten Iran yritti huiputtaa heitä ja salata dokumentteja salaisista rikastusohjelmastaan.
        Iran ehti rikastaa 460 kg 80:%.sta uraania ennenkuin USA paljasti tuon petoksen, vaikka Obaman sopimukmuksen mukaan Iran ei rikasta Uraania yli 20% prosenttiseksi.
        Iraniin ei voi luottaa.


      • Anonyymi00147
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Tuohan ei pidä paikkaansa: " Tuohon saakka Iran luopui rajoittamaan ydinohjelmaansa "

        IAEA:n tarkailijat varoittivat jatkuvasti, että Iran ei noudata tuota Obaman sopimusta, vaan tekee kaiken salassa ja rikastaa uraania atomipommikelpoiseksi. Iran ei päästänyt tarkkailijoita salattuihin laitoksiin, poisti niistä kamerat ja esti ulkopuoliset tarkkailut.

        Suomalainen tarkkailija, Olli Heinonen, joka oli töissä IAEA:n tarkkailuryhmässä, kertoo, miten Iran yritti huiputtaa heitä ja salata dokumentteja salaisista rikastusohjelmastaan.
        Iran ehti rikastaa 460 kg 80:%.sta uraania ennenkuin USA paljasti tuon petoksen, vaikka Obaman sopimukmuksen mukaan Iran ei rikasta Uraania yli 20% prosenttiseksi.
        Iraniin ei voi luottaa.

        Onneksi Trumppiin voi luottaa 🤣😂😂🤣😂


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Tuohan ei pidä paikkaansa: " Tuohon saakka Iran luopui rajoittamaan ydinohjelmaansa "

        IAEA:n tarkailijat varoittivat jatkuvasti, että Iran ei noudata tuota Obaman sopimusta, vaan tekee kaiken salassa ja rikastaa uraania atomipommikelpoiseksi. Iran ei päästänyt tarkkailijoita salattuihin laitoksiin, poisti niistä kamerat ja esti ulkopuoliset tarkkailut.

        Suomalainen tarkkailija, Olli Heinonen, joka oli töissä IAEA:n tarkkailuryhmässä, kertoo, miten Iran yritti huiputtaa heitä ja salata dokumentteja salaisista rikastusohjelmastaan.
        Iran ehti rikastaa 460 kg 80:%.sta uraania ennenkuin USA paljasti tuon petoksen, vaikka Obaman sopimukmuksen mukaan Iran ei rikasta Uraania yli 20% prosenttiseksi.
        Iraniin ei voi luottaa.

        Tuo Iraanin 80 prosenttinen uraani on vain rauhanuraania, kuten aikoinaan Neuvostoliiton aseet ja raketit olivat rauhan aseita.
        Näinhän Suomen vasemmisto aikoinaan vaahtosi. Nyt heidän "rauhanaseensa" ovat Hamasilla ja Hitzbollahilla.

        Tuleehan siitä rauha, kun maapallo pommitetaan sileäksi. Ei jää kiveä kiven päälle.


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Tuohan ei pidä paikkaansa: " Tuohon saakka Iran luopui rajoittamaan ydinohjelmaansa "

        IAEA:n tarkailijat varoittivat jatkuvasti, että Iran ei noudata tuota Obaman sopimusta, vaan tekee kaiken salassa ja rikastaa uraania atomipommikelpoiseksi. Iran ei päästänyt tarkkailijoita salattuihin laitoksiin, poisti niistä kamerat ja esti ulkopuoliset tarkkailut.

        Suomalainen tarkkailija, Olli Heinonen, joka oli töissä IAEA:n tarkkailuryhmässä, kertoo, miten Iran yritti huiputtaa heitä ja salata dokumentteja salaisista rikastusohjelmastaan.
        Iran ehti rikastaa 460 kg 80:%.sta uraania ennenkuin USA paljasti tuon petoksen, vaikka Obaman sopimukmuksen mukaan Iran ei rikasta Uraania yli 20% prosenttiseksi.
        Iraniin ei voi luottaa.

        "Iran ehti rikastaa 460 kg 80:%.sta uraania ennenkuin USA paljasti tuon petoksen, vaikka Obaman sopimukmuksen mukaan Iran ei rikasta Uraania yli 20% prosenttiseksi."

        Ja vaaralliseksi peli meni viimeisen vuoden aikana kun Pohjois-Korea huikeasta rahasummasta suostui viimeistelemään Iranille ydinpommin ja Israelin tiedustelu sai tästä vihjeen ja niin alkoi helmikuussa Iranin sota, missä Iran rampautettiin niin rajusti ettei nouse vuosiin edes yrittämään mitään. Ja samaan aikaan toisaalla Kiinan johtaja Xi kävi Pohjois-Koreassa kertomassa että ei ydinaseilla nyt enää leikitä. Iran on siis pitkäksi aikaa ns. neutraloitu, kiitos Trumpin, Israelin ja Xin.


    • Anonyymi00148

      En väheksyisi Trumpin tilannetta, onhan Israelin tiedustelupalvelun hallussa juutalaisen Epsteinin hankkima - miljoonien sivujen maailman johtajatason - kiristysaineisto tulivuorijumalan uhrikulttiorgioin.

      • Anonyymi00149

        Tuo aineisto on mahdollisesti jopa aivan käsittämättömän pitkältä ajalta. Sanoohan juutalainen Paavali jo raamatussa ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen, ja se aivotuho mikä tänä aikana on saatu aikaiseksi, on aivan yhtä käsittämätöntä.


      • Tuo taitaa olla vain niitä juoruja.


      • Anonyymi00152
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Tuo taitaa olla vain niitä juoruja.

        Trump on langennut jo niin moneen "ansaan" (tarkoittanee naisia), että häneltä voi odottaa mitä tahansa.


      • Anonyymi00152 kirjoitti:

        Trump on langennut jo niin moneen "ansaan" (tarkoittanee naisia), että häneltä voi odottaa mitä tahansa.

        Tuo on totta, mutta ne jotka imartelevat Trumpia, ovat johtaneet hänet moneen kertaan jo ongelmiin.


      • Anonyymi00154
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Tuo on totta, mutta ne jotka imartelevat Trumpia, ovat johtaneet hänet moneen kertaan jo ongelmiin.

        Kiva että sinulla on harrastuksia, kuten Trump ja Patmos (eritoten Ahvio), niiden mollaaminen. Tosin voisit vaihtaa parempiin harrastuksiin.


      • Anonyymi00155
        Anonyymi00154 kirjoitti:

        Kiva että sinulla on harrastuksia, kuten Trump ja Patmos (eritoten Ahvio), niiden mollaaminen. Tosin voisit vaihtaa parempiin harrastuksiin.

        Voisiko Mummo sanoa vaihteeksi jotain hyvää noista, ilman ketunhäntää.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00154 kirjoitti:

        Kiva että sinulla on harrastuksia, kuten Trump ja Patmos (eritoten Ahvio), niiden mollaaminen. Tosin voisit vaihtaa parempiin harrastuksiin.

        Uskovat ottavat kantaa täällä asioihin kristillisistä arvoista käsin, Mummo vihervasemmistolaisesta poliittisesta kuplasta.
        Siksi Mummo ei voi missään kompata Patmosta taj Trumpin hyviä päätöksiä
        tai jättää vain yksinkertaisesti haukkumatta heitä, kun hän on taisteluasemissa kokoajan, ei siirry heidän puolelleen koskaan.


    • AronRa on hyvä kanava YouTubessa.

    • Anonyymi00153

      Aineisto missä tulivuorijumala ilman tulivuorta, ei ole kovin uskottava.

    • ”Anonyymi00156” 2026-06-20 09:24:13 kirjoitti;
      ”Uskovat ottavat kantaa täällä asioihin kristillisistä arvoista käsin, Mummo vihervasemmistolaisesta poliittisesta kuplasta.”
      ”Siksi Mummo ei voi missään kompata Patmosta taj Trumpin hyviä päätöksiä…”

      Oikeastaan tuo asetelma kertoo yhden olennaisen asian. Politiikka ja etenkin puoluepolitiikka tuntuu vaikuttavan enemmän kuin mikään kristillinen arvo joidenkin uskovien kohdalla.

      Suosittelen teitäkin lukemaan muitakin kuin vain noita äärioikeistolaisia juttuja.

      Jostain syystä ei kyetä katsomaan asioista asioina, vaan aina tungetaan tätä politiikkaa sekaan.

      Olen kyllä ”kompannut” myös joidenkin Parmoslaisten juttuja, ne vain taitaa teillä mennä huomionne ohi.

      Mitä Trumpiin tulee, on hän erittäin epäluotettava noissa päätöksissään. Ne kun tahtovat muuttua ja osa on oikeasti vähemmän hyviä. Toki joukossa saattaa olla joitakin hyviäkin päätöksiä.

      Enemmän ehkä seuraan sitä, miten Trump toimii hänen taustalla olevien uskonnollisten joukkojen määräyksiä.

      • Anonyymi00157

        Kieltääkö mummonmuori sinun mainostamasi "usko" (joka kuulemma on kasvamassa) ajattelemasta hyvää Patmoksen toiminnasta ja heidän johtajistaan?
        Vai perustuuko "uskosi" vain heidän ja Trumpin haukkumiseen?

        No, onhan sekin jonkinlaista uskoa.


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Kieltääkö mummonmuori sinun mainostamasi "usko" (joka kuulemma on kasvamassa) ajattelemasta hyvää Patmoksen toiminnasta ja heidän johtajistaan?
        Vai perustuuko "uskosi" vain heidän ja Trumpin haukkumiseen?

        No, onhan sekin jonkinlaista uskoa.

        Hybridikeskuksen johtaja, Jukka Savolainen kehuu Trumppia:
        "Asiantuntija tyrmää yleisen käsityksen – "Oikeasti Iranin sota oli USA:lle suuri menestys!"

        Iranin kyky iskeä taisin on lähes olematon!


      • Anonyymi00157 kirjoitti:

        Kieltääkö mummonmuori sinun mainostamasi "usko" (joka kuulemma on kasvamassa) ajattelemasta hyvää Patmoksen toiminnasta ja heidän johtajistaan?
        Vai perustuuko "uskosi" vain heidän ja Trumpin haukkumiseen?

        No, onhan sekin jonkinlaista uskoa.

        ”Kieltääkö mummonmuori sinun mainostamasi "usko" (joka kuulemma on kasvamassa) ajattelemasta hyvää Patmoksen toiminnasta ja heidän johtajistaan?”

        Outo kysymys. Sehän riippuu aivan asiasta. Kyllä uskoon liittyy olennaisesti myös rehellisyys. Mihin tahansa ei tule uskoa, vaan kaikki tulee punnita – myös Patmoksen johtajien mielipiteet.

        ”Vai perustuuko "uskosi" vain heidän ja Trumpin haukkumiseen?”

        Miksi Trumpia ei saa arvostella? Onko hän joku jumala?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1306
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      98
      973
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      907
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      297
      789
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      589
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe