Minua on syytelty täällä keskustavihamieliseksi. Totta on, että en ole koskaan äänestänyt kyseistä puoluetta, vaan entisestä demarien äänestelijästä on tullut lähinnä kokoomuksen äänestelijä. Keskustaa en silti ole koskaan vihannut, vaan olen pitänyt puoluetta hyvinkin tarpeellisena maamme kokonaisuuden kannalta.
Eilen ja tänään keskusta herätti minussa erityisen sympaattisia tunteita. Vaikuttajina oli tv:n itseasiassa kuultuna ohjelmassa esiintynyttä kaksi merkittävää entistä keskustapoliitikkoa. Eilen kuultavana oli Anneli Jäätteenmäki ja tänään Seppo Kääriäinen. Todella miellyttäviä ihmisiä molemmat. Sympaattisia niin puhetavoissaan kuin olemukseltaan muutenkin.
Jäättee4nmäki herätti minussa sympatioita jo silloin, kun hän v. 2003 joutui jättämään pääministerin tehtävän vain kaksi kuukautta tehtävässä toimittuaan. Syy sille ei oikein auennut minulle ja tunsin myötätuntoa Annelia kohtaan, kun puolue asetti paikalle Matti Vanhasen ilmoittaen, että hän on rehellisintä mitä puolueesta löytyy. No, eihän Annelilla sitten kuitenkaan huonosti mennyt; mm. teki pitkän ja ansiokkaan uran EU:ssa.
Kääriäinen ei toki ole joutunut kokemaan poliittisella urallaan mitään ikävyyksiä; kaikki on mennyt oikein hyvin hänen kohdallaan. Kääriäinen miellytti minua jo poliitikkona ollessaan. Lähinnä olemuksellaan ja kai savolaisuudellaan, sillä hänessä on paljon sellaista, jota oli minua miellyttäneissä lapsuusmaisemieni miehissä; ulkomuodoltaan ja puhetavaltaankin muistuttaa paljon mm. minun enoani.
En ainakaan kuukauteen ole tänne mitään laittanut, vaikka monia kertoja olen palstan avannut. Nyt täytyi tulla tämä sanomaan. Nyt vain Oikein Hyvää pääsiäispyhien jatkoa kaikille tämän lukeville!
Vanhus vain
Keskustasympatioita
9
297
Vastaukset
- Anonyymi00002
Täytyy vielä kertoa, että kerran sain henkilökohtaisesti esittää Anneli Jäätteenmäelle pahoitteluni v, 2003 tapahtumasta. Lähes parikymmentä vuotta sitten olin lähdössä Teneriffalle ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla koneeni lähtöä odotellessani istahdin odotusaulaan ja siellä jo istui Anneli. Oli odottamassa koneensa lähtöä Brysseliin, EU:n pääpaikkaan. Pyysin häneltä lupaa istahtaa hänen viereiselle tuolille. Siinä pahoittelin hänelle tuota tapahtumaa, jota pidin vääränä.
Anneli halusi huojentaa minua kertomalla, että ei tapahtuma häntä enää vaivaa. Vähän muustakin sitten juttelimme, kunnes taululle jo ilmestyi Annelin koneen lähtöaika ja hän lähti koneelleen toivotellen minulle hyvää matkaa Teneriffalle. Pian koitti minunkin koneeni lähtöaika, ja sitten oli pian muuta ajateltavaa, mutta nyt tuli tämäkin tapaus mieleeni.
Eipä nyt enempää tästä eikä muustakaan muuta kuin vain vielä kerran Oikein Hyvän pääsiäisajan toivotukset kaikille!
vanhus vain - Anonyymi00003
En juuri koskaan täällä viikonloppuisin käy, mutta eilen pitkäperjantaina näin tarpeelliseksi tehdä tämän avauksen. Ei tämä näytä juuri kiinnostaneen, kun ainoa viestin jättänyt on hän, joka asuu täällä joka päivä aamusta iltaan ja hänen viestinsä on sellainen kuin tuhannet muutkin hänen aina jättämänsä.
Täydensin illalla avaustani ja siitä vielä: Se tapahtui 19.11. 2011. Kuvantiedostani näen, että Teneriffan lomalla olin 19.-26.11, 2011. Muistelen, että taisinpa jo heti tuon lomani jälkeen laittaa avauksen tälle palstallekin tuosta matkastasi ja mainitsin siinä myös Jäätteenmäen tapaamisesta.
Avauksessani esille ottamaani Seppo Kääriäistä en ole koskaan tavannut, mutta synnyinseudullani matkatessanikin olen kuullut hänestä ihan myönteisiä asioita. Siellä hänen nimensä lausutaan tosin Keärijäeseksi.
Jos tälle avaukselle tulee jokin asiallinen viesti, siihen vielä tänään mielelläni vastaan. Ellei sellaista tule, toivotan nyt vain kaikille Oikein Hyvää pääsiäispyhien jatkoa!
kapi-vanhus - Anonyymi00004
Tervehdys vanhukselle,
eipä tullut katsottua ohjelmia, mutta yleensä tuo itse asiassa kuultuna on ollut hyvä, etenkin Ylen ohjelmaksi. Siinä annetaan vieraan sanoa sanottavansa ilman toimittajan päälle tunkevuutta.
Tuosta Jäätteenmäen erosta. Kyllä hän sen itse tunaroi. Vaalitentissä hänen heiluttamansa luottamukselliset muistiot aloitti tapahtumaketjun, jonka päätepiste oli ero pääministerin tehtävästä.
Jäätteenmäki on koulutukseltaan juristi, joka tietysti selittää paljon. Juristeilla kun ani harvoin on ymmärrystä laajoihin kokonaisuuksiin. Sehän on nähty tälläkin palstalla. Jäätteenmäki on vieläpä näitä demlajuristeja, joilla on tavallistakin suppeampi ymmärrys maailmasta.
Jäätteenmäki siis sai vaalitaistoon niitä fakseja, joissa oli luottamuksellisia tietoja. Juristi kun on, hän ei kyennyt niistä muokkaamaan omaa näkökantaa ja omasanaista yhteenvetoa, vaan käytti niitä ja siteerasi sellaisenaan. Sekin tyypillistä juristelle, ettei osata ajatella itse vaan vedotaan aina johonkin. Jäätteenmäki siis niihin Mannisen faksaamiin papereihin. Siitä se soppa alkoi ja loppu on historiaa.- Anonyymi00005
Pyytämättä ja yllättäen...
- Anonyymi00007
Noinhan asia kai on kuin sanot. Silti tunsin sääliä Jäätteenmäkeä kohtaan; olisin halunnut maamme olla tilanteessa, jossa maassamme oli ensimmäistä kertaa nainen presidenttinä ja pääministerinä. Vuosia myöhemmin Jäätteenmäen tavatessani siten kuin tuossa edellä kerron, esitin hänelle siitä pahoinvalitteluni, mutta hän vastasi siihen, kuten kerroin – ja varmaankin hän silloin jo koki asian niin, sillä olihan hänellä jo silloin takanaan mittava EU-ura.
Yleensä en täällä viikonloppuisin käy, mutta tätä asiaa pidin niin tärkeänä, että toin sen tänne pitkänäperjantaina. Nyt oikein mukavan tv:n kirkkovieras-ohjelman katsottuani tulin vilkaisemaan tätä avaustani ja ilahduin, kun tälle oli sentään tullut muukin viesti- ja jopa asiallinen – josta kiitos – kuin tuo täällä joka päivä aamusta iltaan asuvan hänelle tavanomainen roiskaisu. Joten kiitos viestistäsi ja oikein hyvän pääsiäisen lopun toivotukset Sinulle ja muillekin tämän mahdollisesti lukeville!
kapi-vanhus vain
- Anonyymi00010
Niin se pääsiäinen taas ohi meni, jo yhdeksäskymmenes pääsiäinen elämässäni. Monenlaisia pääsiäisiä on tullut vietetyksi, pääsiäisriehoineenkin, mutta myös hartaammin, usein pääsiäiskirkossa käyden. Nyt tyydyin Jumalanpalveluksissakin vain tv:n tarjoamaan antiin.
Eräs täällä on toistuvasti ilmoitellut Kharonin tulevan minua noutamaan. Kharonhan pääsee vain vesitse veneellään. Eilen pyöräilin kolmisen kilometrin päähän Vantaan rantaan ja jäin Pitkäkosken alajuoksulle odottelemaan mahdollista Kharonin tuloa. Ei tullut, joten pyöräilin vähän pidempää reittiä takaisin kotiin.
Vaatimattomista lähtökohdistani huolimatta olen saanut elää hyvin antoisan, kokemusrikkaan elämän eikä elämällä ole enää kovin paljon uutta tarjottavanaan, joten olen ihan valmis täältä lähtemään. Paljon mieluummin lähtisin kuin joutuisin kitumaan jossakin hoitolaitoksessa. En kai kuitenkaan edistäne Kharonin tuloa sellaisella, jota kuitenkin kovin mieluusti teen. Tänään jo tallustelin n, 4 km:n sauvakävelyn noilla keskuspuiston hiekkateillä. Jos siis halutaan elämäni jatkua, ei minulla ole siihen vastaansanomista, päätös siitä on Korkeammassa Kädessä.
Nyt vain Oikein Hyvän viikon toivotukset kaikille!
kapi-vanhus- Anonyymi00016
Vai ei manalan lautturi Vantaanjoessa soutele. Liekö liian likainen vesi siinä joessa.
Hyvin näytät jakselevan jos polkupyörällä tuon pyöräilyn teit, ja tallustellutkin useamman kilometrin olet. Tuli mieleen edelleen elävä 96 vuotias tätini, joka vielä 90 täytettyään tapasi käydä hautausmaalla viemässä kukkia ja muutenkin hoitamassa edesmenneiden läheisten haudoille. Matkaa asunnoltaan on tuollaiset 4 km suuntaansa, ja kävellen hän sen taivalsi ainakin kerran viikossa, tullen mennen. Enää ei kuulemma jaksa, vaan on pyytänyt autokyytiä nuoremmiltaan. Kävely siis pidentää ikää, joten jospa se lautturikin pysyy poissa kohdallasi, kuten on pysynyt tuolla tädilläni.
Tämän avaukseni alussa annoin sympatioita kahdelle keskustalaiselle poliitikolle. Nyt täytyy tehdä samoin myös demaripoliitikolle.
Juho-Pekka Rantalan mainiossa haastatteluohjelmassa oli nyt vuorossa demarien Liisa Jaakonsaari. En katsonut ohjelmaa suorana kun olin silloin lenkillä, mutta onneksi laitoin dogiboxini sen tallentamaan ja nyt äsken sen katsoin.
Todella sympaattinen ihminen on myös tuo Liisa. Elämänsä alkoi hyvin köyhistä oloista pikkumökissä Oulun syrjäseudulla ja kovia joutui kokemaan jo lapsena. Sukunsa ensimmäinen ylioppilas hänestä kuitenkin tuli ja sitten meni elämässään paremmin. Oli 30 vuotta kansanedustaja, jona aikana viisi kertaa ministerinä ja lisäksi valiokuntien puheenjohtajana. Kansanedustajakautensa päättyi v.2009, mutta sitten alkoi europarlamenttikausi, joka kesti 10 vuotta.
Täydet sympatiani ansaitsee myös tuo ihailtava naisihminen!- Anonyymi00019
Tollo mitäänsanomaton typerys
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663302Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201829Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241499- 811334
- 1371038
- 81984
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.61799Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86746Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61677Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗50626