Keskustasympatioita

Anonyymi-ap

Minua on syytelty täällä keskustavihamieliseksi. Totta on, että en ole koskaan äänestänyt kyseistä puoluetta, vaan entisestä demarien äänestelijästä on tullut lähinnä kokoomuksen äänestelijä. Keskustaa en silti ole koskaan vihannut, vaan olen pitänyt puoluetta hyvinkin tarpeellisena maamme kokonaisuuden kannalta.

Eilen ja tänään keskusta herätti minussa erityisen sympaattisia tunteita. Vaikuttajina oli tv:n itseasiassa kuultuna ohjelmassa esiintynyttä kaksi merkittävää entistä keskustapoliitikkoa. Eilen kuultavana oli Anneli Jäätteenmäki ja tänään Seppo Kääriäinen. Todella miellyttäviä ihmisiä molemmat. Sympaattisia niin puhetavoissaan kuin olemukseltaan muutenkin.

Jäättee4nmäki herätti minussa sympatioita jo silloin, kun hän v. 2003 joutui jättämään pääministerin tehtävän vain kaksi kuukautta tehtävässä toimittuaan. Syy sille ei oikein auennut minulle ja tunsin myötätuntoa Annelia kohtaan, kun puolue asetti paikalle Matti Vanhasen ilmoittaen, että hän on rehellisintä mitä puolueesta löytyy. No, eihän Annelilla sitten kuitenkaan huonosti mennyt; mm. teki pitkän ja ansiokkaan uran EU:ssa.

Kääriäinen ei toki ole joutunut kokemaan poliittisella urallaan mitään ikävyyksiä; kaikki on mennyt oikein hyvin hänen kohdallaan. Kääriäinen miellytti minua jo poliitikkona ollessaan. Lähinnä olemuksellaan ja kai savolaisuudellaan, sillä hänessä on paljon sellaista, jota oli minua miellyttäneissä lapsuusmaisemieni miehissä; ulkomuodoltaan ja puhetavaltaankin muistuttaa paljon mm. minun enoani.

En ainakaan kuukauteen ole tänne mitään laittanut, vaikka monia kertoja olen palstan avannut. Nyt täytyi tulla tämä sanomaan. Nyt vain Oikein Hyvää pääsiäispyhien jatkoa kaikille tämän lukeville!

Vanhus vain

4

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vain tollo tuntee antipatiaa jotakin luoluetta kohtaan Kapi. Miksi puskassa saittia polaamassa? HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi00002

Täytyy vielä kertoa, että kerran sain henkilökohtaisesti esittää Anneli Jäätteenmäelle pahoitteluni v, 2003 tapahtumasta. Lähes parikymmentä vuotta sitten olin lähdössä Teneriffalle ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla koneeni lähtöä odotellessani istahdin odotusaulaan ja siellä jo istui Anneli. Oli odottamassa koneensa lähtöä Brysseliin, EU:n pääpaikkaan. Pyysin häneltä lupaa istahtaa hänen viereiselle tuolille. Siinä pahoittelin hänelle tuota tapahtumaa, jota pidin vääränä.

Anneli halusi huojentaa minua kertomalla, että ei tapahtuma häntä enää vaivaa. Vähän muustakin sitten juttelimme, kunnes taululle jo ilmestyi Annelin koneen lähtöaika ja hän lähti koneelleen toivotellen minulle hyvää matkaa Teneriffalle. Pian koitti minunkin koneeni lähtöaika, ja sitten oli pian muuta ajateltavaa, mutta nyt tuli tämäkin tapaus mieleeni.

Eipä nyt enempää tästä eikä muustakaan muuta kuin vain vielä kerran Oikein Hyvän pääsiäisajan toivotukset kaikille!

vanhus vain

• Anonyymi00003

En juuri koskaan täällä viikonloppuisin käy, mutta eilen pitkäperjantaina näin tarpeelliseksi tehdä tämän avauksen. Ei tämä näytä juuri kiinnostaneen, kun ainoa viestin jättänyt on hän, joka asuu täällä joka päivä aamusta iltaan ja hänen viestinsä on sellainen kuin tuhannet muutkin hänen aina jättämänsä.

Täydensin illalla avaustani ja siitä vielä: Se tapahtui 19.11. 2011. Kuvantiedostani näen, että Teneriffan lomalla olin 19.-26.11, 2011. Muistelen, että taisinpa jo heti tuon lomani jälkeen laittaa avauksen tälle palstallekin tuosta matkastasi ja mainitsin siinä myös Jäätteenmäen tapaamisesta.

Avauksessani esille ottamaani Seppo Kääriäistä en ole koskaan tavannut, mutta synnyinseudullani matkatessanikin olen kuullut hänestä ihan myönteisiä asioita. Siellä hänen nimensä lausutaan tosin Keärijäeseksi.

Jos tälle avaukselle tulee jokin asiallinen viesti, siihen vielä tänään mielelläni vastaan. Ellei sellaista tule, toivotan nyt vain kaikille Oikein Hyvää pääsiäispyhien jatkoa!

kapi-vanhus

• Anonyymi00004
      UUSI

Tervehdys vanhukselle,
      eipä tullut katsottua ohjelmia, mutta yleensä tuo itse asiassa kuultuna on ollut hyvä, etenkin Ylen ohjelmaksi. Siinä annetaan vieraan sanoa sanottavansa ilman toimittajan päälle tunkevuutta.

Tuosta Jäätteenmäen erosta. Kyllä hän sen itse tunaroi. Vaalitentissä hänen heiluttamansa luottamukselliset muistiot aloitti tapahtumaketjun, jonka päätepiste oli ero pääministerin tehtävästä.

Jäätteenmäki on koulutukseltaan juristi, joka tietysti selittää paljon. Juristeilla kun ani harvoin on ymmärrystä laajoihin kokonaisuuksiin. Sehän on nähty tälläkin palstalla. Jäätteenmäki on vieläpä näitä demlajuristeja, joilla on tavallistakin suppeampi ymmärrys maailmasta.

Jäätteenmäki siis sai vaalitaistoon niitä fakseja, joissa oli luottamuksellisia tietoja. Juristi kun on, hän ei kyennyt niistä muokkaamaan omaa näkökantaa ja omasanaista yhteenvetoa, vaan käytti niitä ja siteerasi sellaisenaan. Sekin tyypillistä juristelle, ettei osata ajatella itse vaan vedotaan aina johonkin. Jäätteenmäki siis niihin Mannisen faksaamiin papereihin. Siitä se soppa alkoi ja loppu on historiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26