Toki on läheiset, he tuo iloa.
Mitä järkeä elää kun ei ole töitä
46
438
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei se mitään elämää ole jos työlle elää.
- Anonyymi00003
Kyllä se toisille on ja hyvästä syystä, riippu paljon työstä ja mitä haluu. Rahasta ei kertonu mitään mutta luulis kyllä, jos on rahaa ja terveyttä että keksii jotain mielekästä touhua
lajijasuris
- Anonyymi00002
Koditonta ei naurata.
- Anonyymi00004
Miten niin ei ole töitä? Onhan sitä mahdollista työllistyä vaikka miten ja eihän se työttömänäkään oleminen nyt niin kauheaa ole.
Olin itsekin työttömänä jonkun aikaa, kun jäin ihan itse työttömäksi. Tuli vain sellainen tilanne, että halusin kokeilla työttömänä olemista. Matkustelin ja kehitin itseäni monella lailla, kun oli aikaa. Luin paljon kirjoja, kun kirjasto oli käytettävissä. Tutustuin uusiin ihmisiin monella lailla, liityin mm. paikalliseen tanssiurheiluseuraan, kun se ei maksanut juuri mitään.
Olin myös jäsenenä elokuvakerhossa, jonka jäsenmaksu oli todella pieni ja pääsin näkemään sellaisia elokuvia, joita ei muuten oikein nähnyt missään elokuvateattereissa, eikä minulla olisi ollut edes varaa käydä niin paljon muuten elokuvissa.
Harrastin valokuvausta ja kirjoittelin moneen lehteen juttuja ihan harrastuksena, sain pieniä palkkioitakin kirjoituksistani, rahoitin niillä palkkioilla matkoja ulkomaille. Matkustin omatoimisesti, joten matkat eivät maksaneet juuri mitään.
Kalastin katiskoilla, joten ruokakulut oli minimaaliset, kun söin paljon kalaa. Pistin muutenkin kulut minimiin, tein ruokaa itse ja hieman kasvatinkin ruokaa sellaisella kasvimaapalstalla, perunaa, porkkanaa ja punajuurta. Marjoja poimin ahkerasti.
Keräsin pantillisia pulloja ja tölkkejä, palautin niitä ja panteilla ostin mm. tyttöystävälle joululahjaksi kultaisen kaulakorun ja kultaisen nilkkaketjun.
Joskus kalastimme yhdessä tyttöystäväni kanssa, ostin halvalla pienen jollan käytettynä ja kävimme viemässä verkotkin järveen yhdessä. Tyttöystäväni teki hyvää kalakeittoa ja paistoi blinejä. Kyllä me vähällä selvittiin. Siwasta ostettiin -50% alennuksella kanakoipireisiä ja paistettiin niitä aika usein.
Minulla kyllä se aika työttömänä oli todella mukavaa aikaa!
Kyllästyin kuitenkin siihen ja aloin tekemään töitä uudelleen. Töitä kyllä oli paljon tarjolla, joten oli tosi helppoa aloittaa uudelleen työt.- Anonyymi00009
Kyllä sitä työttömälläkin voi olla aktiviteetteja. Meillä täällä Suomessa on niin paljon mahdollisuuksia työttömälläkin olla aktiivinen harrastuskiin ja liikuntaan. Nykyään on vielä niin helppo pitää yhteyksiä kavereihin netin ja puhelimen avulla.
- Anonyymi00037
No tässä tulikin kaikki mitä meinasin itsekin kirjoittaa. Kyllä tekemistä on. Kyseessä onkin vain se, saako mistään rahaa elämiseensä, onko asuntoa.
Jos ne on kunnossa, ihminen keksii kyllä vaikka mitä päiviensä täytteeksi.
Ottaa tarpeeksi isoja projekteja niin kyllä tarkoitus alkaa löytyä.
Ja varsinkin jos mahdollista, menee hyväntekeväisyystyöhön johonkin järjestöön.
- Anonyymi00005
Jos ei töitä niin sillon hyvin aikaa pitää itseään kunnossa niin eihän siitä mitään tule että istuu kotona kaiket päivät ja hokee ettei ole töitä.
- Anonyymi00006
Tämä juuri, pitää lähteä jotain harrastamaan ja liikkumaan. Höperöksihän sitä tulee, jos jää kotiin surkuttelemaan. Lähtee mukaan vaikka työttömien yhdistykseen tai muuhun vapaaehtoistoimintaan.
Kuntoa voi pitää yllä ihan lenkkeilemälläkin. Polkupyörällä voi tehdä pitkiäkin reissuja. Talvella hiihtäen.
Minulla itselläni on kaksi ilmaiseksi saatua polkupyörää, sekä sain ilmaiseksi armeijan ylijäämää olevat täysin käyttämättömät sukset sauvoineen. Näillä teen sopivia lenkkejä ihan kunnon puoleen. Kävelen joka päivä pari kilometriä vähintään.
Kesällä käyn uimassa ja talvella käyn yhden yhdistyksen mukana muutaman kerran kylpylässä.
Kyllä tekemistä riittää ja ei ole rahasta kiinni nämä, kun nämä ei maksa juuri mitään.
- Anonyymi00007
Itseään pitää kunnossa jos työtön ja hoitaa kaikki viranomaisjutut.Työttömänä kun olin 90 luvulla niin kävin uimassa ja kirjastossa.
- Anonyymi00010
Kirjastossa on tosi paljon mahdollisuuksia juuri työttömälle, voi tehdä tutkijanhuoneessa vaikka mitä tutkimuksia, on käytettävissä kopiokoneet ym. Minäkin olen tehnyt sukututkimuksia ja muutamaan kirjaankin etsinyt aineistoa. Ja mikä parasta ei maksa mitään ja aika kuluu!
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kirjastossa on tosi paljon mahdollisuuksia juuri työttömälle, voi tehdä tutkijanhuoneessa vaikka mitä tutkimuksia, on käytettävissä kopiokoneet ym. Minäkin olen tehnyt sukututkimuksia ja muutamaan kirjaankin etsinyt aineistoa. Ja mikä parasta ei maksa mitään ja aika kuluu!
Tätä minäkin ihmettelen, kun monet täällä valittaa ettei työttömällä ole varaa harrastaa mitään ja kirjastot tarjoaa ilmaiseksi paljon erilaisia mahdollisuuksia.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen, kun monet täällä valittaa ettei työttömällä ole varaa harrastaa mitään ja kirjastot tarjoaa ilmaiseksi paljon erilaisia mahdollisuuksia.
Miten olisi, jos vaikka heitä ei kiinnosta tuon laatuinen asia, jota tehdään kirjaston avulla. Itse haluaisin liikkua enemmän, mutta en jaksa jolkuttaa näitä samoja raitteja vuodesta toiseen ja muualle ei oikein perse kestä lähtee, ku lippuakaan ei saa ostaa rahalla, vaan muovilla.
ps. käytin ennen muinoin tölkkirahat metroon, nyt ostan niillä perunoita. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miten olisi, jos vaikka heitä ei kiinnosta tuon laatuinen asia, jota tehdään kirjaston avulla. Itse haluaisin liikkua enemmän, mutta en jaksa jolkuttaa näitä samoja raitteja vuodesta toiseen ja muualle ei oikein perse kestä lähtee, ku lippuakaan ei saa ostaa rahalla, vaan muovilla.
ps. käytin ennen muinoin tölkkirahat metroon, nyt ostan niillä perunoita.Ei taida uskaaltaa mennä kirjastoon nämä henkilöt kun siellä ihmisiä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00012 kirjoitti:
ps. käytin ennen muinoin tölkkirahat metroon, nyt ostan niillä perunoita.Miten niin ei perse kestä lähteä muualle? Lähde vaikka polkupyörällä kiertämään mualimoo!
Ja tölkkirahoilla voi hyvin matkustaa vaikka kuinka kauas. Parilla muovikassillisella niitä pantillisia pulloja ja tölkkejä saa noin 10€, sillä saa jo lentoliput melko kauas (7,99€ maksoi lento Puolaan) ja halpisbussilla pääsee jo 2€ Suomessa esim. Hki-Oulu.
Ja liput voi ostaa ihan verkkopankissa pankkitunnuksilla.
Ja onhan sitä vaihtelevaa liikuntaa omillakin nurkilla, kun hieman selvittää mitä kaikkea on tarjolla. Minäkin liityin paikalliseen tanssiurheiluseuraan, naurettavan pieni jäsenmaksu ja pääsee kolmena iltana harjoituksiin, sekä tulee vielä lehtikin. On kuule niin hyvää liikuntaa, tanssipari vaan pitää olla, mutta sellaisen löytää vaikka kaupan kassalta, kun hieman kyselee. Mimmit kyllä innostuu tanssimisesta, jos vaan löytyy siisti kaveri harrastamaan.
Ja mikä estää aloittamasta harrastamaan suunnistamista, netistä tulostat kartan ja kompassi nyt ei paljoa maksa uusikaan ja sitten vaan rasteja etsimään. Tätä voi harrastaa ihan kaupungeissakin, aina on sen verran metsiköitä, että ne rastit on siellä pusikoissa. - Anonyymi00026
Anonyymi00012 kirjoitti:
ps. käytin ennen muinoin tölkkirahat metroon, nyt ostan niillä perunoita.Eipä tarjoa kun nykykirjastot on valloottaneet huutavat lapset.Ei niissä kuunnella aikuisasiakkaita ollenkaan.Valituksia olen tehtaillut :)
- Anonyymi00027
Anonyymi00011 kirjoitti:
Se on ihan todellisuutta että tyottömällä ei ole varaa harrastaa mitään vaikka olisi ansiosdonnaisella. Hyvä kun riittää rahat jotenkuten surkealaatuiseen ruokaan.
- Anonyymi00038
Anonyymi00024 kirjoitti:
Miten niin ei perse kestä lähteä muualle? Lähde vaikka polkupyörällä kiertämään mualimoo!
Ja tölkkirahoilla voi hyvin matkustaa vaikka kuinka kauas. Parilla muovikassillisella niitä pantillisia pulloja ja tölkkejä saa noin 10€, sillä saa jo lentoliput melko kauas (7,99€ maksoi lento Puolaan) ja halpisbussilla pääsee jo 2€ Suomessa esim. Hki-Oulu.
Ja liput voi ostaa ihan verkkopankissa pankkitunnuksilla.
Ja onhan sitä vaihtelevaa liikuntaa omillakin nurkilla, kun hieman selvittää mitä kaikkea on tarjolla. Minäkin liityin paikalliseen tanssiurheiluseuraan, naurettavan pieni jäsenmaksu ja pääsee kolmena iltana harjoituksiin, sekä tulee vielä lehtikin. On kuule niin hyvää liikuntaa, tanssipari vaan pitää olla, mutta sellaisen löytää vaikka kaupan kassalta, kun hieman kyselee. Mimmit kyllä innostuu tanssimisesta, jos vaan löytyy siisti kaveri harrastamaan.
Ja mikä estää aloittamasta harrastamaan suunnistamista, netistä tulostat kartan ja kompassi nyt ei paljoa maksa uusikaan ja sitten vaan rasteja etsimään. Tätä voi harrastaa ihan kaupungeissakin, aina on sen verran metsiköitä, että ne rastit on siellä pusikoissa.jees joo, huomaan, että olet mies, joka kirjoitat tämän.
- Anonyymi00045
Anonyymi00038 kirjoitti:
jees joo, huomaan, että olet mies, joka kirjoitat tämän.
Kyllä naisetkin kiertää mualimoo. Ei se ole yksin miesten juttu!
Minulla on parikin tuttua naista, jotka reissaavat ihan taskurahoilla tai polkupyörillä. Ja olin itsekin tanssiparina tälläiselle naiselle, joka harrasti tanssiurheiluseurassa kilpatanssia.
Tiedän muutaman mummon, jotka harrastaa tv-ohjelmissa esiintymistä sivurooleissa, kun tarvitaan näyttelijöiden taustalle mm. kahvilaan tai ravintolaan asiakkaita. Nämä mummot oli taannoin yhden matkailuun liittyvän tv-sarjan kuvauksissa mukana. Hieman taisivat saada rahaakin (kulukorvaukset) niistä keikoista!
- Anonyymi00008
Scala olkii liki windows.
- Anonyymi00014
Etsimällä ne työt löytyy, ei ruikuttamalla.
- Anonyymi00022
Miten monet uutiset sulta on jäänyt väliin?
- Anonyymi00015
Suhteilla moni hommia saa jos se työpaikka on niin ettei jatkuvasti saikulla vitutusvapaalla.Työnantajat soittelee toisilleen minkä oloinen tyyppi kyseessä.Kuka olettaa että työvoimatoimiston kautta joku työpaikka löytyisi,vuokratyöfirmoissa voi olla.
Elää sitten harrastuksia varten. En ole koskaan elänyt työn vuoksi... joskus sitä on tullut tehtyä pakosta. Harrastuksiin on aikaa ja onneksi ne eivät vaadi mahdottomia.
- Anonyymi00016
Yrittäjällä työn tekeminen elämäntapa. Maatalousyrittäjällä niin koko päivä kotitilalla.
- Anonyymi00017
Taiteilijoita unohtamatta!
- Anonyymi00030
Ja vieläpä 7 päivää viikossa tekee töitä jos on elukoita.
- Anonyymi00018
Taiteilija saa inspiraation keskellä yötä ja alkaa maalaan taulua.
- Anonyymi00031
Taiteilija hörppii kuppilassa punaviiniä ja hakee taiteellista innoitusta.
- Anonyymi00019
Riippuu siitä miten on hankkiutunut tuohon tilanteeseen!
- Anonyymi00020
Minun vanhat, hyvät kaverini viihtyivät hyvin tuossa olotilassa.
Jokainen oli kokeillut raadantaa mutta päätynyt vaihtoehtoiseen ratkaisuun.
Yksi oli ollut muutaman vuoden merillä. Toinen amiksen jälkeen kolutustaan vastaavassa työssä mutta vaihtoi sitten kaljakuormurin apumieheksi.
Kolmas harrasti maanmuokkausta, neljäs rakennuksen hanttihommia joita oli vielä 70-luvun alkupuolella.
Yksi teki työtä mitä sai kiinni.
Keskenään tutut heput päätyivät suunnilleen samaan aikaan ratkaisuun muuttaa elämäntapaa.
Aivan ilmeisesti kaverit viihtyivät hyvin työttöminäkin.
Yhtä lukuun ottamatta heput olivat kilpailleet poikapaineissa ja yksi menestynyt aikuisissakin. Fyysisiä rajoitteita ei ollut.
Yksi eli parisuhteessa. Kaikki olivat löytäneet sisöltöä elämäänsä alkoholista. Eivät häiriköineet. Eivät örveltäneet. Eivät pummanneet.
Tekivät tarvittaessa pikkuhommia. Osallistuivat minu rakennustalkoisiini vaikka tiesivät, ettei olutta tarjota.
Maanmuokkaaja kävi möyhentämässä äitinsä jyrsimellä osan uudesta tontistani kasvimaaksi. Joulupukin saanti oli taattu niin kauan kuin lastemme vuoksi halusimme.
Palkkiomuki oli ulkorappusilla.
Hyviä kavereita. - Anonyymi00021
Ajatukseni menevät ja kulkevat vähän samaan suuntaan. Vaikka olenkin jo eläköitynyt yli-ikäisenä, mutta kuitenkin.
- Anonyymi00023
Onneksi on pimeitä töitä. Ei minulla juuri läheisiä ole. Veli ja isäni on elossa ja yksi sukulainen jolle olen tehnyt pimeitä töitä jo 8 vuotta varmaan.
- Anonyymi00025
Ei ne työlliset tai rikkaatkaan ole onnellisia. Sama ontto tunne seuraa samaa onttoa ihmistä.Katsokaapa Ivana Trumpin lukaalia! Hän rakasti portaitaan ja kuoli niihin kuninkaallisiin portaisiinsa.Portaita ei saa mukaan hautaan.
- Anonyymi00028
On muitakin maita olemassa, josta voi saada työtä ja asunnon.
- Anonyymi00029
Rahaa vailla läheiset ja menoiset.
Sitten kyllä tullaan kaljiaa ja såtkiä pummaamaan.
voi Röyh! - Anonyymi00032
Onko minua kohdannut taivaallinen onni kun olin pitkään työelämässä.
Siitä poiki se vähän yli keskiarvon oleva eläke, millä pärjää rallatellen.
Sen kun leppoisasti elelee ja matkustelee välillä. Ei ole taloushuolia. - Anonyymi00033
Itse 57v ja eläkkeellä niin pärjään kyllä ilman töitäkin toki jotain puuhastelee.
- Anonyymi00034
Harjoittelin ensin joutilaisuutta pätkinä 52v alkaen ja tuossa 57v vaiheessa siirryin kokoaikaisuuteen.
Nyt 82v enkä ole ikävystynyt vieläkään.
- Anonyymi00035
Puhutaanko nyt työstä siinä merkityksenä, että on jokapäivälle jotain tekemistä vai työnä, josta saa rahaa.
Kelpaisiko työ ilman palkkaa, suurimmalle osalle tuskinpa, joten miksi puhutaan että pitäisi olla töitä, muuten ei ole tarkoitusta.
Puhukaa vaan suoraan, että pitäisi olla palkkatöitä.
Töitähän voi itsekin keksiä, jos pelkästään työssä tekeminen on tärkeäpi eikä palkka.
Kyllä kaikenlaista tekemistä löytää, muttei se ole teitenkään mitään palkkatyön vertaista.
Voi mennä vaikka haravoimaan ojia tai harjaamaan pyörätielle heikoitus sepeliä, jos sitä ei vielä olla tehty.
Sehän on työtä ilman palkkaa. - Anonyymi00036
Monenkohan miljoonan euron arvosta palkatonta työtä tehdään Suomessa,-elikä vapaaehtoistyötä tehdään paljon.Syöminenkin on hyvä palkka. Itsellä eläke etuus ja tuon päälle teen kaikennäköistä.Työttömien ongelma on se että puolukka kieppuu pepusa.
- Anonyymi00039
Sekö on ainoa sisältö elämässäsi? Rakensit siis tyhjän varaan kuin perussuomalaiset. Et ymmärtänyt, että kapitalismi romahtaa, siinä missä 90-luvulla meni sosialismi. Tyhmyydestä sakotetaan.
- Anonyymi00040
Ei sekään pidemmän päälle mikä hyvä ole jos vaan pelkästään töissä käy ja sitten kotona röhnöttää.Pitää olla harrastuksia,ihmissuhteita jne.Elää kädestä suuhun työvuosina sitten kusessa kun eläkkeelle tulojen tippuessa.Työtä löytyy tekevälle.
- Anonyymi00041
Minulle työ oli fyysistä tai psyykistä toimintaa josta joku oli valmis korvaamaan jollakin tavalla. Useimmiten rahalla.
Puuhastelu ilman vastikkeen saamista on harrastamista.
Lopetettuani puuhastelun rahallista korvausta vastaan 57 vuotisena täytin tyhjiön velttoilevalla, "kostealla" elämäntavalla. Terveyteni nahistui huolestuttavaan kuntoon kolmessa vuodessa.
Siis muutos. Kosteuksien rajoittaminen juhlapyhiin. Välit lihasvoimapainotteista kuntoilua viikoittain 5 - 6 kertaa. - Anonyymi00042
Joku tekee vielä palkkatyön ohella viraabeli hommia ja työttömät ulisee ettei töitä.Ensimmäiseksi se puolukka täytyy ottaa pois sieltä pepusta kieppumasta.
- Anonyymi00043
No siksikö muilla ei ole duunia, kun joku tekee montaa viraabelia? Ottaisitko omastasi ensin.
- Anonyymi00044
Joskus tarpeet kohtaavat.
Hoitamaani rautarakenneosia valmistavaan yksikköön lähetti yritysryppään omistaja ylhäältä ajettavan, nestekaasukäyttöisen nostolavan sähköiset ohjauskeskukset koottaviksi 10 kp:n sarjoina.Mukana tietenkin komponentit ja johdot keloilla.
Pajassa oli hitsaajana nuori, teknisesti monipuolisen lahjakas heppu jota ei tarvinnut juurikaa houkuttelemaan perehtymään hommaan. Järjestin hepulle myös kaverin.
Perehdyttyään tarvikkeisiin ja kytkentäkaavioon aloitti homman valmistelut.
Kun homma oli hepun mieleisessä mallissa alkoi kokoonpano.
Olin järjestänyt rauhallisen, toimisto-olosuhteita vastaavan työtilan.
Ensimmäisen valmistuessa oli homma hanskassa. Jossakin vaiheessa heppu kehui apurilleen, että on tää hienoa! Hieno homma ja siitä vielä maksetaankin kunnolla.
Heppu hoiti homman mainiosti ilman merkkiäkään vedättämisestä
10:n sarja tekeminen vei pari päivää. Kun ensimmäinen sarja oli pääpaikalla asennettu ja koeajettu niin uusia tuli tehtäviksi.
Hieno homma ja siitä vielä maksetaankin kunnolla.
Heppu oli hitsannut osia kasaan urakkapalkalla ja sähkölootien kokoaminen tapahtui tessin saman luokan tuntipalkalla. Myöhemmin maksoin hepulle bonukset ilman ennakkosopimusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719