S2-oppilaille tarjotaan Talvensaaren mukaan yhdeksän kuukauden tehostettua suomen kielen opetusta pienryhmissä, minkä jälkeen heidät siirretään vajavaisella suomen kielen taidolla yleisopetukseen.
Ensimmäisellä ja toisella luokalla maahanmuuttajataustaiset oppilaat aloittavat suoraan yleisopetuksen ryhmissä, jonka yhteydessä he saavat valmistavaa opetusta.
Verrattuna valmistaviin luokkiin, joissa pystytään keskittymään täysin kielen oppimiseen, opetuksen eriyttäminen yleisopetuksen ryhmissä ei toimi samalla tavalla. Alakoulusta käynnistyy kierre, joka rasittaa lopulta kaikkia veronmaksajia.
– Yläkoulun opettajat ihmettelevät, miksi näin heikosti osaavia lapsia on päästetty läpi alakoulusta ylemmälle tasolle. Ammatillisissa opinnoissa ihmetellään puolestaan yläkoulun arviointia. Lopulta ammatillisessa koulussa vaatimustaso laskee ja osaamattomuus jää työelämän murheeksi.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9348618
Ulla Talvensaari järkyttyi maahanmuuttajataustaisten lasten kielitaidosta
17
350
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
https://www.paivanlehti.fi/suomi-kotiutti-alaikaisen-suomalaispojan-al-holista-poika-oli-viety-syyriaan-2010-luvun-puolivalissa/
ossaa suomea luonnostaan? - Anonyymi00002
Nuo kielet voitaisiin aivan hyvin määrätä suomalaisille koululaisille pakollisiksi niinkuin pakkoruotsi niin tuokin epäkohta poistuisi.
- Anonyymi00003
Näitä ”SUOMALAISIA” löytyy varmasti lisää kotiutettavaksi…
- Anonyymi00004
Jos menee kielitaidottomana lapsena kouluun niin se tarkoittaa ettei kotona ole osattu tai haluttua puhua suomea. Pakko toimet on kohdistettava vanhempiin.
- Anonyymi00008
Näin tapahtuu usein.
- Anonyymi00005
Rakennusmies meni keikalle kerrostaloon kannelmäkeen
Oven avasi somali poika
Hän puhui vähän suomea
Asunnossa asui somali perhe , isä, äiti ja viisi lasta vanhemmat eivät puhuneet suomea , joku lapsi vähän - Anonyymi00006
Hulubulu
- Anonyymi00009
Rasistit.
- Anonyymi00010
takaisin omaan maahan
- Anonyymi00011
Toisaalta S2-opetukseen päätyy lapsia, joiden suomen kielen taito on hyvä, pärjäisivät normaalissa opetuksessa. Haitari on siis laaja.
- Anonyymi00012
uimaan
- Anonyymi00013
kkki
- Anonyymi00014
Saavat nostaa tehostetun suomenkielen opetuksen myös rahana. Liekö syy siinä?
- Anonyymi00015
Imaami Maher?
- Anonyymi00016
Aihetta sivuten ammattikoulutus on paskottiin jo ysärillä, eikä sillä ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa. Ysärillä ammattikouluissa ei enää edes tiedetty onko joku tietty opettaja enää töissä, lomalla, vai irtisanoutunut tai vaikka kuollut. Opetuksen taso ei täyttänyt mitään kriteereitä. Tekut paskottiin niinikään heti ysärin alussa. Opetuksen taso oli umpisurkeaa.
- Anonyymi00017
pahamaa
- Anonyymi00018
Muslimien kykyjä katsotaan läpi sormien, päästetään kokeista läpi vaikka pitäisi reputtaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3441380Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan77946Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.72839Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt45702- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9536- 25525
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32492Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485- 79457
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21431