Milloin helluntailaiset saa ensimmäisen suomalaisen kommentaarin?

Anonyymi-ap

Ei varmaan yhtään selitysteosta ole helluntailaisilla , olisi mukava tutkia , kun kukaan helluntailainen ei suostu selittämään esim . Kastekohtia raamatusta vaikka edes 5 kpl tta . Puhe menee muualle eikä ilmeisesti kyetä eikä haluta paljastua kun oppi ei ole raamatun mukaista

20

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      On homot ja kaste vatvottu aivan kyllästymiseen asti. Eivät ne siitä miksikään muutu eikä tee ketään autuaaksi niistä vänkääminen mielensä turhuudessa.

      • Iso Raamatun Tietosanakirja
        (10 osaa)
        löytyy antikvaareista.

        Ilmaiseen Raamattu ohjelmaan ohjelmaan
        pääsee vaikka tästä linkistä
        https://raamattu365.fi/bible/kr38_ots/jhn/3/

        Runsas muu sisältö elinikäsellä lisenssillä
        maksaa 29,90.

        Siihen sisältyy mm.
        Digi-IRT


    • Anonyymi00002

      Helluntaiseurakunnassa ei ole sopivaa keskustella helluntailaisuusesta ja lahkolaisuudesta.

    • Anonyymi00003

      Käärmeet luikertelevat koloihinsa ja vaikenevat.
      Tämä kuvaa hyvin helluntaipastoreita.

      Todista helluntaipastori että sinulla on Jumalan kutsu olla paimenena (pastori) helluntaiseurakunnassa.

    • Anonyymi00004

      Iso Raamatun Tietosanakirja sisältää kasteesta kertovien kohtien selityksen baptismin kannalta tulkittuna.

      • Sisältää myös evankelis-luterilaisen kastekäsityksen.


    • Anonyymi00005

      Alle 5% helluntailaisista edes pystyy keskustelemaan syvällisesti Raamatusta.
      Puhe vaihtuu aiheeksi Luther-murhaaja, homojen vihkimiseen ja pakkovauvakaste teemaan.
      Aivan asian ulkopuolelta räyhä ja lahkohengessä.

      Uususkonnollisuus aiheuttaa eriseuraisuutta myös uudestikastajien adventistien kanssa tyhmissä sapattiväittelyissä.

    • Anonyymi00006

      Sapatille usko on vain herjaamista.

      Ja niihin rinnastettavissa.

    • Anonyymi00008

      Millainen on helluntailainen kastekaava (villi ja vapaa?) ja miksi kasteessa ei tehdä parannusta ?

      • Parannus tehdään ensin.


      • Anonyymi00015

        Miksi pakkovauvakasteessa ei tehdä parannusta???
        Silti pakkovauvakastetulla valehtelijalla on otsaa moittia kristittyjen upotuskastetta!


    • Anonyymi00009

      Mikä on raamatullinen oikea alaikäraja helluntai ja mormonikasteelle Raamatulla perustellen ?

    • Anonyymi00010

      Ei amerikan homojen herjaamisesta tarvitse tehdä parannusta kun se sai lainvoiman, ei se ole laittomuuden tekemistä.

      Turha siitä olisi parannus tehdä.

    • Avaus halajaa keskustelua kasteista.
      Me voimme olla osallisia
      viidestä eri kasteesta.

      1) Kaste PILVESSÄ

      Kaste, joka tapahtuu uudestisyntymisen yhteydessä,
      kun me synnymme Hengestä.
      Meihin on silloin puhallettu Elämän Henki.
      Tuossa hetkessä meidät on siirretty
      Pyhän Hengen pilven alle,
      ja me hengitämme Sitä, elämme Siitä,
      Se uudistaa ja tekee eläväksi meidät.
      Meistä on tullut eläviä.
      Se ilmenee muun muassa siten,
      että me alamme hengittää.
      Ja sitten me hengitämme koko ajan.
      Rukoilemme ja huokailemme koko ajan.
      Jos lakkaamme hengittämästä,
      niin kohta jokainen solu meissä huutaa:
      Hengitä!!!


      2) Kaste VEDESSÄ/MERESSÄ

      Entinen hallitsijamme on
      näkyvällä tavalla jäänyt taaksemme.
      Se haudattiin vesimassojen alle.


      3) Kaste PYHÄSSÄ HENGESSÄ

      Astiamme upotetaan Pyhään Henkeen niin,
      että se myös täyttyy Pyhällä Hengellä.
      Emme enää vain Elä Pyhässä Hengessä,
      eli vaella tuon Pilven alla, jota hengitämme.
      Nyt me juomme Elävää Vettä pelastuksen kalliosta,
      jotta saamme voimaa vaellukseen.


      4) Kaste TULESSA

      Meidät upotetaan ahdistuksiin.
      Kuonat palavat pois.
      Meillä ei enää ole muuta kuin Kristus.
      Olemme kuin Sadrak, Meesak ja Abed-Nego
      tulisessa pätsissä.


      5) Kaste KÄRSIMYKSISSÄ

      Osallisuus Kristuksen kärsimyksiin

    • Anonyymi00011

      Kastekeskustelussa ei pidä selittää mitä kaste on tai mitä Raaattu sanoo, vaan herjata miten toiset kastaa.

    • Anonyymi00013

      Helluntaikirkon oppi:
      Kaste ei pelasta.

      Käytännössä tämä ei koske niitä jotka luulevat olevansa pelastusvarmoja helluntailaisia

      • Sydämen oven pihtipieliin
        Sivellettu veri pelasti.

        Sitten syöksyttiin pois
        maailman orjuudesta.
        Vaellettiin Pyhän Hengen Pilven alla.

        Maailma tuli perässä
        ja halusi saaliin takaisin orjuuteen.

        Tulenpatsas tuli väliin.
        Jumalan kansa sai kulkea meren läpi.
        Maailma hukkui siihen.

        Kiitos ja ylistys soi.
        Kunnes tuli jano.
        Mutta Kalliosta puhkesi Virta.

        Tässä oli kolme ensimmäistä kastetta.

        Mutta Pelastus oli Karitsa.
        PääsiäisKaritsa.


    • Anonyymi00014

      Mielikuvia maalaamalla vaikutetaan tunteisiin.
      Ihmisen mieleen vaikuttaminen (psykologia) voi olla jopa propagandaa.

    • Anonyymi00016

      Ei tosiaaan ole väliä miten kastetaan, vaan miten herjataan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe