Kontiaiset tuli nyt joen yli

Anonyymi-ap

Lieksan lehti myöntää nyt että näin on päässyt tapahtumaan. Syökö ne nyt meidän maaomenat ja uskaltaako tässä enää ulos mennä?😰

20

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuleeko ne ihan sisälle asti?

• Anonyymi00006

Ei kannata avata jos ovikelloa soittavat

• Anonyymi00002

Gorepylleröitä kontiaisetkin pelottaa! Näyhty Pielisellä yhteislauma susien kanssa jahtaamassa hirviä, kontiainen oli johtanut laumaa!

• Anonyymi00003

Kontiainen on hyödyllinen syödessään puutarhan tuholaisia, kuten kotiloita ja toukkia, vaikka tekeekin multakasoja. 🤠

• Anonyymi00004

Ja thaikut saa nyt molemminpuolin jokea nuotiolleen paistettavaa, jahka marjankeruu kausi alkaa . Oikeaa ituhippi ruokaa, kuten etanatkin on.😊

• Anonyymi00017
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ja thaikut saa nyt molemminpuolin jokea nuotiolleen paistettavaa, jahka marjankeruu kausi alkaa . Oikeaa ituhippi ruokaa, kuten etanatkin on.😊

Kontiaiset jahtaa salametsästäjiä ja nössöpoikia.

• Anonyymi00005

Tuhohyönteisten toukkien syöjänä kontiaisesta on suoranaista hyötyä ihmisille. Sen kaivamista käytävistä on myös hyötyä sadevesien imeyttämisessä maahan ja maan kuohkeuttamisessa. Ei paniikkia.

• Anonyymi00007

Etanat voi kaikki tappaa ja syödä koska ovat herkullisia 🤠

• Anonyymi00008

Kontiaiset lähti käpälämäkeen reunatie- sankkilantie- mähkö akselilta koska siellä asuu juoppoja jotka kuseksii ja paskoo nurmikoille.
      Kontiaisetkaan ei tykkää siitä kun yöt mölytään ryypäten ja kustaan minne sattuu.
      Jotkut retkut jopa kuseksi kontiaisten pesiin ja toiset ulosti.
      Kontiaiset huomasi että siivompaa väkeä asuu joen toisella puolen.
      Pitivät kokouksen jossa yksimielisesti päätettiin muuttaa joen taakse.
      Kun ensimmäinen kontiaisryhmä saapui joen yli niin ne katsoivat maata niin että tämä on paratiisi mähkön juopposlummin jälkeen .
      Perässä seurasi koko kontiasklaani eri sukuhaaroineen n 900 kontiaista.

• Anonyymi00009

Kontiaiset tuumasivat yhteisesti uudessa kodissaan sitä ei tiedä miten hyvän asuinpaikan sitä löytää ja siinä on tämän muuttamusen tuoma suola 🤣

• Anonyymi00010

Olen pannut kontiaista paljaalla.

• Anonyymi00011

Miten ovat ylittäneet joen?

• Anonyymi00012

Kiitos siltatyömaan.

• Anonyymi00013

Kontiainen on pihan LVI-insinööri.

• Anonyymi00014

Kontiainen (Talpa europaea) rakentaa pesänsä syvälle maan alle, usein noin 0,5–1 metrin syvyyteen, suojaisaan paikkaan kuten puun juuriston alle. Tämän ansiosta pesän lämpötila pysyy tasaisena ja plussan puolella myös talvella, vaikka ulkona olisi kova pakkanen.

• Anonyymi00015

Työtön lieksalainen (Otiosus lieksaensis) rakentaa pesän uuninpankolla lissä lämpötila pysyy mukavan tasaisena 👆

• Anonyymi00016

Kuume nousee ja pöllöjä ei mailla halmeilla?

• Anonyymi00018

piger pervagatus on oikea nimi latinankielen mukaan lieksalaiselle tuhnupyllylle 🤠

• Anonyymi00020

Tulin, näin ja panin paljaalla 👆

• Anonyymi00021

yllä aas ieksan ehti oistaa mmattitaidollaan. armasti ällä iikolla uvassa ahti aastattelu uinka ensan inta ousi ilviin ontiaisen uuton akia, ikä e ohtunutkaan enkkien yökkäyksestä raniin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe