Pienituloisena parempi terveys

Anonyymi-ap

Tuli vähän kaikenlaista kuten pitkäaikaisen työn menetys joitakin vuosia sitten ja pari muuta pahempaa asiaa tapahtui.

Ennen oli kyllä rahaa vaikka en tienannutkaan juuri mitään ja sain syötyä silloin mielestäni hyvin.
Oli kalliita aineksia koska ajattelin että laadukas punainen liha on parempaa kuin kaupan jauheliha ja hain lihani aina suoraan tuottajalta. Sitten ostin kallista lohta koska sehän se vasta terveellistä onkin. Juustoa meni leivän päällä ja tuli vähän syötyä herkkuja koska oli varaa.
Alkoholia en juuri nauti, joku parempi olit kerran pari kuukaudessa tai hyvä viini.

No kun asioita tapahtui eikä uutta työtä kovin helpolla löydy niin vuokrafirmojen kautta saan joitain töitä ja säästöjä onneksi on mutta ei niitä voi käyttää ellei ole pakko. Vielä ei ole tarvinnut niihin koskea, sen verran pätkätöitä löytyy. Mutta olen virallisten mittareiden mukaan köyhä koska tulot on niin alhaiset.

Pakon edestä lihan kulutus piti tiputtaa neljännekseen, kasviksia ja hedelmiä oli pakko lisätä ja piti alkaa leipomaan leipä itse. Kallis lohi on vaihtunut halpaan kotimaiseen pikkukalaan. Juustoa ja leikkeleitä en ole ostanut aikoihin.

Kävin viimeksi 5 vuotta sitten verikokeilla ja kolesteroli oli melkoisen koholla vaikka luulin että elän terveellisesti koska söin mielestäni hyvin ja liikuin. Se oli aina ollut koholla mutta ei niin paljoa.
Kävin kokeilla pari viikkoa sitten ja kaikki arvot oli juuri kuten pitikin. Myös painoni on tippunut 5 kiloa vaikka olin ennenkin normaalin painon ylärajalla.

Se että tuloni on tippunut ja se on pakottanut tiputtamaan ruokalaskua on vaikuttanut terveyteeni positiivisesti. Kasviksethan on lähes ilmaisia ja kevät on jo sillä mallilla että olen jo siemenet ostanut niin saa paljon hyvää omalta maalta.

Se että ihminen on köyhä ei tarkoita etteikö voisi elää terveellisesti. Se vaan on pakko koska rahaa ei ole.

1

181

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Popsi, popsi porkkanaa ......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      334
      1336
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      74
      919
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      813
    4. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      693
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      43
      680
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      672
    7. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      61
      652
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      648
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. 45
      537
    12. 32
      521
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    14. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      506
    15. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      23
      500
    16. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    17. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      32
      482
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      447
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      421
    Aihe