Tuli vähän kaikenlaista kuten pitkäaikaisen työn menetys joitakin vuosia sitten ja pari muuta pahempaa asiaa tapahtui.
Ennen oli kyllä rahaa vaikka en tienannutkaan juuri mitään ja sain syötyä silloin mielestäni hyvin.
Oli kalliita aineksia koska ajattelin että laadukas punainen liha on parempaa kuin kaupan jauheliha ja hain lihani aina suoraan tuottajalta. Sitten ostin kallista lohta koska sehän se vasta terveellistä onkin. Juustoa meni leivän päällä ja tuli vähän syötyä herkkuja koska oli varaa.
Alkoholia en juuri nauti, joku parempi olit kerran pari kuukaudessa tai hyvä viini.
No kun asioita tapahtui eikä uutta työtä kovin helpolla löydy niin vuokrafirmojen kautta saan joitain töitä ja säästöjä onneksi on mutta ei niitä voi käyttää ellei ole pakko. Vielä ei ole tarvinnut niihin koskea, sen verran pätkätöitä löytyy. Mutta olen virallisten mittareiden mukaan köyhä koska tulot on niin alhaiset.
Pakon edestä lihan kulutus piti tiputtaa neljännekseen, kasviksia ja hedelmiä oli pakko lisätä ja piti alkaa leipomaan leipä itse. Kallis lohi on vaihtunut halpaan kotimaiseen pikkukalaan. Juustoa ja leikkeleitä en ole ostanut aikoihin.
Kävin viimeksi 5 vuotta sitten verikokeilla ja kolesteroli oli melkoisen koholla vaikka luulin että elän terveellisesti koska söin mielestäni hyvin ja liikuin. Se oli aina ollut koholla mutta ei niin paljoa.
Kävin kokeilla pari viikkoa sitten ja kaikki arvot oli juuri kuten pitikin. Myös painoni on tippunut 5 kiloa vaikka olin ennenkin normaalin painon ylärajalla.
Se että tuloni on tippunut ja se on pakottanut tiputtamaan ruokalaskua on vaikuttanut terveyteeni positiivisesti. Kasviksethan on lähes ilmaisia ja kevät on jo sillä mallilla että olen jo siemenet ostanut niin saa paljon hyvää omalta maalta.
Se että ihminen on köyhä ei tarkoita etteikö voisi elää terveellisesti. Se vaan on pakko koska rahaa ei ole.
Pienituloisena parempi terveys
Anonyymi-ap
1
150
Vastaukset
- Anonyymi00001
Popsi, popsi porkkanaa ......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181