Tuli vähän kaikenlaista kuten pitkäaikaisen työn menetys joitakin vuosia sitten ja pari muuta pahempaa asiaa tapahtui.
Ennen oli kyllä rahaa vaikka en tienannutkaan juuri mitään ja sain syötyä silloin mielestäni hyvin.
Oli kalliita aineksia koska ajattelin että laadukas punainen liha on parempaa kuin kaupan jauheliha ja hain lihani aina suoraan tuottajalta. Sitten ostin kallista lohta koska sehän se vasta terveellistä onkin. Juustoa meni leivän päällä ja tuli vähän syötyä herkkuja koska oli varaa.
Alkoholia en juuri nauti, joku parempi olit kerran pari kuukaudessa tai hyvä viini.
No kun asioita tapahtui eikä uutta työtä kovin helpolla löydy niin vuokrafirmojen kautta saan joitain töitä ja säästöjä onneksi on mutta ei niitä voi käyttää ellei ole pakko. Vielä ei ole tarvinnut niihin koskea, sen verran pätkätöitä löytyy. Mutta olen virallisten mittareiden mukaan köyhä koska tulot on niin alhaiset.
Pakon edestä lihan kulutus piti tiputtaa neljännekseen, kasviksia ja hedelmiä oli pakko lisätä ja piti alkaa leipomaan leipä itse. Kallis lohi on vaihtunut halpaan kotimaiseen pikkukalaan. Juustoa ja leikkeleitä en ole ostanut aikoihin.
Kävin viimeksi 5 vuotta sitten verikokeilla ja kolesteroli oli melkoisen koholla vaikka luulin että elän terveellisesti koska söin mielestäni hyvin ja liikuin. Se oli aina ollut koholla mutta ei niin paljoa.
Kävin kokeilla pari viikkoa sitten ja kaikki arvot oli juuri kuten pitikin. Myös painoni on tippunut 5 kiloa vaikka olin ennenkin normaalin painon ylärajalla.
Se että tuloni on tippunut ja se on pakottanut tiputtamaan ruokalaskua on vaikuttanut terveyteeni positiivisesti. Kasviksethan on lähes ilmaisia ja kevät on jo sillä mallilla että olen jo siemenet ostanut niin saa paljon hyvää omalta maalta.
Se että ihminen on köyhä ei tarkoita etteikö voisi elää terveellisesti. Se vaan on pakko koska rahaa ei ole.
Pienituloisena parempi terveys
Anonyymi-ap
1
181
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Popsi, popsi porkkanaa ......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan74919Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.61652- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9506- 23500
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421