Olen aloittamassa purjehdusta, ja oman veneen rakentaminen onkin jo hyvässä vaiheessa, olen nimittäin ommellut veneeseen viirin. Siinä on sinistä ja punaista.
Kysymykseni liittyy kuitenkin aivan eri asiaan. Olen nimittäin viime aikoina miettinyt, että kuinka tarpeiden teko onnistuu haastavissa valtameriolosuhteissa.
Onko veneen vessa sellainen perinteinen vesivessa? Silloinhan sitä ei oikein voi asentaa veneen alakertaan, sillä sen kautta pääsisi vettä veneeseen. Myrskyisällä merellä se olisi huono asia.
Eikö tällainen vessa kannattaisi asentaa mahdollisimman korkealle? Esim. veneen perään, kannelle mahdollisimman ylös, jolloin veneen nouseminen ei olisi ongelma. Jos sen asentaisi veneen ratin taakse, niin silloin ohjaamista ei tarvitsisi keskeyttää.
Vai olisiko jonkinlainen puomi tai kippi, joka pyöräyttää tarpeillaan olijan laidan ulkopuolelle toimituksen ajaksi näppärämpi? Siihen varmaan voisi asentaa reiällisen istuimen (kansi lienee tarpeeton) - karskeimmat merikarhut voisivat varmaan istua puomilla siltänään.
Purjeveneen vessa maailmanympäripurjehduksella
8
243
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei yhtään vastausta, hah hah haa. Eikä tähän ketjuun tule ikinä tulemaankaan sellaisia
- Anonyymi00002
No, ymmärrettävästi kaikki eivät ole purjehtineet maailman ympäri.
- Anonyymi00003
Sen verran kannattaa huomioida, ettei vesilinja alapuolella olevien läpivientien kanssa touhutessa tarvita myrskyä veneen upottamiseen.
Aivan pläkätyynessä satamassa on saatu veneitä upotettua kun tarpeeksi töpeksitään.
Joskus vene on uponnut aivan vahingossakin.
Tuossa ruorin ääressä pytyllä istuessa piilee ongelma, josta lääkärit usein varoittavat niitä, joilla on taipumusta lukea pitkiä aikoja vessassa.
Se ei siis ole terveellistä.
Reelinkipaska on usein käytetty metodi, mutta siinä on pidettävä tuulen suunta aina mielessä.
Sopivasti kallistuneella laidalla voisi saada huuhtelun kaupan päälle D. - Anonyymi00004
+50 v kokemuksella, eri wc pöntöistä ja niiden tyhjennyksestä on syntynyt kokemuksen kautta perstuntumaa.
Paras minulle on domestikin alipaine wc sähköpumpulla, makeavesi huuhtelulla, veden käyttö, joka on varsin vähäistä, poistaa monia ongelmia huollon ja toimivuuden osalta.
Sähkö ei ole ongelma, eikä makea vesi, niihin löytyy ratkaisut. Läpivienneissä on ventiilit, vaikka ei ole ollut tilannetta, että niitä olisi ollut tarve sulkea. Iso septitankki aktivihiili huohotin suodattimella on hyvä lisä varuste.
Asennus tulee suorittaa huolella letkutusten osalta!
Wc tilana on hyvä olla sopivan ahdas, niin pöntöllä on mukavampi istua, kun vene heiluu ja olet "kiilautunut" löysästi - Anonyymi00005
On sääli, ettei tämä veneilyn ”aloittaja” osallistu itse näihin aloittamiinsa keskusteluihin mitenkään.
- Anonyymi00007
No, neuvojahan minä kyselen. Huono osallistua ummikkona. Kiitos kaikille vastanneille kuitenkin.
- Anonyymi00006
Tunteeko aloittaja ilmaisun toimii kuin junan vessa?
Katamaraanin keskisillalle asennettuna veneen wc voi todellakin olla maailmanympärimatkalla yhtä toimintavarma ja yksinkertainen kuin kyseisen sanonnan mukainen junan vessa. Toinen wc sitten satamakäyttöä varten erikseen, tai aina kun ollaan jonkin valtion aluevesillä.- Anonyymi00008
Tai voi olla, niin, että kaksi paskaa huuhtoutuu samalla käynnillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672395- 661377
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww741185EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41107- 79835
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780- 43678
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe24638- 30626