Yksinäisyys tappaa

Anonyymi-ap

Yksinäisyys tappaa henkisesti

13

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen joutunut elämään monta vuotta yksin. Elämä on käynyt raskaaksi.

• Anonyymi00002

Saan vihdoin elää yksin ja rauhassa! Tapaan ihmisiä vain silloin, kun haluan.

• Anonyymi00003

No ei täältä kukaan selviä hengissä kuitenkaan. Päivä kerrallaan ja yrittää nyt nauttia edes jostain ennen kuin pääsee pois.

• Anonyymi00004

Elän yhä vaikka olen aina tuntenut itseni yksinäiseksi.

• Anonyymi00005

Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.

Miten voi nostaa muiden fiilistä, jos omakin on ihan alhaalla ? Luulisi olevan vaikeaa.

• Anonyymi00007

Aikuisen pitää osata olla yksin läheis riippuvaisuus teistä tekee avuttomia.

• Anonyymi00008

Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.

• Anonyymi00009

Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
        Se on just se ongelma.
        Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.

Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
        Yritän päästä irti siitä.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
        Se on just se ongelma.
        Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.

Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
        Yritän päästä irti siitä.

Oletko miettinyt, mistä se läheisriippuvuus voisi johtua, miksi tulet riippuvaiseksi läheisestä/läheisistä ?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.

Muiden seurassa tuntee itsensä todella yksinäiseksi, yksin oleminen on yleensä nautinto, vaan ei sekään aina. Tapaamillani ihmisillä on yleensä kova tarve kertoa ja puhua itsestään ja omasta erinomaisuudestaan , mikä on mielestäni pidemmän päälle pitkästyttävää, vaikka en itse oikein tiedä mistä pitäisi puhua ja yritän vain sanoa jotain yleistä tai mielipiteitäni.

• Hei kaikille, jotka kokevat yksinäisyyttä,

Yksinäisyyttä voi yrittää lievittää myös virtuaalisesti.

Voi osallistua esimerkiksi reaaliaikaisiin ryhmächatteihin, joita netistä löytyy. Laitan vinkiksi tähän Tukinetin ryhmächatit, joita on joka arkipäivä. Kaikki Tukinetin ryhmächatit ovat ohjattuja ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä. Käynnissä olevat ja seuraavaksi tulevat ryhmächatit näkyvätTukinetin etusivulta. https://tukinet.fi/

Erityismainintana Maaseudun tukihenkilöverkon järjestämät Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächattejä, joissa on teemana juuri yksinäisyys. https://tukinet.fi/fi/palvelut/apua-mika-ihmissuhde

Tukinetissä on myös useita keskusteluryhmiä, joista yksinäisyydestä voi keskustella. Esim. Aikuisen elämää on yksi sellainen. https://tukinet.fi/fi/palvelut/aikuisen-elamaa

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi00012

En halua elää virtuaalielämää vaan ihan oikeaa elämää, johon kuuluu myös toisen ihmisen kosketus. Sanotaan niin, että halaus päivässä pitää lääkärin loitolla. Siinä saa ja antaa samalla kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      174
      5061
    2. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      121
      2237
    3. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      195
      1912
    4. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      19
      1590
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      58
      1492
    6. Talousasiantuntija sanoo säästämisestä

" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine
      Sinkut
      267
      1288
    7. Lieksa tukee kuntoutumista reilusti

Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito
      Lieksa
      85
      1149
    8. Siinäpä jäät

Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole
      Ikävä
      79
      999
    9. Nato on käytännössä kuollut!

Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh
      NATO
      292
      960
    10. Nyt se on varmaa tieoa - kuntaliitos

Alavus ja Ähtäri liitetään Seinäjokeen. Näin on erään edustajan mukaan päätetty ja asia tulee julkiseksi ensi viikolla.
      Ähtäri
      41
      932
    Aihe