Jeesuksen tunteminen

Jeesuksen elämää ja opetuksia ei voi ymmärtää, jos ei tajua, että Hän on se sama Jumala, joka loi maailman ja oli Israelin Jahve. Sitten Hän syntyi ihmiseksi. Siksi oli miljoonaa kertaa tärkeämpää istua hänen vieressään ja kuunnella kuin Maria, eikä huolehtia muista asioista kuin Martta.

Niin meidän tulee suhtautua tänäänkin seurakuntaamme, sen toimintaan ja opetuksiin ja jokapäiväiseen rukoilemiseemme ja Jeesuksen tuntemiseen. Ne ovat tärkeitä, eikä mikään muu ole niin tärkeää, vaikka niin helposti luulemme, ja käytännössä toimimme helposti.

Ja jos olemme väärässä kirkossa, on aika siirtyä oikeaan, Kristuksen Kirkkoon.

68

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Santtunen:
      Lue Raamatusta Joh evankeliumi!!!
      Se kertoo tarkalleen kuka Jeesus on!!!!!!
      Niin loppuu tuo sekoilu!!!

      • Niin kertoo. Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve Isän ohjauksessa.


      • Anonyymi00012
        santtunen2 kirjoitti:

        Niin kertoo. Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve Isän ohjauksessa.

        Missä kohtaa Vanhassa Testamentissa sanotaan että Jeesus on Jahve ja että Jahve on Isän ohjauksessa?


      • Anonyymi00028
        santtunen2 kirjoitti:

        Niin kertoo. Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve Isän ohjauksessa.

        Eksytystä!
        VT kerrotaan miten Jeesus sai alkunsa.
        Jeesus oli luomisessa mukana, eli toimi ns arkkitehtina Jumalan ohjeen mukaan!
        Se todetaan jo Raamatun ensimmäisessä kirjassa ja ensimmäisessä luvussa eli 1 Moos 1. luku!!!


    • Anonyymi00002

      Joo, kiitos aloittajalle. Itse en ole lukenut lähes 15 vuoteen Raamattua kovin paljoa. Nyt arveluttaa tunnenko enää Kristusta tarpeeksi. Tietoa kyllä on alati lisääntyvänä nykyisin, mutta vaikka sen avullakin torjutaan Antikristukset niin se johtaa käyttäytymiseen joka on uskosta luopumista. Oma käytös alkaa muistuttaa Antikristuksen käytöstä. Tieto ei ole samaa kuin sisäinen tuntemus.

      Käännöksiä on tarjolla useita kymmeniä jos osaa englannin kieltä. Mutta vieraskielinen ei sulaudu sydämeen vaan vain lisää tiedon tasoa. Kirkon virallinen käännös ei aina ole tiedon suhteen paras mahdollinen, mutta Pyhän Hengen lahjaa kuitenkin.

      Olen lukenut melko paljon Oppi ja liitot teosta. Sen perusteella on helppo uskoa MAP kirkon tuoneen Iankaikkisen evankeliumin täyteyttä ja määrätyn taloudenhoitajaksi ja kirjanpitäjäksi, mutta työ näyttäisi jääneen keskeneräiseksi. Smith ei ehtinyt aivan kaikkea oleellista kristinuskon teemoista nostaa esille. Myös laulukirja on tosi hyvä.

      MAP on siis parempi yhä kuin Jehovan todistajat vaikka todistajien perustajat elivät täyden elämän. Molemmille Iankaikkinen evankeliumi on tehtävänä. Mutta Evankelis-Luterilainen kirkko eli Galatia on vieraita evankeliumeja vastaan ja hyväksyy vain Kolossan eli ortodoksisen uudistus pyrkimyksen. Itse asiassa koko protestanttinen liike sai alkunsa ortodoksien 1200 luvun kritiikistä Paavin kirkkoa kohtaan. Siinä mielessä ortodoksit ovat kaikkien Protestanttien äiti.

      MAP on kaikessa loistossaan yhä vielä teemoiltaan liian kapea jotta sen voisi katsoa saaneen juurilta mitä täydellisimmän elämän ja siunauksen. Se on JOOSEFIN heimon joka oli 1/12 osa lahja kristinuskolle, mutta voiko siitä kasvaa teemoiltaan tarpeeksi perusteellinen?

      Hienoja ovat kaikki erilaiset oksat viinipuussa ja MAP kantaa hedelmää pysyvää suuren määrän jopa Suomessa asti. Sen tuoma jatkuva ILMESTYS on itselleni erittäin tärkeä taivaan evankeliumi. Mutta Martti Simojoki piispa kertoo rukous kirjassaan että suoraan Golgatan ristiltä tuleva HERÄTYKSEN Henki on kaikkein tärkeintä. Taivaan Ilmestykset ja evankeliumit eivät ole yhtä vakuuttavia. Ylösnousemuksen voima on herätyksissä mukana.

      Mutta mun tosiaan pitää tarttua Raamatun tuntemukseen Jeesuksesta. Edessä on kovia aikoja. Ja saatana sekä antikristus saavat valtaansa koko maailman.

      • Anonyymi00004

        esim Raamattu V 1933 /38 0n riittävän hyvä, ei eksy!
        JT UM käännös vastaavuus on sama!


      • Juuri näin, mutta kyllä tämä kirkko voi olla ihan täydellinenkin. Herätykset sammuvat.


      • Sinä jo uskot, että uutta ilmoitusta voi tulla,
        ja vielä jopa että Opin ja Liittojen kirja voi olla sitä,

        mutta jäänyt kesken Joseph Smithin kuoleman takia.

        Ja uskot herätyksiin. Ihan hyvä niin, jatka tutkimista ja rukoilemista, kyllä siitä hyvää seuraa. Pyhä Henki johdattaa jokaisen hengelliseen kotiinsa, on vapaiden suuntien kaunis opetus. Ehkä joidenkin pitää jäädä johonkin vanhoista kirkoista, kuten Nikodemus Raamatussa pysyi juutalaisissa vaikka uskoi Jeesukseen.


      • Anonyymi00006

        Jumala talletti sanansa King James Bibleen. Se avautuu uskovalle. Sinun kannattaa luopua mormonismin valheesta ja kääntyä Jeesuksen puoleen. Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa sovitus vastaan omalle kohdallesi, niin uudestisynnyt. Sitten, kun Aatamissa kuolleen henkesi tilalle tulee Jumalan elävä pyhä henki, Jumalan sana alkaa avautua sinullekin.

        Jumala tiesi, että maapallon 6000-vuotisen historia ihmisistä yli 905 eläisi 1600-luvun jälkeen ja että viimeisinä aikoina englanti olisi yleisimmin puhuttu kieli. Siksi Jumala talletti sanansa englanniksi. Hän karkaisi sen tulessa seitsemän kertaa; KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. KJB on täydellinen. Kuuntele Brandon Petersonia siitä. Kristityssä maassa hän olisi ollut uutislehtien etusivulla ensimmäisestä löydöksestään lähtien. Esimerkiksi siitä, että Raamatussa (KJB) on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa!


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Jumala talletti sanansa King James Bibleen. Se avautuu uskovalle. Sinun kannattaa luopua mormonismin valheesta ja kääntyä Jeesuksen puoleen. Hän sovitti verellään sinunkin syntisi. Sinun tarvitsee vain uskoa se ja ottaa sovitus vastaan omalle kohdallesi, niin uudestisynnyt. Sitten, kun Aatamissa kuolleen henkesi tilalle tulee Jumalan elävä pyhä henki, Jumalan sana alkaa avautua sinullekin.

        Jumala tiesi, että maapallon 6000-vuotisen historia ihmisistä yli 905 eläisi 1600-luvun jälkeen ja että viimeisinä aikoina englanti olisi yleisimmin puhuttu kieli. Siksi Jumala talletti sanansa englanniksi. Hän karkaisi sen tulessa seitsemän kertaa; KJB on seitsemäs englanninkielinen käännös ja englanti oli seitsemäs kieli, jolle Raamattu käännettiin. KJB on täydellinen. Kuuntele Brandon Petersonia siitä. Kristityssä maassa hän olisi ollut uutislehtien etusivulla ensimmäisestä löydöksestään lähtien. Esimerkiksi siitä, että Raamatussa (KJB) on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa!

        Siis ei 'yli 905', vaikka sekin toki on totta, vaan yli 90%.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        esim Raamattu V 1933 /38 0n riittävän hyvä, ei eksy!
        JT UM käännös vastaavuus on sama!

        Melkisedekin aikana ja hänen toimestaan Raamatun niitä kirjoituksia, joita oli olemassa ja muistitietoihin perustuvia tietoja koottiin yhdeksi kokonaisuudeksi niin että niistä voitiin sanoa alkaneen nykyisen Raamatun muodostuminen. Ennen Melkisedekiä Jumalasta oli käytetty nimeä Jumala ja Jehova. Melkisedekin toimesta alettiin kirjoituksissa (Malakiaan asti) tuolloin käyttämään Herra sanaa sekä Jumalasta että Sanasta että Pyhästä Hengestä. Eli jos kaikkiin Vanhan Testamentin Herra-sanaa kohtaan merkittäisiin sana Jehova, mistä tietäisimme, milloin olisi kyseessä Jumala tai Sana tai Pyhä Henki?


      • santtunen2 kirjoitti:

        Sinä jo uskot, että uutta ilmoitusta voi tulla,
        ja vielä jopa että Opin ja Liittojen kirja voi olla sitä,

        mutta jäänyt kesken Joseph Smithin kuoleman takia.

        Ja uskot herätyksiin. Ihan hyvä niin, jatka tutkimista ja rukoilemista, kyllä siitä hyvää seuraa. Pyhä Henki johdattaa jokaisen hengelliseen kotiinsa, on vapaiden suuntien kaunis opetus. Ehkä joidenkin pitää jäädä johonkin vanhoista kirkoista, kuten Nikodemus Raamatussa pysyi juutalaisissa vaikka uskoi Jeesukseen.

        Jos uutta ilmoitusta tuli, miksi sellaista puppua, että smith saa naiskennella pktyttöjä niin paljon kuin sielu sietää?


    • Anonyymi00003

      Joo. Fiktiivisiä hahmoja voi muokata rajattomasti.

      • Siellä on todellisuus takana: millainen Jeesus oikeasti on. Vain käsitykset hänestä vaihtelevat. Raamattu kertoo millainen hän on. Luoja ja tulee takaisin jne.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Siellä on todellisuus takana: millainen Jeesus oikeasti on. Vain käsitykset hänestä vaihtelevat. Raamattu kertoo millainen hän on. Luoja ja tulee takaisin jne.

        Jeesus ei opettanut pktmoninaintia, taika-alusvaatteiden käyttöä, rasismia, polyteismiä, rahojen keräämistä köyhien sijaan upporikkaalle smithin kirkolle ja sen "apostoleille".


      • Höpölöps kirjoitti:

        Jeesus ei opettanut pktmoninaintia, taika-alusvaatteiden käyttöä, rasismia, polyteismiä, rahojen keräämistä köyhien sijaan upporikkaalle smithin kirkolle ja sen "apostoleille".

        Ei opettanut. Nuo ovat mormonien vihaajien kritiikkiä sitä kirkkoa kohtaan. Veikkaan että Jeesus on meidän puolellamme ja Perkele tuon kritiikin puolella.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Ei opettanut. Nuo ovat mormonien vihaajien kritiikkiä sitä kirkkoa kohtaan. Veikkaan että Jeesus on meidän puolellamme ja Perkele tuon kritiikin puolella.

        Olli, miksi valehtelet? Nuo OVAT mormonien keskeisiä oppeja.

        smithin kirkon oppi on perkeleellinen. Sinun veikkauksesi menee pieleen.


      • Anonyymi00011
        santtunen2 kirjoitti:

        Ei opettanut. Nuo ovat mormonien vihaajien kritiikkiä sitä kirkkoa kohtaan. Veikkaan että Jeesus on meidän puolellamme ja Perkele tuon kritiikin puolella.

        Mihin tarkoitukseen kymmenykset ovat menneet MAP-kirkossa Mormonin kirjan mukaan?

        14 Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen ruhtinaiden kanssa, sillä te olette syöneet tyhjiin viinitarhan, ja köyhiltä ryöstämänne saalis on taloissanne.

        15 Mitä te tarkoitatte? Te lyötte minun kansani kappaleiksi ja murskaatte köyhien kasvot, sanoo Herra Jumala Sebaot.


      • Anonyymi00021
        santtunen2 kirjoitti:

        Ei opettanut. Nuo ovat mormonien vihaajien kritiikkiä sitä kirkkoa kohtaan. Veikkaan että Jeesus on meidän puolellamme ja Perkele tuon kritiikin puolella.

        Jumala (Jehova), ei Jeesus, ei hyväksy eksytystä pienessäkään määrin. Ihmiset eksyttää, ei Jumala (Jehova), Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel).

        Matteus 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.


      • Anonyymi00029
        santtunen2 kirjoitti:

        Ei opettanut. Nuo ovat mormonien vihaajien kritiikkiä sitä kirkkoa kohtaan. Veikkaan että Jeesus on meidän puolellamme ja Perkele tuon kritiikin puolella.

        Jeesus ei tunne teitä, kun teette hänestä Jumalan!!!


    • Anonyymi00005

      Todellisuuden taju hoi. Jeesus oli mitä todennäköisemmin olemassa. Ihmeteot ja yliluonnolliset asiat ovat jo sitten satua, jonka ihmiset ovat kehittäneet hallitsemaan toisia ihmisiä ja keräämään rahat pois.

      • Ei ole mitään ihmeitä kuin ihmiselle. Jumala tietää miten ne on tehty, hallitsee perimmäiset luonnonlait ja aineellisen maailman luonnonlait ohittavat ja ylittävät henkimaailman lait ja todellisen, kokonaisen, Jumalan maailman lait.

        Meidän maailmasta, ihmisen näkökulmasta Jumalan ihmeet, todella tapahtuneet ihmeelliset asiat, ovat ihmeitä, mutta Jumalan maailmasta katsottuna ne ovat luonnollisia, ymmärrettäviä.

        Ylösnousemus. Jeesus sai uuden, kirkastetun, kuolemattoman, ikuisen ruumiin, kehon, vartalon, kuolevaisen, kuolleen ruumiinsa sijalle. Tämä tapahtuu kaikille ihmisille viimeistään Viimeisellä Tuomiolla. Sitten ihmiset pelastuvat johonkin kolmesta taivaasta, tai kärsivät toisen kuoleman tulisessa järvessä.

        Veden muuttaminen viiniksi. Viini loppui häissä, niin Jeesus äitinsä pyynnöstä teki sitä ystävällisesti lisää. Ja se oli jopa parempaa kuin edellinen kaikkien iloksi. Emme tiedä, miten se tapahtui, mutta eihän se Jumalalle vaikeata ole. Se oli tunnusteko, hän todisti olevansa Jumalasta. Vain sellainen voi tehdä tuollaista. Väärät papit ja taikurit osaavat tehdä monenlaisia ihmeitä, mutta tällaisia vain Jumalan palvelija.

        Ja hän oli ensimmäinen Aatamin ja Eevan ihmiskunnasta, joka nousi ylös. Sen jälkeen on ollut muita, ja silloinkin nousi muitakin. Henok kyllä pääsi käymään taivaassa, ja sellaisia on ollut muitakin. Ja Elia siirtyi taivaaseen kuolematta ollenkaan.

        Kirkkomme jäsenissä ei ole muuta eroa muihin aitoihin kristittyihin kuin että tiedämme paljon enemmän ja tarkemmin kaikista uskonasioista, koska kirkkomme tietää ja on kaikin puolin oikea, Jumalan perustana, oikeaoppinen ja toimii oikein.

        Se mitä muilta puuttuu on juuri kirkko. Vaikka kuinka olisi "Jeesuksen sisäinen tunto" ja muut uskon salaisuudet ja syvät totuudet ja syntien anteeksisaaminen ja armo jne., hyviä ja oikeita asioita. Muut kirkot ovat osaksi oikeita, osaksi vääriä. Jäsenet voivat olla viattomia, mutta joutuvat noudattamaan oppeja, jotka eivät ole ihan oikeita. Monet seilaavat kaikenlaisten kirkkojen ja lahkojen välillä, varsinkin kaikki "uudestisyntyneet", ja hellut jakaantuvat uusiksi ja uusiksi pirstaleiksi voimallisten saarnaajien lähtiessä omille teilleen.

        Pyhän Hengen vuodatus pakanoille on kyllä nähtävissä helluissa ym. ja karismaattisessa liikkeessä. Se on suurin kristillinen suunta maailmassa heti katolisten jälkeen. Mutta herätykset sammuvat aina tai lähtevät väärille poluille tai muodostavat uusia ja uusia puolinaisia kirkkoja.

        Jollakin tavalla on, ja voi vaan olla, Jumalan Kirkko ja Perkeleen kirkko. Pitäisi lähteä pois Babylonista, syntisestä maailmasta, ja Perkeleen kirkosta. Rukous näyttää tietä. "Kysykää niin vastataan."


      • santtunen2 kirjoitti:

        Ei ole mitään ihmeitä kuin ihmiselle. Jumala tietää miten ne on tehty, hallitsee perimmäiset luonnonlait ja aineellisen maailman luonnonlait ohittavat ja ylittävät henkimaailman lait ja todellisen, kokonaisen, Jumalan maailman lait.

        Meidän maailmasta, ihmisen näkökulmasta Jumalan ihmeet, todella tapahtuneet ihmeelliset asiat, ovat ihmeitä, mutta Jumalan maailmasta katsottuna ne ovat luonnollisia, ymmärrettäviä.

        Ylösnousemus. Jeesus sai uuden, kirkastetun, kuolemattoman, ikuisen ruumiin, kehon, vartalon, kuolevaisen, kuolleen ruumiinsa sijalle. Tämä tapahtuu kaikille ihmisille viimeistään Viimeisellä Tuomiolla. Sitten ihmiset pelastuvat johonkin kolmesta taivaasta, tai kärsivät toisen kuoleman tulisessa järvessä.

        Veden muuttaminen viiniksi. Viini loppui häissä, niin Jeesus äitinsä pyynnöstä teki sitä ystävällisesti lisää. Ja se oli jopa parempaa kuin edellinen kaikkien iloksi. Emme tiedä, miten se tapahtui, mutta eihän se Jumalalle vaikeata ole. Se oli tunnusteko, hän todisti olevansa Jumalasta. Vain sellainen voi tehdä tuollaista. Väärät papit ja taikurit osaavat tehdä monenlaisia ihmeitä, mutta tällaisia vain Jumalan palvelija.

        Ja hän oli ensimmäinen Aatamin ja Eevan ihmiskunnasta, joka nousi ylös. Sen jälkeen on ollut muita, ja silloinkin nousi muitakin. Henok kyllä pääsi käymään taivaassa, ja sellaisia on ollut muitakin. Ja Elia siirtyi taivaaseen kuolematta ollenkaan.

        Kirkkomme jäsenissä ei ole muuta eroa muihin aitoihin kristittyihin kuin että tiedämme paljon enemmän ja tarkemmin kaikista uskonasioista, koska kirkkomme tietää ja on kaikin puolin oikea, Jumalan perustana, oikeaoppinen ja toimii oikein.

        Se mitä muilta puuttuu on juuri kirkko. Vaikka kuinka olisi "Jeesuksen sisäinen tunto" ja muut uskon salaisuudet ja syvät totuudet ja syntien anteeksisaaminen ja armo jne., hyviä ja oikeita asioita. Muut kirkot ovat osaksi oikeita, osaksi vääriä. Jäsenet voivat olla viattomia, mutta joutuvat noudattamaan oppeja, jotka eivät ole ihan oikeita. Monet seilaavat kaikenlaisten kirkkojen ja lahkojen välillä, varsinkin kaikki "uudestisyntyneet", ja hellut jakaantuvat uusiksi ja uusiksi pirstaleiksi voimallisten saarnaajien lähtiessä omille teilleen.

        Pyhän Hengen vuodatus pakanoille on kyllä nähtävissä helluissa ym. ja karismaattisessa liikkeessä. Se on suurin kristillinen suunta maailmassa heti katolisten jälkeen. Mutta herätykset sammuvat aina tai lähtevät väärille poluille tai muodostavat uusia ja uusia puolinaisia kirkkoja.

        Jollakin tavalla on, ja voi vaan olla, Jumalan Kirkko ja Perkeleen kirkko. Pitäisi lähteä pois Babylonista, syntisestä maailmasta, ja Perkeleen kirkosta. Rukous näyttää tietä. "Kysykää niin vastataan."

        Kyllä ne ihmeteot ovat silkkaa bullshittiä. Mutta Ollihan uskoo jopa Baabelin kieltensekoitukseen...

        smithin kirkko on perkeleen kirkko kaikilla mittapuilla mitattuna.


      • Höpölöps kirjoitti:

        Kyllä ne ihmeteot ovat silkkaa bullshittiä. Mutta Ollihan uskoo jopa Baabelin kieltensekoitukseen...

        smithin kirkko on perkeleen kirkko kaikilla mittapuilla mitattuna.

        Jumalan ihmeet ovat todella tapahtuneet. Mooses halkaisija Kaislameren, se kuivui siltä kohdalta hetkeksi. Jeesus teki viiniä vedestä, eli vesi vaihtui viiniksi. Jeesus nousi ylös ja elää Taivaassa kirkastettuna olentona. Jeesus loi maailman ennen syntymistään ihmiseksi maan päälle.

        Saa uskoa tai olla uskomatta.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Jumalan ihmeet ovat todella tapahtuneet. Mooses halkaisija Kaislameren, se kuivui siltä kohdalta hetkeksi. Jeesus teki viiniä vedestä, eli vesi vaihtui viiniksi. Jeesus nousi ylös ja elää Taivaassa kirkastettuna olentona. Jeesus loi maailman ennen syntymistään ihmiseksi maan päälle.

        Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Kaislameren juttu (englanninkielisissä Raamatuissa käännetty väärin Punaiseksi mereksi) on kooste eri tapahtumista. Toisessahan oli kysymys Theran tulivuorenpurkauksen aiheuttamasta hyökyaallosta, jossa hukkui egyptiläistä sotajoukkoa. Toinen asia on sitten se, että joissakin Välimeren matalissa lahdissa pitkään yhdestä suunnasta puhaltava tuuli voi paljastaa maakannaksen, jota pitkin on mahdollista kulkea.
        Raamatun tarinathan ovat monelta osin liioiteltuja, vaikka niillä olisi jotain totuuspohjaa. Esim. Sodoman ja Gomorran tuho liittynee meteoriittiin, joka aiheutti tutkitusti kivien lasittumista ja maaston peittymistä suolaan Kuolleen meren ympäristössä.

        Alkoholin valmistaminen käyttämällä toki tunnettiin jo Jeesuksen aikaan...


      • Anonyymi00010
        santtunen2 kirjoitti:

        Jumalan ihmeet ovat todella tapahtuneet. Mooses halkaisija Kaislameren, se kuivui siltä kohdalta hetkeksi. Jeesus teki viiniä vedestä, eli vesi vaihtui viiniksi. Jeesus nousi ylös ja elää Taivaassa kirkastettuna olentona. Jeesus loi maailman ennen syntymistään ihmiseksi maan päälle.

        Saa uskoa tai olla uskomatta.

        Se Herra ja Jumalan enkeli, joka antoi Moosekselle kyvyn ja voiman halkaista Punaisen Meren vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle, oli Pyhä Henki eli Gabriel (2 Moos. 14:15-16 ja 24 ja 2 Moos. 14:26-27 sekä 2 Nefi 8:9-10).

        Jos Pyhä Henki eli Gabriel pystyi toisen ja kolmannen luomispäivän aikana siirtämään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan voimalla pyhällä hengellä (yleisnimi), niin hänelle oli helppoa halkaista Punaisen meren 90 metriä syvät vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Se Herra ja Jumalan enkeli, joka antoi Moosekselle kyvyn ja voiman halkaista Punaisen Meren vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle, oli Pyhä Henki eli Gabriel (2 Moos. 14:15-16 ja 24 ja 2 Moos. 14:26-27 sekä 2 Nefi 8:9-10).

        Jos Pyhä Henki eli Gabriel pystyi toisen ja kolmannen luomispäivän aikana siirtämään uutta mannerta noin 2000 km lännemmäs vanhasta mantereesta Jumalan voimalla pyhällä hengellä (yleisnimi), niin hänelle oli helppoa halkaista Punaisen meren 90 metriä syvät vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle.

        Sadut satuina. Kyse ei edes ole Punaisesta merestä.


    • Anonyymi00008

      Samoja kirkkoja ne kaikki ovat. Raha ja valta ovat kirkkojen pääasia.

      • Niin ovat. Tai yksi on oikea ja muut vääriä, siis osittain oikeassa, osittain väärässä.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Niin ovat. Tai yksi on oikea ja muut vääriä, siis osittain oikeassa, osittain väärässä.

        smithin kirkko on väärässä joka ainoassa asiassa.


    • Anonyymi00009

      Ensin suljin suuni konfirmaatiotilaisuudessa, koska en totuuden ystävänä ja tosikkona voinut vannoa jonkun saaneen alkunsa pyhästä hengestä ta i syntyneen neitsyestä.

      Niukka illallinen, jossa viini symboloi verta ja olematon leipä ihmislihaa oli suorastaan kuvottava. Siihen loppui meikäpojan kristillisyys, jos oli koskaan alkanutkaan.

      • Ei kannata tietenkään mennä ehtoolliselle ennenkuin ymmärtää ja uskoo asian. Mitä ihmettä sinä siellä teit? Ihan älytöntä, jos noin uskoo.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Ei kannata tietenkään mennä ehtoolliselle ennenkuin ymmärtää ja uskoo asian. Mitä ihmettä sinä siellä teit? Ihan älytöntä, jos noin uskoo.

        Onhan niitä älyttömiä. Jotkut uskovat joseph smithiin!


    • Anonyymi00014

      Missä kohtaa Jumala tai Jeesus on sanonut että hän on Jahve tai Luoja?

      • Anonyymi00015

        Joh. 8:24

        ... Ellette näet usko että minä olen se joka olen te tulette kuolemaan synneissänne....

        Ihmetekojen tähden heidän olisi pitänyt uskoa. Jerusalem ja temppeli hävitettiin 70 jKr jonka Jeesus ennalta ilmoitti. Olisi pitänyt uskoa vähintään profeetaksi.

        Ehkä Jahve nimi on ainoa nimi jonka Luoja on ilmaissut omakseen. Mutta sitä käyttää sijaisena monet eri Jumalan Pojat. Siksi kun sanotaan Jeesus oli Luoja eli Jahve tapahtuu sekaannuksia. Myös Herra Jumalaa Kaikkivaltiasta kutsutaan Jahveksi.

        Itse uskon Efesolaisille ilmoitettuun:

        Herra on yksi
        Jumala on yksi
        Isä on yksi

        Herralla on kaksi enkeliä eli Kaikkivaltias ja Karitsa
        Jumalalla myös kaksi eli Krishna ja Pyhä Henki
        Isällä myös kaksi eli Viisaus ja Ymmärrys

        Usein sekoitetaan Jahve nimi koskemaan Luojaa, Herraa ja Kaikkivaltiasta. Kenelle heistä se todellisuudessa kuuluu vai kaikille kolmelle yhteisesti? Athanasios kertoo tunnustuksessaan senkin. Myös suomenkielinen aakkosto kertoo asiasta jotain.


        Abcd
        Efghij = JIHGFE = Jahve (luettuna toistapäin)
        Klmno = kolminaisuus
        P = pyhä
        QRSTUVWX = Kristus
        YZ =Yksi
        Åäö

        Kaiken kaikkiaan sekaannus on syntynyt siitä kun Islam tunnustaa Jumala on yksi ainoa. Eikä ketään toista ole. Tämän monet ymmärtää käsittävän että Kristus oli tuo yksi ainoa. Luoja. Toiset teki kompromissin ottamalla käyttöön Kolminaisuuden. Jos Jeesus oli yksi ainoa, joka kuoli niin Jumala on kuollut ja kaikki sen jälkeen tulleet väitteet perustuu tuon kuolleen Jumalan sanaan : MITÄ TAHANSA TE PYYDÄTTE SEN MINÄ TEEN.

        ITSE ymmärrän että Jumala ainoa, joka oli Jahve kuoli. Mutta on antanut kaikille mitä nämä ovat pyytäneet niin että on useita sijaisia Pyhästä Kolminaisuudesta lähtien. Nämä sijaiset ovat ajautuneet sotiin toisiaan vastaan. Ja kauhea sekaannus Jumalan olemuksesta ja ominaisuuksista on syntynyt. Ellei uskota Jeesuksen olleen yksi ja ainoa Jahve Luoja niin joudutaan tyytymään niihin sijaisiin joita apostolit ovat pyytämällä luoneet.

        Toinen mahdollisuus on uskoa Pyhä Kolminaisuus ikuiseksi, äärettömäksi ja kaikkivaltiaaksi alusta lähtien. Itse pidän tätä kuitenkin teologisena rakennelmana.

        Jeesus oli ainoa luoja Jahve. Hän kuoli maailman pelastuksen tähden. Ja mitä sen jälkeen on tullut on kaikki hänen voimastaan luotua uutta käsitystä. Toki hän aloitti tuon uuden käsityksen valmistelun jo Eedenin puutarhassa lupaamalla Aadamille naisen siemenen.

        Raamattu tukee käsitystä Pyhästä Kolminaisuudesta melko hyvin. Mutta islam tukee käsitystä yhdestä ainoasta Jumalasta. Itse pidän käsitystä yhdestä ainoasta Jumalasta riittävänä. Kaikki muu sen lisäksi tullut perustuu apostolien pyyntöihin.

        Tuo Jumala kuoli maailman edestä. Osia hänestä kuten kasvojen kirkkaus on noussut fragmentteina ylös ja hänen paluunsa tapahtuu kahdessa vaiheessa. Vuoden 2000 vaiheilla SUUN HENKÄYKSENÄ, ja vuoden 4000 vaiheilla Tulemisen kirkkaudella voiman oikealla puolella.

        Onko Jeesus ylösnoussut ? Jumalan Pojaksi julistettu kyllä näyttäytyi apostoleille. Mutta oliko se hänen luontonsa IHMISENÄ vai JUMALANA. Jeesus nimittäin on kaksi luontoinen. Jos hän nousi Jumalana niin miten se näkyy. Jos hän nousi ihmisenä niin miten se näkyy. Olisiko inkvisition kärsimykset olleet tarpeen jos hän nousi Jumalana.

        Itse hapuilen vasta kohden totuutta ja tuntemusta. Varmimmalta näyttää ajatus että Jumala kuoli maailman edestä.


    • Anonyymi00017

      Muistaakseni mormonismissa kymmenykset, eli raha, ovat aika suuressa osassa. Eli et pääse temppeliin, jos et maksa ja tottele. Siis aika pitkälle mielestäni juuri sitä rahan ja vallan innoittamaa uskontoa.

      • Anonyymi00018

        Siis mormonismi on vahvasti ns. menestysteologiaa. Annat kirkolle rahaa ja saat siunauksia rahan ja hyvinvoinnin muodossa.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Siis mormonismi on vahvasti ns. menestysteologiaa. Annat kirkolle rahaa ja saat siunauksia rahan ja hyvinvoinnin muodossa.

        Oliko se että seitsemän kirkon johtajaa on saanut kukin miljoona dollaria. Mitä he ovat saaneet aikaan jotta heidät on "palkittu"? Näin sanoo kirjoitukset.

        "Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä,
        he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
        13Herra asettuu käymään oikeutta,
        nousee kansoja tuomitsemaan.
        14Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten
        ja sen päämiesten kanssa:
        Te olette raiskanneet viinitarhan;
        teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
        15Kuinka saatatte runnella minun kansaani
        ja ruhjoa kurjien kasvot?
        sanoo Herra, Herra Sebaot".


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Oliko se että seitsemän kirkon johtajaa on saanut kukin miljoona dollaria. Mitä he ovat saaneet aikaan jotta heidät on "palkittu"? Näin sanoo kirjoitukset.

        "Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä,
        he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
        13Herra asettuu käymään oikeutta,
        nousee kansoja tuomitsemaan.
        14Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten
        ja sen päämiesten kanssa:
        Te olette raiskanneet viinitarhan;
        teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
        15Kuinka saatatte runnella minun kansaani
        ja ruhjoa kurjien kasvot?
        sanoo Herra, Herra Sebaot".

        MAP-kirkon toiminta on luisumassa yhä enemmän palkattuun papistoon joka on aina ollut este oikeudenmukaisuuden ja totuuden eteenpäin viemiselle.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Oliko se että seitsemän kirkon johtajaa on saanut kukin miljoona dollaria. Mitä he ovat saaneet aikaan jotta heidät on "palkittu"? Näin sanoo kirjoitukset.

        "Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä,
        he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.
        13Herra asettuu käymään oikeutta,
        nousee kansoja tuomitsemaan.
        14Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten
        ja sen päämiesten kanssa:
        Te olette raiskanneet viinitarhan;
        teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
        15Kuinka saatatte runnella minun kansaani
        ja ruhjoa kurjien kasvot?
        sanoo Herra, Herra Sebaot".

        Kaikille uusille MAP-kirkon "apostoleille" annetaan miljoona dollaria.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kaikille uusille MAP-kirkon "apostoleille" annetaan miljoona dollaria.

        MAP-kirkon perustamisen alkuperäinen tarkoitus oli että se pyrkisi tasaamaan tuloeroja rikkaiden ja köyhien välillä. Eräs kirkon virkailija kirjoitti juuri tuosta aiheesta hiljattain ja kritisoi voimakkaasti kirkon nykyistä toimintaa siitä kuinka se pyrkii kasvattamaan omaa varallisuuttaan köyhien kustannuksella. Nyt tuosta alkuperäisestä tarkoituksesta on luovuttu ja kirkon toiminta perustuu sen oman varallisuuden kasvattamiseen.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        MAP-kirkon perustamisen alkuperäinen tarkoitus oli että se pyrkisi tasaamaan tuloeroja rikkaiden ja köyhien välillä. Eräs kirkon virkailija kirjoitti juuri tuosta aiheesta hiljattain ja kritisoi voimakkaasti kirkon nykyistä toimintaa siitä kuinka se pyrkii kasvattamaan omaa varallisuuttaan köyhien kustannuksella. Nyt tuosta alkuperäisestä tarkoituksesta on luovuttu ja kirkon toiminta perustuu sen oman varallisuuden kasvattamiseen.

        Nuo "apostolit", jotka ovat saaneet miljoona dollaria, luulevat että toistamalla Jeesuksen nimeä yhä uudelleen ja uudelleen, ja opettamalla Jeesuksesta väärin, että hän on kaiken Luoja ja Jehova, he ovat oikeutettuja Jumalan (tosin he eivät edes usko Jumalaan niinkuin pitäisi) he ovat oikeutettuja saamaan "täyspidon" Jumalan kädestä.

        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.


    • Anonyymi00023

      Erikoinen jumala, joka antaa tappaa itsensä. Tai no eihän jumalaa voi surmata, joten koko homma oli suurta teatteria. Ja riittää, että hokee uskovansa johonkin.

      • Divina comedia. Jo Dante ymmärsi tuon. Luomiskertomus on teatterikäsikirjoitus. Jumala kertoo lyhyesti mitä teki ja tekee. Maapallolla. Ei universumissa, siellä on muita samanlaisia ja erilaisia maailmoja. Luotuja ja kehittyneitä, ja molempia yhtä aikaa. Maapallo on luotu ja luotu ja kehittynyt yhtä aikaa.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Divina comedia. Jo Dante ymmärsi tuon. Luomiskertomus on teatterikäsikirjoitus. Jumala kertoo lyhyesti mitä teki ja tekee. Maapallolla. Ei universumissa, siellä on muita samanlaisia ja erilaisia maailmoja. Luotuja ja kehittyneitä, ja molempia yhtä aikaa. Maapallo on luotu ja luotu ja kehittynyt yhtä aikaa.

        Raamatun luomiskertomus on kooste useammasta aikaisemmasta ja siitä on jätetty mm. Aatamin ensimmäinen vaimo, Lilit, pois.

        Maapallolle on kehittynyt elämää. Monelle muullekin planeetalle on todennäköisesti kehittynyt elämää, ehkä joihinkin jopa älyllistä elämää. Sitä ei maapallolta löydy.


    • Anonyymi00026

      Luomiskertomus on puppua. Jumalaa ei ole, eikä kukaan ole meitä luonut. Luominen keksittiin selittämään asiaa, jota ei vieläkään varmuudella voida selittää.

    • Anonyymi00027

      Eksytystä!!!

      1. Joh 2. luku!

    • Anonyymi00030

      Mormonijumala on ihmisestä kehittynyt olento, joka on heidän mielestään tämän meidän tunteman maailman johtaja. Vääjäämätön johtopäätös mormoniopista on se, että jumalia on enemmän jossakin. Eli mormonismi on monijumalainen uskonto.

      • Jumala on ikuinen, aina ollut. Ei meillä tuommoista oppia ole. Ikuisuus menee yli ihmisen hilseen, tajuamme sen vasta taivaassa.

        Jumala on koko universumin päällikkö ja maailmojen Luoja, ei pelkästään maapallon.

        Mutta universumia, perusluonnonlakeja, materiaa ja energiaa ei ole luotu tyhjästä, vaan aina on ollut jotain, siis universumi ja Jumala ja Jumalan Valtakunnat Taivaassa.

        Monijumalaisuus on totta, mutta vain yksi Ylijumala, kolme Jumalaa kolminaisuudessa. Vain yksi oikea Jumaluus, tämä kolminaisuus.

        Me ihmiset olemme Jumalan lapsia, ja kehittymässä aikuisiksi jumaliksi. Osa pääsee siihen, osa jää enkeleiksi, jotka nyt ovat ihmisen yläpuolella, ja osa ihmisiksi paratiisivaltakuntiin. Lopulta vain pieni osa menee kadotuksen puolelle ja vielä pienempi osa tuliseen järveen, toiseen kuolemaan.

        Mutta rangaistuksetta ei pääse kukaan joka ei ole parannusta tehnyt ja syntejään anteeksi saanut tässä elämässä tai tulevassa.


      • Anonyymi00031
        santtunen2 kirjoitti:

        Jumala on ikuinen, aina ollut. Ei meillä tuommoista oppia ole. Ikuisuus menee yli ihmisen hilseen, tajuamme sen vasta taivaassa.

        Jumala on koko universumin päällikkö ja maailmojen Luoja, ei pelkästään maapallon.

        Mutta universumia, perusluonnonlakeja, materiaa ja energiaa ei ole luotu tyhjästä, vaan aina on ollut jotain, siis universumi ja Jumala ja Jumalan Valtakunnat Taivaassa.

        Monijumalaisuus on totta, mutta vain yksi Ylijumala, kolme Jumalaa kolminaisuudessa. Vain yksi oikea Jumaluus, tämä kolminaisuus.

        Me ihmiset olemme Jumalan lapsia, ja kehittymässä aikuisiksi jumaliksi. Osa pääsee siihen, osa jää enkeleiksi, jotka nyt ovat ihmisen yläpuolella, ja osa ihmisiksi paratiisivaltakuntiin. Lopulta vain pieni osa menee kadotuksen puolelle ja vielä pienempi osa tuliseen järveen, toiseen kuolemaan.

        Mutta rangaistuksetta ei pääse kukaan joka ei ole parannusta tehnyt ja syntejään anteeksi saanut tässä elämässä tai tulevassa.

        Onhan teillä monijumalaisuus.

        > Monijumalaisuus on totta, mutta vain yksi Ylijumala, kolme Jumalaa kolminaisuudessa. Vain yksi oikea Jumaluus, tämä kolminaisuus.

        Smith opetti ensin tuota tavallista kolminaisuusoppia, mutta kääntyi sitten polyteistiksi. Myös suomalaisilla oli vastaava henoteismi, jossa oli Ukko Yli-Jumala ja tämän lisäksi vähäisempiä jumalia. Mormoneille Jeesus/Jahve on tällainen vähäpätöisempi Jumala.

        Jos pelkäät rangaistusta, miksi ihmeessä et eroa smithin epäinhimillisestä ja julmasta kirkosta? Miksi et tee parannusta vaan hyväksyt smithin opin kauheudet?


    • Anonyymi00032

      Ei kai voida sanoa, että mormonijumala on ikuinen, jos hän välillä oli ihminen. Smith kehitti sellaisen sekasotkun, että sitä on hieman hankala nyt selitellä. Oliko asia nyt niin, että jos tämä mormonien ihmisestä jumalaksi kehittynyt olento ei olisi totellut mormonioppia ihmisenä ollessaan, niin koko meidän tuntemaamme maailmaa ei olisi edes olemassa?

      • Jeesus oli Jumala jo syntyessään ihmiseksi.

        Isä Jumalan kohdalla asia menee yli ihmisen hilseen.

        Joseph Smith vaan harrasti yksityisajattelua sillä kohtaan. Kaanoniin asia ei ole päätynyt.

        Jumalan Valtaistuin on kuin virka, palli, se on Isä-Jumala, joka siinä istuu, vaikka henkilö voi vaihdella. Jokainen Jumala, joka siihen Istuimeen on arvollinen, on kuitenkin ollut ihmisenä jollain maapallolla jossain päin universumia.

        Kuten jokainen kenraali on ollut alokas. Jokainen paavi on joskus vihitty papiksi, ja samoin arkkipiispa. Joseph Smithin asetti papiksi Pietari, Jakob ja Johannes. Jotka oli asettanut Jeesus.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Jeesus oli Jumala jo syntyessään ihmiseksi.

        Isä Jumalan kohdalla asia menee yli ihmisen hilseen.

        Joseph Smith vaan harrasti yksityisajattelua sillä kohtaan. Kaanoniin asia ei ole päätynyt.

        Jumalan Valtaistuin on kuin virka, palli, se on Isä-Jumala, joka siinä istuu, vaikka henkilö voi vaihdella. Jokainen Jumala, joka siihen Istuimeen on arvollinen, on kuitenkin ollut ihmisenä jollain maapallolla jossain päin universumia.

        Kuten jokainen kenraali on ollut alokas. Jokainen paavi on joskus vihitty papiksi, ja samoin arkkipiispa. Joseph Smithin asetti papiksi Pietari, Jakob ja Johannes. Jotka oli asettanut Jeesus.

        Hienoa Olli, että taas vaihteeksi myönnät monijumalaisuutesi. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole. Ei kukaan voi todistaa, että mikäli Jumalia on olemassa, niitä olisi vain yksi.


      • Anonyymi00033
        santtunen2 kirjoitti:

        Jeesus oli Jumala jo syntyessään ihmiseksi.

        Isä Jumalan kohdalla asia menee yli ihmisen hilseen.

        Joseph Smith vaan harrasti yksityisajattelua sillä kohtaan. Kaanoniin asia ei ole päätynyt.

        Jumalan Valtaistuin on kuin virka, palli, se on Isä-Jumala, joka siinä istuu, vaikka henkilö voi vaihdella. Jokainen Jumala, joka siihen Istuimeen on arvollinen, on kuitenkin ollut ihmisenä jollain maapallolla jossain päin universumia.

        Kuten jokainen kenraali on ollut alokas. Jokainen paavi on joskus vihitty papiksi, ja samoin arkkipiispa. Joseph Smithin asetti papiksi Pietari, Jakob ja Johannes. Jotka oli asettanut Jeesus.

        Profeetta ei voi harrastaa yksityisajattelua missään kohtaa ja olettaa, että ettei sitä pidetä totuutena. Profeetalla ei ole mitään syytä kertoa omia ajatuksiaan mistään asioista, koska hän voi saada suoraan ilmoituksen Jumalalta. Ei asian pitäisi toimia näin? Mormonikirkko on joutunut selittelemään profeetojensa mormonismin virallisen dogman vastaisia sanomisia.


      • Anonyymi00033 kirjoitti:

        Profeetta ei voi harrastaa yksityisajattelua missään kohtaa ja olettaa, että ettei sitä pidetä totuutena. Profeetalla ei ole mitään syytä kertoa omia ajatuksiaan mistään asioista, koska hän voi saada suoraan ilmoituksen Jumalalta. Ei asian pitäisi toimia näin? Mormonikirkko on joutunut selittelemään profeetojensa mormonismin virallisen dogman vastaisia sanomisia.

        Profeetat ovat ihmisiä ja erehtyvät silloin tällöin. Mutta kun he sanovat: Näin sanoo Herra, silloin heidän on sanottava vain se mitä Jumala sanoo. Se kirjoitetaan sitten aikanaan kaanoniin ja mitä kaikkea sitten tapahtui.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Profeetat ovat ihmisiä ja erehtyvät silloin tällöin. Mutta kun he sanovat: Näin sanoo Herra, silloin heidän on sanottava vain se mitä Jumala sanoo. Se kirjoitetaan sitten aikanaan kaanoniin ja mitä kaikkea sitten tapahtui.

        smith erehtyi mm. luullessaan että pktmoninainti-ilmoitus tuli Jumalalta.

        Tai siis ei todellisuudessa erehtynyt. Asia on dokumentoitu. kun smith jäi housut nilkoissa kiinni kasvattityttärensä Fanny Algerin kuksimisesta vaimonsa Emman nähden, joseph smith keskusteli ystäviensä (mm. veljensä Hyrumin) kanssa, että miten Emma saataisiin hyväksymään syrjähypyt. Joku keksi ehdottaa, että kannattaa valehdella Emmalle, että käsky syrjähyppyihin tuli itseltään Jumalalta.

        No eihän Emma tietenkään niin törkeää valhetta uskonut, mutta kirkon opiksi se valhe silti jäi.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Profeetat ovat ihmisiä ja erehtyvät silloin tällöin. Mutta kun he sanovat: Näin sanoo Herra, silloin heidän on sanottava vain se mitä Jumala sanoo. Se kirjoitetaan sitten aikanaan kaanoniin ja mitä kaikkea sitten tapahtui.

        Ja onhan se aika kummallista, että Jumala antaa profeetoilleen ilmoituksia niin epämääräisesti, että smith itsekin epäonnistuttuaan eräässä ennustuksessaan sanoi, että hän ei aina tiedä tulevatko ilmoitukset Jumalalta, perkeleeltä vaiko ihmismielestä.

        No, moninainti-imoituksen osalta on täysin varmaa, että se ei tullut Jumalalta.

        Niinpä sitten kirkon johto joutuu aina jälkikäteen äänestämään eli päättämään, että mitkä ilmoitukset ovat tulleet Jumalalta ja päätyvät siten kaanoniin, kuten Olli juuri myönsikin.

        Tosin idioottimainen moninainti-ilmoitus on keskeisenä oppina hyväksytty kaanoniin, vaikka kirkon johtokin tajunnee sen silkaksi kusetukSEKSI.


    • Anonyymi00034

      Väärin!!!!
      Jeesus on Jumalan poika....Jeesus kutsuu Jumalaa isäkseen!!!
      On suurta Jumalan pilkkaa kutsua poikaa jumalaksi!
      Älä enää tee Jeesuksesta suurta valehtelijaa ja raamatunkirjoittajista

      • Jumaluus on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Kaikki kolme ovat Jumalia. Yhdessä toimivat, sikäli on vain yksi oikea Jumala.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Jumaluus on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Kaikki kolme ovat Jumalia. Yhdessä toimivat, sikäli on vain yksi oikea Jumala.

        Ei lukumäärä riipu yhdessä toimimisesta. Jääkiekkotuomaritkin toimivat yhdessä, mutta neljä heitä on jäällä eikä yksi.


    • Anonyymi00035

      Teet jumalan pilkkaa, väittämällä, että Jeesus oli itse jumala!!
      Näin ei sano Raamattu, sen osoittaa Raamattu.
      Se pitää lukea kokonaisuutena.
      Raamattu tosiaan väittää, että Jeesus oli itse jumala, se on ihmistekoinen väärrennös!
      Se missä se ositetaan, se kumotaan moneen kertaan samassa evankeliumissa

      • Jeesus on Jumalan Poika. Tietysti on myös Isä.


      • Johannes väitti Jeesuksen olevan Jumala. Hän toi kristinuskoon antiikin Logos-käsitteen eli "Sanan".


    • Anonyymi00036

      Tuntuuko valehtelu hyvältä

      • Valehtelija huutaa: "Ottakaa valehtelija kiinni!"


    • Anonyymi00037

      Raamattu on kokoelma mielikuvitustarinoita ja jokainen täysijärkinen ymmärtää sen, ettei sen höpinät todeksi muutu.

      • Silloin ei ole itse lukenut Raamattua eikä ymmärtänyt sen sanomaa, eikä tutkinut rehellisesti Raamatun historiaa ja arkeologiaa. Tieteessä ei ole mitään, mikä puhuisi Raamattua vastaan. Tieteessä on kyllä koulukuntia jotka väittävät sellaista, mutta ne tulkitsevat Raamattua väärin, kuten kristityt fundamentalistitkin.


      • santtunen2 kirjoitti:

        Silloin ei ole itse lukenut Raamattua eikä ymmärtänyt sen sanomaa, eikä tutkinut rehellisesti Raamatun historiaa ja arkeologiaa. Tieteessä ei ole mitään, mikä puhuisi Raamattua vastaan. Tieteessä on kyllä koulukuntia jotka väittävät sellaista, mutta ne tulkitsevat Raamattua väärin, kuten kristityt fundamentalistitkin.

        Toisin kuin Olli luulee, Raamatun sanoma ei ole se, että moninaiskennelkaa pktyttöjä, antakaa kymmenykset köyhien sijaan ökyrikkaalle smithin kirkolle ja sen johtajille, käyttäkää jatkuvasti taika-alusvaatteita ja harjoittakaa rasismia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe