kerran vielä

WBK

"Et ole lukenut tarkkaan tekstejäni. Kirjoitin, kuten Raamatussa sanotaan, että Luoja loi Luciferin täydelliseksi KAUNEUDESSA, ja täyteen viisautta. Se ei merkitse suinkaan sitä, että Lucifer olisi luotu TÄYDELLISEKSI VIISAUDESSA !"
??? jumala loi täydellisen kauniin olennon joka pani koko maailman mullin mallin koska oli vähän tyhmä? Oletko koska miettinyt miltä luoja näyttää selitystesi valossa?
"Mitä tulee Luojamme kykyyn nähdä asiat ennalta, koituu se mielestäni vain Luojamme luomistöitten ylen korkean tason ylistämiseksi, ettei Luojallamme ollut mitään syytä odottaa Lucifer'in lankeamista, vaikka Hän olikin varautunut myös sen mahdollisuuden varalta valmistamalla etukäteen luomalleen heikolle ihmissuvulle (mikäli Lucifer tai joku muu olento lankeaisi ja langettaisi esivanhempammekin) pelastumismahdollisuuden Pojassaan, kuten olen aiemmin viitannut UL:n jakeisiin."
Miten voi kaikkivaltiaalle tapahtua noin? Ei ollut syytä odottaa...? varautui kuitenkin? Hän ei siis lopultakaan nähnyt ennalta mutta varautui kuitenkin luomistyönsä pieleen menoon. Selityksesi ovat totaalisen käsittämättömiä.

"Siis Lucifer'in lankeemus on HIRVITTÄVÄ seurauksiltaan. Se vuoksi on taivaan avaruuksissa, ilmissilmille näkymättömissä maailmoissa, vallinnut sotatila viimeisten liki 2000 vuoden ajan. Saatana on enkeleineen sotinut yhtä korkeimmista enkeliruhtinaista, Mikael'ia ja tämän enkeleitä vastaan ja tulee häviämään kyseisen sodan UL:n ilmoituksen mukaan käsittääkseni tästä laskien melko lyhyen ajan kuluessa."
Miksipä ei ihmisten maailma olisi epätäydellinen kun taivaassakin jo kapinoitiin? Sekään ei ole "taivas" vaan sotatanner. Kapinaa, sotaa rangaistuksia ,tuhoa ,tulikiveä, helvettiä yhtä sekamelskaa.
"Olen mielestäni hyvinkin laajasti perustellut sen, miksi Luojalla on suvereeni oikeus tehdä itse luomilleen olennoille mitä ikinä tahtoo ja olen myös maininnut, ettei Hän ketään tule heittämään Helvettiin vahingossa, vaan sinne joutuvat ovat itse omilla valinnoillaan sen paikan VALINNEET." Mutta jos luoja ennalta näki miten käy ja osa hänen omista luoduistaan tulee tekemään väärän valinnan ja hän silti loi kuten loi ja määräsi rangaistuksen kuten määräsi ei hän ole hyvä. osa nauttii ikuisesti, osa kärsii ikuisesti.En näe tässä sen paremmin hyvyyttä kuin rakkautta:luoja on alennettu alhaisimman ihmisen tasolle.

4

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

Kenen juttuja tässä nyt lainaillaan, kun noita lainausmerkkejä on kappaleiden ympärillä? Omiasiko?

• WBK

vaan lainaukset ovat nimimerkki Yakovilta jolle vastasin. Hierarkia loppui, painoin väärää kohtaa ja vastauksesta tulikin avaus.

• .
      Ihan aluksi mainittakoon:
      Mielestäni ei ole mitään mieltä alkaa toistaa taas useita kertoja samoja perusteluja, jotka jo mainitsin aloittamassni aiemmassa keskustalussamme alla, vaan pyrin nyt valottamaan tuota mielestäni pimeää kohtaa ajatusmallissasi, jonka vuoksi kapinoit Luojaasi vastaan (monen muun samoin ajattelevan lailla).

Otetaanpa hieman lisää syvyyttä aiheeseen.

Luemme Raamatun alkujakeista: (1.Moos.1:1-5)

"1. Alussa loi Elohim taivaat ja maan.

2. Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Elohim'in Henki liikkui vetten päällä.

3. Ja Elohim sanoi: "Tulkoon VALKEUS". Ja valkeus tuli.

4. Ja Elohim näki, että valkeus oli HYVÄ; ja Elohim EROTTI valkeuden PIMEYDESTÄ.

5. Ja Elohim kutsui valkeuden PÄIVÄKSI, ja pimeyden hän kutsui YÖKSI. Ja tuli ehtoo ja aamu OLIVAT ensimmäinen päivä." (Kts. mainintaani käännösvirheistä jälempänä)

Pysähdymme tässä hieman tarkastelemaan jaetta 4.
      Ymmärrän VALKEUDELLA kaikkia hyvyyden eri ominaisuuksia. Ja sama toistuu useita kertoja sekä Vanhan Liiton (VL) että Uuden Liiton (UL) Kirjoituksissa.

Meitä Yeshuaan uskovia nimitetään UL:ssa "VALKEUDEN" ja "Päivän lapsiksi", koska me olemme Ylösnousemuksen lapsia eli Yeshuan (opetus)lapsia.

Jumalattomia eli Yeshuaan uskomattomia eli pahoja ihmisiä nimitetään UL:ssa "PIMEYDEN" ja "Yön lapsiksi" ja heidän jumalaansa Saatanaa nimitetään Pimeyden Ruhtinaaksi.

Esimerkiksi Korkeimmasta itsestään on VL:ssa kirjoitettu, että Hän on Valkeuksien lähde ja että J-H-W-H Elohim on kuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.

Jos menemme vielä askeleen eteenpäin Valkeudesta, niin Korkeinta on nimitetty UL:ssa Kirkkaudeksi, tarkemmin sanoen "Ylhäisimmäksi Kirkkaudeksi" ja Hänen Poikaansa Yeshua Messiasta "Ylhäiseksi Kirkkaudeksi". Yeshua itse sanoi itsestään: "Minä Olen Maailman Valkeus."

- - -

Se, ettei Raamattu todellakaan tarkoita tuossa 1.Moos.1:4 jakeessa kiintotähti aurinkoamme, selviää seuraavista jakeista: (1.Moos.1:14-19 eritoten jae 16)

"14. Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

15. ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle". Ja tapahtui niin:

16. Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.

17. Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle.

18. ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

19. Ja ehtoo ja aamu OLIVAT neljäs päivä."

Valitettavasti kaikki suomenkielieset raamatunkäännökset kääntävät pieleen sanoessaan "ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä" ja ovat luomiskertomuksessa jokaisena päivänä päivän jäljessä. Se selviää siitä, että jakeen 1.Moos.1:31b kohdassa mainittuna kuudentena päivänä Korkein ei muka luonut mitään !

Kuitenkin myöhemmin (1.Moos.2:2) käy ilmi, että Korkein päätti luomistyönsä vasta 7.:nä pv:nä. Lisäksi 2.Moos.20:11 mainitsee, että Korkein loi KUUTENA päivänä taivaan, maan ja meren kaikkine joukkoineen ja lepäsi 7.:n päivän. Esim. KJV kääntää luomispäivät oikein.

Siis Luoja loi auringon, kuun ja tähdet VASTA taivaat ja maapallon luotuaan. Tiedän, että evoluutioteorian kannattajilla on tästä täysin eriävä mielipide. Uskokoot vapaasti taruihin, koska totuus ei heille kelpaa. Onneksi Suomessa on (vielä) mielipiteen vapaus, kuinka kauan, sen aika näyttää.

- - -

Tällä kaikella edellä mainitulla pyrin kiinnittämään huomiosi siihen, että jo luomistöitten alusta alkaen on Kaikkivaltias Luojamme päättänyt erottaa VALKEUDEN eli hyvän erilleen PIMEYDESTÄ eli pahasta. Hän on myös järjestelmällisesti pyrkinyt siihen etukäteen laatimaansa suunnitelmaa toteuttaen, eikä siitä peräydy ja KUKA VOISIKAAN HÄNTÄ SIITÄ ESTÄÄ ?

Tästä syystä meitä UL:n pyhiä vaaditaan hylkäämään PIMEYDEN TEOT eli kaikkinaiset pahuuden teot elämästämme. Niitä kutsutaan 'lihan teoiksi', jotka PIMEYDEN henkiruhtinas Saatana sai istutettua esivanhempiimme ja heiltä saimme ne verenperintönä, jota myös perisynniksi nimitetään. Kyseessä on suurempi taipumus syntiin, kuin hyviin tekoihin ja suurempi taipumus uhmamieleen Luojaamme kohtaan, kuin Hänen kunnioittamiseen. Lihan tekoja luetellaan UL:ssa pitkä lista (esim. Gal.5:19-21) seuraavasti:

"19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri EL'ELYON'in Kuningaskuntaa."

Noitten 'lihan tekojen' sijaan Korkein on kutsunut meidät Yeshuaan uskovat kantamaan VALKEUDEN HEDELMIÄ eli 'Hengen hedelmiä', joita on lueteltu niitäkin pitkä liuta UL:ssa (esim, Gal.5:22-25) seuraavsti:

"22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

23. Sellaista vastaan ei ole laki.

24. Ja ne, jotka ovat Messias Yeshua'n omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme."

Mielestäni Luojamme päämäärä on sikäli selvä, että Hän tulee viemään KAIKEN ENNALLEEN ASETTAMISTYÖNSÄ LOPPUUN itse asettamansa aikataulun mukaisesti, joka selviää Johanneksen kirjoittamasta Ilmestyskirjasta. Lopputuloksena on kaiken pahuuden ja sen hedelmien omaksuneitten totaalinen tuhoaminen ja Hänen ojentamaansa pelastukseen Yeshuassa tarttuneitten ihmisten johdattaminen SYVÄPUHDISTUKSEN kautta teurastetun Karitsan veressä ikuiseen elämään ja käsittämättömän ihanaan olotilaan.

Jos tämä aiheutaakin paljon kärsimystä Helvettiin joutuville, niin kuten olen useasti aiemmin kirjoittanut, on kaiken Luojalla oikeus tehdä luoduilleen mitä ikinä tahtoo.

Vaikka en itse vajavaisesta ihmisperspektiivistä asioita tarkastellen suostuisi heittämään Helvettiin edes pahimpia vihamiehiäni, niin tietäen olevani 'eilispäivän lapsia' ja vain hyppysellinen savea ja yksi Luojani heikoimmista luomuksista (ainakin enkeleihin verraten), joten en katso itseäni arvolliseksi arvostelemaan Häntä jo tämän lähtökohtani huomioiden, enkä seuraavistakaan syistä:

- Minulla ei ole riittävästi tietoa voidakseni arvostella Häntä. En tunne läpikotaisin yhtäkään Luojani luomista olennoista, en edes itseäni !

- Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa Luojani päätöksiin, koska Hän on Kaikkivaltias.

- Vaikka minulla olisikin riittävästi tietoa osoittaakseni Hänet jossakin suhteessa väärämieliseksi, en voisi Hänelle kuitenkaan mitään, vaan syyttäessäni Häntä hankkisin itselleni Helvetin tuomion. Tosin sen perusteella miten Häntä tunnen, en pidä edes mahdollisena sitä, että Hän jossakin suhteessa olisi paha tai väärämielinen tai ettei Hän olisi Kaikkivaltias !

- Se, millaisena olen tullut Luojani tuntemaan, ei anna mitään aihetta epäillä Häntä väärämieliseksi tai ettei Hän olisi Kaikkivaltias. Muistutan, ettei Kaikkivaltiaan ole toimittava siten kuin joku ihminen edellyttää (omassa rajallisessa ymmärryksessään) Kaikkivaltiaan toimivan. Kaikkivaltias on Kaikkivaltias, vaikkei tätä valtaansa aina käytäkään. Hänellä on oikeus katsella vierestä niin halutessaan ja delegoida valtaansa milloin vain ja kenelle tahtoo sekä miten pitkäksi ajaksi tahtoo.

Esimerkiksi juuri tällä hetkellä Hänen Pojallaan on kaikki valta taivaassa ja maan päällä säädettyyn aikaan asti. Isä taas itse toimii tällä hetkelläkin aktiivisesti alistaen kaikki valtaistuimet ja herraudet eri maailmoissa ja ulottuvuuksissa toinen toisensa jälkeen Pojalleen alamaisiksi. Kun tuo alistamistyö on saatettu loppuun ja kaikki on ennalleen asetettu, ottaa taivaallinen Isämme haltuunsa kaiken vallan Pojaltaan ja silloin Hän on kaikki kaikessa.

Tässä hieman perspektiiviä siitä, miten suhtaudun Korkeimman kaikkivaltiuteen ja hyvyyteen.

Loppujakeiksi valitsen jo aiemmin mainitsemani jakeet:

a) VL:sta (Dan. 4:31-34)

"31. "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin EL'ELYON:ia (Korkeinta), minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka kuningaskunta pysyy suvusta sukuun.

32. Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'

33. Siihen aikaan palasi minun järkeni, ja palasi minun valtasuuruuteni ja loistoni, minun kuningaskuntani kunniaksi. Ja minun hallitusmieheni ja ylimykseni etsivät minut, ja minut pantiin jälleen hallitsemaan kuningaskuntaani, ja minun valtani lisääntyi ylenpalttisesti.

34. Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan Taivaan Kuningasta; SILLÄ KAIKKI HÄNEN TYÖNSÄ OVAT TOTISET JA HÄNEN TIENSÄ OIKEAT. Ja hän voi nöyryyttää ne, jotka ylpeydessä vaeltavat."

b) UL:ta (Joh.3:13-19)

"13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

16. Sillä niin on EL'ELYON maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutlaatuisella tavalla (ihmiseksi) synnytetyn Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

17. Sillä ei EL'ELYON lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut EL'ELYON'in ainutlaatuisella tavalla (ihmiseksi) synnytetyn Pojan nimeen. (Siis Messiaamme nimeen, joka on: Yeshua)

19. Mutta tämä on tuomio, että VALKEUS on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat PIMEYTTÄ enemmän kuin VALKEUTTA; sillä heidän TEKONSA olivat PAHAT."

Siunausta Yeshuassa !
      .

• .
      Kirjoitin äsken näin:

5. Ja Elohim kutsui valkeuden PÄIVÄKSI, ja pimeyden hän kutsui YÖKSI. Ja tuli ehtoo ja aamu OLIVAT ensimmäinen päivä."

Tekstin kuuluu olla:

5. Ja Elohim kutsui valkeuden PÄIVÄKSI, ja pimeyden hän kutsui YÖKSI. Ja ehtoo ja aamu OLIVAT ensimmäinen päivä."

Siunausta Yeshuassa !
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe