Poikani avioitui

Anonyymi-ap

mutta ei tullut kutsua häihin.
Eikä tullut edes ilmoitusta, että oli menossa avioon.
Tieto tuli ihan muualta.
Näin JT:t rakastavat lähimmäisiään, omaa isäänsä, joka jätti JT:t

35

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Todistajat ovat luonnollista kiintymystä vailla, kuten UM käännöksessä sanotaan.

• Anonyymi00002

Ymmärtäisin jos olin murhaaja, pankkirosvo y.m.s. Tai asuisin jossain kaatopaikalla, mutta kun ei.
        Elän vain omaa ei-jt elämääni.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ymmärtäisin jos olin murhaaja, pankkirosvo y.m.s. Tai asuisin jossain kaatopaikalla, mutta kun ei.

Sanoiko Jeesus,ettei tietyissä tilanteissa tarvitse kunnioittaa isäänsä/äitiänsä?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Poikaa on lahkossa kavatettu että tuo käytös on suoritus, jota pitää kilvoitella ja josta olla ylpeä.

Lahko pyrkii kokonaisvaltaiseen otteeseen niin tunne- kuin ajattelunkin puolella.

Muuan jt kertoi että aikoinaan leijona oli ollut heinää syövä, vartiotornin mukaan.
        Kun tuohon oli saanut vastauksen, että ohhoh, siinäpäs on ihme, että petoeläimen raateluhampailla ja lihansyöjän ruoansulatuselimistöllä onkin ollut kasvissyöjä, purskahti jt itkuun, jatkoi kuitenkin että tiedätkö sinä tosiaan minkälainen on leijonan elimistö.

Miksikö ? Niin valtakunnansalilla neuvotaan. Jos et pysty järkyttämään värvättävän uskoa, yritä kuitenkin synnyttää epäilystä mielessä.

Tuo isänsä hyljännyt poika on lahkon uhri, vaikkei paljoa lohduta, mutta voi antaa keinon vastatoimenpiteisiin.
        Valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosien kohdalta. Muuttuneista opeista, joiden olemassaolo saatetaan nykyään kieltää kieltää kokonaan. Sellainen on esim. rokotuskielto,

Niitä tulisi toimittaa yksitellen silloin tällöin postiluukkuun. Punaviivan voisi vetää ydinkohdan alle.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Poikaa on lahkossa kavatettu että tuo käytös on suoritus, jota pitää kilvoitella ja josta olla ylpeä.

Lahko pyrkii kokonaisvaltaiseen otteeseen niin tunne- kuin ajattelunkin puolella.

Muuan jt kertoi että aikoinaan leijona oli ollut heinää syövä, vartiotornin mukaan.
        Kun tuohon oli saanut vastauksen, että ohhoh, siinäpäs on ihme, että petoeläimen raateluhampailla ja lihansyöjän ruoansulatuselimistöllä onkin ollut kasvissyöjä, purskahti jt itkuun, jatkoi kuitenkin että tiedätkö sinä tosiaan minkälainen on leijonan elimistö.

Miksikö ? Niin valtakunnansalilla neuvotaan. Jos et pysty järkyttämään värvättävän uskoa, yritä kuitenkin synnyttää epäilystä mielessä.

Tuo isänsä hyljännyt poika on lahkon uhri, vaikkei paljoa lohduta, mutta voi antaa keinon vastatoimenpiteisiin.
        Valokopioita vanhoista vartiotorneista, maailmanlopun ennustevuosien kohdalta. Muuttuneista opeista, joiden olemassaolo saatetaan nykyään kieltää kieltää kokonaan. Sellainen on esim. rokotuskielto,

Niitä tulisi toimittaa yksitellen silloin tällöin postiluukkuun. Punaviivan voisi vetää ydinkohdan alle.

En pysty toimittamaan,kun en tiedä osoitetta,eikä puhelimeen ei vastata. Mitään some osoiteitakaan ei ole.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En pysty toimittamaan,kun en tiedä osoitetta,eikä puhelimeen ei vastata. Mitään some osoiteitakaan ei ole.

Ei valtakunnansalillekkaan meno mitään auta.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei valtakunnansalillekkaan meno mitään auta.

Jos pojan äiti, pirullliiseksi tiedetty, sanoo pojalleen, että jos olet isäsi kanssa tekemisissä, ei tule perintöjä?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Jos pojan äiti, pirullliiseksi tiedetty, sanoo pojalleen, että jos olet isäsi kanssa tekemisissä, ei tule perintöjä?

Jehovan todistajiin pätee myös 2 Tim.3: 5:n sanat.
        " Heillä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Karta sellaisia! ( siis jehovantodistajia )

Saman luvun edellisissä jakeissa käytetää myös sanoja: itsekkäitä, ylimielisiä, rakkaudettomia, leppymättömiä, raakoja, petollisia, ylimielisiä.
        Sopii hyvin tähän amerikkalaiseen lahkoon.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Sanoiko Jeesus,ettei tietyissä tilanteissa tarvitse kunnioittaa isäänsä/äitiänsä?

Kyllä Raamattu sanoo että tietyissä tilanteissa ei kuulu kunnioittaa.

"Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa"

Huomaa lause joka lisättiin käskyyn, joka Moosekselle toisella kerralla kivitauluihin kirjoitettiin "niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".

Eli jos Isä tai Äiti ei kunnioita Jumalaa.

Tuo Jumalaa ei kunnioittaminen voi olla esimerkiksi pojan Jehovan todistaja uskontoa haukkuminen.

Olisi hyvä varmaan miettiä miltä pojastasi tuntuu ja näyttää, eroamisesi uskonnosta jota hän pitää oikeana.

Anteeksi vaan mutta itse en ole Jehovan todistaja vaan heistä lähtenyt, silti ymmärrän heidän käytöksensä, miksipä en ymmärtäisi, kun siellä aikanaan olin, vaan en enää, enkä koskaan myöskään palaa.

Ihmisten ja etenkin uskontojen, ateistien ym. kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silti voi ymmärtää ja hyväksyä heidän käytöksensä, vaikka ei itse toimi samoin kuin he.

Pahaan voi vastata hyvällä.

En minäkään hyväksy epäkunnioittavaa käytöstä Jehovan todistajilta, jotka heistä niin toimivat, enkä ole heidän kanssaan tekemisissä, mutta muiden heidän, jotka eivät käyttäydy epäkunnioittavasti olen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että saisit elää kauan ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa"

Huomaa lause joka lisättiin käskyyn, joka Moosekselle toisella kerralla kivitauluihin kirjoitettiin "niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt".

Tuo Jumalaa ei kunnioittaminen voi olla esimerkiksi pojan Jehovan todistaja uskontoa haukkuminen.

Olisi hyvä varmaan miettiä miltä pojastasi tuntuu ja näyttää, eroamisesi uskonnosta jota hän pitää oikeana.

Anteeksi vaan mutta itse en ole Jehovan todistaja vaan heistä lähtenyt, silti ymmärrän heidän käytöksensä, miksipä en ymmärtäisi, kun siellä aikanaan olin, vaan en enää, enkä koskaan myöskään palaa.

Ihmisten ja etenkin uskontojen, ateistien ym. kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta silti voi ymmärtää ja hyväksyä heidän käytöksensä, vaikka ei itse toimi samoin kuin he.

En minäkään hyväksy epäkunnioittavaa käytöstä Jehovan todistajilta, jotka heistä niin toimivat, enkä ole heidän kanssaan tekemisissä, mutta muiden heidän, jotka eivät käyttäydy epäkunnioittavasti olen.

Miksi minun pitäisi kunnioittaa hänen uskontoaan? Jokin esimerkki kiitos.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kunnioittaa hänen uskontoaan? Jokin esimerkki kiitos.

Tai, kun hän /he eivät kunnioita minun uskontoani?
        Tulevat uudelleen ja uudelleen ovelleni, vaikka olen sanonut, ettei tarvitse tulla?
        Kun kerron että kävin jo Herran ehtoollisella 31.3, niin he nauravat tai sanovat:pyh.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tai, kun hän /he eivät kunnioita minun uskontoani?
        Tulevat uudelleen ja uudelleen ovelleni, vaikka olen sanonut, ettei tarvitse tulla?
        Kun kerron että kävin jo Herran ehtoollisella 31.3, niin he nauravat tai sanovat:pyh.

Mitä mietit kumpi uskonto on oikeampi, se joka halveksii toista vai se joka kunnioittaa, vaikka ei kuitenkaan pidä tuota uskontoa mitä kunnioittaa oikeana?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mitä mietit kumpi uskonto on oikeampi, se joka halveksii toista vai se joka kunnioittaa, vaikka ei kuitenkaan pidä tuota uskontoa mitä kunnioittaa oikeana?

Minun ymmärrykseni mukaan se joka väittää olevansa ainoa oikea uskonto, mutta ei osoita kunnioitusta muihin ei voi olla oikea uskonto.
        Mistä se määräys tulee halveksintaan? Päätoimistosta.
        Minä en mene uudelleen ja uudelleen paikkaan jossa on sanottu:" tänne ei saa tulla.
        Se on kunnioitusta kun ottaa toiveen huomioon.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Minun ymmärrykseni mukaan se joka väittää olevansa ainoa oikea uskonto, mutta ei osoita kunnioitusta muihin ei voi olla oikea uskonto.
        Mistä se määräys tulee halveksintaan? Päätoimistosta.
        Minä en mene uudelleen ja uudelleen paikkaan jossa on sanottu:" tänne ei saa tulla.
        Se on kunnioitusta kun ottaa toiveen huomioon.

Ja mitenkä valehtelevaa ja huijaavaa uskontoa voisi kukaan kunnioittaa?
        Jehovan todistajat ovat valehtelijoita ja pettäjiä.
        Heistä Jeesus varoitti:" varokaa ettei teitä kukaan eksytä" Matt.24:4.
        Ja miten voit yhdistää ihmisen luontaisen perheyhteyden uskonnon oppeihin?
        Pitääkö olla niin herkkähipiäinen ja omaan uskontoonsa niin heikosti uskova,että pelkää kontaktia?
        Naurettavaa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Pelkkä uskonnollinen erimielisyys ei mielestäni riitä vihoittelun syyksi, kenenkään välillä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mikään uskonto ei ole oikea tai oikeampi.
        Usko Jeesukseen on oikea ja oikeimpi.
        Hän on tie totuus ja elämä.
        Ja jos vielä tarkennetaan.Jeesuksen usko on tärkein. Meidän tulee opetella samankaltaista uskoa kun oli Jeesuksella.
        Siittä JT:t on kaukana,enkä halua sitä harhaoppia kuunnella. Sen kuunteleminen on vaarallista.

• Anonyymi00010

Surusi on varmasti suuri ja sanoin kuvaamaton.

Olisihan se aika vihdoin saada tämä karttamispelleilykin loppumaan.

• Anonyymi00012

Kiitos.
        Edes joku ymmärtää mistä on kysymys.

• Anonyymi00018

Voisiko aloittaja kertoa, että miksi kasvatit poikasi toimimaan noin? Miksi et (silloin jt-aikanasi) kertonut ja itse omalla esimerkilläsi näyttänyt, että karttaminen ei ole oikein, eikä Raamatun mukaista.

• Anonyymi00020

Tämä on tosiaan valitettavaa, että "omat koirat purevat" karttamisen kautta tällä tavalla. Kasvattaja on toiminut typerästi ja tavallaan saa mitä on ansainnut (kasvattanut) mutta tilanne voi silti olla kohtuuton ja kyllä ihmisellä täytyy olla oikeus myös tulla toisiin ajatuksiin virheensä havaitessaan.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tämä on tosiaan valitettavaa, että "omat koirat purevat" karttamisen kautta tällä tavalla. Kasvattaja on toiminut typerästi ja tavallaan saa mitä on ansainnut (kasvattanut) mutta tilanne voi silti olla kohtuuton ja kyllä ihmisellä täytyy olla oikeus myös tulla toisiin ajatuksiin virheensä havaitessaan.

Kasvattaja lähti litoon vartiotornilahkosta ja äitinsä, joka sinne jäi piti huolen lopuista.
        Sama äiti joka on ainakin kuudesti kyyditetty poliisien saattelemana pois hoitolaitoksista.
        Esimerkillinen tienraivaaja sisar.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kasvattaja lähti litoon vartiotornilahkosta ja äitinsä, joka sinne jäi piti huolen lopuista.
        Sama äiti joka on ainakin kuudesti kyyditetty poliisien saattelemana pois hoitolaitoksista.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ja tuolla äitillä ei ole enää mitään asiaa k.o. hoitolaitokseen.
        Ja tämä lapsi itse ei halua nähdä äitiänsä.
        Siittäs sai. "Omat koirat purivat."

• Anonyymi00024

Kysmys on bisnesideasta.

Kun saadaan perheenjäsenet vihoihin toisiansa kohtaan, niin mitä nyt sitten on pienet setelitkään niihin lahjalootiin, ajattelevat osalliset. Ja saavat variotorniseuralaiset myhäilemään

• Anonyymi00025

Niinpä.
        Ja sellaisilla lapsilla ei ole mitään virkaa jos mököttää kulttipääliköiden käskystä.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Niinpä.
        Ja sellaisilla lapsilla ei ole mitään virkaa jos mököttää kulttipääliköiden käskystä.

Olisiko omassa asenteessasikin korjaamisen varaa. Se on ainoa, mihin voit itse vaikuttaa. Lapsiasihan he ovat Jehova-kultin paloihin joutuneenakin.

• Anonyymi00026

Aloittaja tuntuu olevan aika negatiivinen ja kova valittamaan JT uskonnosta. Niin en imettele, että häntä karttavat. Tuskin johtuu uskonnosta.

Minua ei myöskään karteta vaikka JT porukan jätin.

• Anonyymi00027

Olisiko syytä kehua?

• Anonyymi00028

Niin, myötätunnon ilmaiseminen ei kuulu jt-opetuksiin.
        Mutta eihän sitä saa edes tuntea.

Muistan vartiotornin kirjoittaneen: Erotettuja on vihattava

Sitten tuli engl.kielinen Watchtower kysyen "Do you know how to hate ?" eli osaatko vihata.

Oli myös vartiotorni joka määräsi, että eronneita tuli kohdella kuin erotettuja

• Anonyymi00029

Kyllä karttaminen kuuluu järjestön vaatimuksiin, eikä se periaatteessa riipu kartettavan suhtautumisesta. Käytäntö voi tietysti olla monenlaista.

• Anonyymi00031

Se on aivopesun yksi muoto. Eristäydytään ja ollaan vaan omanlaisten joukossa. Kytätään toisia ja pidetään puhutteluita niille, jotka tekevät jotain erilaista.

Hyvä että pääsit pois. On tässä aikaa ja voi olla että välinne vielä paranevat. Jätä murehtiminen asiasta, johon et voi itse vaikuttaa.
      Tiedän kuitenkin että helppo sanoa. Poikani isä ei tullut pojan häihin, koska olimme eronneet. Isä oli sanonut pojalle, että jos olet äitisi kanssa tekemisissä, olet hänelle ilmaa. Kyllä se itsellä vieläkin kipuna tuntuu, vaikka en ole sitä aktiivisesti mielessä pitänytkään.Pahemmin kuitenkin pojalla. Ei tullut lasten ristiäisiin, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin.
      Ilman mitään uskontoja.

• Anonyymi00032

"Jätä murehtiminen asiasta".
        Näin teen.
        He mitä todennäköisemmin saisivat sairasta mielihyvää jos murehtisin.

• Anonyymi00035

Yksi tapa on ottaa valokopioita vanhoista vartiotorneista, opeista jotka nykyään kielletään, jopa kiistetään koskaan olleenkaan.
      Ja toimittaa postiluukkuun yksittäin silloin tällöin.
      Punaviivan voi vetäistä ydinkohdan alle.

Siinä on vartiotornikaupittelija kahden lahkonsa sanoman kanssa, ei mieti että mitä luopiolle nyt sanoisi.

Raamatusta puhuminen harvemmin auttaa, koska jt ajattelee ettei lahkon ulkopuolinen osaa tulkita Raamattua.

muistuu mieleen lehti joka puhui ylitsepursuavista todisteista maailmanlopusta vuodelle 1975.
      Sitten valtakuntamme palvelus kehui omaisuuden myymistä ja rahan käyttämistä lahkon sanoman eduksi (ei juljettu suoraan kirjoittaa että "anna meille")

• Anonyymi00036

Ja suuri "kiho", joka sittemmin asui Australiassa puhui suurella äänellä piirikonventissa, olikohan vuonna 1972:" tajuatko nuori, että et ehdi perustaa perhettä ja on turha kouluttautua lyhyttä jäljellä olevaa aikaa varten."
        Olin juuri kastautunut vartiotorni lahkolle ja uskoin mokomaan puppuun.
        Ei ole ihme että mokoma hyypiö pakeni Australia.

• Anonyymi00037

Onpa kylmää meinikiä. Tiedän pari tapausta jossa kyseisessä tilanteessa kutsuttu vihki tapahtumaa mutta ei hääjuhlaan.
      hiukan ankeetahan sekin on...homma on ihan jt jiustenhalkmisen mukainen..syömistä erotetun kanssa ko. liikken teologia ei suosi. *huokaus*

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      170
      2620
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      161
      2422
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2047
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      2013
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      2
      1702
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1414
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      196
      1313
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      217
      1078
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1068
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      349
      1002
    Aihe