nyt on päärynää ja omppuu kuivumassa

Kuivatan omppu jää päärynäziibaleita kiertoilmauunissa alhaisessa lämmössä..uunini heh lämmittää kämppääkin vaikka pahimmat kylmät kaudet on ohi..kainalot jo hikoo ja olen alus-kalsareillani..

huh odottakaapa kun kevät etenee niin täällä saa lämpöhalvauksen..pitää kai lähtee pohjoseen..tunturille ei sääskien syötäväksi.. mutta juu kuivatan nyt noita hedelmiä kun sellasenaan ei oikein maistu mut kuivana karkin sijaan toimii..ei viitti juoda..ei jaksa syödä mutta jokin pahe pitää olla ni se on toi sokeri..mut jos tuo hillitsisi nuo kuivatut hededelmät?

17

311

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

jos saatte tuotteita ettekö säilö niitä laisinkaan? köyhyyspalstalla kun ollaan otamme vastaan fiksuja kommentteja..säilömisestä.. jne..

• juu säilöin kuivaamalla..ja yritän opetella fermentointiakin..monet ovat jo säilöpurkeissa kaupan säilötuotteet jotka menevävä vanhaksi vasta vuosien päästä kuten itsekin tai itse kukin..kannattaa ehkä käyttää ajoissa päivämäärän mukaan..

• Anonyymi00002

kaalilaatikkoa voi myös pakastaa
      hernesoppaa
      lihakastikkeita
      makaronilaatikkoja
      kalasoppaa
      leipiä

sitten vaan levyllä paistaa voissa.

• Anonyymi00005

Eikö olisi edukkaampaa sulattaa ne pakastet vaan jääkaapissa, jolloin jääkaappi
        saisi ilmaista kylmää sulatuksen ajan ja sitten ruoka vaan mikroon lämpiämään.
        Tuolla tavalla saisi sähköä säästymään ja kaiken käytetyn energian hyödyksi.

• Anonyymi00003

panaanien kuoret keräävät pikku itikoita.
      vedän wc pöntöstä kuoret.

• Anonyymi00004

Puliukon toimintoja tuollaiset omenan ja päärynän kuivattamiset.

• kerrotko enemmän itsestäsi?

• Anonyymi00006

Meillä on sipulia vesilasissa kasvamassa. Sekin on maukasta ja raikasta. Kohta saa taas kasvien raikkautta, jos siihen on mahdollisuus.

• itse asiassa kokeilin tuota kerran..no ei oikein onnistunut silloin..mutta muut syyt vaikuttivat..haluan kyllä kokeilla zipulan tai jopa valkozipulan kasvatusta kyseisellä metodilla..raikkauttahan se tuo..

• Anonyymi00008
        P.ervokki kirjoitti:

itse asiassa kokeilin tuota kerran..no ei oikein onnistunut silloin..mutta muut syyt vaikuttivat..haluan kyllä kokeilla zipulan tai jopa valkozipulan kasvatusta kyseisellä metodilla..raikkauttahan se tuo..

Sipuli on haasteellista kasvattaa. Ja varsinkin valkosipuli itsekasvatettuna on mukavasti voimakkaan raikasta.

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Sipuli on haasteellista kasvattaa. Ja varsinkin valkosipuli itsekasvatettuna on mukavasti voimakkaan raikasta.

olen kasvattanut lamopinaattia tilliä vanhempieni pihalla.. lamopinaatti kasvoi hyvin.. ja tilli... maa-artisokat vähän niin ja näin..kurpitsa alkoi puskee kauniita kukkia mutta heteromiehenä se ei nyt hirveästi innostanu..ne lähti vähän villiintymään..nokkosia voisi popsia kunhan ei navetan takaa

• Anonyymi00009

Ostin Vintedistä 5 eurolla sieni- ja kasvikuivurin. Sillä voi kuivattaa myös ohuita omppusiivuja tai jos raaskii, mangoa. Ja yrttejä. Kohta voi jo noukkia nokkosenlehtiä.
      Voi sitten murennella keittoihin .

• Anonyymi00010

Ookkonää eteläisellä boltsinpuoliskolla, kun satoa huhtikuussa säilöt?

• satuin saamaan omppua ja päärynää..joten miksei niitä saisi kuivata tässä kuussa? paremmin säilyvät ja sitruunamehussa käytettynä.. muutenhan nuo olisivat roskiin joutua..syystä että en ole tuoreen tai makean ompun ystävä mutta kuivattuna ne menee.. kirpakat omenat kyllä menee sellasenaan ..ziipaleina..

• Anonyymi00011

Ihmiset sitten tekee älyttömyyksiä kun syksyllä vasta satoa kuivatetaan.

• elintarvikkeita tulee myös ulkomailta..mikä periaatteessa monesti on älytöntä koska suosi suomalaista.. totta helkkarissa jos saan hedelmiä säilön ne tavalla tai toisella.. ympäri vuoden

• Anonyymi00012

Puliukon mielestä jokainen juttu on hänen omasta mielestään erinomainen. Syksyllä jotain kotimaista omenaa kannattaisi kuivata.Holisti vaan toilailee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      148
      1997
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      304
      1691
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1547
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1180
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      76
      1162
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1120
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1027
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      987
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      936
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      23
      907
    Aihe