Kuivatan omppu jää päärynäziibaleita kiertoilmauunissa alhaisessa lämmössä..uunini heh lämmittää kämppääkin vaikka pahimmat kylmät kaudet on ohi..kainalot jo hikoo ja olen alus-kalsareillani..
huh odottakaapa kun kevät etenee niin täällä saa lämpöhalvauksen..pitää kai lähtee pohjoseen..tunturille ei sääskien syötäväksi.. mutta juu kuivatan nyt noita hedelmiä kun sellasenaan ei oikein maistu mut kuivana karkin sijaan toimii..ei viitti juoda..ei jaksa syödä mutta jokin pahe pitää olla ni se on toi sokeri..mut jos tuo hillitsisi nuo kuivatut hededelmät?
nyt on päärynää ja omppuu kuivumassa
17
311
Vastaukset
- Anonyymi00001
jos saatte tuotteita ettekö säilö niitä laisinkaan? köyhyyspalstalla kun ollaan otamme vastaan fiksuja kommentteja..säilömisestä.. jne..
juu säilöin kuivaamalla..ja yritän opetella fermentointiakin..monet ovat jo säilöpurkeissa kaupan säilötuotteet jotka menevävä vanhaksi vasta vuosien päästä kuten itsekin tai itse kukin..kannattaa ehkä käyttää ajoissa päivämäärän mukaan..
- Anonyymi00002
kaalilaatikkoa voi myös pakastaa
hernesoppaa
lihakastikkeita
makaronilaatikkoja
kalasoppaa
leipiä
sitten vaan levyllä paistaa voissa.- Anonyymi00005
Eikö olisi edukkaampaa sulattaa ne pakastet vaan jääkaapissa, jolloin jääkaappi
saisi ilmaista kylmää sulatuksen ajan ja sitten ruoka vaan mikroon lämpiämään.
Tuolla tavalla saisi sähköä säästymään ja kaiken käytetyn energian hyödyksi.
- Anonyymi00003
panaanien kuoret keräävät pikku itikoita.
vedän wc pöntöstä kuoret. - Anonyymi00004
Puliukon toimintoja tuollaiset omenan ja päärynän kuivattamiset.
- Anonyymi00006
Meillä on sipulia vesilasissa kasvamassa. Sekin on maukasta ja raikasta. Kohta saa taas kasvien raikkautta, jos siihen on mahdollisuus.
itse asiassa kokeilin tuota kerran..no ei oikein onnistunut silloin..mutta muut syyt vaikuttivat..haluan kyllä kokeilla zipulan tai jopa valkozipulan kasvatusta kyseisellä metodilla..raikkauttahan se tuo..
- Anonyymi00008
P.ervokki kirjoitti:
itse asiassa kokeilin tuota kerran..no ei oikein onnistunut silloin..mutta muut syyt vaikuttivat..haluan kyllä kokeilla zipulan tai jopa valkozipulan kasvatusta kyseisellä metodilla..raikkauttahan se tuo..
Sipuli on haasteellista kasvattaa. Ja varsinkin valkosipuli itsekasvatettuna on mukavasti voimakkaan raikasta.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sipuli on haasteellista kasvattaa. Ja varsinkin valkosipuli itsekasvatettuna on mukavasti voimakkaan raikasta.
olen kasvattanut lamopinaattia tilliä vanhempieni pihalla.. lamopinaatti kasvoi hyvin.. ja tilli... maa-artisokat vähän niin ja näin..kurpitsa alkoi puskee kauniita kukkia mutta heteromiehenä se ei nyt hirveästi innostanu..ne lähti vähän villiintymään..nokkosia voisi popsia kunhan ei navetan takaa
- Anonyymi00009
Ostin Vintedistä 5 eurolla sieni- ja kasvikuivurin. Sillä voi kuivattaa myös ohuita omppusiivuja tai jos raaskii, mangoa. Ja yrttejä. Kohta voi jo noukkia nokkosenlehtiä.
Voi sitten murennella keittoihin . - Anonyymi00010
Ookkonää eteläisellä boltsinpuoliskolla, kun satoa huhtikuussa säilöt?
satuin saamaan omppua ja päärynää..joten miksei niitä saisi kuivata tässä kuussa? paremmin säilyvät ja sitruunamehussa käytettynä.. muutenhan nuo olisivat roskiin joutua..syystä että en ole tuoreen tai makean ompun ystävä mutta kuivattuna ne menee.. kirpakat omenat kyllä menee sellasenaan ..ziipaleina..
- Anonyymi00011
Ihmiset sitten tekee älyttömyyksiä kun syksyllä vasta satoa kuivatetaan.
elintarvikkeita tulee myös ulkomailta..mikä periaatteessa monesti on älytöntä koska suosi suomalaista.. totta helkkarissa jos saan hedelmiä säilön ne tavalla tai toisella.. ympäri vuoden
- Anonyymi00012
Puliukon mielestä jokainen juttu on hänen omasta mielestään erinomainen. Syksyllä jotain kotimaista omenaa kannattaisi kuivata.Holisti vaan toilailee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481997Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 671120
- 221027
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73936Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907