Raamattu sanoo että ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa ellei synny uudesti ylhäältä. JW järjestö ei käsittääkseni tunne tätäkään asiaa.
Uudestisyntyminen tarvitaan pelastukseen
21
282
Vastaukset
- Anonyymi00001
JW opissa Jumalan valtakunta tarkoittaa taivaallista hallitusta. Siltä pohjalta on luvassa vain sekoilua.
Ehei, Vain Peräilma alhaalta käsin pelastaa. Muu on Saatanan vuskua
- Anonyymi00002
Urpoilua....vain JT ymmärtää, miten pelastus saavutetaan!
- Anonyymi00003
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Herra = yksi Jumalan monista nimistä. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Herra = yksi Jumalan monista nimistä.Eli uskotko sittenkin kolminaiseen Jumalaan?
- Anonyymi00014
Anonyymi00003 kirjoitti:
Herra = yksi Jumalan monista nimistä.Herraa kutsutaan Jeesusta ja hänen isäänsä Jumalaksi!!
Näin sanoo Raamattu!
- Anonyymi00004
Kaikki eivät ole uudestisyntyneitä vaan 144000 ja hallintoelin. Kun 2003 tiistaisin olin muutaman kerran mukana Ilmestyskirja avautuu tutkimuksessa niin heti huomasi että kyllä nyt NÄHDÄÄN ENEMMÄN KUIN MUUT, NÄHDÄÄN JUMALAN VALTAKUNTA. Suvereenisti selitettiin Ilmestyksen vertauskuvat ja niiden yhteys nykyaikaan.
Lisäksi oltiin menossa jo Ilmestys 17-20 tapahtumia kun itse olin vasta Ilmestys 13 tasalla. Myöhemmin 2020-luku on osoittanut että Ilmestys 17-20 on tosiaankin jo menossa rinnakkain Ilmestys 13 kanssa.
Jos on kokouksissa käynyt on itse sokea ellei huomaa että nyt katsotaan avoimin silmin Jumalan valtakuntaa. Luin myös erästä Rutherfordin vanhaa teosta jossa hän kaavaili millainen asema lapsilla tulee olemaan Jumalan valtakunnan johdossa. Nyt onkin myöhemmin perustettu Lasten parlamentteja sekä lasten oikeuksia parannettu.
Poliitikot seuraa Jehovan todistajien vanhoja visioita työssään. Esim. Kansainliiton perustaminen, lasten oikeuksien parantaminen jne. Jehovat ovat visionäärejä ehkä siksi että ovat Vapaamuurareihin ennen olleet yhteydessä. Näilläkin oli huomattavia visioita teksteissään 1800 luvulla. Mm. Tietokoneiden rakentaminen.- Anonyymi00006
JT visionäärit on sekoilijoita.
Alumiinikattilat on vaarallisia. Rokotukset on vaarallisia. Kieltolaki oli paholaisesta Ja sekoseko.
Rutherford kirjoitteli juttujaan gini humalassa. - Anonyymi00007
Raamattu sanoo, että meillä on yksi ja sama toivo.
Ei maan päällinen paratiisi toivo ja taivas toivo.
Ja Jeesus itse tulee maanpäälle.
- Anonyymi00008
Mistä pitäisi pelastua?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 2026-04-14 10:26:22 "Mistä pitäisi pelastua?"
ilmestyskirja 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Koska on väärä profeetta, on vartiotorniseura julistanut maailmanlopun vuodelle 1975.
Esim. Herätkää nro 23 v. 1968: Esittelemme ylitsepursuavat todisteet, että Jumala tuhoaa tämän maailman v. 1975.
Lehti käytti tosiaan ilmaisua "ylitsepursuavat todisteet"
-----------
Anonyymi00007 2026-04-14 09:34:25
" Raamattu sanoo, että meillä on yksi ja sama toivo."
Esim. Efesolaiskirje 4:4 " te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon "
" Ja Jeesus itse tulee maanpäälle."
Matteus 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
-Vartiotorniuskonnossa on Jeesus jo palannut maan päälle, kahdestikin, v.v. 1874 ja 1914, riipuen mistä vartiotornista tarkistat. Mutta näkymättömänä, lisää vartiotornit.- Anonyymi00012
Kerropa yksikin syy, miksi noihin pitäisi uskoa!
Jeesus ei tule maanpäälle. Se vaan lupasi, mikäli oli koskaan edes olemassa. Kaikki Jeesuksen oletetut aikalaiset ovat maistaneet kuolemaa viimeistään toisen vuosisadan alussa. Paavalikin, vaikka väitti Jeesuksen ilmoittaneen hänen olevan pian häntä vastaan ylös temmattavien joukossa. Jos yksikään Jeesuksenkaan lupauksista ei toteutunut, miksi on valehdeltava itselleen muuta?
- Ei palannut kuten lupasi
- Rukouksiin ei vastata, vaikka sitä kovasti vakuutti
- Kukaan ei tee ihmeitä hänen nimessään. Ei minkään laisia, saati suuria.
- Anonyymi00010
Jeesus, kristinopin airut:
Matt. 3:2 ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa- Anonyymi00011
Amen.
- Anonyymi00013
Taas raamatun käännösvirheitä viljellään.
Tässä oikea henkistytyty käännös.
jeesus, kristinopin airut:
Matt. 3:2 ja sanoi: "Laskekaa Peräilmaa, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Peräilmaa, Peräilmaa' pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja päästelkää Peräilmaa 'Peräilman Valtakunta on tullut lähelle (ainakin tuoksusta päätellen).
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkeä tihrustaen päästelevät Peräilmaa, vaeltavat nyt Peräilman vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on hernevellitön ja Peräilmaton,
3:20 Mutta meillä on Peräilmayhdyskuntamme Kärsämäellä. Anonyymi00013 kirjoitti:
Taas raamatun käännösvirheitä viljellään.
Tässä oikea henkistytyty käännös.
jeesus, kristinopin airut:
Matt. 3:2 ja sanoi: "Laskekaa Peräilmaa, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Peräilmaa, Peräilmaa' pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja päästelkää Peräilmaa 'Peräilman Valtakunta on tullut lähelle (ainakin tuoksusta päätellen).
Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkeä tihrustaen päästelevät Peräilmaa, vaeltavat nyt Peräilman vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on hernevellitön ja Peräilmaton,
3:20 Mutta meillä on Peräilmayhdyskuntamme Kärsämäellä.tana, sivuston sattumanvarainen uloskirjaus on erseestä.
- Anonyymi00015
Eikös vartiotorniseuran pyhimpiä ja tärkeimpiä asioita ole ristinvastainen taistelu ?
Jeesus osasi varautua, ja jätti varoituksensa - Anonyymi00016
Ei uhkan alla elävä ja kuolemaa pelkäävä tai sillä pelotteleva ole uudesti syntynyt. Aloittaja ei sitä ole eikä ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Hän ei osaa edes ajatella yksilöä vaan lausuu mielipiteensä järjestöstä.
Uudesti syntyminen on tavallinen asia. Ei siihen uskomista tarvita. Jo pelkkä aikuistuminen on uudesti syntymistä ja mikä tahansa joka muuttaa meidän ajattelumme ja tietoisuuden paremmaksi. Mielenrauha ja terveen itsetunnon löytäminen on uudesti syntymistä. Toisilta siihen ei lupia pidä kysellä.- Anonyymi00018
Et tosiaankaan tiedä mitä uudentestamentin uudestisyntyminen tarkoittaa.
- Anonyymi00017
Onkos tää uudestisyntyminen jotenkin sidoksissa vanhaan testamenttiin, vaiko ihan kristinuskon itse kehittelemää ja/tai muualta lainaamaa?
- Anonyymi00019
Edeltä ketjusta: Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa
-Vartiotorniseura on perustellut ristin kieltämistään vanhalla kirjalla, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulittiin ristille.
Asiasta kirjoittaa valaisevasti Pasi Turunen kirjassaan.
Niin valaisevasti, että nettifoorumilla on ex-jt kirjoittanut saaneensa ensi epäilyn juuri tuosta ristiä koskevasta luvusta, ja ruvennut tarkastelemaan kriittisesti vartiotornisanomaa muutenkin. Ja joutui eroamaan.
(Niin tuo vanha kirja on tosiaan vuosisatoja vanha, portugalin kielinen. Yksi kappale on kuitenkin H:gin yliopiston kirjastossa. Mutta ainakin siinä oli piirrros myös paaluun naulitusta miehestä, mikä varmaankin oli vartiotorniseurasta jännä ottaa mukaan omaan tuotantoon)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663302Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201829Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.241499- 811334
- 1371038
- 81984
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.61799Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86746Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61677Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗50626