Tuleeko Raamatun lisäksi muuta kanonista ilmoitusta? Perustelut.
Minusta tulee. Koska Jumala elää, Pyhä Henki johdattaa, eikä Raamatussa ole kaikkea tarpeellista, ja se voidaan tulkita monella tavalla, ja siinä on käännös virheitä ja poistoja ja lisäyksiä, joista Ilmestyskirjan lopun teksti varoittaa. Sekin siis väärin tulkittu.
Ja sellaista ilmoitusta on, ja tulee koko ajan, ja paljastuu lisää koko ajan.
Raamatun lisäksi
201
825
Vastaukset
Se on selvä, että uuden ilmoituksen tulee olla Raamatun evankeliumin mukaista. Kaikkien kirkkojen ei ole, apostolit tiesivät millainen evankeliumi on, mutta nykyään ei tiedetä, kirkot ovat luopuneita.
- Anonyymi00013
Mormonin kirja (1830), Oppi ja liitot (1835) sekä Kallisarvoinen helmi (1880). Näistä kolme uusinta perustuvat uskonnon perustajan Joseph Smithin kirjoituksiin ja hänen saamiinsa jumalallisiin ilmoituksiin.[11]
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mormonin kirja (1830), Oppi ja liitot (1835) sekä Kallisarvoinen helmi (1880). Näistä kolme uusinta perustuvat uskonnon perustajan Joseph Smithin kirjoituksiin ja hänen saamiinsa jumalallisiin ilmoituksiin.[11]
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei Kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kysymys on nyt siitä, voiko tulla lisää ilmoituksia. Sitten vasta onko niitä, ja mitkä ovat, nuo vai jotkut muut. Jos voi tulla. Jos ei, nuokin ovat vääriä tietysti.
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei Kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
Ja se mikä tuli 1200-luvulla, oli Rooman valtiokirkko, joka oli tappanut kaikki kunnon uskovat kerettiläisinä jo tuhat vuotta.
santtunen2 kirjoitti:
Kysymys on nyt siitä, voiko tulla lisää ilmoituksia. Sitten vasta onko niitä, ja mitkä ovat, nuo vai jotkut muut. Jos voi tulla. Jos ei, nuokin ovat vääriä tietysti.
Smithin julkaisujen jälkeen vastaavia jumalallisia ilmoituksia on tullut paljonkin, eikä loppua näy.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Key_to_Theosophy
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Gospel_of_the_Flying_Spaghetti_Monster
https://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah's_Witnesses_publications
https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Urantia_Book
jne. jne.- Anonyymi00051
Ramavit kirjoitti:
Smithin julkaisujen jälkeen vastaavia jumalallisia ilmoituksia on tullut paljonkin, eikä loppua näy.
jne. jne.Jenkeistä niitä uusia ilmoituksia tulee joka päivä. Jumala kun muuttaa suunnitelmiaan heidän oppien mukaiseksi.
Jeesuksen ei tarvi mennä toista kertaa ristille, yksi kerta riittää. Ramavit kirjoitti:
jne. jne.Niissä on selvästi harhaoppinen käsitys Jeesuksesta. Siihen nuo kaikki törmäävät Raamatun valossa. Ei se poista sitä, että oikeaakin ilmoitusta voi tulla. Mormonin Kirja taas ei ole yhtään harhaoppinen, vaikka niin siitä väitetään.
- Anonyymi00001
Raamattu on tarpeeton ja haitallinen satukirja, joten ilmoitksia ei tule.
- Anonyymi00058
Samaa mieltä , jopa mein kampf on tähdellisempi kirja, koska on todellisen hahmon kirja. En suosittele sitäkään lukemaan, koska kuuluu kirjoihin alistaminen. Olisi aika alkaa käyttämään järkeä enemmän. Tällä hetkellä se vaan on mahdotonta. Kaikki uskonnolliset tahot voisivat alkaa yhdistyä ja miettiä vähän, onko mitään mieltä vain vihata toisia.
- Anonyymi00002
Mormonin Kirjat on ihmisten kirjoituksia.
- Anonyymi00003
Kultaiset levyt on edelleen kateissa, koska ne on pelkkiä satuja.
Eikä ne teltan katosta tippuneet kultahiput ole oikeata kultaa. - Anonyymi00010
Eikös aloittaja ole juurikin Mormoni?
Hakee oikeutusta niille opeille. Anonyymi00010 kirjoitti:
Eikös aloittaja ole juurikin Mormoni?
Hakee oikeutusta niille opeille.Keskustellaan ensin voiko tulla ilmoitusta vai ei.
- Anonyymi00004
Jenkkilahkoilla on kaikilla omat pyhät kirjat ja "raamatut".
Jeesus tarkoittaa kirjoituksilla ihan jotain muuta.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.- Anonyymi00052
santtunen2 kirjoitti:
Jeesus loi uuden ilmoituksen, Uuden Testamentin.
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.Juutalaisten Pyhän kirjan nimi oli Toora, ei mikään "testamentti".
- Anonyymi00120
Sinä olet meille kaikille kauhistus!Kyllä sun paikka on mielisairaala Niuvanniemi!
- Anonyymi00005
Kaksi tietä
Ps.1
1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.- Anonyymi00006
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00054
santtunen2 kirjoitti:
Asian vierestä!
Etkö tunnusta Mormonismia harhaopiksi?
- Anonyymi00007
Jeesus ilmoitti oikeille 12 Karitsan apostoleilleen kaiken mahdollisen mitä pitää tietää.
Mitä siihen jälkikäteen on lisätty, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi00008
Sinetit on painettu Golgatan verellä.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm. 21:21
Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00029
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sinetit on painettu Golgatan verellä.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm. 21:21
Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.Hmm. Tähän asti olet aiemmin herjannut Jeesuksen verta tai ainakin väheksynyt sitä.
santtunen2 kirjoitti:
Onko se tieto säilynyt?
"Tieto katoaa, mutta rakkaus säilyy"Miksi kysyt, jos sinullakin on profeetta?
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.- Anonyymi00055
santtunen2 kirjoitti:
Onko se tieto säilynyt?
"Tieto katoaa, mutta rakkaus säilyy"Logos, Factat, tieto ei katoa mihinkään.
Ne on Paavalin valheita sellaiset väitteet. Yritti hävittää tiedon omista pahoista teoistaan.
Sananl. 1:22
"Kuinka kauan te tyhmät hellitte tyhmyyttänne, pitkäänkö, kerskujat, kerskutte, hullut vihaatte tietoa?
- Anonyymi00009
Näin ajatellen ollaan vaarallisilla vesillä. Jos ihminen lisää Raamatun rinnalle jotain, varsinkin jos se on Sanan kanssa ristiriidassa, on suuri vaara joutua eksyksiin. Siitä on erittäin paha esimerkki tällä palstalla erään kirjoittelijan osalta.
Siksi on turvallista pysyä Sanan pohjalla.- Anonyymi00015
Uusi ilmoitus, vaikka se on aluksi kirjoituksien mukaista, voi olla Perkeleestä.
Saatanakin puhui Jeesukselle kirjoituksien mukaan. Ei saa olla ristiriidassa. Pitää olla Paavali, pitää olla ylösnousemus jne. Mutta tuleeko lisää, jos Jumala niin haluaa? Kieltääkö Raamattu sen vai ei?
Anonyymi00015 kirjoitti:
Uusi ilmoitus, vaikka se on aluksi kirjoituksien mukaista, voi olla Perkeleestä.
Saatanakin puhui Jeesukselle kirjoituksien mukaan.Voi olla, ei sellaista pidä hyväksyä, se on selvä, mutta voiko tulla oikeaa?
- Anonyymi00011
Mark. 8:12
Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi00012
Älä usko eksyttäjien kertomuksia taivaassa käymisestä Jeesukseltä uusia oppeja hakemassa.
Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." - Anonyymi00014
Raamattu ei puhu mistään uudesta ilmoituksesta.
Aabraham ja Jeesus kehottavat uskomaan Mooseksen kirjeisiin, niissä on totuus Jeesuksesta.
Luuk. 16:31
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Joh. 5:46
Jeesus: "Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut."Raamattu on koko ajan itse uutta ilmoitusta omana aikanaan, eikä millään tavoin kiellä ilmoituksen jatkumista. Ilmoitus vaan katosi historiasta, kirkko tapettiin ja meni maan alle. Nyt se aletaan löytää, mitä sille tapahtui, missä se oli maanalaisena aikansa. Missä erämaassa. Kirkkohistoriamme on Perkeleen kirkon historia, ei Jeesuksen kirkon historia. Vain herätykset ja uskonpuhdistukset ovat olleet oikeansuuntaisia. Ne ovat aina sammuneet.
- Anonyymi00080
Kyllä Raamattu puhuu muistakin kirjoista, jotka avattiin
Ilmestys 20:12 ja kirjat avattiin. Avattiin vielä yksi kirja, elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
- Anonyymi00017
Wikipedia
Nykyaikainen tutkimustieto on haastanut Smithin kertomukset uskonnon syntyvaiheista, mikä on aiheuttanut kuohuntaa liikkeen sisällä ja muutoksia uskonnon opetukseen. Myös Smithin julkaiseman Mormonin kirjan syntytarina on osoittautunut erilaiseksi kuin mitä mormonikirkko on jäsenilleen aina opettanut. Lisäksi kirjaa on arvosteltu siitä, että sen väitteet kansojen muuttoliikkeistä ja muinaisen Amerikan historiasta ovat ristiriidassa eri alojen tieteellisen tiedon kanssa.[9] Myös Kallisarvoiseen helmeen kuuluvan Aabrahamin kirjan historiallisuus on kyseenalaistettu. Teos sai innoituksensa egyptiläisistä papyruksista, mutta ammattiegyptologien mukaan Smithin käännös on virheellinen.[41] - Anonyymi00018
Uudet ilmoitukset "lahkoraamatut" on pahasta.
Ilm. 22:18
Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.- Anonyymi00025
Plt 36. Ja 21. Kahvit ja pulla?
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Plt 36. Ja 21. Kahvit ja pulla?
-38 on paras. Ei lantrattua liberalismia kuten -92.
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jep jep jepulis jepp!
- Anonyymi00031
Anonyymi00026 kirjoitti:
Olet väärässä.
-92 on paras ja tarkin käännös, mitä voi olla
-92 perustuu kaikista vanhimpaan kokonaisena säilyneisiin kirjakääröihin. Se on varoitus. 2000 vuotta! Joku on jo ottanut, ja heti otti. Perkeleen kirkko. Raamattu ei ole puhdas. Mistä tiedämme missä virheet ovat? Tarvitaan profeetta, apostoli.
- Anonyymi00047
Anonyymi00026 kirjoitti:
Perustele. Tuskin osaat alkukieliä.
- Anonyymi00081
Anonyymi00031 kirjoitti:
Olet väärässä.
-92 perustuu kaikista vanhimpaan kokonaisena säilyneisiin kirjakääröihin.Luen useita eri käännöksiä.
Jokaisessa on omat vahvuutensa heikkoutensa.
Raamattu kansalle on myös hyvä vaihtoehto.
Sen kieli on helpommin ymmärrettävää kuin -38 käännöksen vanhahtava kieli. Mutta se pyrkii seuraamaan tarkemmin alkuperäistä ilmaisua kuin esim -92 käännös. - Anonyymi00149
Anonyymi00031 kirjoitti:
Olet väärässä.
-92 perustuu kaikista vanhimpaan kokonaisena säilyneisiin kirjakääröihin.Minä sanoin, että Gokatan verellä sinetöity! Ei se muuksi muutu!
- Anonyymi00020
Uusilla opeilla ja ilmoituksilla pyritään niskoittelemaan ja kapinoimaan Jumalan ikuisia lakeja ja käskyjä vastaan. Siihen Saatana pyrkii, kapinan lietsomiseen Jumalaa vastan tavalla tai toisella.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Matt. 5:19
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi00021
Nyt on taas tämmöinen tapaus.
- Anonyymi00022
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä LIITON TAULUT.
Jumalan sormella kirjoitetut laintaulut ovat ikuisia, eikä niiden rinnalle saa tuoda mitään muuta ilmoituksia.
1 Kun filistealaiset olivat ryöstäneet Jumalan arkin, veivät he sen Eben-Eseristä Asdodiin.
2 Ja filistealaiset ottivat Jumalan arkin ja veivät sen Daagonin temppeliin ja asettivat sen Daagonin rinnalle.
3 Kun asdodilaiset nousivat varhain seuraavana päivänä, niin katso: Daagon makasi kasvoillaan maassa Herran arkin edessä. Mutta he ottivat Daagonin ja asettivat sen takaisin paikoillensa.
4 Kun he taas nousivat varhain seuraavana aamuna, niin katso: Daagon makasi kasvoillaan maassa Herran arkin edessä, mutta Daagonin pää ja molemmat kädet olivat katkaistuina kynnyksellä, ja ainoastaan muu ruumis oli jäljellä.- Anonyymi00023
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] - Anonyymi00024
KR 1933/-38
1Sam. 5:7 Kun Asdodin miehet näkivät, miten oli, sanoivat he: "Älköön Israelin Jumalan arkki jääkö meidän luoksemme, sillä hänen kätensä on käynyt raskaaksi meille ja meidän jumalallemme Daagonille".
- Anonyymi00027
Jeesus tarinahan on plagiaatti Horuksesta.
Jos tätä ei tunne, älä kirjoita Jeesuksestakaan.- Anonyymi00028
Puhut sekavia.
- Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Puhut sekavia.
Sekavuus on valtti.
Kuten tapaus Trump osoittaa. Jeesus on Jumalan Poika, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Vapahtaja, Sovittaja, Messias, Kristus, nousi ylös, tulee takaisin.
Täysin totta koko asia.
Uskonasia tietysti, ei voi tieteellisesti todistaa, mutta jokainen voi saada yksilönä tiedon tästä totuudesta, ja osataan ohjata, miten tämän tiedon saa.
Jokainen kristillinen seurakunta osaa tämän opastaa, vaikka niiden välillä on opillisia eroja ja kirkot itse ovatkin vain osa Perkeleen kirkkoa väärien traditioidensa takia.- Anonyymi00037
santtunen2 kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Vapahtaja, Sovittaja, Messias, Kristus, nousi ylös, tulee takaisin.
Täysin totta koko asia.
Uskonasia tietysti, ei voi tieteellisesti todistaa, mutta jokainen voi saada yksilönä tiedon tästä totuudesta, ja osataan ohjata, miten tämän tiedon saa.
Jokainen kristillinen seurakunta osaa tämän opastaa, vaikka niiden välillä on opillisia eroja ja kirkot itse ovatkin vain osa Perkeleen kirkkoa väärien traditioidensa takia.Raamatun mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia. Mutta ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Luuk. 18:19
Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. - Anonyymi00150
santtunen2 kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Poika, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Vapahtaja, Sovittaja, Messias, Kristus, nousi ylös, tulee takaisin.
Täysin totta koko asia.
Jokainen kristillinen seurakunta osaa tämän opastaa, vaikka niiden välillä on opillisia eroja ja kirkot itse ovatkin vain osa Perkeleen kirkkoa väärien traditioidensa takia.Onko Trump Jumalan Poika?
Asian vierestä taas kirjoitetaan.
Minun mielestä saa tulla uutta ilmoitusta, koska Jumala elää. Ja katolisilla on paavi, ja luterilaisilla tunnuskirjat. Heillä on muutakin kuin Raamattu!
Minusta kumpikaan ei ole ihan oikea. Uskonpuhdistus on hajonnut tuhansiksi lahkoiksi ja paavi on väärässä monessa asiassa. Kumpikaan ei ole Jumalan Kirkko.
Jos saa tulla, niin otetaan selvää, onko jotain tullut, ja mikä voisi olla oikeaa. Mikä olisi? Mitä on tullut? Vai onko siis turha kysymys, mitään ei saa tulla?- Anonyymi00033
Mormonismi on paha harhaoppi eli heresia.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
Aloittaja on Mormoonin todistaja.
- Anonyymi00056
Anonyymi00033 kirjoitti:
Aloittaja ei myönnä, että Mormonismi on harhaoppi.
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mormonismin mielestä valtakirkot ja niiden lahkot ovat harhaoppisia. Paha heresia. Siinä se ero juuri on. Ilmoituksen kieltäminen on harhaoppi, jatkuminen on oikea oppi.
Tietysti pitää olla Raamatun mukaista. Sama evankeliumi. Eikä tarvi niihin lisäystä eli muutosta, jotka on jo ilmoitettu. Mutta koko ajan tapahtuu lisää ja tarvitaan sopeutusta siihen. Samoin on asioita, jotka Jumala on vasta nyt ilmoittanut kaikille.
Kun tutkii Kristuksen Kirkon uudet ilmoitukset, Mormonin kirjan jne. ne osoittautuvat oikeiksi ja niiden kritiikki vääräksi. Ne hylätään väärin perustein.
Eikä muuta kanonista ilmoitusta löydy, muut osoittautuvat vääriksi ta riittämättömiksi. Paavi ja protestantit ja ortodoksit ja hellut ja kaikki. Kristuksen Kirkosta ei vikaa löydy. Propagandaa sitä vastaan on, kuten kuuluukin, ei se muuten oikea voisi olla.
Sanpysyy samana vaikka tekevätkin käänös virheitä, maaima ei tunne hengen johtoa laisinkaan, uskva sen tuntevat koka asuu henkivaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
- Anonyymi00034
Niitä Jeesuksena esiintyviä "henkiä" piisaa joka lähtöön, niitä tulee ja menee kuin ilmavirtauksia hollituvassa.
Hurmoslahkoissa porukka kiihotetaan hurmostilaan ja voivat kontata lattialla etsimässä sitä Jeesusta.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. Anonyymi00034 kirjoitti:
Niitä Jeesuksena esiintyviä "henkiä" piisaa joka lähtöön, niitä tulee ja menee kuin ilmavirtauksia hollituvassa.
Hurmoslahkoissa porukka kiihotetaan hurmostilaan ja voivat kontata lattialla etsimässä sitä Jeesusta.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.Vääriä profeetoja on nyt maaimassa, ihmiset täytyy tedä jotakin pelastuakseen on heidä motiivinsa.
kävelijä1 kirjoitti:
Vääriä profeetoja on nyt maaimassa, ihmiset täytyy tedä jotakin pelastuakseen on heidä motiivinsa.
Täytyy tedä jotain pelastuakseen, otta armon vastaan niin pelastuu.
Näitä kun luin tunsin ilmoituksen olevan tulossa, oli pakko nousta ylös ja turauttaa sokeasta silmästä mahtava rikinkatkuinen pyhän hengen ilmoitus tulevasta.
Ja sitten eikun istunnolle, hallelujaa, sieltä tuli kateutta herättävä viemäripython josta oli pakko napata pyhyyden tunteen vuoksi kuva.
Jos joku kirjoittaa kirjaa ilmoituksista annan tuon pyhän kuvan ilmaiseksi käyttöön.
Harmittaa vain etten älynnyt pullottaa edeltävää ilmoitusta, mutta toisen kerran sitten...- Anonyymi00035
Aabraham ja Jeesus kehottavat uskomaan Moosekseen ja lakien noudattamiseen, ei mihinkään epämääräisiin henki-ilmiöihin.
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Jeesus: Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00036
Ortodoksinen kirkko kielsi Danten Jumalaisen Näytelmän olevan uutta ilmoitusta tai viisautta. Kiirastulta ei hyväksytty. Kuitenkin tuo teos ennalta lupaa NELJÄ SUURMIESTÄ kullekin uudelle perustettavalle valtiolle ja kansalle. Ja näyttää toteen käyneen Suomen kohdalla sekä Yhdysvaltojen.
Sibelius, Leino, Aalto ja Gallen-Kallela
Adam Smith, Joseph Smith, Washington, ?????
Se että Jeesus antaa seurakunnille neljä eri opettajaa..... On Raamatussakin selvää. Mutta se että annetaan valtioille uusille oli uutta. Nuo valtiot ovat Siioneja omalla tavallaan.
Paratiisi lähettää myös islamille kunkin vuosisadan lopussa neljä Mujaddid uudistajaa.
Danten ilmoitus oli Raamatun mukainen siis mutta erosi siinä että Siion valtiot luettiin seurakunniksi myös.- Anonyymi00039
Ortodoksit ovat oikeita kristittyjä. Toisin kuin Jenkkilahkot, mitkä ovat heresioita. Niihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi00040
Joseph Smith kuoli vankilatappelussa, kun yritti karata sieltä ja ammuskeli vankilaan viemällään revolverilla.
Keksi kaikenlaisia tarinoita kultaisista levyistä tms.
- Anonyymi00041
Amerikasta tuotiin paljon uskonlahkoja Suomeen 100 v. sitten.
- Anonyymi00042
Miksi tarvittaisiin uusia ilmoituksia kun entisilläkin herjaaminen onnistuu hyvin.
- Anonyymi00043
Mormonien kultaiset levyt ovat kadoksissa edelleen, vaikka kovasti niitä ovat kuulemma etsineet.
- Anonyymi00044
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. >>Minun mielestä saa tulla uutta ilmoitusta, koska Jumala elää. Ja katolisilla on paavi, ja luterilaisilla tunnuskirjat. Heillä on muutakin kuin Raamattu!>>
Uutta ilmoitusta tarvitaan.
Juokaa kahvia Coca Colan sijaan.
Paljon terveellisempää.- Anonyymi00045
Jenkkilahkojen oppien levitysmateriaali tulee Amerikasta, Mormonin Kirjat, Ellenin Suuri taistalu, Parhamin novumit ja kansan raamatut, Vartiotornilehdet jne.
Olseni käsi Euroopan helluntaijohtajien kanssa Amerikassa Parhamin kieli-raamattukoulussa ne opit hakemassa ja Pentecostalismuksen nimiin valansa vannomassa. Ei kukaan kirkossa käske juomaan Coca-Colaa. Kahvi-asia kuuluu tunnettuun Viisauden Sanaan, joka on yksi uusista ilmoituksista ja siihen on omat syynsä.
Viisauden Sana on ilmoitus, joka liittyy toiseen Exodukseen ja vastaa Exoduksen aikaista ovenpielien maalaamista Karitsan verellä.
- Anonyymi00046
Tärkein oppi tullut amerikan homoilta punaisten lyhtyjen kadulta. Ilman sitä emme tietäisi pahuudestaan mitään, vaan tekeisimme miekkalähetystä. Joskin nyt ei enää käytettäisi miekkoja, vaan ohjuksilla hoidettaisiin uskon sanomaa.
- Anonyymi00048
Älä usko Jenkkilahkojen tarjoamiin uusiin oppeihin.
Jumalan sana pysyy samana, nyt aina ja iankaikkisesti. Jumala ei muutu.
1. Sam. 15:29
Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."- Anonyymi00049
Kuten Räsänen?
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Kuten Räsänen?
Onko sulla jokin henk.koht. ongelma?
- Anonyymi00057
Mormonit,Jehovat,Helluntailaiset,Adventistit kieltävät koko perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liityisivät mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
Ne edustaa väkevätä harhaoppia eli heresiaa.Perisyntiä ei ole Raamatussa. Se on katolinen väärä oppi. Lankeemus on, ja kaikki lankeamme ja parannus pitää tehdä. Onko se teko vai armo?
- Anonyymi00067
santtunen2 kirjoitti:
Perisyntiä ei ole Raamatussa. Se on katolinen väärä oppi. Lankeemus on, ja kaikki lankeamme ja parannus pitää tehdä. Onko se teko vai armo?
Perisynti on sama asia kuin syntiinlankeemus.
Jenkkilahkot kieltää paratiisin käärmeen tavoin koko perisynnin.
- Anonyymi00059
Eihän ihmisellä itsellään mitään syntiongelmaa ole.
Synti on muissa ihmisissä ja heillä on se ongelma.
Kukin itse on puhdas pulmunen valmiina herjaamaan kaikkia muita.- Anonyymi00060
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Jenkkilahkot kieltää käärmeen tavoin koko perisynnin. Karkeata harhaa ja heresiaa, mitä ne levittää! - Anonyymi00085
Jeesuksen mukaan Jumalan Raamattuun kirjoitetut lait ja käskyt ovat ne normit, mitä ihmisen tulee noudattaa. Ei mitkään psykologiset tuntemukset.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. [
- Anonyymi00061
Kaikilla Jenkkilahkoila on omat pyhät kirjat ja "raamatut", mihinkä ne oppinsa perustaa.
Kristuksen Kirkko ei ole jenkkilahko. Se on se kirkko, jonka Jumala hyväksyy, ja ne kristityt, jotka Jumala hyväksyy.
Ja kansa, Israel, on se kirkko ja juutalaiset. Kirkko ei ole vielä valtio, vaan kirkko vaan, ja kansa ei ole vielä juutalaisten ja monien kristittyjen kohdalla kirkossa, vaikka juutalaisilla on valtio nimeltä Israel.
Kirkot ovat toisaalta oikeassa, toisaalta väärässä. Vain Kristuksen Kirkko, mormonit, on kokonaan oikeassa, eikä senkään jäsenet aina tietenkään, ihmisiä kun ovat, eikä muutkaan Jumalan hyväksymät kristityt, ihmisiä kun ovat.- Anonyymi00063
santtunen2 kirjoitti:
Kristuksen Kirkko ei ole jenkkilahko. Se on se kirkko, jonka Jumala hyväksyy, ja ne kristityt, jotka Jumala hyväksyy.
Ja kansa, Israel, on se kirkko ja juutalaiset. Kirkko ei ole vielä valtio, vaan kirkko vaan, ja kansa ei ole vielä juutalaisten ja monien kristittyjen kohdalla kirkossa, vaikka juutalaisilla on valtio nimeltä Israel.
Kirkot ovat toisaalta oikeassa, toisaalta väärässä. Vain Kristuksen Kirkko, mormonit, on kokonaan oikeassa, eikä senkään jäsenet aina tietenkään, ihmisiä kun ovat, eikä muutkaan Jumalan hyväksymät kristityt, ihmisiä kun ovat.höpö höpö
- Anonyymi00065
santtunen2 kirjoitti:
Kirkot ovat toisaalta oikeassa, toisaalta väärässä. Vain Kristuksen Kirkko, mormonit, on kokonaan oikeassa, eikä senkään jäsenet aina tietenkään, ihmisiä kun ovat, eikä muutkaan Jumalan hyväksymät kristityt, ihmisiä kun ovat.Mormonismi on paha Amerikasta tuotu eksytys ja harhaoppi eli heresia.
- Anonyymi00062
Ei mikään kirkko itsessään ole yhtään mitään eikä, vaan usko on uudessa liitossa henkilökohtainen asia, Jumalan ja ihmisen Pyhän Hengen liitto. Vain sellaisten ihmisten yhdistymisestä tulee seurakunta. Vain Pyhä Henki luo pyhien yhteyden. Ei tyhjät ja oikeassaolevat höpinät.
Kristinusko on hajonnut. Kaikki paitsi yksi ovat osittain vääriä, eihän ne kaikki voi olla oikeita. 1700 vuotta ainakin ei ollut yhtään oikeaa kirkkoa julkisuudessa. Kirkko vainotiin kuoliaaksi n 300 jKr. Jäi vaan Perkeleen kirkko.
- Anonyymi00066
santtunen2 kirjoitti:
Kristinusko on hajonnut. Kaikki paitsi yksi ovat osittain vääriä, eihän ne kaikki voi olla oikeita. 1700 vuotta ainakin ei ollut yhtään oikeaa kirkkoa julkisuudessa. Kirkko vainotiin kuoliaaksi n 300 jKr. Jäi vaan Perkeleen kirkko.
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei oikea kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
(Jehovalaisuus,Mormonismi,Pentecostalismi,Adventismi) - Anonyymi00070
santtunen2 kirjoitti:
höpö höpö
- Anonyymi00064
Seurakunta tarkoitti koko Israelin 2,5 milj. kansaa, joka oli saanut kasteen Punaisen meren ylityksen aikana, jolloin he saivat kaikki Pyhän uskon Hengen lahjan.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Kallio on Kristus, ei mikään Pietari.Silloin Jumala ilmoitti koko ajan, ja niin nytkin. Silloin oli Mooses ja Israel. Nyt on Kristuksen Kirkko ja Israel.
- Anonyymi00068
Mormonien kannattaisi etsiä lujempaa niitä Josph Smith:in hävittämiä kultaisia levyjä.
Ne ovat Jumalan hallussa.
Se mitä nyt etsitään, on kadonneiden sukukuntien historia, sellainen tulee vielä löytymään profetian mukaan.
Ne heimot olivat Jeesuksen aikana jo siirtyneet Babyloniasta jonnekin Armenian ja Kashmirin seudulle ja siellä Jeesus on ilmestynyt heille samalla tavoin kuin israelilaisen Lehin jälkeläisille, Nefiläisille Amerikassa, mistä kerrotaan tarkasti Mormonin Kirjassa.
Arabeilla on tästä säilynyt perimätietoja, joita Islamin uskolla sitten on. Ne sekoittuvat perimätietoihin apostolien lähetysmatkoista, että Jeesus ei kuollutkaan vaan meni apostolien mukana sinne Armeniaan. Kirjassa on sitten tarkkaan tämä tapahtuma Pyhänä Kirjoituksena.
- Anonyymi00069
Wikipedia
Joseph Smith käytti Carthagein vankilassa 27. kesäkuuta 1844 kuusipiippuista, nallilukkotoimista Allen & Thurber -pippurimyllyrevolveria (pepperbox). Cyrus Wheelock toi aseen Smithille vankilaan samana aamuna. Smith ampui revolverilla kuusi laukausta, joista kolme osui hyökkääjiin. - Anonyymi00071
Israelin usko on kuitenkin mennyt aivan keturalleen vaikka miten hienosti olivat asiat olevinaan. Juuri uppiniskaisuuden heille piti antaa ankarat lain taulut jossa pikkurikkeestä rangaistiin kuolemalla. Se johtui siitä että kansa ei ollut uskollista, se oli napiseva, kapinoiva kansa ja siksi se piti sitoa orjuuden ikeeseen.
Jeesus tuli vapauttamaan heidät siitä, mutta eivät he sitä ymmärtäneet. Tappoivat Jumalan Pojan eivätkä ottaneet vastaan sanomaa, vaan itsepäisesti pitäytyivät vanhassa liitossa ja sen perinteissä. Sen verran ovat antaneet myöten, että eivät kuitenkaan tapa sentään jos joku ei vietä sapattia eikä katko käsiä varkailta.
Alkuseurakunta joutui tosiaan vainottavaksi. Ensi juutalaisten taholta kun eivät viettäneet sapattia ja sitten roomalaisten kun eivät kumartaneet keisaria. Ei heitä kuitenkaan kaikkia tapettu, vaan kun roomalaiset huomasivat että nämä uskovat ovat rohkeampia ja pelottomampia kuin meidän sotilaat, voivat ottaa kuoleman vastaan vain siksi että eivät kumarra keisaria, niin siinä uskossa on pakko olla jotain ja niin luovuttiin uskovien vainosta ja otettiin kristinusko pakolliseksi uskoksi koska ensin tietenkin ajateltiin että jos kaikista tulee noin pelottomia, niin ei meille pärjää kukaan. Aivan niin juttu ei mennyt, ei nimellinen usko tehnyt roomalaisista yhtään sen kummallisempia kuin mitä olivat olleet.- Anonyymi00072
Jumalan lait on ikuisia ja koskee kaikkia kansoja ja ihmisiä...älä tapa, älä varasta, älä valehtele jne.
Jumalan ikuiset lait ja käskyt on Jumalan rakkauden osoitus perisyntisille ihmislle.
Lakien mukaan eläminen on vastarakkauden osoitus Jumalalle.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] Se muuttui oikeasta uskosta Perkeleen kirkoksi. Oikea kirkko meni maan alle, erämaahan, kuten Ilmestyskirjassa kerrotaan, profetoidaan. Katosi tunnetusta historiasta. "Tieto katosi, rakkaus säilyi".
- Anonyymi00077
santtunen2 kirjoitti:
Se muuttui oikeasta uskosta Perkeleen kirkoksi. Oikea kirkko meni maan alle, erämaahan, kuten Ilmestyskirjassa kerrotaan, profetoidaan. Katosi tunnetusta historiasta. "Tieto katosi, rakkaus säilyi".
Saatana vie omansa erämaahan kiusattavaksi.
Jumala vie omansa virvoittavien vetten keskelle.
- Anonyymi00073
Ensimmäinen ja tärkein käsky on pitää Jumalan lait ja käskyt ja elää niiden mukaan mahdollisimman hyvin.
5. Moos. 6:5
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.Jumalan rakastaminen on ensimmäinen käsky. Ja sinusta se ilmenee käskyjen noudattamisessa. Niin se on, mutta tämän takia seurakunnat menevät helposti lakihenkisyyteen.
Käskyjä ei noudateta pakosta, vaan koska on muuttunut Jumalan voimalla, eikä halua enää tehdä mitään pahaa vaan aina vaan hyvää.- Anonyymi00075
santtunen2 kirjoitti:
Jumalan rakastaminen on ensimmäinen käsky. Ja sinusta se ilmenee käskyjen noudattamisessa. Niin se on, mutta tämän takia seurakunnat menevät helposti lakihenkisyyteen.
Käskyjä ei noudateta pakosta, vaan koska on muuttunut Jumalan voimalla, eikä halua enää tehdä mitään pahaa vaan aina vaan hyvää.Raamatussa ei ole termiä "lakihenkinen".
Niillä Jenkkilahkojen keksimillä termeillä ihmisiä houkutellaan kapinoimaan Jumalan lakeja vastaan.
Siitä ei hyvää seuraa.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Raamatussa ei ole termiä "lakihenkinen".
Niillä Jenkkilahkojen keksimillä termeillä ihmisiä houkutellaan kapinoimaan Jumalan lakeja vastaan.
Siitä ei hyvää seuraa.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.
- Anonyymi00074
Aloittaja on Mormoonin todistaja.
- Anonyymi00078
Kaikki Jenkkilahkojen perustajat on kirjoittanut omat pyhät kirjat ja "raamatut" ja oppikirjat.
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotorni lehdet
Mormonismi: Jospeph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat
Pentecostalismi, Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Adventismi, Ellen G.White, Suuri taistelu - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Kaikki Jenkkilahkojen perustajat on kirjoittanut omat pyhät kirjat ja "raamatut" ja oppikirjat.
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotorni lehdet
Mormonismi: Jospeph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat
Pentecostalismi, Raamattu kansalle ja Parhamin novumit
Adventismi, Ellen G.White, Suuri taisteluJenkeistä on tullut valtava määrä hengellistä kirjallisuutta ja muuta materiaalia, mitä he käyttää käännytystyössään, kun yrittävät käännyttää kristittyjä. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jenkeistä on tullut valtava määrä hengellistä kirjallisuutta ja muuta materiaalia, mitä he käyttää käännytystyössään, kun yrittävät käännyttää kristittyjä. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
Ei yritetä käännyttää kristittyjä. Kristityt ovat jo kirkossa tai suhtautuvat siihen myönteisesti tai neutraalisti. Ne taas, jotka aktiivisesti vastustavat kirkkoa, ovat luopuneet uskonvapauden ja vapaan tahdon periaatteista, ja antavat vääriä todistuksia.
Kristitty ei käyttäydy niin, sellainen ei ole kristitty, sellainen on nimikristitty tai ateisti.- Anonyymi00087
santtunen2 kirjoitti:
Ei yritetä käännyttää kristittyjä. Kristityt ovat jo kirkossa tai suhtautuvat siihen myönteisesti tai neutraalisti. Ne taas, jotka aktiivisesti vastustavat kirkkoa, ovat luopuneet uskonvapauden ja vapaan tahdon periaatteista, ja antavat vääriä todistuksia.
Kristitty ei käyttäydy niin, sellainen ei ole kristitty, sellainen on nimikristitty tai ateisti.Anabaptismi tarkoittaa kritityksi käännyttämistä ja sitomista harhaoppiseen Jenkkilahkoon.
>>Ei kukaan kirkossa käske juomaan Coca-Colaa. Kahvi-asia kuuluu tunnettuun Viisauden Sanaan, joka on yksi uusista ilmoituksista ja siihen on omat syynsä.>>
Onko tullut uusi ilmoitus joka sallii kahvin juonnin?
😊😊😊😊😊Kaikki on sallittua, mitä voi tehdä hyvällä omallatunnolla. Eri käskythän ovat joskus ristiriidassa toistensa kanssa. Viisauden Sanassa Jumala kehoittaa olemaan juomatta "kuumia juomia" ja sen nykyinen tulkinta on tee ja kahvi ja totit yms. tietysti, kun ne ovat viinaa.
Ja Viisauden Sanassa on kaikki perustelut, miksi sitä on kirkon jäsenten syytä noudattaa.
Ei se koske muita kuin kirkon jäseniä ja joita voidaan pitää jäseninä. Jos ei ole kirkossa, sitä voi noudattaa jos haluaa, muttei se muita koske. Terveysneovoa se kyllä myös on. Mutta ei kaikki siinä, ja paljon on muutakin tärkeää terveydelle kuin mitä siinä on.- Anonyymi00084
santtunen2 kirjoitti:
Kaikki on sallittua, mitä voi tehdä hyvällä omallatunnolla. Eri käskythän ovat joskus ristiriidassa toistensa kanssa. Viisauden Sanassa Jumala kehoittaa olemaan juomatta "kuumia juomia" ja sen nykyinen tulkinta on tee ja kahvi ja totit yms. tietysti, kun ne ovat viinaa.
Ja Viisauden Sanassa on kaikki perustelut, miksi sitä on kirkon jäsenten syytä noudattaa.
Ei se koske muita kuin kirkon jäseniä ja joita voidaan pitää jäseninä. Jos ei ole kirkossa, sitä voi noudattaa jos haluaa, muttei se muita koske. Terveysneovoa se kyllä myös on. Mutta ei kaikki siinä, ja paljon on muutakin tärkeää terveydelle kuin mitä siinä on.Kaikki on on niin suhteellista.
Psykopaateilla se omatunto antaa luvan tehdä melkein mitä tahansa.
Joku toinen ei uskalla edes aivastaa äneen, kun se omatunto jo varoittaa.
>>Kristuksen Kirkko ei ole jenkkilahko. Se on se kirkko, jonka Jumala hyväksyy, ja ne kristityt, jotka Jumala hyväksyy.>>
Päämaja Salt Lake Cityssa.
😊😊😊😊😊>>Viisauden Sanassa Jumala kehoittaa olemaan juomatta "kuumia juomia" ja sen nykyinen tulkinta on tee ja kahvi ja totit yms. tietysti, kun ne ovat viinaa.>>
Ei kuulosta viisauden sanalta.
Sitä paitsi on myös kylmää kahvia.
https://fi.espressohouse.com/menu/kylmat-juomat/jaalatte
(Tästä mormonit tykkää. Mainostetaan kahvia heidän palstallaan.)Sun pitää lukea koko teksti. Kyllä se on viisauden sanaa. Jumalan ilmoitus näistä asioista tarpeellisin osin ja asioin ja perusteluin, miten Kristuksen Kirkon jäsen, Jeesuksen opetuslapsi, pärjää parhaiten näinä pahoina viimeisinä aikoina.
Kannattaa uskoa. Saa uskoa tai olla uskomatta. Mutta jos ei rukoile ja kysy, ei saa vastaustakaan.
- Anonyymi00082
Suurta viisautta kun Mormoonimiehet ajaa mustat puvut päällä mustilla polkupuörillä ilman valoja pimeässä.
- Anonyymi00083
Ja eikös Mormoneiden oppien mukaan moniavioituus ollut käytössä yhteen aikaan?
- Anonyymi00086
Jos on kovia herjaamaan, niin silloin ovat oikealla tiellä. Ei tarvitse olla siinä hyvä, kun vain jaksaa sitä tehdä.
- Anonyymi00088
Totuus karvastelee mielessä.
- Anonyymi00089
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.- Anonyymi00090
Jos lain opetus puuttuu, niin sellainen evankelista ei ole Jeesuksen lähettämä.
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
- Anonyymi00091
Mormonit tietenkin vähän kiertää lakia kun pitävät montaa vaimoa. Pitäisi olla yhden vaimon mies. Mikä tosin sekin koskee vain seurakunnan kaitsijaa. Ja voi hänkin ottaa naisorjan ja teettää sillä kaikenlaisia asioita mitä mieleen vain tulee, niin ei riko lakia minkään piirron osalta. Lakihan on aina siten kuten se luetaan, lain kautta voi vaikka tehdä kansannmurhan, posautella tyttökouluja sekä kaikkea mitä vain keksii kun ei laki suojele synniltä, vaan mahdollistaa sen.
- Anonyymi00092
Amerikan kiihkouskovaiset äänesti Trumpin presidentikseen.
- Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Amerikan kiihkouskovaiset äänesti Trumpin presidentikseen.
Tuliko ihan sitä mitä tilattu.
- Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Tuliko ihan sitä mitä tilattu.
Äänestäjät ovat vastuussa ehdokkaansa teoista.
- Anonyymi00095
Anonyymi00094 kirjoitti:
Äänestäjät ovat vastuussa ehdokkaansa teoista.
Äänestyslippu on avoin valtakirja.
Mormonit noudattavat evankeliumia, kuten se on aina ollut ja kuten se nykyään on. Mooseksen laki oli väliaikainen, muinaiselle Israelille määrätty Jeesuksen sovitustyöhön asti. Jeesus antoi Israelille uuden lain. Ja pakanoille.
- Anonyymi00096
santtunen2 kirjoitti:
Mormonit noudattavat evankeliumia, kuten se on aina ollut ja kuten se nykyään on. Mooseksen laki oli väliaikainen, muinaiselle Israelille määrätty Jeesuksen sovitustyöhön asti. Jeesus antoi Israelille uuden lain. Ja pakanoille.
Aabraham ja Jeesus kehottavat uskomaan Mooseksen kirjoituksiin, ei mihinkän Tarsolaisten murhamiesten sepitelmiin tai Jenkkilahkojen "evankeljumeihin".
Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.
- Anonyymi00097
Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
Saatana lahkoapureineen yrittää kampittaa lakien merkiyksen ja voimassaolon. - Anonyymi00098
Roistojen makea päiväuni, että lait on kumottu ja kuopattu. Nyt vaan eleillään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi00100
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi00101
Anonyymi00100 kirjoitti:
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Älä anna villitsevien hurmoshenkien kaataa itseäsi lattialle selälleen.
Mark. 9:22
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."
Se on hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedon käydä se tunnusmerkkinsä painamassa otsaan ja käsivarteen kun taju on kankaalla. Anonyymi00100 kirjoitti:
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.Näin on selvästi tapahtunut.
- Anonyymi00134
santtunen2 kirjoitti:
Näin on selvästi tapahtunut.
Niinkö sulle on käynyt?
- Anonyymi00102
Jeesus ei luvannut antaa Ilmestyskirjan lisäksi enää mitään muuta ilmoitusta.
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.
Salaman välähdykset, silmien sokaistumiset ja hevosten säikähtämiset viittaa peremminkin tuon herran ilmestymiseen.
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.Antaa kuitenkin joka päivä, sekä yksilöille, että kirkolle että kansoille. Emme vaan kuuntele emmekä tottele, emmekä kirjoita kanonista ilmoitusta ylös. Kristuksen Kirkko, mormonit, kirjoittavat, mutta onko se sitä? Minusta on. Ei sitä Raamatussa kielletä, se kielto on selvä harhaoppi.
- Anonyymi00104
santtunen2 kirjoitti:
Antaa kuitenkin joka päivä, sekä yksilöille, että kirkolle että kansoille. Emme vaan kuuntele emmekä tottele, emmekä kirjoita kanonista ilmoitusta ylös. Kristuksen Kirkko, mormonit, kirjoittavat, mutta onko se sitä? Minusta on. Ei sitä Raamatussa kielletä, se kielto on selvä harhaoppi.
Mormonismi on Amerikassa kehitetty eksytys eli heresia.
Anonyymi00104 kirjoitti:
Mormonismi on Amerikassa kehitetty eksytys eli heresia.
Paavinkirkko on heresia, ja sen kapinalliset yleensä, ja ortodoksit. Heresia on juuri se "Yksin Raamattu" sitten pritestanteilla, jotka taas tuntevat tarkkaan katolisten harhaopit.
Tieto on kadonnut, kuten Raamatussa on ennustettu. Rakkaus on säilynyt oikeilla uskovilla juutalaisissa ja kristityillä ja sitä on muillakin ja maallisilla.
Tieto on palautettu Mormonin Kirjassa. Jeesus on Jumalan Poika, Jumala, kirkoilla on harhaoppeja väärien traditioidensa takia, kuten juutalaisillakin oli Jeesuksen aikana. Tilanne on sama, oikeaan oppiin ei papit usko. Taas. Silloin mennään kadulle ja kutsutaan sisään ketkä haluavat. Ja Jumala tarkastaa: jos ei ole häävaatteita, heitetään ulos.
- Anonyymi00103
Minusta Raamattu on Raamattu eikä mikään kanooninen ilmoitus.
Jos seurakunnat toimisivat Raamatun mukaan, organisaationsa ja oppinsa puolesta, niin jokaisessa seurakunnassa kuuluisi olla noin viisi profeettaa, joiden kautta Jumala voisi sitten ilmoittaa jokaiselle seurakunnalle päivittäin tarvittavat asiat. - Anonyymi00105
Raamatussa on kaikki, mitä Jeesus on ilmoittanut.
Mitä siihen on lisätty jälkikäteen, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi00106
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Jenkkilahkojen perustuksia. - Anonyymi00108
Anonyymi00106 kirjoitti:
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Jenkkilahkojen perustuksia.Ilmestyskirja:
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä. - Anonyymi00109
Anonyymi00106 kirjoitti:
Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Jenkkilahkojen perustuksia.Mitä siten?
Miten se vaikuttaa sydämen puhtauteen?
Matt: 5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. - Anonyymi00110
Anonyymi00108 kirjoitti:
Ilmestyskirja:
7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.Ne on kaikki Juutalaisia. Ei pakanoila ole mitään asiaa Juutalaisten temppeleihin pyhässä kaupungissa. Siellä on liitonarkku, suitsutusalttari ja lait voimassa.
Pakanat nauraa niille touhuille.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulu - Anonyymi00113
Anonyymi00110 kirjoitti:
Ne on kaikki Juutalaisia. Ei pakanoila ole mitään asiaa Juutalaisten temppeleihin pyhässä kaupungissa. Siellä on liitonarkku, suitsutusalttari ja lait voimassa.
Pakanat nauraa niille touhuille.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton tauluPakanakristityt ja muut hihhulit naureskelee Juutalaisten temppeleille ja heidän pyhille temppelimenoille, mitä tulee noudattaa tuhat vuotta.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Pakanakristityt ja muut hihhulit naureskelee Juutalaisten temppeleille ja heidän pyhille temppelimenoille, mitä tulee noudattaa tuhat vuotta.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.räyhäämisellä taivaaseen? ajattele jo!!!!!!!
- Anonyymi00115
Anonyymi00113 kirjoitti:
Pakanakristityt ja muut hihhulit naureskelee Juutalaisten temppeleille ja heidän pyhille temppelimenoille, mitä tulee noudattaa tuhat vuotta.
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.Pakanakristityt eivät hyväksy Jumalan lakien noudattamista tuhat vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle. Mutta se aika on kaukana tulevaisuudessa. Ei se ole vielä tapahtunut, kuten eksyttäjät valehtelee, kun yrittävät pumpata ihmiseen villitseviä hurmoshenkiään.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] Jeesus elää ja ilmoittaa mitä haluaa. Ihmiset vaan eivät kuuntele. Omasta seurakunnasta kukin löytää sen ilmoituksen ja rukoilemalla mikä sitä on missäkin.
- Anonyymi00107
Jos tuollaisia kyselee ei Jeesus ole sydämessä ja yhteys on poikki!
- Anonyymi00111
Mormoneilla ja Helluntailaisilla on Smithit ja Parhamit ja Olsenit mielessä.
Advareilla on mielessä Ellen G. White. Ei sinne mitään Jeesuksia enää mahdu. - Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Advareilla on mielessä Ellen G. White. Ei sinne mitään Jeesuksia enää mahdu.Noin puhuu pahahenkinen. negatiivisyys vaan mielessä, hyvyys on tuntematon käsite.
Anonyymi00111 kirjoitti:
Advareilla on mielessä Ellen G. White. Ei sinne mitään Jeesuksia enää mahdu.Jeesuksen pitää mennä yli oman kirkon, ja sen oman kirkon pitää olla Jeesuksen kirkko. 99 % ei siis ole.
- Anonyymi00116
Pelkkien hurmoshenkien perään ei pidä lähteä juoksemaan.
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi00117
Jeesuksen usko on Juutalaisuus ja se usko pitää ajan rajan tuolle puolelle.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesuksen uskoa ei pidä vaihtaa mihinkään lahkojen hurmostouhuihin.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00118
Varma merkki eksytyksestä, kun Jumalan lait ja käskyt yritetään kumota, hävittää ja korvata jollain pelkillä henkimaailman ilmiöillä.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan. - Anonyymi00119
Anonyymi00118 kirjoitti:
Varma merkki eksytyksestä, kun Jumalan lait ja käskyt yritetään kumota, hävittää ja korvata jollain pelkillä henkimaailman ilmiöillä.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.Matt. 5:19
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
- Anonyymi00121
Mormonin kirjat ja muut Jenkkilahkojen opit on harhaoppeja, eli heresioita.
Valtakirkot ovat väärien traditioittensa vallassa. Kuten Jeesuksenkin aikana. Kun Jeesus tulee, hän lyö mahan kaikki väärät opit, kirkot ja papit. Valvokaa!
- Anonyymi00126
santtunen2 kirjoitti:
Valtakirkot ovat väärien traditioittensa vallassa. Kuten Jeesuksenkin aikana. Kun Jeesus tulee, hän lyö mahan kaikki väärät opit, kirkot ja papit. Valvokaa!
Aina se valtaväestö sortaa meitä vähemmistöjä.
- Anonyymi00122
Ilman Jeesuksen lahjavanhurskautta kukaan ei pääse taivaaseen. se on otetta armosta vastaan!
Matteuksen evankeliumi:5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Taivasten valtakuntaan pääse vain Jeesuksen lahjavanhurskaudella.- Anonyymi00127
Portto Rahab ei ollut kuullut yhtään mitään Jeesuksista.
Jeesuksen veli Jaakob varoittaa "yksin uskosta" -mantran hokemisesta.
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
- Anonyymi00123
Seitsemän eri kansaa Jehova on ottanut tai ottaa erilleen kansojen keskeltä. Tästä kertoo Biblian 5. Moos. 4:34
Eli onko Jumala koetellut mennäksensä ottamaan itsellensä kansaa kansan seasta,
Kiusauksilla (Israel)
Ja tunnustähdeillä (MAP kirkko)
Ja ihmeillä (Adventistit)
Ja sodalla (Jehovan todistajat)
Ja väkevällä kädellä (????????)
Ja ojetulla käsivarrella (????????)
Ja suurilla peljästyksillä (????????)
Niinkuin Herra teidän Jumalanne kaikki nämä tehnyt on teille Egyptistä sinun silmäis edessä. Nämät olet sinä nähnyt tietääkses että Herra on ainoastaan Jumala ja paitsi häntä ei yksikään muu.
Erilleen otettuja kansoja on toki myös islamissa ym.
9 x 9 milj. Asukkaan erikoiskansat platina eli yliopistot ja tiede
8 x 8 milj. Asukkaan erikoiskansat timantti eli Intian uskot
7 x 7 milj. Asukkaan erikoiskansat kulta eli juutalaisuus
6 x 6 milj. Asukkaan erikoiskansat hopea eli islam
5 x 5 milj. Asukkaan erikoiskansat pronssi eli kristinusko
4 x 4 milj. Asukkaan erikoiskansat rauta eli Persian Avesta
3 x 3 milj. Asukkaan erikoiskansat savi eli jokilaaksot muinaiset
2 x 2 milj. Asukkaan erikoiskansat kivi eli ?????????
1 x 1 milj. Asukkaan erikoiskansat biosfääri eli ?????????
Muutkin kuin vain Jehova ovat kyenneet ottamaan kansaa kansojen keskeltä.- Anonyymi00124
Jälkikäteen lahkoihin kylvetyt opit on sitä lustetta, mitä pitää varoa, koska se kietoutuu perinteisten kristillisten kirkkojen ympärille ja menee joihinkin sisällekin.
- Anonyymi00129
Anonyymi00124 kirjoitti:
Jälkikäteen lahkoihin kylvetyt opit on sitä lustetta, mitä pitää varoa, koska se kietoutuu perinteisten kristillisten kirkkojen ympärille ja menee joihinkin sisällekin.
1998 Jeesus sanoi toteuttavansa Joh. 16:25 tulee aika jolloin en enää puhu teille vertauskuvin vaan AVOIMESTI kerron kaiken Isästä.
Tietenkin salaisuudet ja mysteerit ovat monille kiehtovampia kuin AVOIN KERRONTA.
Itse asiassa Hare Krishna käyttää tekniikkana antaa samalle käsitteelle kuusi eri nimeä niin että asia verhoutuu salaisuudeksi. Se on metistä kukkaiskieltä joka kiehtoo salaperäisyydellä enemmän kuin SUORA ja AVOIN KERRONTA. Raamattukin on täynnä salaisuuksia joita on vaikea ymmärtää.
Onko todella kyse lusteesta? Terävä suorasukaisuus vai salaisuuksiin veehoaminen? - Anonyymi00131
Anonyymi00129 kirjoitti:
1998 Jeesus sanoi toteuttavansa Joh. 16:25 tulee aika jolloin en enää puhu teille vertauskuvin vaan AVOIMESTI kerron kaiken Isästä.
Tietenkin salaisuudet ja mysteerit ovat monille kiehtovampia kuin AVOIN KERRONTA.
Itse asiassa Hare Krishna käyttää tekniikkana antaa samalle käsitteelle kuusi eri nimeä niin että asia verhoutuu salaisuudeksi. Se on metistä kukkaiskieltä joka kiehtoo salaperäisyydellä enemmän kuin SUORA ja AVOIN KERRONTA. Raamattukin on täynnä salaisuuksia joita on vaikea ymmärtää.
Onko todella kyse lusteesta? Terävä suorasukaisuus vai salaisuuksiin veehoaminen?Hindujen opit, karmat ja pyhät lehmät kuuluu sinne Bunjabiin, ei tälle palstalle ollenkaan.
- Anonyymi00125
Ortodoksit ja Katoliset on kaikista viisaimpia.
Ne ei erehdy ekumeniaan Jenkkilahkojen kanssa.- Anonyymi00128
Ekumenia=yhdessä eksyttämisen taito
Jer. 23:32
Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.
Matt. 24:5
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]
Mark. 13:6
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
Matt.24:24
Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan. - Anonyymi00130
1998 ylöstempauksen ja ilmestyksen yhteydessä Jeesus valmisteli täyden ilon kaikille 15+ taivasten valtakunnalle. Hän selitti jokaisen taivasten valtakunnan vertauskuvan merkitsevän yhtä nykyajan kirkkokuntaa. Hän otti lukuun myös jenkkilahkot.
Mutta syystä tai toisesta Jehova pelästyi. Hän julisti: Aion tehdä jokaisen lahkon jäsenet niin syntisiksi toisiaan kohtaan että mikään ekumenia ei tule onnistumaan. En salli ekumeniaa. Jehovan todistajat alkoi julistaa: Jokainen joukko jonka yksikin jäsen on suorittanut vakavan synnin joutuu vastuuseen tuosta synnistä yhteisesti. Heistä tulee yhteen sidottu kimppu jonka enkelit tulessa polttavat.
Miksi muuttui 1998 ilo ja ekumenia tuollaiseksi syntiin pakottamiseksi ja tulen katkuksi. Miksi sai vallan : TULTA MINÄ OLEN TULLUT TUOMAAN MAAN PÄÄLLE...... Eikä yhteistä iloa sallita missään mielessä.
- Anonyymi00132
Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaan iloihin.
Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.- Anonyymi00133
Paljon. helpommalla olisi päästy kun olisi ammuttu ohjus sinne. Ei tarvitsisi enää ketään etsiä.
Niinhän yleensä asiat ratkaistaan oikeassa uskossa.
Pelkäksi sekoikuksi meni tämäkin keskustelu. Jokainen vaan enää julistaa hölmöilyjään. Ei tuollainen ole asiallista keskustelua. Nuo viestit pitäisi vaan poistaa, että keskustelu pysyisi asiallisena.
- Anonyymi00135
Jenkkilahkojen lanseeraamat harhaopit eivät ole Jumalasta.
Ilm. 22:18
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen. - Anonyymi00136
Esim. Mormonikirkon perustaja Joseph Smith kuoli nuorena pahan äkkikuoleman vankilassa.
- Anonyymi00137
Jeesus ja Aabraham kehottivat lukemaan Raamattua, missä kaikki tarpeellinen ihmiselle on ilmoitettu.
Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00138
Raamatussa usko on tekemistä tarkoittava sana, Jumala lakien ja käskyjen mukaan elämistä, uskon kuuliaisuutta, ei mitään pelkkä psykologista mielentilan muutos, mitkä saadaan aikaan käännyttämällä ihminen uskoon.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette! - Anonyymi00139
Uskon kuuliaisuus Jumalan tahdon tekemiselle on oikean uskon merkitys. Se ilmenee tekemisenä.
Ei mikään hurmoshenkien voimasta tapahtuva hilluminen, mitä lahkoissa tapahtuu.
1. Moos. 22:18
Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen." - Anonyymi00140
1. Kun. 11:38
Jos sinä olet kuuliainen kaikessa, mitä minä käsken sinun tehdä, ja vaellat minun tietäni ja teet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, ja noudatat minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin minun palvelijani Daavid teki, niin minä olen sinun kanssasi ja rakennan sinulle pysyväisen huoneen, niinkuin minä Daavidille rakensin, ja annan Israelin sinulle. - Anonyymi00141
Jumalan siunaukset riippuvat siitä, kuinka ihminen tottelee ja noudattaa Jumalan ikuisia lakeja ja käskyjä.
1. Kun. 3:14
"Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."
Joos. 1:7
Ole vain rohkea ja ole luja. Noudata tarkoin sitä lakia, jonka palvelijani Mooses sinulle antoi. Älä poikkea siitä oikealle äläkä vasemmalle. Silloin menestyt kaikessa mihin ryhdyt. [5. Moos. 5:32+]
Joos. 1:8
Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi.- Anonyymi00142
Jos on paljon ehtoja sille että tuo toinen esim. Jumala rakastaa sinua niin itsetuntemus ja Minä kuva jää heikoksi. Ja toisaalta jos ehtoihin sisältyy lahjontaa ja lahjus niin se sokeuttaa ihmisen vielä perusteellisemmin. Daavidin Psalttaria en ole koskaan analysoinut sen Minä kuvan suhteen , mutta sen tiedän että monin paikoin sydämeni ei suostu uskomaan että kaikki Psalttarin ihmiskuva olisi aitoa ja todellista.
Voiko olla rakkautta ilman ehtoja ja lahjusta? Ja tekeekö sellainen rakkaus Itsetuntemuksesta kestävällä pohjalla olevaa? - Anonyymi00143
Anonyymi00142 kirjoitti:
Jos on paljon ehtoja sille että tuo toinen esim. Jumala rakastaa sinua niin itsetuntemus ja Minä kuva jää heikoksi. Ja toisaalta jos ehtoihin sisältyy lahjontaa ja lahjus niin se sokeuttaa ihmisen vielä perusteellisemmin. Daavidin Psalttaria en ole koskaan analysoinut sen Minä kuvan suhteen , mutta sen tiedän että monin paikoin sydämeni ei suostu uskomaan että kaikki Psalttarin ihmiskuva olisi aitoa ja todellista.
Voiko olla rakkautta ilman ehtoja ja lahjusta? Ja tekeekö sellainen rakkaus Itsetuntemuksesta kestävällä pohjalla olevaa?Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on yksi ominaisuus, mutta ei ainoa, vaikka usein niin uskotellaan.
Jumala on myös koston Jumala.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin. - Anonyymi00145
Anonyymi00142 kirjoitti:
Voiko olla rakkautta ilman ehtoja ja lahjusta? Ja tekeekö sellainen rakkaus Itsetuntemuksesta kestävällä pohjalla olevaa?Jumalan tahdon mukainen elämä ei ole ehtoja, vaan vastarakkauden osoitus Jumalalle, ihana tehtävä.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
Jumalan tahdon mukainen elämä ei ole ehtoja, vaan vastarakkauden osoitus Jumalalle, ihana tehtävä.
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]No joo, voititte jälleen tämän kilvoittelun Raamatun tuntemuksesta ja siihen uskomisesta. Pyhä Henki ohjaa työtänne erittäin mallikelpoisesti! Kiitos että maltoitte vastata......
Rakkaus on todellakin Jumalasta! Eikä siihen lahjus tai ehdon asettaminen vaikuta.
Jehova sanoi olevansa kanssani niin kauan kuin pysyn celibaatissa. Jaksoin kahdeksan vuotta, mutta lankesin 2013. Juuri samana päivänä lähes Kiinan nykyinen presidentti astui virkaan ja 2017 Jehova ilmestyi ja hänellä oli mukanaan kaksi Kiinan keisaria. Ymmärrän nykyisin että lankeeminen oli pakko tapahtua jotta Jehova voisi mennä Kiinan tueksi.
Eikä Jehova minua jättänyt oman onneni varaan vaan olen saanut vuoden 2013 jälkeen paljon apua esim. Gaabrielilta ja muualtakin. Jos Jumala asettaa ehdon sekin on viisautta ja tarkoituksen mukaista.
- Anonyymi00144
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Seuraavana päivänä 8 pv. ikäisenä Daavidin poika olisi pitänyt ympärileikkauksessa liittää Jumalanlasten ikuiseen liittoon.
Sitä Herra ei sallinut tehdä.- Anonyymi00151
Tyhjää puhetta raamatussa.
- Anonyymi00147
Jenkkilahkot harhaoppeineen olisivat saaneet pysyä Atlantin toisella puolella.
- Anonyymi00148
Jos oikein tahtoisitte niin löytäisitte noista lahkoista paljon hyvää. Jehovat ovat kääntäneet Raamatun sadoille kielille. Kun menin Katukirkossa alttarille niin täysin TOHJO selkäni heti parani erään Helluntailaisen käden alla. Kiitos Herralle! Tapahtuu Ilmestymisiä, parannuksia ja löytyy ystäviä. Kuka sitten kastaisi upotuskasteella jos ei nämä lahkot???
Ymmärrän kyllä jos Pyhä Henki vaatii teidän olevan järkkymätön kuin profeetta sanoissanne ja vastalauseen esittämisessä, mutta itse olen päinvastaisella kannalla vaikka vain puolijauhoisesti. Jatkatte Teuvo Sunin alkamaa työtä kokopäiväisenä profeettana?
Minua pakottaa viisi Ilmestystä olemaan päinvastaisella kannalla. Te toimitte kuin Kristus pappeja arvostellen, minä kuin Paavali pyrin unohtamaan Raamatun ja vetoan armoon ja sovitukseen.
- Anonyymi00152
Minun tuttuni sai rollaattoriin uudet pyörät. Muuten voinnissa ei tapahtunut muutosta.
Ihme se on sekin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä392389Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri361688Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t241453- 891432
IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl321161- 1351125
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171082Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624926Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa240901kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!16824