-92 käännös on kaikista tarkin ja luotettavin Raamatun käännös.
Se perustuu kaikista vanhimpiin löytyneisiin kirjakääröihin.
Monet vihaa sitä painosta, koska siellä viitetiedoissa paljastetaan aikaisempien käännösten virheitä.
-92 Raamattu on paras mahdollinen
39
152
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä esimerkki.
-92 käännöksessä paljastetaan, että hoviherran uskontunnustus ennen kastetta puuttuu kokonaan alkuperäisistä kaikista vanhimmista kirjakääröistä.
Se on sinne vasta jälkikäteen mahd. helluntailaisten tekemä lisäys.
Apt.8:37 " Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - Anonyymi00002
Samoin Markuksen evankeliumin lopun lisäys on jälkikäteen täysin tuntemattoman henkilön sepustuksia, joista on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9.
Jeesus ei ketään neuvo juomaan myrkkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00003
Onkohan siellä Matteuksen evankeliumin kohta (Matt. 25:35-40), jossa Jeesus opettaa, että kun autamme vähäosaisia, autamme häntä itseään?
"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa..."
Luulen, että monelta kristityltä Jeesuksen oppi on kuitenkin 'pudonnut' pois missä lie käännöksessä.- Anonyymi00004
Uutta Testamenttia on kirjoitettu pitkän ajan kuluessa ihan samalla tavalla kuin Wikipediaa.
- Anonyymi00028UUSI
On siellä sellainenkin kohta, että ei ihminen voi mitään antaa Jumalalle.
Ei Jumala ole minkään puutteessa.
- Anonyymi00005
Vanha Testamentti on paljon luotettavampi. Siinä on aina vaan samoja kirjoituksia kopiotu tuhansia vuosia.
- Anonyymi00007
UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu kreikankielelle, vaikka Jeesus ja oikeat 12 apostolia puhuivat aramean kielen galilean murretta. Siinä vaiheessa on tehty jo kaikenlaista Kreikkalaisten käännyttämiseksi uuteen uskontoon.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu kreikankielelle, vaikka Jeesus ja oikeat 12 apostolia puhuivat aramean kielen galilean murretta. Siinä vaiheessa on tehty jo kaikenlaista Kreikkalaisten käännyttämiseksi uuteen uskontoon.
Esim. Jeesuksesta tehtiin Jumala, koska Kreikalaisten uskonnon mukaan heidän kaikki suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Esim. Jeesuksesta tehtiin Jumala, koska Kreikalaisten uskonnon mukaan heidän kaikki suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.Eikä Jeesus muuttunut pelkäksi henkiolennoksi missään vaiheessa.
Jeesuksella on fyysinen ruumis. Hautaan jäi vain käärinliinat.
- Anonyymi00006
Raamatun kirjoitukset pitää lukea alkukielisinä; hebreaksi, arameaksi, koineen kreikaksi ja latinaksi, eikä näitä nykyajan väärennöksiä.
Eikö ihmetytä miksi kaikkivaltiaan oma kirjapaino ei tuota oikeaa versiota kaikilla kielillä?
Eikö? Eikö todellakaan ihmetytä?- Anonyymi00010
Kyllä alkuräiset kirjoitukset pitää kääntää nykykielelle, mutta se vaatii paljon ymmärrystä, mitä monelta puuttuu.
-92 Raamattu on paras mahdollinen käännös, mitä voidaan löytää. - Anonyymi00034UUSI
Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, mitä pitää käyttää.
- Anonyymi00009
Mua kiinnostaa ne Jeesuksen opit.
Ei ole aikansa kapinallisesta valtiouskonnoksi muuttuessan paljon niistä jäljelle jäänyt?
Auli Viitalan kolumnista:
Raamatun Jeesus on varsinainen leipämies: hän jakaa sitä kaikille ja kaikkien kanssa. Hänen ystävänsä tunnistivat hänet jopa kuoleman jälkeen siitä, että hän mursi leipää.
Vaikka konservatiivit sanovat uskovansa Raamattuun sellaisenaan, he eivät todellisuudessa usko edes Jeesusta kirjaimellisesti. Muuten he ”myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille”. Kun Jeesus sanoo, että hänen seuraajiensa pitää hylätä perheensä ja luopua omaisuudestaan, iso osa nykyluterilaisista tulkitsee sen täysin vertauskuvallisesti – omaksi edukseen.- Anonyymi00011
Tuhatvuotiseet sen ajan tavat liittyivät siihen yhteiskunnalliseen kontekstiin. Ei niitä voida sieltä suoraan siirtää tuhansien vuosien perästä tähän aikaan. Järjen käyttö on sallittu.
- Anonyymi00012
Lopeta valehtelu. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Lopeta valehtelu. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.
Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä lustetta oikean perinteisen kristinuskon sekaan.
Mutta sitä ei voida enää erottaa siitä. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä lustetta oikean perinteisen kristinuskon sekaan.
Mutta sitä ei voida enää erottaa siitä.Lahkoluste on päältäpäin paremman näköistä ja rehevää, siksi monet erehtyy ja menee lahkoon.
- Anonyymi00015
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
- Anonyymi00016UUSI
Ortodoksit toivat kristinuskon Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhanella.
- Anonyymi00019UUSI
Villitsevien hurmoshenkien perässä juoksivat ovat harhassa.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00020UUSI
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.Mahtavalla sarvella pusketaan perinteiset kristilliset kirkot kumoon ja yritetään tulla niiden tilalle.
- Anonyymi00022UUSI
Mitä Jeesus maan päällä puhui se on totta. Kaikki muu lisäys ja uusi ilmoitus on harhaoppeja.
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.
Aina pitää palata Jeesuksen omaan opetukseen, mikä on kirjoitettu Raamattuun.- Anonyymi00023UUSI
Älä usko Jenkkilahkojen "uuteen ilmoitukseen", mitä ne kaupittelee, kun yrittävät saada kristittyjä luopumaan perinteisten kristillisten kirkkojen jäsenyydestä.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
- Anonyymi00024UUSI
Väärämieliset lahkolaiset käyttävät eri keskustelupalstoja käännyttämistarkoitukseen.
- Anonyymi00025UUSI
Ovat puhuvinaan "Raamatusta", mutta salaavat oman harhaoppisen taustalahkonsa jäsenyyden, minkä pussiin pelaavat.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ovat puhuvinaan "Raamatusta", mutta salaavat oman harhaoppisen taustalahkonsa jäsenyyden, minkä pussiin pelaavat.
Job 2:1-2
Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen. Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
>>92 käännös on kaikista tarkin ja luotettavin Raamatun käännös.>>
Koska siinä Maa on litteä.
-------------------------------
Sananlaskut, luku 8:
Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen
ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet
ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
kun hän pani merelle rajat,
loi rannat patoamaan sen vedet,
ja kun hän lujitti maan perustukset.
Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään,
hänen ilonaan päivät pitkät,
kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
Maan kiekko oli leikkikalunani,
ilonani olivat ihmislapset.- Anonyymi00027UUSI
Rehellistä kirjoitusta sen ajan ihmisten ajatuksista.
-92 on kaikista paras käännös, mitä tähän asti on ilmestynyt.
- Anonyymi00029UUSI
Paavalikin ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven päällä voidaan viettää Jeesuksen häitä.
Ei käsitetty siihen aikaan, että siellä on happi lopussa ja kauhea pakkanen. Häissä pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä. - Anonyymi00030UUSI
-92 käännöksessä on käytetty jopa 1000 v. vanhempia täysin alkuperäisiä kirjakääröjä, mitä ei ollut aikaisempien käännösten aikana edes vielä löydetty.
- Anonyymi00031UUSI
Nykytekniikalla voidaan paljon luotettavammin tutkia kirjoituksien aitous ja paljastaa aikaisempien käännösten virheet ja puutteet.
- Anonyymi00032UUSI
Miten ne Jeesuksen lupaama väkevä viini olisi viety sinne pilven päälle?
Matt. 26:29
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.
Joh. 2:10
ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Pilvenpäältä voisi helposti tipahtaa alas, kun tullaan juovuksiin. - Anonyymi00033UUSI
Maan päällisiltä oloilta Jeesuksen häävalmistelut vaikuttaa.
Pakkokasteetkin tulee vielä käyttöön, jotta kaikilla häävierailla olisi lahjavanhurskaus eli hääpuku.
Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;- Anonyymi00035UUSI
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua, eikä vaihtaa sitä hurmoslahkojen uudestikasteisiin, hyöryäviin hernesvelleihin.
Silloin joutuu kerran kysymään taivaanportilla: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin? - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00035 kirjoitti:
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua, eikä vaihtaa sitä hurmoslahkojen uudestikasteisiin, hyöryäviin hernesvelleihin.
Silloin joutuu kerran kysymään taivaanportilla: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?Oikeat kristityt odottaa Jeesuksen näkyvää paluuta maan päälle.
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
- Anonyymi00037UUSI
-92 käännökseen on tehty väärennöksiä, joiden tarkoitus on korostaa lapsikasteen merkitystä suorastaan rikollisella tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1855064Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244463Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2583037Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541863
- 771814
- 221787