-92 Raamattu on paras mahdollinen

Anonyymi-ap

-92 käännös on kaikista tarkin ja luotettavin Raamatun käännös.

Se perustuu kaikista vanhimpiin löytyneisiin kirjakääröihin.

Monet vihaa sitä painosta, koska siellä viitetiedoissa paljastetaan aikaisempien käännösten virheitä.

83

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hyvä esimerkki.

-92 käännöksessä paljastetaan, että hoviherran uskontunnustus ennen kastetta puuttuu kokonaan alkuperäisistä kaikista vanhimmista kirjakääröistä.

Se on sinne vasta jälkikäteen mahd. helluntailaisten tekemä lisäys.

Apt.8:37 " Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi00053

Vai helluntailaisten tekemä lisäys! Helluntailaisuus alkoi joskus toistasataa vuotta sitten. Jumalan meille lopun aikojen ihmisille valmistamassa virheettömässä Jumalan sanassa (King James Bible) sanotaan näin:

37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.

KJB julkaistiin 1611.

Katolinen pakanauskonto yritti kristittyjä kiduttamalla ja polttamalla estää Raamatun käännöstyön. Kun se ei siinä onnistunut, se laski liikkeelle (per)versioiden vyöryn 1880-luvulla. Ne perustuvat kaikki alexandrialaisiin virheellisiin teksteihin, ja niistä puuttuvat monet olennaiset jakeet, esimerkiksi juuri tuo Acts 8:37. Joka luulee, että helluntailaisilla oli sormensa pelissä King James Biblen kääntämisessä, ei tajua kristinuskon historian perusasioitakaan. Heiltä on kyllä lähtenyt noita valhekäännöksiä. Helluntailaisuus ja luterilaisuus, kuten adventismi ja jehovalaisuus ja monet muut lahkot ovat katolisen porttoäidin äpäröitä. Kristityt eivät ole koskaan kuuluneet mihinkään noista. Niihin on lapsena liitetty ihmisiä, joista myöhemmin tuli kristittyjä, mutta monet uskovat kristityt eivät ole löytäneet kristillistä seurakuntaa lähiseuduiltaan. Baptistiseurakunnista valitettavasti vain osa kunnioittaa Raamattua.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Vai helluntailaisten tekemä lisäys! Helluntailaisuus alkoi joskus toistasataa vuotta sitten. Jumalan meille lopun aikojen ihmisille valmistamassa virheettömässä Jumalan sanassa (King James Bible) sanotaan näin:

37 And Philip said, If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said, I believe that Jesus Christ is the Son of God.

KJB julkaistiin 1611.

Katolinen pakanauskonto yritti kristittyjä kiduttamalla ja polttamalla estää Raamatun käännöstyön. Kun se ei siinä onnistunut, se laski liikkeelle (per)versioiden vyöryn 1880-luvulla. Ne perustuvat kaikki alexandrialaisiin virheellisiin teksteihin, ja niistä puuttuvat monet olennaiset jakeet, esimerkiksi juuri tuo Acts 8:37. Joka luulee, että helluntailaisilla oli sormensa pelissä King James Biblen kääntämisessä, ei tajua kristinuskon historian perusasioitakaan. Heiltä on kyllä lähtenyt noita valhekäännöksiä. Helluntailaisuus ja luterilaisuus, kuten adventismi ja jehovalaisuus ja monet muut lahkot ovat katolisen porttoäidin äpäröitä. Kristityt eivät ole koskaan kuuluneet mihinkään noista. Niihin on lapsena liitetty ihmisiä, joista myöhemmin tuli kristittyjä, mutta monet uskovat kristityt eivät ole löytäneet kristillistä seurakuntaa lähiseuduiltaan. Baptistiseurakunnista valitettavasti vain osa kunnioittaa Raamattua.

Brandon Petersonilla on kanava Youtubessa, Truth is Christ, ja omia sivuja, joista yksi on kjvcompare.com. Tuolla (teknisestikin, saati sisällöltään) hienolla sivulla voi helposti vertailla Raamatun sanaa noihin kaupallisiin katolisiin väännöksiin.

• Anonyymi00002

Samoin Markuksen evankeliumin lopun lisäys on jälkikäteen täysin tuntemattoman henkilön sepustuksia, joista on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9.

Jeesus ei ketään neuvo juomaan myrkkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00003

Onkohan siellä Matteuksen evankeliumin kohta (Matt. 25:35-40), jossa Jeesus opettaa, että kun autamme vähäosaisia, autamme häntä itseään?

"Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa..."

Luulen, että monelta kristityltä Jeesuksen oppi on kuitenkin 'pudonnut' pois missä lie käännöksessä.

• Anonyymi00004

Uutta Testamenttia on kirjoitettu pitkän ajan kuluessa ihan samalla tavalla kuin Wikipediaa.

• Anonyymi00028

On siellä sellainenkin kohta, että ei ihminen voi mitään antaa Jumalalle.

Ei Jumala ole minkään puutteessa.

• Anonyymi00005

Vanha Testamentti on paljon luotettavampi. Siinä on aina vaan samoja kirjoituksia kopiotu tuhansia vuosia.

• Anonyymi00007

UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu kreikankielelle, vaikka Jeesus ja oikeat 12 apostolia puhuivat aramean kielen galilean murretta. Siinä vaiheessa on tehty jo kaikenlaista Kreikkalaisten käännyttämiseksi uuteen uskontoon.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

UT on kreikkalaisten käännyttämiseksi kirjoitettu kreikankielelle, vaikka Jeesus ja oikeat 12 apostolia puhuivat aramean kielen galilean murretta. Siinä vaiheessa on tehty jo kaikenlaista Kreikkalaisten käännyttämiseksi uuteen uskontoon.

Esim. Jeesuksesta tehtiin Jumala, koska Kreikalaisten uskonnon mukaan heidän kaikki suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Esim. Jeesuksesta tehtiin Jumala, koska Kreikalaisten uskonnon mukaan heidän kaikki suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkään.

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

Eikä Jeesus muuttunut pelkäksi henkiolennoksi missään vaiheessa.

Jeesuksella on fyysinen ruumis. Hautaan jäi vain käärinliinat.

• Anonyymi00006

Raamatun kirjoitukset pitää lukea alkukielisinä; hebreaksi, arameaksi, koineen kreikaksi ja latinaksi, eikä näitä nykyajan väärennöksiä.

• Eikö ihmetytä miksi kaikkivaltiaan oma kirjapaino ei tuota oikeaa versiota kaikilla kielillä?

Eikö? Eikö todellakaan ihmetytä?

• Anonyymi00010

Kyllä alkuräiset kirjoitukset pitää kääntää nykykielelle, mutta se vaatii paljon ymmärrystä, mitä monelta puuttuu.
        -92 Raamattu on paras mahdollinen käännös, mitä voidaan löytää.

• Anonyymi00034

Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, mitä pitää käyttää.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kyllä alkuräiset kirjoitukset pitää kääntää nykykielelle, mutta se vaatii paljon ymmärrystä, mitä monelta puuttuu.
        -92 Raamattu on paras mahdollinen käännös, mitä voidaan löytää.

Ei todellakaan ole.

• Anonyymi00009

Mua kiinnostaa ne Jeesuksen opit.
      Ei ole aikansa kapinallisesta valtiouskonnoksi muuttuessan paljon niistä jäljelle jäänyt?

Auli Viitalan kolumnista:
      Raamatun Jeesus on varsinainen leipämies: hän jakaa sitä kaikille ja kaikkien kanssa. Hänen ystävänsä tunnistivat hänet jopa kuoleman jälkeen siitä, että hän mursi leipää.
      Vaikka konservatiivit sanovat uskovansa Raamattuun sellaisenaan, he eivät todellisuudessa usko edes Jeesusta kirjaimellisesti. Muuten he ”myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille”. Kun Jeesus sanoo, että hänen seuraajiensa pitää hylätä perheensä ja luopua omaisuudestaan, iso osa nykyluterilaisista tulkitsee sen täysin vertauskuvallisesti – omaksi edukseen.

• Anonyymi00011

Tuhatvuotiseet sen ajan tavat liittyivät siihen yhteiskunnalliseen kontekstiin. Ei niitä voida sieltä suoraan siirtää tuhansien vuosien perästä tähän aikaan. Järjen käyttö on sallittu.

• Anonyymi00012

Lopeta valehtelu. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Lopeta valehtelu. Suomessa valtio ei omista yhtään kirkkoa.

Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä lustetta oikean perinteisen kristinuskon sekaan.

Mutta sitä ei voida enää erottaa siitä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä lustetta oikean perinteisen kristinuskon sekaan.

Mutta sitä ei voida enää erottaa siitä.

Lahkoluste on päältäpäin paremman näköistä ja rehevää, siksi monet erehtyy ja menee lahkoon.

• Anonyymi00059

"Vaikka konservatiivit sanovat uskovansa Raamattuun sellaisenaan, he eivät todellisuudessa usko edes Jeesusta kirjaimellisesti. Muuten he ”myisivät omaisuutensa ja antaisivat rahat köyhille”. Kun Jeesus sanoo, että hänen seuraajiensa pitää hylätä perheensä ja luopua omaisuudestaan, iso osa nykyluterilaisista tulkitsee sen täysin vertauskuvallisesti – omaksi edukseen."

Kannattaa ensin katsoa,
        kenelle Jeesus näin sanoi?
        Missä yhteydessä?
        Missä tarkoituksessa?

Ei Jeesus näitä sanonut kaikille ihmisille.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Lahkoluste on päältäpäin paremman näköistä ja rehevää, siksi monet erehtyy ja menee lahkoon.

"Lahkoluste on päältäpäin paremman näköistä ja rehevää, siksi monet erehtyy ja menee lahkoon"

Mikä olisi oikea osoite?

Lahkohan se on luterilaisuuskin.

• Anonyymi00015

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.

• Anonyymi00016

Ortodoksit toivat kristinuskon Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhanella.

• Anonyymi00019

Villitsevien hurmoshenkien perässä juoksivat ovat harhassa.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00020

Ilm. 16:13

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

Dan. 8:5

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ilm. 16:13

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

Dan. 8:5

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

Mahtavalla sarvella pusketaan perinteiset kristilliset kirkot kumoon ja yritetään tulla niiden tilalle.

• Anonyymi00022

Mitä Jeesus maan päällä puhui se on totta. Kaikki muu lisäys ja uusi ilmoitus on harhaoppeja.

Joh. 14:26

Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.

Aina pitää palata Jeesuksen omaan opetukseen, mikä on kirjoitettu Raamattuun.

• Anonyymi00023

Älä usko Jenkkilahkojen "uuteen ilmoitukseen", mitä ne kaupittelee, kun yrittävät saada kristittyjä luopumaan perinteisten kristillisten kirkkojen jäsenyydestä.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00024

Väärämieliset lahkolaiset käyttävät eri keskustelupalstoja käännyttämistarkoitukseen.

• Anonyymi00025

Ovat puhuvinaan "Raamatusta", mutta salaavat oman harhaoppisen taustalahkonsa jäsenyyden, minkä pussiin pelaavat.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ovat puhuvinaan "Raamatusta", mutta salaavat oman harhaoppisen taustalahkonsa jäsenyyden, minkä pussiin pelaavat.

Job 2:1-2

Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen. Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".

• >>92 käännös on kaikista tarkin ja luotettavin Raamatun käännös.>>

Koska siinä Maa on litteä.

-------------------------------

Sananlaskut, luku 8:

Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen

ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,

kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet

ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,

kun hän pani merelle rajat,

loi rannat patoamaan sen vedet,

ja kun hän lujitti maan perustukset.

Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään,

hänen ilonaan päivät pitkät,

kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.

Maan kiekko oli leikkikalunani,

ilonani olivat ihmislapset.

• Anonyymi00027

Rehellistä kirjoitusta sen ajan ihmisten ajatuksista.

-92 on kaikista paras käännös, mitä tähän asti on ilmestynyt.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Rehellistä kirjoitusta sen ajan ihmisten ajatuksista.

-92 on kaikista paras käännös, mitä tähän asti on ilmestynyt.

Ei tosiaan ole. Jo 1880-luvulta lähtien vanhaan Bibliaankin alettiin tehdä katolisen pakanauskonnon vaatimia poistoja ja muutoksia. Poistettiin Luciferin nimi, jotta saataisiin sekotettua sen ja Jeesuksen identiteettejä. Poistettiin maininta, että upotuskasteen voi ottaa, jos uskoo Jeesukseen, jne.

• Anonyymi00029

Paavalikin ajatteli, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven päällä voidaan viettää Jeesuksen häitä.

Ei käsitetty siihen aikaan, että siellä on happi lopussa ja kauhea pakkanen. Häissä pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.

• Anonyymi00030

-92 käännöksessä on käytetty jopa 1000 v. vanhempia täysin alkuperäisiä kirjakääröjä, mitä ei ollut aikaisempien käännösten aikana edes vielä löydetty.

• Anonyymi00031

Nykytekniikalla voidaan paljon luotettavammin tutkia kirjoituksien aitous ja paljastaa aikaisempien käännösten virheet ja puutteet.

• Anonyymi00032

Miten ne Jeesuksen lupaama väkevä viini olisi viety sinne pilven päälle?

Matt. 26:29

Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.

Joh. 2:10

ja sanoi: "Kaikki tarjoavat ensiksi hyvän viinin ja sitten, kun vieraat alkavat juopua, huonompaa. Mutta sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

Pilvenpäältä voisi helposti tipahtaa alas, kun tullaan juovuksiin.

• Anonyymi00033

Maan päällisiltä oloilta Jeesuksen häävalmistelut vaikuttaa.

Pakkokasteetkin tulee vielä käyttöön, jotta kaikilla häävierailla olisi lahjavanhurskaus eli hääpuku.

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

• Anonyymi00035

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Ilm. 3:11

Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.

Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua, eikä vaihtaa sitä hurmoslahkojen uudestikasteisiin, hyöryäviin hernesvelleihin.
        Silloin joutuu kerran kysymään taivaanportilla: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Lapsena saadusta kristillisestä kasteesta eli esikoisoikeudesta ei pidä luopua, eikä vaihtaa sitä hurmoslahkojen uudestikasteisiin, hyöryäviin hernesvelleihin.
        Silloin joutuu kerran kysymään taivaanportilla: "Isä, yksikö kaste sinulla vain olikin?

Oikeat kristityt odottaa Jeesuksen näkyvää paluuta maan päälle.

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00056
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Oikeat kristityt odottaa Jeesuksen näkyvää paluuta maan päälle.

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

Tuo tapahtuu ahdistuksen ajan lopussa. Me uskovat kristityt olemme silloin olleet taivaassa seitsemän vuotta. Seuraamme Jeesusta maan päälle. Tuota me odotamme, että Jeesus tempaa meidät luokseen taivaaseen. Jospa lopulta tänä keväänä. Jospa jo tällä viikolla.

• Anonyymi00037

-92 käännökseen on tehty väärennöksiä, joiden tarkoitus on korostaa lapsikasteen merkitystä suorastaan rikollisella tavalla.

• Anonyymi00038

Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaa

Room.5:19 (Perisynti)

Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastamaton pakana on tässä maailmassa.

Kristillinen yksi Kaste on pelastus ja portti sisälle Jumalan valtakuntaan.

Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksen veren suojassa. Ei muutoin.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Raamatun mukaan kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaa

Room.5:19 (Perisynti)

Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Kastamaton pakana on tässä maailmassa.

Kristillinen yksi Kaste on pelastus ja portti sisälle Jumalan valtakuntaan.

Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksen veren suojassa. Ei muutoin.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tuossa edellä on juuri yksi väärennös. Oikeasti se kuuluu näin:
        1.Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Tuossa uskovaiset pyytävät hyvää omatuntoa Jumalalta, eivät vauvat.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Tuossa edellä on juuri yksi väärennös. Oikeasti se kuuluu näin:
        1.Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Tuossa uskovaiset pyytävät hyvää omatuntoa Jumalalta, eivät vauvat.

Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.

Vaikka tekosyntejä ei vielä ole, niin kaikissa oleva perisynti pestään pois kasteesta ja ihminen syntyy uudeksi vedestä ja Hengestä.

Kaste on uudestisyntymisen peso.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

• Anonyymi00039

Saatana lahkoapureineen yrittää estää lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan uuden liiton jäseneksi Jeesuksen verensuojaan.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi00049

Ketään ei saada kastamalla Jumalan valtakuntaan. Ei ainakaan Raamatun mukaan.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ketään ei saada kastamalla Jumalan valtakuntaan. Ei ainakaan Raamatun mukaan.

Uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen tullee taas voimaan kuningaskunnan evankeliumi. Ehkä silloin kaste on olennainen osa pelastumista? Jos aiotte jäädä tänne antikristuksen aikaan, ottakaa selvää tuostakin asiasta nyt. Siinä ajassa Raamatusta tulee kielletty kirja, eikä netissä enää ole hyviä opettajia silloin; Robert Breaker, Brandon Peterson, Geoffrey Grider...

• Anonyymi00040

Kaikki Jenkkilahkot kieltävät koko perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi00041

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."

"veden kantamana"....ei veteen upottamalla

1. Piet.3

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00042

Lapsilla on etuoikeus Kristlliseen kasteeseen päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Koko perhe kastettiin heti välittömästi perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan.

Ketään perheenjäsentä ei sanota jätetyn kastamattomaksi tähän maailmaan minkään syyn vuoksi. Eikä ketään jätetty pelkän ihmissiunauksen varaan Kristillisen kasteen korvikkeena.

Kasteella oli kova kiire, koska kyse on sielun pelastuksesta.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi00043

Ks. KR 33/38

Hoviherran uskontunnustus ennen kastetta on ihan oikein jätetty pois. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.

Apt.8:37

36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      37
      38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

• Anonyymi00044

Helluntailaiset lukevat Etiopialaisen eunukin kastetapausta ja huudahtavat voitonriemuisasti: Ei manittu lapsia kastetun!

• Anonyymi00046

Uudestikastetut anabaptistit ovat niitä pilalle ympärileikattuja.

Toinen kaste - toinen henki - toinen herra

• Anonyymi00058

Anabaptisti on katolisen pakanauskonnon antama pilkkanimi uskoville kristityille, jotka eivät suostuneet pirskotuttamaan lapsiaan paavin vallan alle, väärään oppiin. Uskovalle se on kunnianimi. Katolinen uskonto on alustaan saakka, 300-luvulta, ollut kristittyjen pahin vihollinen kommunistien ja muhamettilaisten ohella.

• Anonyymi00048

Väärä herra, väärä usko, väärä kaste.

Saatana on väärä herra niinkuin myös Luther.

• Anonyymi00052

Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä tiesi kuinka tulee käymään, joten vastuu on yksinomaan Herra Sebaotin.

• Anonyymi00051

Alkuperäistekstit ilman sensurointia, kirkkokuntien mamipulointia ja käännösväärennöksiä ovat ainoita aitoja ja uskottavia kirjoituksia, kaikki muu on on eksytystä ja Saatanan sanomaa, jota ei tule seurata missään tapauksessa.

• Anonyymi00061

Jeesus ja oikeat 12 apostolit puhuivat keskenään aramean kielen galilean murretta.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Jeesus ja oikeat 12 apostolit puhuivat keskenään aramean kielen galilean murretta.

7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

7 He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme isoissa kokouksissa tehdään tietokokeiden avulla
        ns. simultaanitulkkauksen muodossa.
        Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä, mutta puhujat kuuulevat puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellään.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme isoissa kokouksissa tehdään tietokokeiden avulla
        ns. simultaanitulkkauksen muodossa.
        Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä, mutta puhujat kuuulevat puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellään.

Jos helluntainana jokainen apostoli olisi puhunut omat saarnansa vuorotellen kymmenillä eri kielillä, niin siihen touhuun ei olisi yksi päivä riittänyt, koska saman päivän aikana kastettiin 3000 paikalla ollutta Juutalaista miestä kristityiksi.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Jos helluntainana jokainen apostoli olisi puhunut omat saarnansa vuorotellen kymmenillä eri kielillä, niin siihen touhuun ei olisi yksi päivä riittänyt, koska saman päivän aikana kastettiin 3000 paikalla ollutta Juutalaista miestä kristityiksi.

Jos 3000 miestä olisi viety aaseilla Jordanille "kahluupaikalle", missä Johannes kastoi syntisiä ihmisiä, niin siihen touhuun olisi vierähtänyt ainakin viikko.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno kasteita tekemään olisi tietänyt kivityskuolemaa vääräuskoisuuden vuoksi.

Eiköhän niitä vastauksia haettu pyhistä kirjoituksista.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Jos 3000 miestä olisi viety aaseilla Jordanille "kahluupaikalle", missä Johannes kastoi syntisiä ihmisiä, niin siihen touhuun olisi vierähtänyt ainakin viikko.

Juutalaisten pyhille lammikoille meno kasteita tekemään olisi tietänyt kivityskuolemaa vääräuskoisuuden vuoksi.

Eiköhän niitä vastauksia haettu pyhistä kirjoituksista.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti vettä pään päälle valellen joen matalassa ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Paljon ihmisiä tuli kävellen joen toiselta puolelta Johanneksen kastettavaksi.

Mark. 1:5

Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.

Lahkolaiset väittivät olevansa uskovaisia, eivätkä tunnustaneet syntisyyttään eikä perisyntiä, siksi Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan kutsui käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00064

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00068

Jenkkilahkot eivät tunnusta edes syntiinlankeemusta eli perisyntiä. Uskovat paratiisin käärmeen oppeihin, että mitään perisyntiä ei ole olemassa, Jumala valehtelee teille.

Karmeata eksytystä mitä ne harjoittaa.

• Anonyymi00069

Nainan tuli uskoon käärmeen valheiden voimasta.

1. Moos. 3:6

Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.

Nainen käännytti miehensäkin samaan lahkouskoon, kuten yleensä tapahtuu.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Helluntailaiset puhuvat lapsen "ymmärtävästä iästä", mitä pitää odotella, kun yrittävät estää lapsien kastamisen kristityiksi Jeeusuksen verensuojaaan Pyhän Hengen lahjan saajiksi.

Mormonin Kirja, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00072

Juu, varsinkin se "omantunnon liitto", josta muu kristikunta ei ole kuullutkaan. Siitä tietävät vain suomenkieliset. On se niin hyvä raamatunkäännös, että siitä saadaan rakennettua taas erilaista teologiaa. :(

• Anonyymi00073

Kasteessa Jumala pesee kaikki synnin kiroukset pois, mukaanlukien perisynnin kadotustuomion. Se tarkoittaa uudestisyntymisen pesoa eli uudestisyntymistä vedestä ja Hegestä ja siitä seuraa hyvä omatunto.

• Anonyymi00074

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

1.Piet.3

"Veden kantamana...ei veteen upottamalla.

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta, ei muutoin.

• Anonyymi00075

Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kastaa pitää.

Jenkkilahkojen opit on jälkikäteen kylvettyä lustetta, mitä pitää karttaa kaikin mahdollisin keinoin siihen sotkeentumasta.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan, kastaa pitää.

Jenkkilahkojen opit on jälkikäteen kylvettyä lustetta, mitä pitää karttaa kaikin mahdollisin keinoin siihen sotkeentumasta.

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita LAPSIA VASTAAN, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Jälkikäteen kylvetty luste on päältäpäin rehevempää ja elinvoimaisemman näköistä, kuin hitaasta kasvanut perinteinen kristinusko. Siksi monet erehtyy ja menee lahkoihin väkevämmän hengellisyyden houkuttelemana.

• Anonyymi00077
      • Anonyymi00079

Raamatussa on myös valheita, jotka pitää seuloa sieltä pois.

Paratiisissa käärme saa pitää ihan vapaasti oman herätyssaarnansa kun se julistaa, että mitään perisyntiä ei ole olemassa, Jumala valehtelee teille. Syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista, niin tulette yhtä viisaiksi kuin Jumala.

Nainen tuli uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

• Anonyymi00081

Kaikilla Jenkkilahkoila on omat pyhät kirjat ja "raamatut", mihinkä ne käännytystyönsä perustaa.
        Lahkojen perustajat ovat olleet maallikoita, jotka saivat kannattajia karismaattisen esiintymisen vuoksi.

• Anonyymi00080

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.

Jesuiitat ottivat saman periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      317
      3092
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      64
      2374
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      128
      2080
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      351
      2057
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1419
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      214
      1408
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      71
      1329
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1288
    Aihe