Katariinan luolat ja Varissaaren tunneli Kotkassa?

Onko kellään tarkempaa tietoa Kotkan Katariinan alueen kallion sisäisistä luolista tai vanhoista öljyvarastoista? Missä kohtaa ne tarkalleen sijaitsee ja pääseekö niihin enää?

Entä pitääkö paikkaansa huhu tunnelista Katariinan ja Varissaaren välillä, vai onko se pelkkä legenda? Onko kukaan käynyt tutkimassa tai nähnyt sisäänkäyntejä?

Kaikki info ja kokemukset kiinnostaa 👍

15

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hovarilta menee tunneli Moskovaan.

• Anonyymi00014

Se on katakombi. Vain edesmennyt Esa Lassi tiesi reitin.

• Anonyymi00002

Siitä uimahallilta kun lähdet oikealle mäkeä pitkin ylös Pookin asuntolaa kohden, niin siinä kallion sisässä on vanha pommisuoja joka nykyään on ollut 90 luvulta asti varmuusvarastona. En tarkoita sitä mäkeä Pohjolanliikenteen varikolle vaan sieltä toiselta puolelta uimahallia missä on se asuntola mäenrinteessä.
      Katariinan meripuiston ylhäällä olevan kallion alla taas ovat bensiinin varmuusvarastot.
      Varissaaren ja Katariinan välissä ei ole tunnelia.

• Anonyymi00003

Tunneli Viroon menee Kuusisen saaresta. 20-luvulla aktiivisesti käytössä. Kunnes se räjäytettiin umpeen.

• Anonyymi00009

Tarkoitatko 1920-lukua? Mitä varten tunneli oli toiminnassa 1920-1930 luvuilla?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tarkoitatko 1920-lukua? Mitä varten tunneli oli toiminnassa 1920-1930 luvuilla?

Veljeskansojen välistä yhteistyötä varten.

• Anonyymi00005

Onko tunneli myös kaupungintalon ja pasaatin välissä? Pitäähän kaupunginjohdon päästä salaa viinakauppaan.

• Anonyymi00006

Tunneli on korviesi välissä.

• Anonyymi00007

Kyllä monella Kotkalaisella Mummolla on hyvä tunneli...

• Anonyymi00008

Ruonalan Rannasta on pakotunneli keskustaan ravintoloihin, pitäähän olohuone olla näyttäytyä

Pakohuone kotikadulla viikolla arkena karaoke Humppa

• Anonyymi00016

Tunnelissa ilman tunnelia

• Anonyymi00010

On. Tunneli menee Suomenlinnaan.

• Anonyymi00012

Ei ole tunnelia

• Anonyymi00013

Muistan 80-luvulla tehtiin pommareita ja käytäviä kaikessa hiljaisuudessa Suomen kaupunkeihin.
      Monet on vielä aktiivisessa käytössä, osa sinetöity ja suljettu tiukasti.
      Ongelma tahtoo olla että monet on käyneet ahtaaksi nykylaitteille, kyllä ne miehistön siirtoon toimii mutta siihen jää.
      Silloin toimi jo samat säännöt mitä nykyisin dronevarustautumiseen, mitä et näe, sitä et tiedä siellä olevan.

• Anonyymi00015

Tunnelisota is real!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      277
      2885
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1161
    Aihe